Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1422
Hei
Jeg trenger en ekstern harddisk til skolestart, og den MÅ ha 7200 rpm (USB3).
skal gå på spillteknologi linje og har kjøpt en bærbar med SSD, men skolen har nokså nøyaktige minimum krav for pc'en, og det er ikke mange eksterne harddisker som gir informasjon om rpm, og de fleste jeg har sett som gir informasjon er på 5400.
ser da etter noe på 1-2TB, helst under tusenlappen
http://www.elkjop.no/product/data/ha...#tab-more-info

Lagringskapasitet 2 TB (2000 GB)
Grensesnitt USB 3.0
Harddisk hastighet (RPM) 7200
Vis hele sitatet...
Sist endret av Frazzy; 22. juli 2015 kl. 18:10.
Trådstarter
16 1
takk for raskt og bra svar, men denne kan bare kjøpes med Collect@store, og den er ikke tilgjengelig noen steder i nærheten der jeg bor :/
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Ikke kjøp disken enda, vent til skolestart og se om det faktisk er behov for en ekstern disk i det hele tatt. All erfaring tilsier at det ikke er tilfellet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Deezire Vis innlegg
Ikke kjøp disken enda, vent til skolestart og se om det faktisk er behov for en ekstern disk i det hele tatt. All erfaring tilsier at det ikke er tilfellet.
Vis hele sitatet...
Samt 7200rpm?

Ekstern disk er i praksis bulklagring - og 2.5" USB3-disker greier fint 100MB/s, som er meir enn nok til nær all slags bruk. Å kreve 7200rpm er tullete; dei burde i så fall spesifisert overføringshastighet og eventuelt søketid...
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Ja, det bærer preg av noen som bare har skrevet kravene for å kunne vise til noe. Jeg har aldri opplevd at å kjøpe skoleutstyr på forhånd har lønnet seg, hverken av økonomiske eller praktiske årsaker.
Trådstarter
16 1
http://hihm.no/utdanning/studietilbu...-og-simulering

på tredje avsnitt så ligger det dokument med kravene som de stiller, SSD'en på pc'en min er på 256GB og har ikke mulighet til å oppgradere til 2 harddisker, syntes selv 7200 rpm er overdrevet, men er selvsagt veldig usikker på hvor mye det krever til utvikling av spill

det er selvsagt "guidelines", men de krever att pc'en skal være klar med all den nødvendige programvaren som vi trenger til skolestart, trenger selvsagt ikke ekstern harddisk på en stund, men ville finne noe så jeg vet til senere, SSD'en holder nok lenge
Sist endret av brede2000; 22. juli 2015 kl. 18:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
WD Elements 1TB. Den har 5400RPM men den klarer en hastighet på 125MB/s USB3 selvsagt. Har den selv. Bråker ikke mye heller siden den ikke har så høy hastighet på disken.

Eneste som er litt negativt er at lyset er ganske sterkt.
Den får plass i håndflaten min, og jeg har små hender.
Sist endret av Xernox; 22. juli 2015 kl. 18:55.