Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3783
Hei folkens. Jeg har vært en hobbymisbruker av diverse stoffer som beveger kroppen i alle mulige retninger i en god stund nå. Jeg er nå 25 år og har benyttet mye av de snart 10 siste årene i ruset tilstand, særlig cannabis har vært min krykke. I det siste har jeg observert meg trekke mot andre droger for å døyve min smerte, og jeg har en anelse hvor jeg kan være på vei. Jeg foretrekker tre-frakken over den skjebnen og vi får se om det er mulig. Min psykiater vil gi meg lamictal for noe hun kaller en tilbøyelighet for bipolar to, men jeg ønsker å gjøre alt i min makt for å være det sunneste mennesket jeg kan være.

Jeg hadde håpet å lage en dagbok her for hvordan det er å slutte tvert med MJ, benzos til en viss grad, SSRIs all mulig drittmat jeg putter i meg samtidig som jeg vil trene nærmest hver dag.

Planen er å prøve å komme gjennom dette med det perfekte systemet, via åpenhet til venner og DPS. Og helst ingen drugs av systemet. Enten funker dette, jeg finner den perfekte kombinasjonen av droger, eller jeg henger meg selv. Jeg gir det ett år med perfeksjon.

Jeg starter lørdag, pga. halveringstid og sånt uknow. Wish me luck!

Skal oppdatere. For meg selv for det meste.

PS: Mod, hvis du sletter dette er du et rasshøll hvis du ikke PMer hvor jeg kan skrive- jeg har behov for å dele disse tankene.

Datoen dette ble skrevet var 7. September 2018 02:41.
Sist endret av Duun; 7. september 2018 kl. 02:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Passer ikke sånne ting bedre til en blogg?
Jo du har helt rett, og dette burde bli slettet. Var bare i en vanskelig situasjon jeg tror mange sitter i og ville gjøre et forsøk for oss alle. Beklager.
Jeg syns det ville være spennende å følge med. Jeg har en kamerat i lignende situasjon, så kunne gjerne vise til han også. Håper den får stå, og at du vil oppdatere
Bare husk: Du blir ikke mindre redd her i livet, du blir bare modigere!


Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver her. Livet mitt er til tider turbulent og medfører ofte en karusell av forskjellige rusmidler jeg veksler mellom å bruke (har sluttet med amfetamin i det minste).

SSRI har jeg også prøvd og er i mine øyne helt på grensen til kjemisk lobotomering. Jeg ble bare fullstendig apatisk, giddaløs å kunne hverken føle glede eller sorg men følte meg bare "tom", ingenting betydde noe, jeg kunne ikke brydd meg om det ble atomkrig en gang. Så jeg tok et fornuftig valg å kuttet ut styggdommen for ca 5 år siden og vil aldri se meg tilbake, stoler ikke på sånne legemidler som tukler mye med hjernen og liker svært dårlig å gå rundt helt slapp og apatisk.


Styrketrening fungerer 150 ganger bedre for meg enn noe SSRI dillball, for det løfter meg opp mentalt i stedet for å undertrykke mine følelser som SSRI gjorde.

Er du inaktiv? Start med å gå turer. Uke 1: Bytt på styrketrening 15 min å gå turer 40 min annen hver dag. Uke 2: Intervall 30 min jogging/gåing (etter eget tempo.) man,tors. Styrketrening 20 min tirs,fre,søn Gåtur 1 time ons,lør. Uke 3: Rolig jogging 20 min man,tors,lør. Styrketrening 25 min man,ons,fre Intervall vekselvis jogging/løping 15min tirs,søn.

Beklager hvis det ser rotete ut måtte skrive alt i full fart.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spennende å følge! Er delvis i samme situasjon selv. Rotet meg opp i xanax for et par år siden, men fikk heldigvis sluttet i tide. Spiste det i moderate mengder i 5 uker, men aldri vært så syk før som da jeg sluttet (cold turkey).

Året etter spiste jeg ~10mg diazepam/døgnet og sluttet overraskende enkelt. 0 abstinenser enda jeg trappet ned kjapt (ca 3 uker). Holdt meg rundt 4 mnder og nå er jeg tilbake til ~10mg/døgnet igjen.

MEN denne gangen har jeg kjørt på med mye kokain i tillegg den siste mnden. Brukt ca 10-15 gram med prima varer den siste mnden- ALENE - trist..
Studerer utenlands og henger allerede litt etter med studiene.

Bestemt meg for å slutte HELT nå - har 1 gram igjen så er det slutt.

Vet jeg danser med djevelen og at det sannsynligvis er nå eller aldri.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spennende å følge! Er delvis i samme situasjon selv. Rotet meg opp i xanax for et par år siden, men fikk heldigvis sluttet i tide. Spiste det i moderate mengder i 5 uker, men aldri vært så syk før som da jeg sluttet (cold turkey).

Året etter spiste jeg ~10mg diazepam/døgnet og sluttet overraskende enkelt. 0 abstinenser enda jeg trappet ned kjapt (ca 3 uker). Holdt meg rundt 4 mnder og nå er jeg tilbake til ~10mg/døgnet igjen.

MEN denne gangen har jeg kjørt på med mye kokain i tillegg den siste mnden. Brukt ca 10-15 gram med prima varer den siste mnden- ALENE - trist..
Studerer utenlands og henger allerede litt etter med studiene.

Bestemt meg for å slutte HELT nå - har 1 gram igjen så er det slutt.

Vet jeg danser med djevelen og at det sannsynligvis er nå eller aldri.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker deg lykke til bro, dette klarer du!
Det var ikke ment som en form for kritikk, men enklere å ha kontroll over en blogg en å poste her. Det du kan gjøre er å lagre en samletråd for når du oppdaterer bloggen. Jeg vet at det er sykt tungt å slutte, har vært igjennom det selv. For min del var en av grunnene til at jeg sluttet at jeg var så jævlig lei av miljøet, rusen ga meg ikke så mye nå lenger etter nesten 10 år med tungt bruk, lok gjeld og drama så sa jeg at nok er nok. Rusen fikk fram det værste i meg, jeg var kynisk som faen, utnytta hver en liten sjanse jeg hadde, lat som faen var jeg også. Føler meg mye bedre nå, men jeg merker hvor mye jeg har å arbeide med som jeg fortsatt er milevis unna å fikse, men for hver dag som går blir det bedre.

Nå får litt tips for hva som funka for meg ihvertfall. Vær ærlig med deg selv og de rundt deg. Ikke vær redd for å spørre om hjelp, vi har ett helsevesen av en grunn og det er for at folk skal bruke det. Fyll opp dagene med ting, prøv å være så aktiv som mulig. Også må du lære deg å kjede deg, bare det å sitte i ro, uten at du trenger å kjede deg.
Ikke at jeg kan nok om det, men psykiateren din mener du muligens er bipolar, og dette er jo typisk manisk oppførsel. Altså impulsive store, ekstreme omfattende planer, alt eller ingenting type tankegang osv.. Det er kanskje bedre å kutte ut èn ting av gangen rolig over ett år, fremfor å bite over mer enn du kan tygge og feile... Uansett så ønsker jeg deg masse lykke til!
Håper denne står, behovet for å endre en inngrodd livsstil er noe jeg tror mange her kan kjenne seg igjen i. Og om du makter å gi regelmessige oppdateringer her så tror jeg nok mange vil følge tråden og mange vil heie på deg. Liker veldig godt at du spiller på lag med DPS og dermed også får faglig støtte på veien fremfor at du må slite med dette helt alene.

Lykke til fremover.
Du er ikke alene i den problemstillingen, har selv 15 år med "hasjrøyking" på CV'en og i perioder en del piller.
Jeg gikk litt med samme innstilling om at NÅ er det nok, NÅ skal jeg forandre meg, NÅ skal jeg bli dønn i støtet og fikse alt!

Jeg har brukt ganske mye mer enn ett år på å få det under kontroll, men mye er gjort når du selv har lyst å smekke deg i trynet og skjerpe deg.
Relevant har ett godt poeng, ta en ting av gangen (kanskje 2).Trapp ned så mye som mulig, begynn å tren, snakk med DPS.
Det er store steg i riktig retning.

Kommer til å følge denne.

Lykke til,
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Passer ikke sånne ting bedre til en blogg?
Vis hele sitatet...
Må si meg uenig i at dette vil passe bedre på en blogg.

Ved å poste her, har OP et publikum, noe som ikke kommer av seg selv når man lager en blogg.

I tillegg har brukerne her svært relevante kunnskaper som kan hjelpe deg med å guide deg videre, i tillegg til å gi moralsk støtte.
Sitat av Dantello Vis innlegg
Må si meg uenig i at dette vil passe bedre på en blogg.

Ved å poste her, har OP et publikum, noe som ikke kommer av seg selv når man lager en blogg.

I tillegg har brukerne her svært relevante kunnskaper som kan hjelpe deg med å guide deg videre, i tillegg til å gi moralsk støtte.
Vis hele sitatet...
Kimmy skrev jo at han kunne ha laget en tråd for når han oppdaterer; der kan han jo ha en link til bloggen liggende slik at det blir like tilgjengelig som om det skulle vært her? Så kan han evt få tilbakemelding i tråden, og holde det ryddigere og mer oversiktlig i bloggen
Så blir han med i neste sesong av Bloggerne!
Det å ha en anonym tråd på FF er mye mer lavterskel enn en blogg som setter litt større krav til at leseren skal "bli kjent med" forfatter..
Her har han rett publikum til å hjelpe seg hvis han ønsker, og det er alltid lettere når man kan sparre litt med støttespillere.
OP må gjerne ha en tråd med innhold her. En link til en blogg som stadig bumpes er vi derimot ikke spesielt interessert i.
лунное затмение
Solaris's Avatar
Jeg kan anbefale, av egen erfaring, å fokusere på å være romslig med deg selv. Å være streng mot seg selv kan gå imot å lære å lytte til sine behov, som varierer fra dag til dag. Følg hjertet ditt, gjør forskjellige ting. Å være et sundt menneske handler mye om å bli fri fra tvangstanker og å lære å lytte til sine behov (emosjonelle, spirituelle, intellektuelle og mye mer). Disiplin er fint, men først er egen-aksept viktig, og å tillate seg å gjøre det som ditt indre ønsker. Hvis du en gang har mer lyst til å gå en tur enn å trene, så gå en tur - det er ikke sundt å kontinuerlig tvinge seg selv til å gjøre ting man tror er bra.

Jeg synes du er råtøff som har mot til å snu livet ditt rundt! Vær snill mot deg selv, grunnen til at du begynte å ruse deg var sikkert fordi du ikke hadde mulighet til å ta hensyn til dine indre behov, du ruset ned din indre stemme, slik at du kunne takle alt presset rundt deg.

Ikke finn på å henge deg selv - det er gjennom breakdown at man kan få en breakthrough!

Følg hjertens lyst - det gir inspirasjon! Hva ga deg glede som barn? - det kan være en indikator på hva som er helbredende for deg idag (og resten av ditt liv).


newborn – we are tender and weak
in death – we are rigid and stiff

living plants are supple and yielding
dead branches are dry and brittle

so the hard and unyielding belong to death
and the soft and pliant belong to life

an inflexible army does not triumph
an unbending tree breaks in the wind

thus the rigid and inflexible will surely fail
while the soft and flowing will prevail

Tao Te Ching – Lao Tzu – chapter 76
Sist endret av Solaris; 9. september 2018 kl. 18:35.
Fantastisk post Solaris, du vet å ordlegge deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TS, hvordan går det?
Jeg kuttet ned til 5mg diazepam\døgnet (fra 10) og har ikke dratt noen linjer siden dagen etter jeg postet.

Håper at ting går lettere for deg og at du oppdaterer tråden mer jevnlig!