Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2197
Anonym bruker
"Blind Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I romjulen fikk jeg plutselig en uvirkelighetsfølelse som varte i et par uker. Ting føltes veldig nytt og ukjent, og jeg følte meg ikke i kontakt med kroppen. Det gikk over, men nå er jeg redd det er på vei tilbake. Ting føles ikke ukjent, men pupillene mine er knøttsmå uansett lys og jeg har tunellsyn. Er ømfintlig for lys og sliter med å konsentrere meg. Føler meg ikke like mye tilstede i kroppen. Er det noen som vet hva dette er, eventuelt hva som kan gjøres? Har tatt det opp med psykolog, men han visste ikke hva det var. Kan det være ettervirkninger av rus?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kontakt helsevesenet de kan hjelpe med utredning eller behandling. Vi på forumet kan ikke diagnostisere deg gjennom internett eller telepati dessverre. lykke til
Virker litt som du har vært/er i en psykose. Det kan komme av rus,stress osv.
Men å kontakte en psykolog kan være en fin ting.
Masse lykke til videre!
Google derealiazion/depersonalization disorder, virker som det er det du opplever. Dette kan komme av rus ja, spesielt etter psykedeliske stoffer, men også etter hasj kan det forekomme. Vanligvis vil det gå over etter noen uker, selvom det ikke alltid er tilfelle. Ta det opp med psykologen din.
Er man psykotisk ser man det ikke selv, men man kan se at andre mener det er noe galt og være lydhør og ta til seg at man må til legevakt /sosial team, og legge seg inn frivillig,
Det du beskriver kan og komme av ting som påvirker hjernen som f.eks svulst. Gå til lege da ingen av oss kan stille diagnose.
Psykose? Come on! Det var et latterlig forslag får man si. Dette høres veldig ut som depersonalisering. Søk deg opp på det, men husk at det er lett å kjenne seg igjen i det meste man leser av symptomer på nett, plutselig sitter du og tror at du har tre dager igjen på å leve

Jeg ville ha spurt om en ny psykolog som kunne hjulpet meg med å finne ut av dette, ev. ordne deg med en til om du har work-in-progress med nåværende psykolog. Om det skulle vise seg å være depersonalisering er ikke dere farlig, bare skremmende og ubehagelig. Man venner seg som oftest til det etterhvert og glemmer det.