Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3019
Jeg har nylig solgt et domenenavn/nettside og venter en stor sum som skal betales inn til meg.
Jeg ønsker da å ikke betale skatt av dette da dette skal gå til et annet domenenavn som jeg da igjen skal kjøpe til nøyaktig denne prisen. Hva gjør jeg? Regner med dette ikke kan settes inn på en norsk konto? Jeg kan ikke sette det direkte til selger av ny nettside.
Skal jeg evt åpne konto en annen plass? Eller hva?
paypal kanskje?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Registrer deg som næringsdrivande. Då betaler du skatt av overskot, ikkje omsetning.
Har "hørt" at paypal ikke er trygt? Ja 6 sifret ja. Kanskje neringsdrivende da ja..?
Kommer pengene til å bli innbetalt før eller etter slutten av året?
Det kan jeg velge selv, han som holder pengene venter til jeg sier ifra=)
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Jeg har nylig solgt et domenenavn/nettside og venter en stor sum som skal betales inn til meg.
Jeg ønsker da å ikke betale skatt av dette da dette skal gå til et annet domenenavn som jeg da igjen skal kjøpe til nøyaktig denne prisen. Hva gjør jeg? Regner med dette ikke kan settes inn på en norsk konto? Jeg kan ikke sette det direkte til selger av ny nettside.
Skal jeg evt åpne konto en annen plass? Eller hva?
Vis hele sitatet...
Har du brukt noe på å utvilkle siden?
Paypal er veldig trygt.. Har nok brukt seksifret gjennom der over flere år, aldri mistet penger.
Hei, nei har aldri brukt noe på å utvikle siden nei, kun små ubetydelige summer. Okei, men da får
jeg prøve paypal da. Du har altså fått beløp inn der fra utlandet tidligere? Og paypal er koblet til en konto/kort i norge?
Paypal nøler neppe med å gi ut informasjon om deg dersom myndighetene skulle spørre (da paypal i praksis er styrt av myndigheter)... verdt å ha i bakhodet.

Hvis du skal ha store summer i paypal kan du være temmelig sikker på at du blir nødt til å sende inn:
- Pass/førerkort
- Utility bill

Paypal MÅ ikke kobles mot bank eller kort, men kan. Hvis du ikke har planer om å bli verifisert ved å sende inn masse privat informasjon bør du holde deg unna.
OKei, noen som har noen andre tips på hvor jeg kan gjøre av pengene da?=)
Liberty reserve...?
NETeller var det store den gang jeg spilte mye poker i alle fall.
be om å få det i sedler så blir det ikke registrert
Sitat av disneyman Vis innlegg
be om å få det i sedler så blir det ikke registrert
Vis hele sitatet...
Ulovling, men kanskje du ikke blir tatt . Du kan starte ditt eget firma og la pengene gå igjennom dette, da slipper du moms og skatt. Det er den eneste lovlige måten å løse probleme ditt på.
Sitat av andan Vis innlegg
Paypal er veldig trygt.. Har nok brukt seksifret gjennom der over flere år, aldri mistet penger.
Vis hele sitatet...
Paypal er ikke trygt i det heletatt! Google "paypal horror stories" el. lign., paypal lever på å svindle folk fra pengene deres. Jeg kan nærmest garantere at om du får inn et sekssifret beløp som skal gå rett ut igjen, så stenger de kontoen din og tar pengene, "pending investigation" osv, det hadde ikke vært første gangen...
OKei, jeg får registrere et selskap da=) Takk!=)
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
OKei, jeg får registrere et selskap da=) Takk!=)
Vis hele sitatet...
Bankremisse?
Hva med at han fyren kjøper det domenet du skal kjøpe, og så "bytter" dere domener?
Om du skulle registrere AS i utlandet et sted vil du vel ikke måtte betale skatt i det hele tatt (til Norge)?
Western Union? Da setter han/henne det inn og du får en kode for å få tilgang til pengene. Har brukt dette selv under flere anledninger. Fra små til større beløp. Du kan tillome få pengene ut i cash

Har aldrig betalt skatt på disse overføringene, og har heller aldrig fått spørsmål om fra farbror stat med større overføringer.
Det sies at alle overføringer større enn 10 000 (tror jeg det var?) skal rapporteres, men har enda ikke hendt til dags dato mot meg.
God Jul
Virker som det er mye dumme regler rundt penger. Kompis solgte leiligheten for å kjøpe en ny en til akkurat samme prisen, og da mistet han stipended på skolen.

Helt utrolig at det ikke er litt mer liberale regler rundt kjøp og salg.