Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 8375
tittelen sier vel det meste..? hva kan man tjene best på, som tar minst mulig tid, evt minst kapital?
eks:

selge drugs
selge biler i deler
scalpe datadeler
twitch stream
etc...

hva funker for deg ?
Har fagbrev og syns at svart arbeid er den beste måten å få ekstra penger. Har solgt mye drugs men det blir som regel at jeg tar for mye av det selv, sløser og gir vekk mye. Med mindre noen tilfeldigvis trenger mye av noe jeg får billig og kan tjene på gjennom ett enkelt salg, men det er ikke ofte.
Sist endret av Bluesky_; 5. mars 2021 kl. 17:52.
Med drugs trenger du litt egen kapital for å komme i gang. Du kommer langt med 10k. Noe som er tilnærmet gratis er å runke på cam...
Aksjer, fond og kryptovaluta.
Diversifisering er nøkkelen til å redusere risikoen.
Legg eggene dine i flere kurver.
Hvis budsjettet ditt er 20.000 du kan bruke på aksjer, fond og kryptovaluta er det ikke akkurat smart å putte ALLE TJUE TUSEN KRONER i én aksje eller krypto.

https://finanssans.no/diversifisering

Jeg personlig hadde kjørt noe slikt.

60% aksjer du har gjort research på og er rimelig sikker på at vil stige.
20% fond. Her gjelder det også å velge riktig.
20% kryptovaluta.

Om du vil safe putter du mer i fond og mindre i det andre.

Men så er det ganske sikkert at du og jeg er ulike, TS, og du vil muligens ha et annet opplegg

Uansett er tipset å diversifisere.
Ikke sett deg selv i en situasjon der du kan tape masse dersom én aksje eller én type krypto skulle synke i verdi.
Ikke vær utålmodig, verdistigning tar som oftest tid. Bruk derfor penger du ikke TRENGER til viktigere ting som husleie og mat.

Det er viktigere å tåle å sitte med kaldt hode gjennom negativ avkastning enn positiv avkastning.
Ikke selg så du taper penger, med mindre du er rimelig sikker på at du taper mer om du ikke selger.

Bruk tid på å lese deg opp på alt dette, for det er mye å lære!
Hilsen en selverklært nybegynner.
Sist endret av krystallkongen; 5. mars 2021 kl. 22:02.
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Aksjer, fond og kryptovaluta.
Diversifisering er nøkkelen til å redusere risikoen.
Legg eggene dine i flere kurver.
Hvis budsjettet ditt er 20.000 du kan bruke på aksjer, fond og kryptovaluta er det ikke akkurat smart å putte ALLE TJUE TUSEN KRONER i én aksje eller krypto.

https://finanssans.no/diversifisering

Jeg personlig hadde kjørt noe slikt.

60% aksjer du har gjort research på og er rimelig sikker på at vil stige.
20% fond. Her gjelder det også å velge riktig.
20% kryptovaluta.

Om du vil safe putter du mer i fond og mindre i det andre.

Men så er det ganske sikkert at du og jeg er ulike, TS, og du vil muligens ha et annet opplegg

Uansett er tipset å diversifisere.
Ikke sett deg selv i en situasjon der du kan tape masse dersom én aksje eller én type krypto skulle synke i verdi.
Ikke vær utålmodig, verdistigning tar som oftest tid. Bruk derfor penger du ikke TRENGER til viktigere ting som husleie og mat.

Det er viktigere å tåle å sitte med kaldt hode gjennom negativ avkastning enn positiv avkastning.
Ikke selg så du taper penger, med mindre du er rimelig sikker på at du taper mer om du ikke selger.

Bruk tid på å lese deg opp på alt dette, for det er mye å lære!
Hilsen en selverklært nybegynner.
Vis hele sitatet...
vel, det har seg sånn at jeg har ca 20 laks etter at jeg selger pcn min og ønsker å investere dette i et eller anna som gir noe raskere avkastning samtidig som det er mere aktivt, altså at jeg kan styre det mere selv, jo mere arbeid jeg putter i det jo mere får jeg tilbake, ikke sant.
Flippe ting på Finn, kan lett tjene 30-100k+/mnd om du legger litt arbeid i det og har litt erfaring med SEO, risikovurdering, etc.
Sitat av sondreavik Vis innlegg
Flippe ting på Finn, kan lett tjene 30-100k+/mnd om du legger litt arbeid i det og har litt erfaring med SEO, risikovurdering, etc.
Vis hele sitatet...
Hva slags objekter mener du gir mest avkastning? Min erfaring at finn.no er en hobby for veldig mange idioter med for mye penger og fritid, men om du kan håndtverk og restaurere gamle greier er saken sikkert en annen.
Krypto for sure
Er ikke spesielt smart av deg å ha samme brukernavn som på andre forum når du skriver om cannabisbruk osv. Lett å finne ut navnet ditt
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Er ikke spesielt smart av deg å ha samme brukernavn som på andre forum når du skriver om cannabisbruk osv. Lett å finne ut navnet ditt
Vis hele sitatet...
Vel, hvis noen vil ta seg bryet til å finne ut hvem jeg er gjennom brukernavnet mitt så værsågod. Jeg har ikke noe særlig å skjule

Driver du å stalker meg?
Sist endret av pearL1337; 7. mars 2021 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan jo lære deg å lage musikk og tjene litt på russelåter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Kan jo lære deg å lage musikk og tjene litt på russelåter
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at man må kunne lage musikk for å tjene penger på russelåter?
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Hva får deg til å tro at man må kunne lage musikk for å tjene penger på russelåter?
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at det bare er å sitte på ræva så lager den seg av seg selv?
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Hva får deg til å tro at man må kunne lage musikk for å tjene penger på russelåter?
Vis hele sitatet...
Tidenes boomer-kommentar her inne, wow
tror han karn kødda as (flaffersen og door)
Imellom interesser
Jeg lager russemusikk FRA HJERTET.

PM meg for et prisoverslag.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Tidenes boomer-kommentar her inne, wow
Vis hele sitatet...
Han har jo et poeng da, krever ikke masse kompetanse for å piratkopiere FL-studio, Nexus og Sylenth1 som de sverger til og et par sample-pakker fra vengeance.

On-topic:
Hva med å lære deg litt om domener og wordpress, forså å selge rimelige nettsider med utfylte templates? Er jo nesten som musikk-eksemplet ovenfor, men mange tror (og har rett) i at nettsider er ganske dyrt, med en god template kan du drag'n'droppe og fylle inn tekst+bilder på en dag og selge for et par høvdinger, ta gjerne med at du kan oppdatere siden ved behov for et par hundre i mnd f.eks
Sist endret av Bruskork1; 8. mars 2021 kl. 20:45.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Han har jo et poeng da, krever ikke masse kompetanse for å piratkopiere FL-studio, Nexus og Sylenth1 som de sverger til og et par sample-pakker fra vengeance.
Vis hele sitatet...
Etter du har gjort det da, skal pcen bare på magisk vis gi deg en fiks ferdig sang som du kan selge for alt fra 15-100k?
Krever ikke å så mye å sette seg inn i en bil heller, men at man klarer å sette seg inn i den betyr vel ikke at man klarer å kjøre den, gjør det vel?
Sitat av funksjon Vis innlegg
Hva slags objekter mener du gir mest avkastning? Min erfaring at finn.no er en hobby for veldig mange idioter med for mye penger og fritid, men om du kan håndtverk og restaurere gamle greier er saken sikkert en annen.
Vis hele sitatet...
Vindmøller kanskje? Umulig å si. Ville startet med VR utstyr, evt. andre impulskjøp som folk gjør + SEO (keywords, feilstavelser, reklame, etc) + "poaching" + pruting.
Stjele fra butikken er en god en. Men da må du være god på det,og om du er det blir du ikke tatt (vertfall veldig liten sjanse)
Imellom interesser
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Han har jo et poeng da, krever ikke masse kompetanse for å piratkopiere FL-studio, Nexus og Sylenth1 som de sverger til og et par sample-pakker fra vengeance.

On-topic:
Hva med å lære deg litt om domener og wordpress, forså å selge rimelige nettsider med utfylte templates? Er jo nesten som musikk-eksemplet ovenfor, men mange tror (og har rett) i at nettsider er ganske dyrt, med en god template kan du drag'n'droppe og fylle inn tekst+bilder på en dag og selge for et par høvdinger, ta gjerne med at du kan oppdatere siden ved behov for et par hundre i mnd f.eks
Vis hele sitatet...
Dette her, for Det offentlige så kan du få dkbbdlt sa bra timelonn som en lager medarbeider for a sitte på cafe og høre på badekarideens til de som sitter på pengesekker som du bare kan drømme om i en hvilken som. Helst bedrift ned på enshñnn økonomi og det vil aldri få slutt om ikke du går vekk fra det fordi du tørr



Du er løsninga men det er du nok ikke så tjen heller penger på å være endelig av problemet lykke til da du må kjenne komen for å komme dit gjerne noen rike venstre orientering som ser potensialet i fuck ups
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hasj Vis innlegg
Stjele fra butikken er en god en. Men da må du være god på det,og om du er det blir du ikke tatt (vertfall veldig liten sjanse)
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=pN3CgESLaJ8
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/hyr...inn-1.12865823
Sjekk Insider episoden med Tony ^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kort og enkelt:

Dropshipping
Affiliate Marketing
YouTube Automation
Twitch
Flippe ting fra Finn
Tilby tjenester på Fiverr

Også selvfølgelig selge lemonade i nabolaget