Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 662
Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Kan sikkert ikke gå til legen å få begge.. hvordan fungerer de to sammen?
Jeg tok speed mens jeg gikk på det som i USA heter Prozac. Det var jærskla digg, egentlig. (Ble mer happyspeeda enn ellers, naturlig nok?) Men man må være veldig forsiktig med dosering. Det er stor risiko for serotonin syndrom (ihvertfall med SSRI). Derfor er det nok også helt utelukket å få begge ting fra legen.
https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...tonin-syndrom/
Jeg er ikke helt informert på dette, speed = adderall ? Så adderall + anti = stor riski for serotonin, så derfor er det ikke mulig å få begge. Forstår jeg dette riktig? Fungerer adderall bra mot mild deppa..
Sist endret av FlyWithMe; 11. mars 2019 kl. 01:34.
Adderall er amfetamin, ja. Det er ikke helt det samme som speed man kjøper ulovlig, men det virker jo i kroppen på samme måte.
En liten dæsj amfetamin kan så absolutt dempe depresjonssymptomer. Men å gå den veien er starten på en karriere som narkis, bare så det er sagt.
Det finnes andre typer antidep også (men mindre vanlig), som ikke virker på serotonin.
Sist endret av Splooge999; 11. mars 2019 kl. 02:25.
Gjorde dette en gang ikke helt planlagt, Hadde i løpet av dagen tatt rundt 90 MG Adderall XR, Så kom jeg hjem og fant noe anti depressiva som jeg bestemte meg for og ta (Var/er heftig dum) gikk fint i en times tid, Så plutselig begynte jeg skelve som faen, fikk små halliser.
Var veeeeldig ubehaglig, leste meg da opp dagen etterpå og fant ut jeg hadde flaks da jeg kunne ha streika med. (så vidt jeg vet da)

Når jeg kommer hjem fra jobb kan jeg finne frem antideppresiva så kan jeg gi litt mer nøyaktig svar.