Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2038
Hverdagene mine går mest til meditasjon og noen ganger yoga. Jeg har ikke tatt psykidelia siden tidenes morgen. Om jeg klarer å oppdrive det i Oslo, så vurderer jeg sterkt og prøve ut mikrodosering. For det første ønsker jeg hverdager med mer produktivitet ovenfor kjedelige gjøremål. For det andre så inbiller jeg meg at det kan gi en boost for intelektet i sosiale settinger andre foretrekker alkohol i.

Ting er ikke tipp topp for tiden, siden jeg ikke har jobb for øyeblikket med de utfordringene det medfører. Noen ganger vurderer jeg nesten og ta en skikkelig tripp, for og gå inn i demonene rundt selvfølelse og arbeidsledighet før jeg kommer ut igjenn med friske ideer for hva jeg skal gjøre med livet mitt. Sistnevnte er kansje litt risikabelt, så derfor mikrodosering.

Så undrer jeg meg på om mikrodosering forsterker negative tankemønster med potensiell angst, eller om man er mer tilbøyelig for problemløsning?

Så er jeg svært nyskjerrig på hva som er best egnet av sopp, eller LSD til nevnte formål?


Det hadde vært interesant og hørt alle de kunnskapsrike her inne sine erfaringer.
Lurer eksakt på det samme! Mange jeg har snakket med sier lsd da det kan være enklere å kontrollere, men virker ikke som de nødvendigvis har hatt first hand kunnskap om begge.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det egentlig noe som helst dokumentasjon på positive effekter ved mikrodosering som ikke er anekdotisk? For meg virker det som en tullete greie med mindre man har en ekstremt kreativ eller krevende jobb. Ser også for meg at det vil redusere magien ved ordentlige tripper i etterkant.
Om effekten er positive for alle kan vel i all vesentlighet betviles, men at det for noen er positivt og kan være en bidragsyter til kreative prosesser er bekreftet fra flere hold.
Jeg har mikrodosert mye siden august i fjor, og det har hjulpet meg en masse. Har byttet litt mellom sopp og LSD, og kommet frem til at LSD passer best i jobbsammenheng og litt "seriøse" ting, mens sopp passer bedre i sosiale sammenhenger og i helga. Jeg har ingen vitenskapelige bevis å referere til men jeg kan si uten tvil at det har hjulpet meg masse på et personlig nivå på flere måter, og dere som vurderer å prøve det har ingen ting å tape. Det værste som kan skje er at ingenting skjer.

Med fleinsopp tar jeg rundt 0.25, opp til 0.5 hvis jeg skal ruse meg med andre en kveld feks. Det gir meg en underliggende følelse av sinnsro og glede i akkurat stor nok grad til at jeg får mye bra ut av det uten å miste kontroll. De dagene jeg har tatt sopp har jeg opplevd simple ting som å feks smile og le veldig mye mer enn vanlig, generelt ha bedre humør, svært få negative tankemønstre rekker å utvikle seg og stress blir "byttet ut" med at jeg får en sang på hjernen eller går rundt å plystrer. Vanskelig å ikke danse til musikk.

Med LSD tar jeg rundt 13ug og eventuelt 26ug (1-2stk 130ug dråpe delt på 10 ml vodka) for å kompensere mot toleranse ved inntak over to eller flere dager. Når jeg tar LSD opplever jeg mer energi, økt fokus arbeidslyst og konsentrasjon i tilleg til større aksept for kolleger, mer sosialt engasjert, tilnærmet null stress, beholder sinnsro selv ved krevende oppgaver. Må ta det tidlig på dagen(8ca)for å få sove før 12 på kvelden. har også trippet innimellom noen ganger, og så lenge man lar toleransen gå vekk over en ukes tid har det ingenting å si. Men jeg føler at jeg idag har et dypere forhold til tripping og mindre usikkerhet og støy i tankene.

Begge deler gir deg ro i sjela og man blir glad for å bare leve. På slutten av dagen når jeg mikrodoserer er det veldig lett å reflektere på hva man har gjort osv og se sine egne feil, akseptere visse forandringer av sitt eget selvbilde og jeg setter større pris på sannhet fred og kjærlighet fremfor negativitet. Mikrodosering gir en følelse av fredlig tilstedeværelse her og nå og det gir grunnlag for enomrt mange ting!
Sist endret av Bluesky_; 17. januar 2019 kl. 19:00.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finnes det egentlig noe som helst dokumentasjon på positive effekter ved mikrodosering som ikke er anekdotisk? For meg virker det som en tullete greie med mindre man har en ekstremt kreativ eller krevende jobb. Ser også for meg at det vil redusere magien ved ordentlige tripper i etterkant.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel en velkjent sak at den type forskning ikke akuratt har blitt prioritert etter 70 tallets hippy flopp og de eksperimentene som etterfulgte. Psykidelia fikk et svært dårlig rykte. Men ting går og fremover på forskningsfronten. Noen ganger kan det være nyttig og høre på anekdoter mens man venter på den lange prossesen, så sant det ikke ligger noen underliggende stor potensiell fare.

Om man venter lenge nok før man tripper normalt vil jeg tro magien kommer tilbake.


https://www.theguardian.com/science/...d-set-to-begin

Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Jeg har mikrodosert mye siden august i fjor, og det har hjulpet meg en masse. Har byttet litt mellom sopp og LSD, og kommet frem til at LSD passer best i jobbsammenheng og litt "seriøse" ting, mens sopp passer bedre i sosiale sammenhenger og i helga. Jeg har ingen vitenskapelige bevis å referere til men jeg kan si uten tvil at det har hjulpet meg masse på et personlig nivå på flere måter, og dere som vurderer å prøve det har ingen ting å tape. Det værste som kan skje er at ingenting skjer.

Med fleinsopp tar jeg rundt 0.25, opp til 0.5 hvis jeg skal ruse meg med andre en kveld feks. Det gir meg en underliggende følelse av sinnsro og glede i akkurat stor nok grad til at jeg får mye bra ut av det uten å miste kontroll. De dagene jeg har tatt sopp har jeg opplevd simple ting som å feks smile og le veldig mye mer enn vanlig, generelt ha bedre humør, svært få negative tankemønstre rekker å utvikle seg og stress blir "byttet ut" med at jeg får en sang på hjernen eller går rundt å plystrer. Vanskelig å ikke danse til musikk.

Med LSD tar jeg rundt 13ug og eventuelt 26ug (1-2stk 130ug dråpe delt på 10 ml vodka) for å kompensere mot toleranse ved inntak over to eller flere dager. Når jeg tar LSD opplever jeg mer energi, økt fokus arbeidslyst og konsentrasjon i tilleg til større aksept for kolleger, mer sosialt engasjert, tilnærmet null stress, beholder sinnsro selv ved krevende oppgaver. Må ta det tidlig på dagen(8ca)for å få sove før 12 på kvelden. har også trippet innimellom noen ganger, og så lenge man lar toleransen gå vekk over en ukes tid har det ingenting å si. Men jeg føler at jeg idag har et dypere forhold til tripping og mindre usikkerhet og støy i tankene.

Begge deler gir deg ro i sjela og man blir glad for å bare leve. På slutten av dagen når jeg mikrodoserer er det veldig lett og reflektere på hva man har gjort osv og se sine egne feil, akseptere visse forandringer av sitt eget selvbilde og jeg setter større pris på sannhet fred og kjærlighet fremfor negativitet. Mikrodosering gir en følelse av fredlig tilstedeværelse her og nå og det gir grunnlag for enomrt mange ting!
Vis hele sitatet...
Det er akuratt slike erfaringer som inspirerer meg. Det handler egentlig ikke om å "ruse seg", men stimulere humøret til og få frem de beste sidene av en selv sosialt sett for min del. OG så har man det med profuktivitet jeg har hørt LSD mikrodosering kan bidra til på en langt smartere måte en de som bruker amfetamin for samme formål.
Sist endret av pipestilk; 17. januar 2019 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er så aldeles enig i hva du skriver over om ønsket effekt.
Tidligere eksperimenterte jeg med slike stoffer - ikke med mikrodosering, men «vanlig» dose. Når jeg i ettertid har lest om mikrodosering ser jeg helt åpenbart at dette kan fungere (for noen) og jeg har veldig lyst til å teste dette.
PS: Skriver på mobil så ble litt keitete innlegg.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har forsøkt å mikrodosere flein over noen ukers tid, men følte ikke det gjorde meg noe mer produktiv på noen som helst måte eller gav meg noe energi. Følte meg avslappet, det var omtrent det.

Driver nå å eksperimenterer med MD LSD og litt usikker på om jeg liker det eller ikke. Startet på 2,5ug og forsøkt meg opp på 12,5ug. På noen forum sies det at man ikke skal merke noe, at det liksom skal jobbe i bakgrunnen, men på andre sier man økt fokus, energi osv.

Merker kanskje et snev mer av det på 12,5. Merker at det er noe der uten å helt klare og spesifisere det. Litt krypende svak angst / stress følelse også.
Det vil redusere magien ved ordentlige tripper i etterkant kun hvis man mikrodoserer i dagene før.

Jeg vil si man er mer tilbøyelig for problemløsning fremfor å få de negative tankene forsterket. Det er lettere å bli bevisst tankene sine, se tydeligere hva de består av, i hvilke situasjoner de kommer, hvor ofte de dukker opp og få en bedre forståelse av seg selv gjennom det. For min del har tankene blitt mindre farlige eller vonde, som om de kommer uten den emosjonelle tilknytningen de vanligvis har. Det er sjelden jeg opplever angst når jeg mikrodoserer, det er kun hvis jeg havner litt over vinduet for MD og havner på dørstokken til turelandskap. Det er vaskelig å si hva du ville hatt best utnytte av, jeg vil tro begge kan hjelpe deg. For produktivitet ville jeg sagt syre, for å jobbe med problemer og få bedre selvinnsikt ville jeg sagt sopp.

Jeg har hatt en del runder med mikrodosering av både syre og sopp, og det har hjulpet med enormt i livet hovedsaklig med angst og motivasjon for livet. Jeg har akkurat begynt på igjen med mikrodosering av sopp etter en pause på noen måneder, og sinnstilstanden min er allerede etter 5 dager en helt annen. Jeg bruker tiden min mer effektivt, humøret er bedre, jeg utsetter ikke ting, det er lettere å velge sunnere mat, det er ikke krevende å være sosial. Jeg spiser to-tre flein på morgenen, kanskje en ekstra rundt lunsj hvis jeg føler for det. MD med flein over en to-ukers periode i fjor fikk meg ut av en to måneders periode med fryktelig sterk og altoppslukende frykt og angst. Mikrodosering med syre har jeg brukt for å gjøre det lettere å være sosial, synes det er en lettere flow med syren i små doser kontra flein. Liker flein hvis jeg skal jobbe litt dypere med meg selv eller spesifikke problemer.

Jeg har nettopp fått tak i iboga rotbark som jeg skal mikrodosere med om et par ukers tid. Har lest og hørt mye bra om det, så det blir veldig spennende. Her er en liten tråd for de som er interessert. Ligger også mye kule videoer på youtube.


Masse lykke til!
Sist endret av Dr.PsyceliumX; 18. januar 2019 kl. 14:25.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har forsøkt å mikrodosere flein over noen ukers tid, men følte ikke det gjorde meg noe mer produktiv på noen som helst måte eller gav meg noe energi. Følte meg avslappet, det var omtrent det.

Driver nå å eksperimenterer med MD LSD og litt usikker på om jeg liker det eller ikke. Startet på 2,5ug og forsøkt meg opp på 12,5ug. På noen forum sies det at man ikke skal merke noe, at det liksom skal jobbe i bakgrunnen, men på andre sier man økt fokus, energi osv.

Merker kanskje et snev mer av det på 12,5. Merker at det er noe der uten å helt klare og spesifisere det. Litt krypende svak angst / stress følelse også.
Vis hele sitatet...
Det er og godt å høre kritiske erfaringer med dette her....Den stress/angst følelsen er netopp den jeg vil ungå...Fortell gjerne mer om dette i egen tråd eller denne om du gidder, når eksperimentfasen er over.

Sitat av Dr.PsyceliumX Vis innlegg
Det vil redusere magien ved ordentlige tripper i etterkant kun hvis man mikrodoserer i dagene før.

Jeg vil si man er mer tilbøyelig for problemløsning fremfor å få de negative tankene forsterket. Det er lettere å bli bevisst tankene sine, se tydeligere hva de består av, i hvilke situasjoner de kommer, hvor ofte de dukker opp og få en bedre forståelse av seg selv gjennom det. For min del har tankene blitt mindre farlige eller vonde, som om de kommer uten den emosjonelle tilknytningen de vanligvis har. Det er sjelden jeg opplever angst når jeg mikrodoserer, det er kun hvis jeg havner litt over vinduet for MD og havner på dørstokken til turelandskap. Det er vaskelig å si hva du ville hatt best utnytte av, jeg vil tro begge kan hjelpe deg. For produktivitet ville jeg sagt syre, for å jobbe med problemer og få bedre selvinnsikt ville jeg sagt sopp.

Jeg har hatt en del runder med mikrodosering av både syre og sopp, og det har hjulpet med enormt i livet hovedsaklig med angst og motivasjon for livet. Jeg har akkurat begynt på igjen med mikrodosering av sopp etter en pause på noen måneder, og sinnstilstanden min er allerede etter 5 dager en helt annen. Jeg bruker tiden min mer effektivt, humøret er bedre, jeg utsetter ikke ting, det er lettere å velge sunnere mat, det er ikke krevende å være sosial. Jeg spiser to-tre flein på morgenen, kanskje en ekstra rundt lunsj hvis jeg føler for det. MD med flein over en to-ukers periode i fjor fikk meg ut av en to måneders periode med fryktelig sterk og altoppslukende frykt og angst. Mikrodosering med syre har jeg brukt for å gjøre det lettere å være sosial, synes det er en lettere flow med syren i små doser kontra flein. Liker flein hvis jeg skal jobbe litt dypere med meg selv eller spesifikke problemer.

Jeg har nettopp fått tak i iboga rotbark som jeg skal mikrodosere med om et par ukers tid. Har lest og hørt mye bra om det, så det blir veldig spennende. Her er en liten tråd for de som er interessert. Ligger også mye kule videoer på youtube.


Masse lykke til!
Vis hele sitatet...

Beskrivelsen din her gjør det ikke mindre interesant. Det er eksakt det jeg er ute etter. Dersom man og kan bearbeide angst. På en vanlig tripp er det mer dive in the dark, hopp rett i det og konfronter demonene dersom det kommer slagg fra underbevistheten opp. Men gjennom et lengre liv har jeg opparbeidet meg en de ubearbeidet tankegods jeg gjerne skulle snudd på og kvitte meg med...Jeg ser for meg at mikrodosering er en behageligere og mer potensiell langsiktig prosess.
Sist endret av pipestilk; 18. januar 2019 kl. 16:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mange steder vil du få høre at det ikke skal skje noe slik du nevner og det stemmer på en måte men samtidig ikke. Forventer man å bli megamotivert eller skrive i 8 timer så blir man nok skuffa. De dagene jeg tar MD så føler jeg ingenting, før jeg kommer igang med dagen som vanlig. Det har hendt at jeg har glemt at jeg har gjort det, for så å reflektere på kvelden og innse at det hadde påvirkning uten at jeg tenkte over det i øyeblikket. Det er sånne små ting som man lett kan ignorere men om man mikrodoserer og samtidig er litt "mindfull" så merker en at det blir ganske mange av de små forskjellene fra en vanlig dag.

Mange, meg inkludert bruker James Fadimans tredagersmodell for mikrodosering, som innebærer:
Dag 1: Ta dose, fortsett dagen som vanlig.
Dag 2: Toleransen går ned, men mulighet for å kjenne visse ettereffekter
Dag 3: Toleransen oppløst, dosen har ikke lenger noen effekt og dagen brukes til å sammenligne hvordan ,man føler seg i forhold til Dag 1 og 2
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mikrodosering av fleinsopp

Kan dette gi deg økt kreativitet i jobbsammenheng?
Sist endret av Veggen; 16. juli 2019 kl. 17:03. Grunn: La til overskrift
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har eksperimentert med mikrodosering siden oktober i fjor, har holdt meg til anbefalte rutine om å dosere dag 1, to dager pause så dosere igjen som maks. Tar også lengre pauser enn 2 dager, men doserer aldri før 2 dager har gått.

Første batchen med LSD jeg mikrodoserte var litt meh, kan ha vært svak tab eller dårlig shit. Fikk noe ordentlige lapper neste gang og det var en helt annen verden. Har forsøkt doser fra 5ug - 20ug og nå foretrekker jeg faktisk 5ug. Da merker man omtrent ingenting, men det er noe svakt der som gjør deg litt mer våken og fokusert samt glad. Det er litt digg å føle litt ekstra også, men personlig vipper jeg litt over når jeg tar for mye og det blir vanskeligere å konsentere seg, men samtidig en diggere hverdag "lykke"-messig.

Sopp har jeg ikke helt fått sansen for å MD. Blir mer avslappet og føler ikke det hjelper noe på produktiviteten så de gangene jeg har MD sopp har det vært når jeg skal slappe av hjemme.

Volumetric dosing er overlegent, spesielt når det kommer til LSD. Hiv den opp i en liten flaske med vodka og la det ligge en mørk plass. Vent 24 timer før du doserer og skaff deg ml sprøyte til væske.
har du en lapp på 200ml og måler opp feks 80ml får du 2,5ug per ml. Da tester du første doseringsdag med 2,5 eller feks 5ug og ser ann hvordan du føler det. Øk med 2,5 hver gang til du finner dosen du er komfortabel med. Føler du det ble for mye kutter du litt ned.

Jeg anbefaler å jobbe litt med deg selv de dagene du mikrodoserer. Feks ta en meditasjonssesjon, vær litt mer bevist på deg selv eller andre ting du ønsker å fokusere på. Det er enklere og mer motiverende å jobbe med sånt de dagene. Trening på MD LSD er også ganske digg.
Anonym bruker
"Ydmyket Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Naboen tar µdoser for all rutine. Plenklipp, husvask eller maling. Utenom går det i jazztobakk. Ser ut til å gå veldig fint.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har MD litt med cannacaps, merket godt en generell oppstemthet og bedre humør uten at man følte seg noe ruset. Kapslene ble dog veldig fort erstattet av først te-skjeer, også spiseskjeer siden jeg har vært litt for glad i mary jane kombinert med mangelfull selvkontroll. Det resulterte i 4-8timer med super duper mellowness samt. sinnsyke munchies og særdeles dårlige matvalg.

Selvom jeg var suuperduper baked i overkant av 2 uker, så varte de 5 grammene 3x lengere sammenlignet med om jeg hadde røyka. Sparte jo lungene for tobakk og papes i tillegg og det merket man fort gunstig effekt av. Vil ikke påstå at det er noe overall helsegevinst på det, da jeg kan se for meg at sticky kief infused olje i tarmene muligens kan bidra til å tette de mikroskopiske hullene i tarmen som er ansvarlig for næringsopptaket, men det er jo bare synsing fra min side.

Sidenote: Det funket veldig bra for å slutte å røyke da man knapt merker nikotinsuget når man går rundt i drømmeland. også får man ikke de samme effektene som ofte blir assosiert med å stoppe etter langvarig cannabis bruk samtidig som man blir ekstra lett irritabel med de satans nikotin abstinensene.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg tror sånt som dette bare er tull for og være ærlig... men jaja, hvis du vil kjøpe noe dyre droger fra meg for å mikrodosere uten å føle noe så er jeg sikker på at vi finner en god deal. Fra spøk til alvor så tror jeg det er litt mer der det ligger. Synes det er sinsykt far fetched å tenke at et psykidelisk middel vil gjøre deg smartere om du tar litt av det hver dag. Når tilogmed en stor dose mest sansynelig bare vil lamme tankene dine til visse grader. Sorry bro, men dette er nok bare ønske tenkning fra en filosofi som stammer fra 70 talls hippie kultur.

I allefall i disse dager da du kan søke opp info om mange 1000 forskjellige drugs. også velger du å tro at mikrodosering kan fungere selv om det bare er vage beskrivelser av virkning om det og 0 ordentlig dokumentasjon. Det er bare rett og slett for far fetched for meg. Var fan av sånt når jeg var yngre.
Sist endret av Absurd; 17. juli 2019 kl. 05:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.