Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4519
Hei.

Jeg lurte på om noen av dere kunne komme med innspill om hvilket sikkerhetsprogram mot virus og keyloggers som funker best?
-Helst gratis eller veldig billig.

Takk på forhånd.
Brukt AVG i alle de år, gikk over til Microsoft Security Essentials ettersom det trekker langt mindre prosses.
Søkefunksjon og Google er noe du kan bruke. Ellers anbefaler jeg Microsoft Security Essentials eller AVG, som Legynd nevnte.
Jeg kan anbefale AVAST antivirus gratis versjonen er veldig bra og license versjonen er bare bedre. En veldig fin ting med den er at du kan kjøre oppstarts scan noe som er ganske digg når du først har fått noe drit på pcen
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Jeg kan anbefale AVAST antivirus gratis versjonen er veldig bra og license versjonen er bare bedre. En veldig fin ting med den er at du kan kjøre oppstarts scan noe som er ganske digg når du først har fått noe drit på pcen
Vis hele sitatet...
Oppstartsscan kan vel alle antivirus. Når du først har dritt på PCen kjører du Malwarebytes
Broren min hadde lest noen tester på nettet og fant ut at avira skulle være det beste. og det er gratis. Bruker selv nå Symantech, noe som jeg personlig synes er dritt/møkk og noe som bare bruker mye prosess
Sitat av Xernox Vis innlegg
Oppstartsscan kan vel alle antivirus. Når du først har dritt på PCen kjører du Malwarebytes
Vis hele sitatet...
Nei det kan vel ikke alle antivirus programmer. Vil heller si et få tall kan det.
Og ja Malwarebytes er veldig fin når du får noe drit på pcen.
Sitat av Dobbel-V Vis innlegg
Broren min hadde lest noen tester på nettet og fant ut at avira skulle være det beste. og det er gratis. Bruker selv nå Symantech, noe som jeg personlig synes er dritt/møkk og noe som bare bruker mye prosess
Vis hele sitatet...
Bruk det som tar minst plass. Egentlig trenger du ikke antivirus, så lenge du vet hva du går på også er det brannmur i ruteren. Eneste du egentlig trenger er Malwarebytes, som fjerner om du skulle få noe dritt på PCen.
Microsoft Security Essentials er det beste valget slik det er i dag. Men, om du har piratwindows får du ikke nødvendigvis lagt det inn, pga. WGA. Da kan du laste ned Comodo Antivirus, dette er også relativt bra! De leverer brannvegg også, om du ikke er fornøyd med den innebygde i Windows.
Anbefaler avast jeg og du merker lite til at det er der. men holder pc en din rein
Det de fleste ikke vet er at internett levrandøren også gir AntiVirus program.
F.eks. Telenor kunder får Norton Internet Security gratis. Alltid nyeste versjon
Sitat av lroedal Vis innlegg
Microsoft Security Essentials er det beste valget slik det er i dag. Men, om du har piratwindows får du ikke nødvendigvis lagt det inn, pga. WGA. Da kan du laste ned Comodo Antivirus, dette er også relativt bra! De leverer brannvegg også, om du ikke er fornøyd med den innebygde i Windows.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det til.

Ruudi: Norton Antivirus er en virus magnet
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det er ikke så alt for dyrt for anti-virus. Gi foreldrene en liten leksjon om internetts farer, så er de nok velvillige til å betale for det.
Sitat av uniqe1 Vis innlegg
Hei.

Jeg lurte på om noen av dere kunne komme med innspill om hvilket sikkerhetsprogram mot virus og keyloggers som funker best?
-Helst gratis eller veldig billig.

Takk på forhånd.
Vis hele sitatet...
Anbefaller AVG, ettersom det fanger opp og blokkere trojaner kjappest.
Foreslår Avira, også henter du bare lisence fra TPB. Kjempe program.
Sitat av phideph Vis innlegg
Foreslår Avira, også henter du bare lisence fra TPB. Kjempe program.
Vis hele sitatet...
Ja, Avira er vell egentlig et godt valg. Avira og AVG snapper opp trojaner opp relativt raskt. Nå vet jeg ikke hvordan Avira er med systemresusser, men men.

Selv bruker jeg ikke AV i det hele tatt. Tenker på å få Avira eller AVG, for å sikkre meg litt mot drive by's. Brannmuren min er av i tillegg.
utifra tittelen kan jeg foreslå en del måter å få PC'en din infisert med en del virusprogrammer. Du tenker kanskje på antivirusprogram. Jeg har brukt Avast veldig lenge, og har ikke hatt noen problemer.
Selv bruker jeg Avira, Spybot S&D og Malwarebytes' Anti-Malware. De to siste brukes hovedsaklig til å fjerne virus etter at de har blitt oppdaget. Alle har gratisversjoner.
Betale for Anti-virus er helt unødvendig da de aller fleste har nettbank hos en av de større bankene, her kan du laste ned fullversjons antivirus gratis. Hvilke banker som har hvilke antivirus er jeg usikker på.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
AVG free

noktegn
Nod 32 på tpb
Sist endret av wtf1337; 5. desember 2011 kl. 15:35.
Om du trenger skikkelig antivirus med firewall bør du gå for dette:

* Comodo Firewall
* Avira AntiVirus

Det beste av alt, er at det er gratis!

Sitat av Zirto Vis innlegg
Om du trenger skikkelig antivirus med firewall bør du gå for dette:

* Comodo Firewall
* Avira AntiVirus

Det beste av alt, er at det er gratis!

Vis hele sitatet...

Comodo Firewall? Samme som lager Comodo web browser`?

For den er det usedvanlig med lite folk som vet om, den er jo egentlig litt smågenial. Imponerende vare fra dem må jeg si, har ikke prøvd Firewalle'n dems da.

Kan du si noe om den er lett å konfiguere eller?
Sitat av Chrom3D Vis innlegg
Comodo Firewall? Samme som lager Comodo web browser`?

For den er det usedvanlig med lite folk som vet om, den er jo egentlig litt smågenial. Imponerende vare fra dem må jeg si, har ikke prøvd Firewalle'n dems da.

Kan du si noe om den er lett å konfiguere eller?
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at Comodo firewall er veldig stort firewall med mange funksjoner i ett. Så å si er dette en avansert programvare for folk som ønsker optimal firewall.

Så lenge man har installert det, så gjør den jobben selv.
Anbefaler virkelig AVG!
funker!
har ikke brukt AV på 5 år og aldri blitt infecta, er bare å unnlate nedlastning av dritt på drittsider? har selv 2 tb fylt opp av bilder, musikk, spill og videoer

og fyi: alle "hackere" som driver med trojans crypterer dem for å bypasse antivirus, så de er undetectable i noen uker
Sist endret av Spirituell; 6. desember 2011 kl. 16:33.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
har ikke brukt AV på 5 år og aldri blitt infecta, er bare å unnlate nedlastning av dritt på drittsider? har selv 2 tb fylt opp av bilder, musikk, spill og videoer

og fyi: alle "hackere" som driver med trojans crypterer dem for å bypasse antivirus, så de er undetectable i noen uker
Vis hele sitatet...
Velkommen til 2011, alt som trengs for å bli infisert er å besøke en ellers trygg nettside på feilt tidspunkt. Dette skjedde tidligere i år med nFF, annonssystemet som levere det lille av reklame du ser på siden ble komprimert, og det ble lagt til maleware i annonsene. Alt som skulle til for å bli infisert da var å besøke nFF med en litt eldre versjon av nettleseren din. Dette er et angrep som lett hadde blitt stoppet av alle de store antivirus programmene.

Kombinerer du Commodo Firewall med feks Microsoft sitt gratis antivirus programm så er du rimlig trygg for denne typen angrep og det meste annet. Er du så uheldig å blir infisert så vil CF hindre at det du ble infisert av klarer å koble seg opp til de som kontrollerer det du ble infisert av.
Anbefaler sterkt, MSE - Microsoft Security Essentials.


http://www.microsoft.com/security/pc-security/mse.aspx