Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 663
Hei!
Jeg prøvde å koble den eksterne harddisken min til routeren for å se om ikke det gikk an å få til en trådløs Time Machine løsning. Dette forsøket skulle vise seg å få katastrofale følger. Dette er min eneste eksterne harddisk, jeg har med andre ord mange unike filer her (bl.a. alle bilder tatt de siste to årene. Slettet dem fra Mac'en for å få mer plass). Da jeg koblet harddisken til routeren, ble hele disken slettet. Totalt. Windows sier disken må reinitialiseres, og OSX sier den er ødelagt og må gjenopprettes eller reformateres.

Jeg vil ha filene mine tilbake!
Er det noen som vet om et program som kan løse dette, eller kjenner noen som har peiling på sånt? Jeg er villig til å betale, hvis noen er nødt til å få tilsendt disken for å løse problemet.

Harddisken er på 3TB og er delt opp i tre partisjoner, en ExFAT og to HFS+.
"Øko-Terrorist"
Har brukt pandora recovery mye selv med stor suksess, er gratis og http://www.pandorarecovery.com/
Jeg hadde samme problemet etter at jeg koblet disken til en linux pc og med et uhell koblet den ut når jeg overførte noen filer. Jeg brukte GetDataBack for NTFS og det fungerte utmerket. Det koster uheldigvis penger, men det finnes jo sider med løsningen på det problemet. Jeg prøvde selv pandora recovery som tr80r henviser til, men det fungerte iallefall ikke for meg.
Pandora Recovery ser ikke ut til å virke på HSF+. GetDataBack er muligens en løsning, men vil den kjenne igjen flere forskjellige partisjoner på samme disk? Husk at det er snakk om Mac-format på to av partisjonene.
Har tidligere brukt TestDisk med bra resultat til noe som kan minne om ditt problem.
Jeg har også brukt TestDisk flere ganger, det har aldri svikta meg.
Mener og huske at det støtter HFS+, men skal ikke satse for mye penger på det hehe.

Det som trolig har skjedd er nok at ruteren med 99,98% sansynlighet ikke leser HFS og dermed ville være "behjelpelig" med å formatere denne "uleslige" disken for deg. Er vel også lite trolig at den støtter disker størren en 2TB, noe som blåser opp problemet enda mer.

Uansett, viss du ikke har brukt disken etterpå og ingen ting har blitt overskrevet så har du gode sjanser til å hente ut det som ligger på den
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Truleg kan du ha eit vist hell med Gpart. Det er kjappare enn andre recoveryverktøy, fordi det bare forsøker å gjenopprette partisjonstabellen.

Kjøp ein ny disk av samme størrelse, kopier den gamle disken din til den nye med dd, og burk ein av dei til å eksprimentere med.

Og lær deg at backup er lagring av ting meir enn ein plass, t.d. Crashplan