Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3943
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, som tittelen lyder. Er alkoholiker og skal på rehab tirsdag. Idag er det søndag og måtte ha noe for å døyve abstinensene med, så valget falt på denne fra Spar. Smaken og konstistensen er for jævlig, men det går ned sammen med litt juice.

https://imma.gr/102080xbdf1d

https://imma.gr/102081x017c4
Der er ufarlig.

Bare pass på at det kun er etanol ( ikke isopropanol, feks) i innholdsfortegnelse.

Lifehack!

(I den grad et av de farligste stoffene klown to man noensinne kan defineres som ufarlig, vel og merke
Sist endret av Tøffetom; 15. mars 2021 kl. 01:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lifehack og lifehack du mister.
Farlig i noen grad er det nok ikke
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
dagen etter blir du sittende igjen med gele følelse i hele kjeften å halsen det er driit ekkelt å jeg blir å spytte det ut hele tiden
En hel masse mennesker døde i Russland fordi de drakk et lignende produkt. Det sto etanol på flaska, med den inneholdt metanol. Mange fest-deltagere døde.
Sats alt når du kommer på rehab i morgen.
Hvis det er søndag og jeg har det jævlig så kjøper jeg heller en sekser med hansa lettøl, 2.4%.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
En hel masse mennesker døde i Russland fordi de drakk et lignende produkt. Det sto etanol på flaska, med den inneholdt metanol. Mange fest-deltagere døde.
Sats alt når du kommer på rehab i morgen.
Vis hele sitatet...
Det du snakker om var hardbarka alkiser i Novisibirisk eller noe. Det var en såpe mener jeg å huske. Det som slo meg, er at et tosifret antall mennesker døde og nesten tresifret ble hospitalisert. Altså fra øyeblikket en farlig batch med «etanol» anerkjennes som livsfarlig, til folk rekker å få ut ordet, presterte hundrevis av mennesker å fyre det i seg.

Hvor jævlig mye drikker de ikke det da??

Vi har jo hatt tilsvarende med rødsprit her i Norge. Biltema måtte tilbakekalle en hel batch, enda det ikke er til å drikke overhodet

Bare husk at det er noe helt annet igjen.

Men ren etanol, det er ren alkohol. I disse tider er det faktisk sosialt akseptert å drikke bac, har jeg sett. så her er det bare å «sprite seg ofte». Husk å også ta litt på hendene, enda det føles helt feil
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Hvorfor ikke drikke vanlig alkohol? Sprit, øl? Om du ikke har penger, ville jeg heller ha stjålet en sekspakning en å drikke håndsprit.
Ok. Jeg har drukket antibac før. Protokollene for trygghet er ikke like. Sist gang jeg drakk antibac luktet det aceton av min kjente flaske. Det var udrikkelig,
Men ingenting endret seg ved innholdsgfortegnelsen. Du kan bli lurt nå om dagen og dø. Er du alkis og må ha tips, brygg heller vin. Mye tryggere og bedre.
Jeg har drekki 95% isopropanol. Eller drekki og drekki. Smakte litt på en finger, virkelig ingen anbefaling!! Faren er at man tørker ut, bokstavelig talt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trådstarter her igjen. Er på rehab nå, vært her i 4 uker. Blir her i 2 uker til, så totalt 6 uker. Og jeg drikker fortsatt håndsprit, får kjøpt det på butikken. Hva faen er det jeg driver med? Har drukket meg full på det en til to ganger i uka siden jeg kom hit. Jeg kom hit for å slutte å drikke/drikke mindre, men ender allikevel opp med å helle innpå med antibac. Skammer meg som fanken...
Burde jeg fortelle personalet som jobber her om det, eller vil det skape enda flere problemer for meg? Står også på nedtrapping på benzo. Fikk 60mg Valium om dagen for abstinenser når jeg kom hit, gradvis nedtrapping, er nede på 25mg nå. De vil ha meg ned til 6mg Valium daglig som jeg hadde før jeg dro frivillig på rehab pga drikking. Men 6mg vil ikke funke, kunne like gjerne tatt en sukkerbit...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva faen er det jeg driver med?
Vis hele sitatet...
Du driver med drikking av håndsprit.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde jeg fortelle personalet som jobber her om det, eller vil det skape enda flere problemer for meg?
Vis hele sitatet...
At this point? Nei.
Hva skal de menneskene som har som jobb å hjelpe deg gjøre for å forverre din situasjon? Trivialiteter som eventuelle førerkort og sikkerhetsklareringer slutta å være relevante på et langt tidligere stadium i din ruskarriere. Hvis du så langt har forsøkt å ikke være ærlig med de, og resultatet ble såpass begredelig som du skisserer, så synes jeg du kan forsøke litt åpenhet nå.

Litt avsporende kanskje, men kan du i vitenskapens navn og ære fortelle litt om hvordan de ulike merkene er å drikke? Smak, fyllesjuke, slike ting. Er det noen forskjeller? Bare greit å få det notert ned siden du er en av de ytterst få som besitter kunnskapen og spørsmålet dukker opp til stadighet.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du driver med drikking av håndsprit.

At this point? Nei.
Hva skal de menneskene som har som jobb å hjelpe deg gjøre for å forverre din situasjon? Trivialiteter som eventuelle førerkort og sikkerhetsklareringer slutta å være relevante på et langt tidligere stadium i din ruskarriere. Hvis du så langt har forsøkt å ikke være ærlig med de, og resultatet ble såpass begredelig som du skisserer, så synes jeg du kan forsøke litt åpenhet nå.

Litt avsporende kanskje, men kan du i vitenskapens navn og ære fortelle litt om hvordan de ulike merkene er å drikke? Smak, fyllesjuke, slike ting. Er det noen forskjeller? Bare greit å få det notert ned siden du er en av de ytterst få som besitter kunnskapen og spørsmålet dukker opp til stadighet.
Vis hele sitatet...
Beklager, men forstår ikke helt svaret ditt. Mener du at jeg skal åpne meg opp og fortelle personalet her hva jeg drikker om kveldene? Vet ikke om det er så lurt...Er redd for å miste resepten på Valium som jeg virkelig har behov for. Får jo Valium mot alkoholabstinenser og angst. Heller Valium enn å drikke.

Når det gjelder antibac så synes jeg at denne er best. Av og til sniker je til meg litt fra et personalrom som de av og til glemmer å låse. Som å drikke sterk hjemmebrent egentlig. Får ikke noe mer hangover enn vanlig.

https://www.apotera.no/antibac-handd...gaAmyfEALw_wcB

Denne er også grei nok, men det er gele. Bland med juice og det går an å drikke: https://meny.no/varer/personlige-art...-8680923330853

Den her funker også, men er dårlig på smak pga parfyme eller noe sånt: https://www.vitusapotek.no/kroppsple...0-ml-/p/986952

Det er disse 3 jeg har holdt meg til, får ikke mer illebefinnende eller hangover enn av vanlig brennevin. Men anbefaler definitivt ikke å drikke det da det inneholder blant annet Isopropanol og diverse andre potenstielt helseskadelige ingredienser. Dette er produkter som kun er ment for utvortes bruk.
Med tanke på at abstinensene bokstavelig talt kan være livsfarlig så tar de ikke fra deg valiumen. Enten stopper du tvert nå og get with the program, ellers må du være ærlig å si du ikke klarer og ta i mot hjelpen og muligens strengere rammer
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heller Valium enn å drikke
Vis hele sitatet...
Ja, men du drikker jo likevel... Heller drikke uten valium i systemet, enn med valium i systemet, av flere årsaker. Dessuten så utsetter du bare problemet og synergier kommer bare til å gjøre abstinensene så mange ganger verre. Dette er ikke holdbart, og fortsetter du vil du dø.
Sist endret av Relevant; 15. april 2021 kl. 01:19.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Var den god? Hvordan fungerer den i tradisjonelle drinker
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvordan fungerer den i tradisjonelle drinker
Vis hele sitatet...
Anti-baccardi?
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ja, men du drikker jo likevel... Heller drikke uten valium i systemet, enn med valium i systemet, av flere årsaker. Dessuten så utsetter du bare problemet og synergier kommer bare til å gjøre abstinensene så mange ganger verre. Dette er ikke holdbart, og fortsetter du vil du dø.
Vis hele sitatet...
Sant det du sier. Vet selv at jeg gjør problemene mine verre, men når sjansen til alkohol byr seg så klarer mindre indre "demoner" ikke å si nei. Så da putter jeg noen småflasker Antibac i handlekurven. For eksempel, idag gikk jeg på butikken kun for å kjøpe et kryssord-blad. Liker å løse kryssord. Men endte opp med både kryssord og Antibac.

Har nå 10 dager igjen på rehab. Vurderer sterkt å ta dette opp med min kontaktperson, men jeg vet ikke om det vil hjelpe eller skade. Noen form for reaksjon fra de blir det garantert, men aner ikke hvilken. Bare de ikke kutter ut Valiumen...For da er jeg føkka. Får jo den mot alkoholabstinenser og angst.
Jeg er takknemlig for at du svarte på spørsmålene mine. Det var interessante datapunkter, takk!

Angående dette med hvorvidt du bør ta i mot all hjelp du kan få eller ikke: Du har prøvd å løse problemene dine på egenhånd ganske lenge. Det har ikke fungert. Så enkelt, så vanskelig. At du fremprovoserer en eller annen reaksjon fra de får vi da nesten håpe! Men hva er vitsen med å skjule avhengighetene dine mens du er på rehab?

Er du redd for at de skal bli skuffa? Stadiet der man liksom skal skjule misbruke bak en velfrisert fasade for slekt og venner er tilbakelagt for lenge siden, så det burde du kunne ta med knusende ro. Jeg har ikke selv erfaring med hverken rusavhengighet eller rehab så jeg skal ikke være veldig påståelig med hvordan det fungerer. Det er da likevel rimelig å anta at kontaktpersonene dine er kompetente mennesker som oppriktig ønsker å hjelpe deg og har sett det meste veldig mange ganger før? Jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan de skal kunne gjøre din situasjon verre generelt, og spesielt ikke hvordan de skal klare å forverre den i større grad enn du selv gjør akkurat nå. Jeg synes det virker som om du bør åpne opp, ikke lukke igjen.
Min mening.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skammer meg som fanken...
Burde jeg fortelle personalet som jobber her om det, eller vil det skape enda flere problemer for meg?
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje det er den første setningen der som hindrer deg i å være åpen og ta imot hjelp, og at resten er rasjonalisering. Kan det stemme?
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg tror kanskje det er den første setningen der som hindrer deg i å være åpen og ta imot hjelp, og at resten er rasjonalisering. Kan det stemme?
Vis hele sitatet...
Ja.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg tror kanskje det er den første setningen der som hindrer deg i å være åpen og ta imot hjelp, og at resten er rasjonalisering. Kan det stemme?
Vis hele sitatet...
Men det er en beslutning jeg må ta når jeg er edru, ikke nå som jeg har drukket 2 deciliter 85%,,,
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men det er en beslutning jeg må ta når jeg er edru, ikke nå som jeg har drukket 2 deciliter 85%,,,
Vis hele sitatet...
In vino veritas
I edru tilstand er det lettere å tenke rasjonelt over komplekse saksforhold, men også enklere å rasjonalisere vekk det åpenbare. I påvirket tilstand er det lettere å la hemninger fare og gjøre det man egentlig har lyst til.

Du får gjøre som du vil, selvsagt. Lykke til!
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange i behandling som drikker antibac osv.

Samtidig burde du spørre hva du vil få ut av oppholdet?

Har dessverre ikke lest igjennom hele tråden så kan hende det er skrivd før.

Til syvende å sist lurer du kun deg selv, om du går på trynet etter behandling det går ikke utover de ansatte.

Min erfaring er at de ansatte setter pris på ærlighet da det viser tillit. Du er der pga du har en sykdom, noe de skjønner veldig godt.
Blir vanskelig å for de å hjelpe deg når du "lurer* de.

Jeg rusa meg i behandling, men innså fort at den som blei lurt er megselv.
Så la korta på bordet, å ting blei mye bedre fremover.

Sitter i bussen så sorry for rotete tekst
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja.
Vis hele sitatet...
Det er veldig vondt. Samtidig er det den veggen du må gjennom for å komme til kjernen og oppnå noen reell endring. Motgiften mot skam er aksept, og for å få det så må du nesten være ekte og ærlig, som er akkurat det skammen hindrer deg i. Eneste veien ut er gjennom. Håper du finner ut av det.
Sist endret av *pi; 17. april 2021 kl. 13:49.