Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 17181
hei folksen, det har seg slik at jeg skal på en fest i morgen og lurte på om noen her hadde prøvd å bli rusa på hostesaft. lurte egentlig bare på om det funker, hvordan man blir og hvilken hostesaft jeg burde drikke?
Du tenker nok på cosylan, hostesaft med en eller anna form for morfin i. Den får du ikke tak i uten resept
Alle de andre er nok uten rus-effekt.
Det er spesielt i amerika at det selges rusgivende hostesafter uten resept. "purple drank" og så videre...
Det man kan få i Norge og få rus av heter Cosylan (reseptbelagt), i USA har de litt flere typer som sikkert er bedre egnet for å oppnå rus
Cosylan inneholder ethylmorfin, så rus vil du oppnå.

Feststemt vil dog ikke være den mest treffende beskrivelsen.

Øvrig hostesaft inneholder gjerne f.eks efedrin; men i så pass lave doser at det ikke vil ha noe praktisk ruseffekt.
Pass på, det er veldig kvalmende hvis du tar over anbefalt dose.
Kylte nedpå med en flaske cosylan engang, var ikke stort mer spennende en at jeg ble døsig og begynte og klø som faen på ryggen.
Det er egentlig ikke verdt det.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Om Cosylan.

Det er tjukt som faen i konsistensen, smaker også helt jævlig! Får en fin chill rus som varer i et døgn ca om man drikker en flaske, klør som bare det..

Må ikke blandes med alkohol, det kan være farlig.
Sist endret av ranman22; 6. mai 2016 kl. 14:29.
Det er også en hostesaft som heter solvipect comp, denne har endel mer morfin i seg og smaker kongen av danmark. Bruker å spørre etter denne istedenfor cosylan pga smaken.
Sitat av Odd Vis innlegg
Det er også en hostesaft som heter solvipect comp, denne har endel mer morfin i seg og smaker kongen av danmark. Bruker å spørre etter denne istedenfor cosylan pga smaken.
Vis hele sitatet...
Ser man det. Solivipect comp har 2.5mg ethylmorfin/ml vs 1.7mg i Cosylan. Og lakrissmak i stedet for.. mentol. Bare det hadde vært god grunn til å velge denne selv om den konsentrasjonen av ethylmorfin var lavere.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Odd Vis innlegg
Det er også en hostesaft som heter solvipect comp, denne har endel mer morfin i seg og smaker kongen av danmark. Bruker å spørre etter denne istedenfor cosylan pga smaken.
Vis hele sitatet...
Høres intressant ut, kommer den i like store flasker?
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Om Cosylan.

Det er tjukt som faen i konsistensen, smaker også helt jævlig! Får en fin chill rus som varer i et døgn ca om man drikker en flaske, klør som bare det..

Må ikke blandes med alkohol, det kan være farlig.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er farlig hvis man skal ut å kjøre eller operere tyngre maskiner. Merkelig det der - folk hiver i seg alle mulig rare stoffer helt ukritisk men med en gang man skal ta noe som er skrevet ut på resept begynner man å tenke på tenke på forsiktighetsregler.

Dessuten - med tanke på at Cosylan/Solvipect har ca. samme alkoholprosent som øl (rundt 4-4.5% etanol) kan det ikke være SÅ farlig å kombinere etylmorfin og alkohol. Nå har de vel kanskje ikke sett for seg at man skal klemme nedpå hele flaske i en slurk.. men uansett.

Sitat av ranman22 Vis innlegg
Høres intressant ut, kommer den i like store flasker?
Vis hele sitatet...
Solvipect kommer i 100ml (250mg) til 84,- og 250ml (625mg) flaske til 130,- mens Cosylan kommer i 125ml (212mg) til 94,- og 300ml (510mg) til 127,-

Med andre ord ikke noe å lure på her verken økonomisk eller mengde morfin.

Edit: eller smak
Sist endret av BareMartin; 6. mai 2016 kl. 16:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I en del land får man også tak i hostemedisin med det dissosiative stoffet DXM.
Sitat av BareMartin Vis innlegg
Dessuten - med tanke på at Cosylan/Solvipect har ca. samme alkoholprosent som øl (rundt 4-4.5% etanol) kan det ikke være SÅ farlig å kombinere etylmorfin og alkohol.
Vis hele sitatet...
Å helle i seg en flaske Cosylan/Solvipect Comp for så å dra på fest å drikke alkohol frarådes.
Det er mange som har opplevd at parketten har kommet opp og smekket en på nesen i sånne tilfeller.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BareMartin Vis innlegg
Dessuten - med tanke på at Cosylan/Solvipect har ca. samme alkoholprosent som øl (rundt 4-4.5% etanol) kan det ikke være SÅ farlig å kombinere etylmorfin og alkohol. Nå har de vel kanskje ikke sett for seg at man skal klemme nedpå hele flaske i en slurk.. men uansett.
Vis hele sitatet...
Det har åpenbart med dose å gjer. Om du tar litt etylmorfin og litt alkohol går det bra. Anbefalt dose er vel i størrelsesorden 20-30ml, og flaska er 250ml eller noko i den duren. Det er ikkje mykje alkohol.

Forholdet mellom dose og respons for alkohol er velkjent, og i grove trekk kjenner folk det sjølv og: du tar ikkje med deg 30ml øl på fest for å sei det sånn.

Så utsagnet ditt er så totalt på trynet idiotisk at det er pinleg.
Sitat av Wild Vis innlegg
Det er mange som har opplevd at parketten har kommet opp og smekket en på nesen i sånne tilfeller.
Vis hele sitatet...
Bekrefter det. Jeg drakk 40ml cosylan og dro på fest hvor jeg også drakk heimbrent og røyka hasj.

Alkoholen gjorde at jeg var i god festhumør, jeg sto og smådanset med en jente.

Alt jeg husker er selve smellet mot gulvet. Så lå jeg bare der.
Og den jævla kvalmen kan ødelegge hele moroa. Tror jeg tåler 3 fulle målebeger fordelt utover et par timer før jeg bikker innpå det fjerde og blir kvalm. Så grensen min ligger på ca 60 ml solvipect comp. Da klør jeg, men livet er fint. Men de 20 siste ml gjør meg sur og kvalm.
Sitat av Nurse Jackie Vis innlegg
Og den jævla kvalmen
Vis hele sitatet...
Kan dempes med afipran.
Burde være standard utstyr for alle som vil misbruke denne gruppe medikamenter.
Det kommer jo såklart an på hostesaften. Det blir som å si; ''Er det mulig å bli ruset på planter''. Inneholder hostesaften du planlegger å drikke et rusfremkallende stoff i rusgivende mengder uten andre faktorer som vil medføre at å drikke en rusgivende mengde vil være utelukket vil du oppnå rus. Hostesafttyper kan inneholde både etanol, etylmorfin og oxycontin.
▼ ... flere år senere ... ▼
Får man solvipect med etylmorfin uten resept? Har en stående men en som sier den ikke er med etylmorfin er det en som heter solvipect comp og uten comp?
Hostesaft i norge er ikke verdt tiden din eller risikoen(eller garantien, dersom man trenger en hel flaske) for kvalme og ekkel kløe, mens i usa har de hostesaft man skulle tro var laget nettopp for rus, med større mengder codein, som er hakket sterkere enn ethylmorfin. Codein blir om til morfin i hjernen, og alle vet morfin føles godt.

I tillegg inneholder den amerikanske hostesaften antihistaminet promethazine, som forsterker codein-rusen en god del, og gir en slags ro i seg selv. Det lindrer også kløen fra opiater, og codein gir mye kløe. Promethazine kommer i norge som reseptbelagte lyseblåblå Phenergan tabletter som ofte brukes for å sove lengre, jeg har gått på de for søvn selv. Visse folk blander en kvart eller en halv phenergan inn i et subutex skudd, for å få en mer heroin-lignende effekt vistnok(tror ikke helt det blir det samme), og for å forsterke kicket/rushet etter skuddet. Kan gjøres med heroin også, men det er liksom ikke nødvendig å forsterke heroin like mye som subutex....

En del spiser en phenergang når de skal ta heroin/morfin/codein/osv også for å forsterke effekten litt og og lindre kløen som er en veldig vanlig bivirkning av alle opiater, spesielt codein og mest morfin(klødd meg til blods rundt nesen på det) etter egen erfaring. Opiater generelt gir et utslipp av histaminer i kroppen, som gir bla. kløe, derfor anti-histaminer brukes til dette. Og mange av dem er også sløvende nok til å bli brukt mest som sovepiller og forsterker opiat-rusen litt, men ikke alle syns det er så behagelig, og noen sier det ødelegger kvaliteten på opiat-rusen loitt. Det er ikke like fint som benzo sammen med opiater for å si det sånn, men benzo og opiater kan jo være farlig mtp overdosefaren øker veldig=) Men cetrizine eller hva det heter, den reseptfrie allergi tabletten i grønn eske, lindrer kløe godt uten å blande seg inn i opiat rusen din på noen måte. Jeg bruker noen ganger de når metadonen min får meg til å klø meg til blods i skallen. Jeg har sikkert best av å beholde capsen på, som jeg alltid gjør, caps og skjegg er min stil liksom.

Men seriøst, ethylmorfin er blandt det svakeste som fins av opiater, svakere enn, eller likeverdig som codein som man finner i paralgin forte smertestillende. I tillegg inneholder cosylan og solvipect comp SÅ mye annet dritt som er bra for hoste/slimproblemer, men ikke ønskelig overhodet for rusbruk, at kvalme og ekkel kløe er garantert en del av opplevelsen i rusgivende doser med cosylan/solvcipect comp. Hvorfor ruse seg på dritt som ikke er ment fungere som et rusmiddel skal, når det finnes Paralgin Forte(30mg codein og 400mg paracet pr stk), Dolcontin(morfin sulfat pentahydrat, morfin sulfat med en hale på molekylet for å forlenge effekten enkelt forklart), Oxycontin(oxycodone), og heroin(bare røyk det om du er nybegynner, for da sovner du lenge før du overdoserer), og flere andre ting som er veldig bra opiater, men sjeldnere å finne pga de er på godkjenningsfritak som oftest.

Så er det jo mitt tidligere DOC før jeg begynte på metadon i lar, nemlig subutex(buprenorphine), som florerer over norges land og er blitt like vanlig blandt narkomane som heroin, og et like stort problem for landet også, for det er jo 'ikke så farlig som heroin' så mange flere tør å prøve det og nå begynner folk ofte med det og så tar steget videre til heroin.

Buprenorphine er en særegen opioid som blokker effekten av andre opiater fullstsndig i store nok doser(derfor alle på subb i lar får så sykt mye mer en de trenger, men det fører bare til at de selger halvparten eller mer når de får det med hjem og kan skyte(eller sniffe) små jevnlige doser, som er en mye mer givende rus enn å putte to- tre tabletter under tunga hver morgen. Jeg fant fort ut at subutex smakte best i ikke for store doser, men gjerne 2-3mg i skuddet, og jeg ventet til jeg ble skikkelig dårlig før jeg tok neste dosen, for da var forskjellen større. Fra langt under 'normal' streken til langt over, i stedet for fra nesten frisk til litt friskere som ikke er noen forskjell nesten.

Det er vanskelig å ta overdose på buprenorphine bortsett fra om man blander med andre stoffer/alkohol. Det gir en mindre sløvende effekt en de fleste opiater, nesten litt som en blanding av en vanlig opiat som litt morfin og litt speed. For noen er det rett og slett stimulerende heller enn sløvende som opiater vanligvis er. Temgesic inneholder også buprenorphine, men i doser på enten 0,2mg eller 0,4mg, og er ideell for nybegynnere pga 0,2-0,4mg er en fin dose for en som vil prøve dette. Det er litt vanskelig å få en nøyaktig dose i så lave doseringer av en 8mg subutex som altså inneholder tilsvarende 40stk 0,2mg temgesic verdt av buprenorphine. Om du prøver subb uten opiat toleranse, eller med lav toleranse, start med å sniffe den minste streken du noengang har sett, type et par små smuler hakket opp til pulver om du vil prøve det. Har sett folk ta en litt for stor strek og spydd i to dager etterpå. Men i rett dosering er det et flott rusmiddel som du lett får tak i her i landet.

Jeg startet min opiat eksperimentering for alvor med 0,4mg temgesic(bortsett fra små mengder paralgin forte i ung alder, type en eller to PF før skolen for å få en chill dag), jeg brukte allerede sprøyte pga jeg skjøt speed før det, og skjøt fort en 0,4mg temgesic hver morgen, så ble det to om dagen, og når subutexen kom på markedet ble det 'et ukjent anntall 0,4 temgesic' for det er umulig å måle akkurat hvor mye subutex man kutter av en 8mg. Derfor er 2mg subutexer mye lettere å dosere med for en nybegynner. Første gangen jeg skjøt subutex sa jeg til dealeren jeg ville ha bare 0,4mg, eller en temgesic, men fikk likevel fire ganger så mye minst. Jeg skjøt hele biten, og den dagen var himmelen rosa og jeg tenkte DETTE skal jeg gjøre HVER dag.....

Buprenorphine bare 'funket' for min hjerne, det ble en langvarig avhengighet. Men jeg kjøpte av og til heroin om det ikke var subutex å få, og plutselig var det heroin som var det deiligste stoffet. Jeg likte å henge med hodet mellom knærne på heroin, så det må ha vært en ekkel tid for familien min. Jeg tok så mye at jeg stort sett sovnet med en gang, som regel med noen rohypnol, somadril eller diverse benzo i kjeften kort tid før skuddet om jeg hadde det, for å forsterke effekten.... Rart jeg fremdeles lever, da dette var daglig rutine, flere skudd hver dag når jeg gikk på heroin.

Jeg ville heller kjøpt, eller fått resept på paralgin forte om man vil ha den rusen som amerikansk hostesaft gir. Med en phenergan(igjen promethazine) tablett i tillegg har du basically LEAN effekten kopiert. Phenergan er lett å få om du sier du får sovnet, men våkner lys våken og må stå opp kl 03:00 ofte, og du har fått prøve en phenergan av tante Åse og fikk sove til 10:00 uten mer enn en eneste oppvåkning for å pisse for så å sovne med en gang igjen.

Men dersom man begynner å bruke oxycodone, morfin, eller heroin jevnlig blir PF'er fort lite effektiv. Men det går an å ta MANGE av paralgin fortene dersom man gjør en CWE som fjerner nesten all paracetten, og store doser codein er mer effektivt en folk tror altså. Bare at folk gjør det ikke pga paracetten, har lært mange folk om vidunderet CWE mtp rus av codein.

Men spiser du 14-16 PF'er eller mer uten å gjøre en enkel CWE(cold water extraction) på de først så er du lite lur. Du kan få mange problemer, som leversvikt om du misbruker dette daglig i store doser, selv om jeg vet om visse personer som har gjort det og kommet unna med det uskadet, men CWE er så enkelt, så hvorfor dytte seg full i paracetter basically.

Faen meg, dette ble omfattende, og jeg slettet det som ville provosere folk mest, spist bare to metamine 5mg før jeg begynte å skrive jo, haha.

Stay safe people, peace and love.

saviour
Cosylan bedøver hosterefleksen.. får mye gjør at det går utover evnen til å puste.. og man stryker med
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cosylan kan blandes ut med sprite eller 7up, og da smaker det ikke altfor ille. Blir enda bedre med en dæsj brennevin
Drakk en hel solvipect comp en gang, ikke på helt tom mage. Merket ingenting
Nort svar: avheger av hvilken. Sjekk innholdsfortegnelse. Noen av stoffene i reseptbelagte hostesafter kan være dødlige i doser som skal til for en sterk rus
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan i hvert fall bekrefte at det ikke er lurt å blande cosylan med andre stoffer. Fikk meg en heftig overdose av ei storflaske + benzo og våknet på sykehuset.