Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2217
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey. Skulle lage weed edibles men får ikke brukt ovn pga felles kjøkken. Men vi har en kokeplate da.. noen som har noe tips til garantert suksess?

Kan man bruke den termosoppskriften her inne på grønt og?

Hive grønt i termosen, heller kakao og kokosfett oppi, la det stå i 20 min, riste den og sile det ut og få virkning av thc’en?
Lag cannabutter. Bland ut i ønsket format(kakao,sjokolade, brownies, cookies eller hva du nå ønsker)
Sist endret av moret; 17. april 2021 kl. 15:44.
Grind weed. Smelt smør.
Putt begge deler i en glasskrukke/norgesglass
Kok vann i en kjele.
Plasser glasskrukken i vannbad ved hjelp av to kniver f.eks.
Vannet trenger ikke fosskoke, bare sørg for at det er på grensen.

La det kose seg en times tid, litt lenger går også fint.

Sil smøret, så kan du putte weed-restene i et kaffefilter og klemme ut det aller siste.

Anbefaler å lage kakao, med kokesjokolade og helmelk + smøret (også kalt cannabutter) Rør godt!
Sist endret av krystallkongen; 17. april 2021 kl. 15:57.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk bål eller stormkjøkken
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruk bål eller stormkjøkken
Vis hele sitatet...
TS sier:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men vi har en kokeplate da..
Vis hele sitatet...
Igjen, jeg anbefaler vannbad

Har ikke prøvd termos, men det kan godt hende det funker bra.
Sist endret av krystallkongen; 17. april 2021 kl. 16:05.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen her som er klar over at man må decarbe shitten?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen her som er klar over at man må decarbe shitten?
Vis hele sitatet...
Les tråden før du svarer kanskje?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen her som er klar over at man må decarbe shitten?
Vis hele sitatet...
Det må man aldeles ikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen her som er klar over at man må decarbe shitten?
Vis hele sitatet...
Vi forbrukere bygger nettverk, og betaler top pris. Men når alt kommer til alt ender vi opp med å leike i vår egen skit i stede for å gjøre noe med varene.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av moret Vis innlegg
Det må man aldeles ikke.
Vis hele sitatet...
Hva i all verden? Jeg har aldri støtt på noen som så bastant hevder det Klart det har en viss effekt selv om man lar være, da planten begynner dekarboxyleringen i det den blir kuttet av planten. Forskjellene vil dog være enorme om man faktisk gjør det. Ingen som produserer edibles industrielt i statene/Canada lar være å gjøre dette. Har du noe annet enn tomme påstander?

https://aphria.ca/blog/what-is-decarboxylation/
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Les tråden før du svarer kanskje?
Vis hele sitatet...
Så ikke første linken, resten av innleggene var bortkastede penger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva i all verden? Jeg har aldri støtt på noen som så bastant hevder det Klart det har en viss effekt selv om man lar være, da planten begynner dekarboxyleringen i det den blir kuttet av planten. Forskjellene vil dog være enorme om man faktisk gjør det. Ingen som produserer edibles industrielt i statene/Canada lar være å gjøre dette. Har du noe annet enn tomme påstander?

https://aphria.ca/blog/what-is-decarboxylation/
Vis hele sitatet...
Du får gjøre et forsøk på å lage smør i vannbad/norgesglass over 2-3 timer og kjenne om du får noen effekt da.

Hjelper det å kaste shitten i stekeovn først? Ja, helt klart.
Blir du fortsatt ballefjern av å hoppe over steget og la smøret gjøre jobben over lengere tid? Også helt klart.

Her er en tabell fra en studie som tar for seg konverteringen THCA->THC med temperatur og tider.
Selv ved 80 grader skjer det. Så 100 grader som man får ved norgesglass i vannbad vil gi effekt.
Hightimes gjorde også et eksperiment med ulike metoder for å lage cannabutter der en av metodene droppet decarb-steget. Det kommer klart fram av resultatet at selv om det er mer effektivt å kjøre det i ovn først, så vil også vannbad-metoden gi ønsket virkning.

Så nei, man må absolutt ikke decarbe først.
Sist endret av moret; 25. april 2021 kl. 12:00.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Øøøøh. Konvertering THCA->THC ER decarbing.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Øøøøh. Konvertering THCA->THC ER decarbing.
Vis hele sitatet...
joa men her snakker vi om at man ikke trenger å decarbe shitten alene, men bare kaste det oppi smør eller olje og bare droppe det steget med a decarbe den alene i ovn
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Joda, men man decarber fremdeles.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, men man decarber fremdeles.
Vis hele sitatet...
Dette er flisespikkeri på begrepsbruken. Og det kommer vel rimelig klart fram hva bruken av ordet signaliserte her.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg retter muligens baker for smed, svaret mitt var vel mest rettet mot "Kjær Oter" som startet det hele. Men jeg synes ikke du gjorde ting klarere ved å skille mellom "decarbing" og konvertering av THCA til THC. "Decarbing" kommer fra "decarboxylation" som betyr å fjerne en karboksylsyre-gruppe. Å redefinere dette til å bety en separat varmebehandling kan bare øke forvirringen IMNSHO.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av moret Vis innlegg
Du får gjøre et forsøk på å lage smør i vannbad/norgesglass over 2-3 timer og kjenne om du får noen effekt da.

Hjelper det å kaste shitten i stekeovn først? Ja, helt klart.
Blir du fortsatt ballefjern av å hoppe over steget og la smøret gjøre jobben over lengere tid? Også helt klart.

Her er en tabell fra en studie som tar for seg konverteringen THCA->THC med temperatur og tider.
Selv ved 80 grader skjer det. Så 100 grader som man får ved norgesglass i vannbad vil gi effekt.
Hightimes gjorde også et eksperiment med ulike metoder for å lage cannabutter der en av metodene droppet decarb-steget. Det kommer klart fram av resultatet at selv om det er mer effektivt å kjøre det i ovn først, så vil også vannbad-metoden gi ønsket virkning.

Så nei, man må absolutt ikke decarbe først.
Vis hele sitatet...
Her har du hengt deg forferdelig opp i «må». Det er klart det kan ha effekt uten, det er vi alle klar over og det vedkjenner jeg i min andre post. Det jeg mente i første post er at om man bruker sine hardt inntjente penger på å starte et slikt prosjekt, er det å decarbe noe man gjør for å la være å hive penger ut av vinduet.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Joda, joda. Men shitten decarbes også ved 100 grader, det tar bare lengre tid.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, joda. Men shitten decarbes også ved 100 grader, det tar bare lengre tid.
Vis hele sitatet...
Det er klart. Jeg har ikke sagt noe angående tid eller temp? Såvidt jeg forstår er 120 grader over 60 minutter optimalt, men cluet her er at dette bør skje uten fettet tilstede. Nå lot jeg være å bruke «må», fordi jeg har forstått det slik at man fint kan decarbe i fettet, men det tar typ 24 timer (mulig overdrivelse)
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så man kan ikke bare hive fett i en bolle med hasj i ovnen 100 grader 2 timer?
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du noen referanser til den påstanden? Det jeg har sett av info tilsier at decarbing i fett går helt greit.