Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2011
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey! Noen her som har erfaring med å bruke hasj/weed samtidig som betablokkere? Bruker det mot at jeg har litt høy hvilepuls men hjertet er helt friskt iflg ekg, røngten osv.

Og hva kjører hjertet hardest, brunt eller grønt?

Thx for reply!
Ikke tenk så mye bare røyk i vei. Går helt fint. Du kommer ikke til å dø. Folk er så redde og forsiktige her inne. De spør om alt mulig rart.
Anonym bruker
"Lysten Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det går fint men kan hende du ikke kommer til å kjenne rusen like mye
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke noe problem med den komboen.
Hva som kjører hjertet hardest kommer an på strainen du røyker, kommer ikke an på farge.
Indica roer meg mer ned enn Sativa.
Cannabis generelt øker pulsen noe, men kompanserer med å senke blodtrykket.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke noe problem med den komboen.
Hva som kjører hjertet hardest kommer an på strainen du røyker, kommer ikke an på farge.
Indica roer meg mer ned enn Sativa.
Vis hele sitatet...
Roer deg ned, men roer ikke hjertet ditt ned.
Cannabis har faktisk motsatt effekt på hjertet.


Cardiovascular effects
One of the few things scientists know for sure about marijuana and cardiovascular health is that people with established heart disease who are under stress develop chest pain more quickly if they have been smoking marijuana than they would have otherwise. This is because of complex effects cannabinoids have on the cardiovascular system, including raising resting heart rate, dilating blood vessels, and making the heart pump harder. Research suggests that the risk of heart attack is several times higher in the hour after smoking marijuana than it would be normally. While this does not pose a significant threat to people who have minimal cardiovascular risk, it should be a red flag for anyone with a history of heart disease. Although the evidence is weaker, there are also links to a higher risk of atrial fibrillation or ischemic stroke immediately following marijuana use. Consistent with these links, studies by Dr. Mukamal and colleagues also suggest that marijuana smoking may increase the long-term death rate among heart attack survivors.
https://www.health.harvard.edu/heart...0be%20normally.
Vis hele sitatet...

THC can increase heart rate by 20-50 beats per minute. This increase occurs in order to compensate for the reduction in blood pressure caused by THC.
https://www.leafly.com/news/health/m...fects-on-heart
Vis hele sitatet...
Within a few minutes after inhaling marijuana smoke, a person’s heart rate speeds up, the breathing passages relax and become enlarged, and blood vessels in the eyes expand, making the eyes look bloodshot. The heart rate—normally 70 to 80 beats per minute—may increase by 20 to 50 beats per minute or may even double in some cases. Taking other drugs with marijuana can amplify this effect.
https://www.drugabuse.gov/publicatio...hysical-health
Vis hele sitatet...
Sist endret av Flaffersen; 17. mars 2021 kl. 19:09.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det går fint men kan hende du ikke kommer til å kjenne rusen like mye
Vis hele sitatet...
Er dette riktig, aldri hørt at betablokkere gir en svakere rus? Man kan få mindre hjertedunk hvis en opplever det ved å røyke, men rusopplevesen forandres ikke!? Erfaringer eller mer fakta om dette ønskes!
Jeg pleide å ta betablokkere mens jeg gikk på ritalin ihvertfall. Da kjente jeg ritalinrusen mye mindre.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Roer deg ned, men roer ikke hjertet ditt ned.
Cannabis har faktisk motsatt effekt på hjertet.
Vis hele sitatet...
Leste du TS sitt innlegg? Vet du hva slags type medisin betablokker er?
Jeg har brukt betablokkere og merket ingenting forskjell når jeg røykte annet enn at jeg ble mindre stressa og rastløs enn jeg pleier og det skylder jeg på medisinen. Jeg tror det er en placebo-effekt at man blir mindre fjern, bare for man får mindre hjertekjør og det føles kanskje ikke like intenst da.
Har en kompis som har stått på Selo Zok og røyka i mange år, null problem iflg ham
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Leste du TS sitt innlegg? Vet du hva slags type medisin betablokker er?
Vis hele sitatet...
Hva slags medisin betablokkere er har ikke noe med saken å gjøre.
Du påsto at hjertet kjøres hardere av diverse strains, det er direkte feil og noe jeg simpelt motbeviste.
Anonym bruker
"Rød Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det skal gå fint. Går på betablokkere og det går fint å røyke.
Vil faktisk argumentere for at det er bedre for min del. Slipper å ha noia over for høy puls
Anonym bruker
"Intolerant Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje derfor jeg ble veldig svimmel forrige gang jeg røyket. Lav puls er bra, men mistenker at blodtrykket ble så lavt at synet ble litt hakkete
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hva slags medisin betablokkere er har ikke noe med saken å gjøre.
Du påsto at hjertet kjøres hardere av diverse strains, det er direkte feil og noe jeg simpelt motbeviste.
Vis hele sitatet...
Hjertet mitt får hvertfall kjørt seg hardere jo mer tankekjør og angst jeg har.

Tråden handler om betablokkere i kombinasjon med Cannabis, så det har noe med saken å gjøre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hjertet mitt får hvertfall kjørt seg hardere jo mer tankekjør og angst jeg har.

Tråden handler om betablokkere i kombinasjon med Cannabis, så det har noe med saken å gjøre.
Vis hele sitatet...
Ja, det får kjørt seg fordi cannabis som nevnt øker hjerterytme og får hjertet til å slå raskere/hardere.
Det har ingenting med strains, indica eller sativa å gjøre slik du påsto, det har heller ingenting med betablokkere å gjøre.

Du kom med en påstand om at strain har noe å si på hvor hardt hjertet kjøres, jeg motbeviste den påstanden og nå prøver du bare å ro deg unna.