Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3312
Hei :=) Blir min første tråd dette på freak.no, så jeg tenkte jeg skulle gi et enkelt og lite tips.

Dette vil gi deg gratis internett tilgang på hotell, og kansje andre plasser itilegg, uten kostnader.

1. - Koble seg til det åpne Wifi nettverket.
2. - Åpne opp CMD, og skriv "ipconfig/all". Husk og kopier routerens IP-adresse.
3. - Åpne browseren, og da vil komme til en nettside; der du må betale for å få tilgang til andre nettsider.
4. - Der det står rom nummer skriver du noe tilfeldig, og der det står navn/etternavn skriver du routerens ip adresse.


Gratulere nå har du internett tilgang der =D Vet dette funker for wayport ihvertfall

Er lenge siden jeg har prøvd det, fant ut av det for ca et år siden.
Noen som vet om du kan gjøre noe lignende på flyplasser?
Fint tips da alle bruker likt system for internetttilgang. Du kan ikke spesifisere hvilket system dette fungerer på? Hvis ikke er dette tipset ubrukelig.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Noen som vet om du kan gjøre noe lignende på flyplasser?
Vis hele sitatet...
På Værnes og Gardermoen får man gratis Internett-tilgang ved å skrive inn detaljer man får på kort på spisesteder.

Det står med liten skrift og slikt, som gir dårlig UX, men det funker. Og sikkert ikke bare på de to.
Sitat av prenix Vis innlegg
Fint tips da alle bruker likt system for internetttilgang. Du kan ikke spesifisere hvilket system dette fungerer på? Hvis ikke er dette tipset ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det på wayport. Var på Choice hotell Vet ikke hva flyplasser osv bruker.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Noen som vet om du kan gjøre noe lignende på flyplasser?
Vis hele sitatet...
Er jo gratis nett på 90% av flyplassene nå! :l
Får man ikke gratis wifi på alle hoteller? Er vel bare å spørre i resepsjonen så får man vel stort sett 24t koder til nettet?
Copy/Paste og lagre på dokument dette her. Takker for tips!



EDIT: Du er vel tilfeldigvis ikke ranvik? Ser du bruker ":=)" smilyen som omtrent ingen bruker....
Sist endret av Vontalo; 4. desember 2011 kl. 01:43.
Ærlig talt. Å gi damen i skranken 20 skarve kroner for å være online i 24 timer er vel ikke så ille?
Hvis man ikke klarer å finansiere dette har man heller ikke råd til å bo på hotell eller ta en flytur.
Sist endret av dead_rat6; 4. desember 2011 kl. 01:54.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Copy/Paste og lagre på dokument dette her. Takker for tips!



EDIT: Du er vel tilfeldigvis ikke ranvik? Ser du bruker ":=)" smilyen som omtrent ingen bruker....
Vis hele sitatet...
Tror ranvik har bedre å gjøre enn å hacke seg inn på hotellets internett

Men uansett, bra tips! Er ikke det at jeg ikke har penger eller noe, men de fleste orker ikke å gå ned i resepsjonen og ordne det tipper jeg :P
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Copy/Paste og lagre på dokument dette her. Takker for tips!



EDIT: Du er vel tilfeldigvis ikke ranvik? Ser du bruker ":=)" smilyen som omtrent ingen bruker....
Vis hele sitatet...
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Copy/Paste og lagre på dokument dette her. Takker for tips!



EDIT: Du er vel tilfeldigvis ikke ranvik? Ser du bruker ":=)" smilyen som omtrent ingen bruker....
Vis hele sitatet...
Hehe, Nei er dessverre ikke det. Hvem er egentlig han ranvik? Hørt han hacker seg innpå routere på offentlige plasser?

Er helt ny til freak.no. Jeg har for det meste forholdt meg til engelske forum. Wifi cracking er ikke helt min ting, selv om jeg kan en del ord og forstår mye innenfor temaet.
Sitat av Chrom3D Vis innlegg
Hehe, Nei er dessverre ikke det. Hvem er egentlig han ranvik? Hørt han hacker seg innpå routere på offentlige plasser?

Er helt ny til freak.no. Jeg har for det meste forholdt meg til engelske forum. Wifi cracking er ikke helt min ting, selv om jeg kan en del ord og forstår mye innenfor temaet.
Vis hele sitatet...
Ranvik er vel en Freak-Legende, han la ut informasjon om rundt 10000 telenor brukere på offentlig her på forumet.
Sitat av Chrom3D Vis innlegg
Hei :=) Blir min første tråd dette på freak.no, så jeg tenkte jeg skulle gi et enkelt og lite tips.

Dette vil gi deg gratis internett tilgang på hotell, og kansje andre plasser itilegg, uten kostnader.

1. - Koble seg til det åpne Wifi nettverket.
2. - Åpne opp CMD, og skriv "ipconfig/all". Husk og kopier routerens IP-adresse.
3. - Åpne browseren, og da vil komme til en nettside; der du må betale for å få tilgang til andre nettsider.
4. - Der det står rom nummer skriver du noe tilfeldig, og der det står navn/etternavn skriver du routerens ip adresse.


Gratulere nå har du internett tilgang der =D Vet dette funker for wayport ihvertfall

Er lenge siden jeg har prøvd det, fant ut av det for ca et år siden.
Vis hele sitatet...
Og hvilket type hotellsystem er dette da ? De respektive kjedene kjører ofte sine egne systemer.
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
Ærlig talt. Å gi damen i skranken 20 skarve kroner for å være online i 24 timer er vel ikke så ille?
Hvis man ikke klarer å finansiere dette har man heller ikke råd til å bo på hotell eller ta en flytur.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alltid om å spare penger, vet du . Man føler seg liksom litt seirende når man kommer forbi sikkerhetssystemer.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Det er ikke alltid om å spare penger, vet du . Man føler seg liksom litt seirende når man kommer forbi sikkerhetssystemer.
Vis hele sitatet...
"Woo, gratis wifi på hotellet. Faen, jeg er pro hacker ass! sohardcore"
Alle er ikke like hardcore og for oss som ikke er det føles det faktisk ganske digg å komme seg innpå noe man ikke skal, uansett hvor lett det er for noen som har peiling

Og ja vi er de samme folka som synst swordfish var en småkul film
Swordfish var crap. Takedown med Kevin Mitnick er knall.
Hvis det er noen der ute som bruker Get (www.get.no) og skulle komme i fare for å ikke betale regningen så vil det også være mulig å fortsette og surfe om man endrer til en anenn ekstern DNS server. Latterlig sperre de har lagt opp.
Sitat av Luretryne Vis innlegg
Swordfish var crap. Takedown med Kevin Mitnick er knall.
Vis hele sitatet...
Takedown er en fadese av en film, historiemessig. Full av generelle faktafeil, basert på boken der John Markoff sverter Mitnick som best han kan. Shimomura har også bidradd "stort" Når filmen slapp og egentlig konkluderte historien satt Mitnick fremdeles i isolasjon uten å ha fått en enste høring.

Se heller "freedom downtime" så får du historien fra Mitnick og støttespillerne hans, istedet for det hollywoodrælet.Faktisk en god dokumentar, som ikke er produsert av Mitnicks anklagere..

http://www.imdb.com/title/tt0309614/ (Bedre rating har den og.-)
Sitat av pidget Vis innlegg
Takedown er en fadese av en film, historiemessig. Full av generelle faktafeil, basert på boken der John Markoff sverter Mitnick som best han kan. Shimomura har også bidradd "stort" Når filmen slapp og egentlig konkluderte historien satt Mitnick fremdeles i isolasjon uten å ha fått en enste høring.

Se heller "freedom downtime" så får du historien fra Mitnick og støttespillerne hans, istedet for det hollywoodrælet.Faktisk en god dokumentar, som ikke er produsert av Mitnicks anklagere..

http://www.imdb.com/title/tt0309614/ (Bedre rating har den og.-)
Vis hele sitatet...
Freedom Downtime er en veldig god film. Man får godt innblikk i historien, i motsetning til downtime.