Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2172
Jeg har nå laget cannabutter av ca 5 gram grønt, og d ble rundt 140g Melange.
Det kokte i noen timer med vann også. Nå har jeg ca 500 g av disse greiene og lurer på om jeg skal lage brownies. Det er vel det greieste?

Tingen er at jeg vil lage så lite som mulig for å få de så sterke som mulig, om dere skjønner. MÅlet er å bare få spist så lite som mulig med den beste effekten.

Et eksempel bare: en person er utrolig kvalm av diverse grunner og null matlyst. MÅlet er ikke å bli høy, men å få best mulig "effekt" av ingrediensene uten å bli for fjern. Så godt som d lar seg gjøre. Om dette minsker kvalmen er det utrolig flott

Hvor mye anbefaler dere å lage? Er en vanlig form 20x30 ca for mye?

Jeg har absolutt INGEN erfaring med dette, og håper jeg har klart å lagd dette smøret riktig.

Jeg setter ufattelig stor pris på svar, da dette er utrolig viktig for meg!
Sist endret av rara; 12. januar 2016 kl. 02:06.
Å spise en hel form med brownies kan være veldig kvalmende,selv med matlyst.
Prøv deg frem med mengde i yoghurt/brødskive/kakao etc etc,men start med små mengder,det kan fort bli heftig ved oralt inntak.
Trådstarter
11 0
Sitat av Hoiler Vis innlegg
Å spise en hel form med brownies kan være veldig kvalmende,selv med matlyst.
Prøv deg frem med mengde i yoghurt/brødskive/kakao etc etc,men start med små mengder,det kan fort bli heftig ved oralt inntak.
Vis hele sitatet...
Ja. Jeg tenkte heller på å lage den så "sterk" at det bare holdt med en bittebitteliten bit. Men brødskive var sikkert lurt!!

Evt bare et tynt lag på brødskiven da?

Og bare et spm til takk.

Når det stivner i kjøleskapet så har jo smøret lagt seg på toppen, vannet er under. Det er bare smøret som skal brukes sant? Har alt satt seg i det? Vannet er jo grøntbrunt også.
Sist endret av rara; 12. januar 2016 kl. 10:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
THC er fettløselig så du kan trygt kaste vannet, godsakene ligger i smøret.
NB! Hvis du har bokstavelig talt kokt smøret med cannabis i flere timer, er nok mye av virkestoffene fordampet.
Trikset er å ikke koke det, men å la det trekke på en fast temperatur over en lengre tid isteden... Men gi oss update på hvor vidt det funker, så får vi se

Hvis det blir mindre effekt enn forventet, prøv å trekk det på lavere temp neste gang (husk at det tar 1-2-3 timer før det kicker inn skikkelig da).
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
NB! Hvis du har bokstavelig talt kokt smøret med cannabis i flere timer, er nok mye av virkestoffene fordampet.
Trikset er å ikke koke det, men å la det trekke på en fast temperatur over en lengre tid isteden... Men gi oss update på hvor vidt det funker, så får vi se

Hvis det blir mindre effekt enn forventet, prøv å trekk det på lavere temp neste gang (husk at det tar 1-2-3 timer før det kicker inn skikkelig da).
Vis hele sitatet...
Han sa med vann, tror han hadde både smør og vann i en kjele. Isåfall vil smøret ligge på toppen og det vil koke på ca 100 grader c.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
NB! Hvis du har bokstavelig talt kokt smøret med cannabis i flere timer, er nok mye av virkestoffene fordampet.
Trikset er å ikke koke det, men å la det trekke på en fast temperatur over en lengre tid isteden... Men gi oss update på hvor vidt det funker, så får vi se

Hvis det blir mindre effekt enn forventet, prøv å trekk det på lavere temp neste gang (husk at det tar 1-2-3 timer før det kicker inn skikkelig da).
Vis hele sitatet...
Med vann så koker det ikke for varmt. Det er faktisk dette som er det mest effektive måten jeg har testa ihvertfall. (om du lar det stå i noen timer med termometer på rett under kok)
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Røyking eller vaping er utelukket for denne personen eller? Det er ofte litt lettere å ha kontroll på hvor mye ruseffekt man får på den måten. Ved oralt inntak blir det litt mer hit and miss med tanke på forbrenningstid osv. Ta det pent!
Trådstarter
11 0
Jeg er en hun :P

Ja jeg fulgte en oppskrift som noen kom med i en annen tråd og der skulle det to kopper vann i, og bare såvidt småkoke, for så å helle mere vann i etter hvert som tiden går. Jeg fulgte bare den oppskriften, og da regner jeg med alt holdt seg rundt 100 grader.

Vaping er utelukket akkurat nå, men ikke senere. Lang historie som bryter med reglene i dette forumet tror jeg.

Det blir mye hit and miss ja, men prøver! Prøvde å ha det på et bittelite knekkebrød til å begynne med, det hadde ingen effekt. LItt mere neste gang.. osv.

Takk for svar!
hvorfor gå igjennom alt stress med og lage ting av grønt.
bare knust det og ha det i en kakao shot.
Sist endret av Sterol91; 12. januar 2016 kl. 20:48.
Det fungerer bedre hvis du kjøper: tine ekte smør. Istedenfor melange margarin
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Det fungerer bedre hvis du kjøper: tine ekte smør. Istedenfor melange margarin
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort noe web-diving innen temaet, og har kommet frem til at fra folks anekdoter så virker det som om jo mer mettet fett jo bedre. Kokosfett vil da være det beste. Dette ville også stemme med din teori. Jeg skal legge det opp.

Tine meierismør
Næringsinnhold per 100g

energi 3051 kJ (742 kcal)
fett 82 g
-hvorav mettede fettsyrer 53 g
enumettede fettsyrer 19 g
flerumettede fettsyrer 2,0 g

Melange
Innhold per 100 g vare

Energi 2960 kJ (720 kcal)
Fett 80 g
Hvorav
· mettede fettsyrer 34 g
· enumettede fettsyrer 28 g
· flerumettede fettsyrer 13 g
Har forska på det i noen år hehehe

Vaffler, brownies, sauser med cannabis smaker også bedre med smør enn margarin

Dagens kokkeleksjon fra meg
Trådstarter
11 0
Da blir det kokos neste gang da!