Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4751
Enkelt og greit spørsmål :
Om du ikke har skjult IP-adresse + mac (Og du f.eks glemmer og bruke vpn). før du bedriver dumskap hva ville isåfall skjedd? Da snakker jeg om å logge deg inn som admin + forskjellige brukere på en ganske så stor amerikansk nettside.

Kan du få noe straff for det her i Norge om du f.eks hacker en amerikansk side
Jeg mener da må de jo anmelde deg ifra usa?
Sist endret av Saint123; 17. oktober 2011 kl. 22:36.
Tviler veldig på at det saksøker deg med mindre du gjør noe svindel som de taper penger på. Har også litt og si om dett er en privat side eller en firma...
I <3 DMT
Trådstarter
Det er dog et privat firma. Men det kan sies at de har over 500 000 registrerte medlemmer.
kan jeg få spørre deg om fremgangsmåten du brukte for og gjøre dette? eventuelt kan du sette opp en VPN som hvem som helst har tillgang til over hjemmenettveret ditt, slik at du kan skylle på randoms som ikke finnes
Finn et åpent trådløst nett et sted langt unna folk, og ta med laptopen i bilen. Så å si umulig å spore så lenge ingen ser deg fysisk.
Rolvs; passelig langt unna folk oppi Lom Er nettet ditt åpent ?
Nettet mitt er nok desverre stengt så godt det går ann..

Tips til dere som vil høre litt om sikkerhet på trådløse nett: Se Brennpunkt i morgen på NRK1 klokka 21.30. Da handler det om dette.
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av rolvs Vis innlegg
Nettet mitt er nok desverre stengt så godt det går ann..

Tips til dere som vil høre litt om sikkerhet på trådløse nett: Se Brennpunkt i morgen på NRK1 klokka 21.30. Da handler det om dette.
Vis hele sitatet...
Med hvilken kryptering?
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Enkelt og greit spørsmål :
Om du ikke har skjult IP-adresse + mac (Og du f.eks glemmer og bruke vpn). før du bedriver dumskap hva ville isåfall skjedd? Da snakker jeg om å logge deg inn som admin + forskjellige brukere på en ganske så stor amerikansk nettside.

Kan du få noe straff for det her i Norge om du f.eks hacker en amerikansk side
Jeg mener da må de jo anmelde deg ifra usa?
Vis hele sitatet...
Om du driter tilstrekkelig på leggen ift hva slags site det er snakk om så finner dem deg, får tatt ut tiltale og ødelegger livet ditt. Regn med det.

Det er litt som ett bankran, alle klarer å komme seg inn i banken. Det er ikke alle som klarer å komme seg unna etterpå.
Om du hacker utenlandske websider er det ikke nødvendig å endre mac adresse: http://en.wikipedia.org/wiki/Address...ution_Protocol
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei!

La oss si at vi har følgende scenario..

Man sitter på sitt eget trådløse nett, har en pc uten brukernavn og bruker firefox "private browsing".. I ett svakt øyeblikk faller man for fristelsen til å tippe hotmail passordet til en tidligere venn.. Med suksess..

Vedkommende fatter misstanke om at noen har "snoket" på mailen og anmelder at noen har "hacket" mailen.. Ditt navn blir nevnt som mulig gjerningsperson siden vedkommende mener "du kan slikt"

Er det noen som har erfaring fra lignende tilfeller?
Tror neppe politiet tar seg bryet med å etterforske og straffe en som har brutt seg inn i en vanlig hotmail adresse. Det krever jo en del jobb. Om du har missbrukt noe du har fått tilgang til der tror jeg det blir noe annet, kommer litt ann på hva du har brukt det til. Men tror det skal mye til.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Du for satse på å ikke miste såpestykket i dusjen.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Tror neppe politiet tar seg bryet med å etterforske og straffe en som har brutt seg inn i en vanlig hotmail adresse. Det krever jo en del jobb. Om du har missbrukt noe du har fått tilgang til der tror jeg det blir noe annet, kommer litt ann på hva du har brukt det til. Men tror det skal mye til.
Vis hele sitatet...
Svært få mailer ble leste og det var mest for "morro skyld" i ett ubetenksomt øyeblikk. Ingen info vil bli brukt videre.

Jeg har kanskje litt noia, men er det noen som har erfaring fra tilsvarende situasjoner?
Sitat av Amatøren Vis innlegg
Hei!

La oss si at vi har følgende scenario..

Man sitter på sitt eget trådløse nett, har en pc uten brukernavn og bruker firefox "private browsing".. I ett svakt øyeblikk faller man for fristelsen til å tippe hotmail passordet til en tidligere venn.. Med suksess..

Vedkommende fatter misstanke om at noen har "snoket" på mailen og anmelder at noen har "hacket" mailen.. Ditt navn blir nevnt som mulig gjerningsperson siden vedkommende mener "du kan slikt"

Er det noen som har erfaring fra lignende tilfeller?
Vis hele sitatet...
Meg og tre andre venner gjorde noe av det samme, bare med sikkerhetspørsmål. Rundt 15 facebook accounter ble "hacket".
Sitat av Eodor Vis innlegg
Meg og tre andre venner gjorde noe av det samme, bare med sikkerhetspørsmål. Rundt 15 facebook accounter ble "hacket".
Vis hele sitatet...
Hehe.. Hva ble etterspillet? Nada?

Antar at dere opplyste om det slik at de fikk tilbake sine kontoer?
Sitat av Amatøren Vis innlegg
Hei!

La oss si at vi har følgende scenario..

Man sitter på sitt eget trådløse nett, har en pc uten brukernavn og bruker firefox "private browsing".. I ett svakt øyeblikk faller man for fristelsen til å tippe hotmail passordet til en tidligere venn.. Med suksess..

Vedkommende fatter misstanke om at noen har "snoket" på mailen og anmelder at noen har "hacket" mailen.. Ditt navn blir nevnt som mulig gjerningsperson siden vedkommende mener "du kan slikt"

Er det noen som har erfaring fra lignende tilfeller?
Vis hele sitatet...
Ja, de vil etterforske saken og ringe deg om et par dager. Siden du ikke har infisert kameraten din sin PC (keylogger/rat mao. illegal overvåkning) vil saken bli henlagt, hadde samme historie med Facebook-kontoen til en fyr jeg kjenner.


Sitat av rolvs Vis innlegg
Tror neppe politiet tar seg bryet med å etterforske og straffe en som har brutt seg inn i en vanlig hotmail adresse. Det krever jo en del jobb. Om du har missbrukt noe du har fått tilgang til der tror jeg det blir noe annet, kommer litt ann på hva du har brukt det til. Men tror det skal mye til.
Vis hele sitatet...
Det gjør de.
kan jeg spørre om hva slags nettside det gjelder? ikke helt spesifikt men hvilken type side er det?,er det et IT-forum eller mat forum osv.

hvilken kompetanse de har på nettsiden har veldig mye å si, er det brukere med veldig god kompetanse innen temaet så er det større sjangse for at de logger mye mer en det kanskje andre sider ville gjort. og en annen viktig faktor som det står litt på er hvor lang tid det tar før du blir merket, selv om de kan logge IP-adresser osv så til lengre tid du har på deg til å gjemme spor osv er litt viktig.

men straff om du blir tatt kommer veldig an på hva du gjør. kverker du hele nettstedet og for laget et skikkelig oppstyr går det litt på hvor langt de vil gå for å ta deg og, må opp i rettsystem for å finne deg du bruker egen ip-adresse osv. bruker du en annen er du litt tryggere osv. men kan være alt i fra stor bot til fengsel, trur det vanlige er 6mnd inntil 2 år. trur det skal være samme straff for lignende lovbrudd.

les 145b:http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#145b
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Ja, de vil etterforske saken og ringe deg om et par dager. Siden du ikke har infisert kameraten din sin PC (keylogger/rat mao. illegal overvåkning) vil saken bli henlagt, hadde samme historie med Facebook-kontoen til en fyr jeg kjenner.




Det gjør de.
Vis hele sitatet...
Hva svarte du da de ringte deg da? Nektet du for alt eller erkjente du?

Kanskje vi har 3 alternativer her (?)

1. Innrømme det hele hvis de ringer og muligens få en bot (?)
2. Nekte for alt, satse på at de ikke prioriterer slik at saken blir hanlagt
3. Nekte for alt, de etterforsker og beviser. Jeg blir dømt for forholdet samt det å avgi ukorrekt forklaring til Politiet.
Først ringte de mamma og meg og sa jeg måtte i avhør mandagen som kom. Jeg erkjente alt, sa jeg var lei meg og at jeg ikke ville at det skulle gå utover karrieren min osv...

Ikke nekt, In-Private browsing er ikke det du tror det er, det sletter bare sporene dine lokalt på PC, noe som har null betydning for saken og bevis. For å skjule alt må du virkelig ville det med privat gangster-VPN eller skjult dedikert server i Bosnia som krypterer og redirecter hele nettloggen din.

Du blir busta, men vil ikke få noe pes annet en et lite møte med mindre du har infisert han tenker jeg. Hvor gammel er du? Vet vennen din det nå?
Sist endret av Spirituell; 16. november 2011 kl. 21:43.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Først ringte de mamma og meg og sa jeg måtte i avhør mandagen som kom. Jeg erkjente alt, sa jeg var lei meg og at jeg ikke ville at det skulle gå utover karrieren min osv...

Ikke nekt, In-Private browsing er ikke det du tror det er, det sletter bare sporene dine lokalt på PC, noe som har null betydning for saken og bevis. For å skjule alt må du virkelig ville det med privat gangster-VPN eller skjult dedikert server i Bosnia som krypterer og redirecter hele nettloggen din.

Du blir busta, men vil ikke få noe pes annet en et lite møte med mindre du har infisert han tenker jeg. Hvor gammel er du? Vet vennen din det nå?
Vis hele sitatet...
Jeg er i 30 åra, så tviler på at de ringer mine foreldre At de kan bevise at det er meg ved å sette inn litt resurser er jeg temmelig sikkert på, spørsmålet er vel heller om de prioriterer en slik "fillesak"

Hvordan fant de ut at du var den skyldige?

Eieren av mail kontoen vet ikke med sikkerhet at noen har "snoket" der, men han misstenker det. (Brukte ikke sikkerhets spørsmålet, men tippet riktig passord ved vanlig pålogging)
Sist endret av Amatøren; 16. november 2011 kl. 22:05.
De sa ihvertfall til meg at de kom til å ta slike saker alvorlig, mtp. at det kan utvikle seg til ordentlig hacking, lol. Du kan ikke bli straffet for det altså.

Jeg brukte ingen form for beskyttelse, så de tok bare kontakt med ISP for å finne ut hjemmeinfoen vår.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
De sa ihvertfall til meg at de kom til å ta slike saker alvorlig, mtp. at det kan utvikle seg til ordentlig hacking, lol. Du kan ikke bli straffet for det altså.

Jeg brukte ingen form for beskyttelse, så de tok bare kontakt med ISP for å finne ut hjemmeinfoen vår.
Vis hele sitatet...
Men anmelder må jo ha en svak sak, så jeg tviler vel på at de foretar seg noe som helst.. Altså han anmelder at han tror at noen kan ha vært inne på mailen hans. Han tror også at det kan være meg siden han mener at jeg "kan slikt"

Hadde det vært en stor sak så kanskje de hadde prioritert, men her er det snakk om en hotmail adresse uten annet innhold en spam osv..
Anmeldt er anmeldt, mann. De kommer til å buste deg selv om prioriteringene er idiotiske.

Er jo bare vente og se uansett, kanskje er du heldig. Blir det noe sak skal jeg love deg den blir henlagt, no worries.
Sitat av Amatøren Vis innlegg
Hei!

La oss si at vi har følgende scenario..

Man sitter på sitt eget trådløse nett, har en pc uten brukernavn og bruker firefox "private browsing".. I ett svakt øyeblikk faller man for fristelsen til å tippe hotmail passordet til en tidligere venn.. Med suksess..

Vedkommende fatter misstanke om at noen har "snoket" på mailen og anmelder at noen har "hacket" mailen.. Ditt navn blir nevnt som mulig gjerningsperson siden vedkommende mener "du kan slikt"

Er det noen som har erfaring fra lignende tilfeller?
Vis hele sitatet...
Amatøren ta det 100% med ro Garanterer at ingenting vil skje! Ikke tro på at de kan finne deg gjennom IP osv. Bare bull og du kommer ikke til å bli busta.

Med mindre du innrømmer noe så skal det gå bra Ikke gi etter for press
Kan folk først lære seg definisjonen på hacking og cracking før dem begir seg ut på sånt?

Og det er en veldig dum idè og ikke ha noen form for beskyttelse som vpn, vps, proxy osv.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kan folk først lære seg definisjonen på hacking og cracking før dem begir seg ut på sånt?

Og det er en veldig dum idè og ikke ha noen form for beskyttelse som vpn, vps, proxy osv.
Vis hele sitatet...
kan absolutt ikke kalle proxy for noe beskyttelse når du bryter loven, lol
og du kan ikke basere deg på at du ikke blir tatt med vpn eller vps, firmaet som leverer tjenesten har plikt til å oppgi hvem du er hvis politiet spør
Sist endret av Spirituell; 19. november 2011 kl. 14:00.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
kan absolutt ikke kalle proxy for noe beskyttelse når du bryter loven, lol
og du kan ikke basere deg på at du ikke blir tatt med vpn eller vps, firmaet som leverer tjenesten har plikt til å oppgi hvem du er hvis politiet spør
Vis hele sitatet...
Proxy (socks5) kan fungere fint om du har den den rette plassen og av den rette personen, og enda bedre om man kjører chains med slike, lol

Og du kan fint ha en vpn eller vps uten at politiet kan si noe, bare lei en offshore vps/vpn
Sist endret av Bruskork1; 19. november 2011 kl. 14:21.
Sitat av vdank Vis innlegg
Om du hacker utenlandske websider er det ikke nødvendig å endre mac adresse: http://en.wikipedia.org/wiki/Address...ution_Protocol
Vis hele sitatet...
Apropos det, har du en tutorial til hvordan endre macadresse? (Lokalt og ut mot nettet)

Finnes det et program hvor du kan trykke ala "new identity" så får man ny mac adresse(Dog viktigst på trådløst) Det må da ha kommet noe sånt, (det var jo det tilbake i tid) Men nå finner jeg ingen ting(jadda, har googla:P)
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Først ringte de mamma og meg og sa jeg måtte i avhør mandagen som kom. Jeg erkjente alt, sa jeg var lei meg og at jeg ikke ville at det skulle gå utover karrieren min osv...

Ikke nekt, In-Private browsing er ikke det du tror det er, det sletter bare sporene dine lokalt på PC, noe som har null betydning for saken og bevis. For å skjule alt må du virkelig ville det med privat gangster-VPN eller skjult dedikert server i Bosnia som krypterer og redirecter hele nettloggen din.

Du blir busta, men vil ikke få noe pes annet en et lite møte med mindre du har infisert han tenker jeg. Hvor gammel er du? Vet vennen din det nå?
Vis hele sitatet...
Dette blir jo nesten det samme som en mobil sak jeg var mistenkt i, skyldig var jeg og men hele saken ble henlagt enda de hadde funnet sim-kortet mitt i en av telefonen. Du må bare skjønne at vis en politimann spør deg om du låner bort sim-kortet ditt (evt. pcen i denne situasjonen) at du må svare ja, for neste spørsmål eller setning ut av munnen hans vil da være ett fellende bevis på hvorfor de tror det er deg! Man skal helst ikke si noe i avhør om man ikke kaster kortene på bordet, alle svar som er lenger en ja og nei eller ikke sammarbeide med politiet kan og vil som oftest bli brukt mot deg å tro meg, er veldig veldig lett og forsnakke seg uten å vite det selv! Greit at det ikke akkurat er så veldig store fellende beviser men før du vet ordet av det er du dømt og saken er på rullebladet!

EDIT PS: Så ikke at det var to sider så kom med ett sent svar på ett tidligere innlegg!
Sist endret av Cannabidiol; 24. november 2011 kl. 15:28.
Hvis du skal bytte mac addresse på wlan kort ditt, kan du gjøre det i windows eller med program eller i registre på pc'en

http://gadgetstudy.com/change-the-ma...7-mac-changer/ <- eks.

Det er ikke noe vits og bytte mac ut mot din isp, dem vil forsatt se at du kommer fra samme port på switch/dsl sentral.

skal du bytte ip last ned eks "hidemyip" eller andre som er en proxy server på inet, vil si all trafikk går mellom den.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Hvis du skal bytte mac addresse på wlan kort ditt, kan du gjøre det i windows eller med program eller i registre på pc'en

http://gadgetstudy.com/change-the-ma...7-mac-changer/ <- eks.

Det er ikke noe vits og bytte mac ut mot din isp, dem vil forsatt se at du kommer fra samme port på switch/dsl sentral.

skal du bytte ip last ned eks "hidemyip" eller andre som er en proxy server på inet, vil si all trafikk går mellom den.
Vis hele sitatet...
Det er ikke for å beskytte meg mot min isp, heller de på veien til isp'en, for å bytte ip når jeg surfer bruker jeg tor/vidalia som jeg synes fungerer helt fint. (Noe bedre ute på nettet som er gratis om dagen?) For problemet med tor, er jo f.eks at man ikke kan bruke java(For java får jo som regel fram ipen din uansett) Men tenker mer på å kunne gjemme mac-adressen(Da den kan brukes til å spore opp pcen selvom jeg gjemmer ip-adressen, spessielt på det lokale nettverket) Dette for å sørge for at noen ikke kan sniffe datatrafikken min.

Og et annet spørsmål, viss man har en keylogger på pcen, da vil det vel ikke hjelpe om man så en gang kjører remote desktop, vil det? For etter sist hackerangrep er det jeg er mest redd for en keylogger, eller evt. at pcen min har endt opp som en "zombie".

Men(som alltid er det et men ) Som f.eks tor, er problemet at hastigheten blir latterlig lav til tider. Og jeg vil også gjerne kunne kjøre programmer igjennom proxyen(Noe de fleste heller ikke tilbyr) som f.eks skype, diverse torrent programmer, f.eks utorrent(Og her vil jo hastigheten bli betydelig redusert på de måtene jeg vet om)

Hva bruker dere per dags dato for å beskytte dere mot slikt?(Om det koster en sliten slant i måneden er det vel verdt det.. Også har vi jo DLD som jeg av prinsipper vil skjule mest info for, da dette krenker alt av privatliv..

Sitat av ontheroad Vis innlegg
Hvis du skal bytte mac addresse på wlan kort ditt, kan du gjøre det i windows eller med program eller i registre på pc'en

http://gadgetstudy.com/change-the-ma...7-mac-changer/ <- eks.
.
Vis hele sitatet...
btw får jeg ikke tilgang til den url'en, får du den opp eller hadde du den liggende? Kommer igrunn ikke inn på gadgetstudy.com i det hele tatt..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Belte: du har jo ikkje peiling på kva du skal beskytte deg mot! Er du redd for å bli spora er tor eit godt val, men er du redd for at andre skal sniffe informasjonen du overfører er tor ekstremt dårleg val. Er du redd for ein tilfeldig angriper er ssl ok, er det målretta angrep bør du sjekke serienummer på sertifikata grundig per telefon...

Sikkerhet er ein prosess, og når du ikkje aner målet skyter du i blinde, og ender fort opp med å vere dårlegare stilt enn i utgangspunktet. Så beklager - det er inga one-stop solution. Det er mange løysinger på mange forskjellige problem.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Og du kan fint ha en vpn eller vps uten at politiet kan si noe, bare lei en offshore vps/vpn
Vis hele sitatet...
Vet du om noen rimelige, sikre og garantert på "vårt lag" ?

Sitat av slashdot Vis innlegg
Belte: du har jo ikkje peiling på kva du skal beskytte deg mot! Er du redd for å bli spora er tor eit godt val, men er du redd for at andre skal sniffe informasjonen du overfører er tor ekstremt dårleg val. Er du redd for ein tilfeldig angriper er ssl ok, er det målretta angrep bør du sjekke serienummer på sertifikata grundig per telefon...

Sikkerhet er ein prosess, og når du ikkje aner målet skyter du i blinde, og ender fort opp med å vere dårlegare stilt enn i utgangspunktet. Så beklager - det er inga one-stop solution. Det er mange løysinger på mange forskjellige problem.
Vis hele sitatet...
Jo jeg skal beskytte meg mot alle de forskjellige, ved forskjellige anledninger. Vet jo at det ikke er noe program jeg kan laste ned så vips, er jeg sikret mot alt! Jeg er igrunn ikke så redd for å bli spora generelt når jeg surfer på internett, er mer redd for å bli funnet av de som prøver å hacke meg. (La merke til en portscan på nettverket her, så gjorde jeg sikkerheten en del hakk sikrere, og deretter kom det et ddos angrep, jeg vil best mulig forhindre at dette kan skje på nytt. Problemet er at jeg ikke vet om det er lokalt(Altså noen naboer e.l, noen tileldige eller om det bare rett og slett er en orm og et botnett som prøver på eller har tatt over pcen min..

For når man hacker åpner man jo porter andre hackere kan bruke tilbake.. Jeg har såpass kompetanse at jeg skjønner dette, men å ordlegge meg samt å sikre meg på nyere OS, der begynner kunnskapen å svinne siden jeg ikke har vært aktiv på mange år.. Mye har skjedd siden da!

Og samtidig har jeg lært meg at man må ikke være redd for å spørre, selvom spørsmålene høres dumme ut..

Og jeg vet tor er et dårlig valg for å hindre sniffing, men det må da være noe annet jeg kan kjøre igjennom tor f.eks? En tanke har vært først koble til vpn/vps og kjøre tor e.l etter det, apropos sjekke serienummere på sertifikatene pr tlf, hvem ringer jeg da? (Bare ta en whois og ringe eier da? ) Men er redd det er et målrettet angrep(mot meg altså) som nevnt over..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Belte Vis innlegg
(La merke til en portscan på nettverket her, så gjorde jeg sikkerheten en del hakk sikrere, og deretter kom det et ddos angrep, jeg vil best mulig forhindre at dette kan skje på nytt. Problemet er at jeg ikke vet om det er lokalt(Altså noen naboer e.l, noen tileldige eller om det bare rett og slett er en orm og et botnett som prøver på eller har tatt over pcen min..
Vis hele sitatet...
Du høres paranoid ut. Beklager å sei det, men du blir ikkje DDoSa utav det blå - da har du gjort noko først. DDoS kan du forøvrig gjere pent lite med, det må ISPen din håndtere.
Og om du ikkje veit om du har malware på PCen så blir jo alle former for sikkerhet meiningslaust.
Sitat av Belte Vis innlegg
For når man hacker åpner man jo porter andre hackere kan bruke tilbake..
Vis hele sitatet...
Lær deg skilnaden på utgåande og innkommande trafikk. Kort svar er at nei, det gjer du ikkje nødvendigvis.
Sitat av Belte Vis innlegg
Men er redd det er et målrettet angrep(mot meg altså) som nevnt over..
Vis hele sitatet...
Kva grunnlag har du for å tru det?
Lag en ram disk. Altså en kryptert partisjon i ram. Kjøp billige ram brikker til desktop. Så setter du opp dette og du kan sette at alt blir lagret der før det skrives til disk. Så da er ingen ting lagret på harddisken din med mindre du vil det. Så om noe skulle skje som at swat buster inn døren på gutterommet er det bare og slå av pcen og de vil aldri kunne gjennoprette dette. Alt blir fjernet og det de måtte få ut av ram kan ikke gjennoprettes siden det er kryptert. Du kan også sette opp automatisk sletting hvert 5min (cron job f.eks) og om du ikke skriver inn et passord slettes alt.

Går også an og binde det til en key på tasturet en slags nødknapp som kan slette alt.
Sist endret av Luretryne; 27. november 2011 kl. 02:43.