Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1634
Har er spørsmål angående et kjøp jeg gjorde på internett gjennom netonnet.
Bestilte en pc her om dagen, sendte avbestilling idag, pcn hadde ut ifra kundeservice akkurat blitt sendt og kunne ikke bli stoppet.
Skulle betale ved postoppkrav og fikk beskjed at om jeg ikke henter pcn ville det påløpe et gebyr på 355.
Er dette et gebyr netonnet kan kreve at jeg skal betale? eventuelt om dette blir inkasso eller kan jeg droppe dette gebyret?
Ja. Les kjøpsbetingelsene deres:
3.8 Ordrer som ikke hentes
Om du ikke henter din ordre hos Posten må vi debitere deg kr. 345,- for våre kostnader.
Vis hele sitatet...
http://www.netonnet.no/Content/Custo...ionsOfPurchase

ja du kan droppe gebyret, men da må du bare betale mer. Betaler du fortsatt ikke vil det gå til inkasso.
Sist endret av Spelly; 28. mai 2012 kl. 16:17.
Nei! Vis du blir pålagt gebyr/inkasso, så kontakt politiet eller noe dette er ikke ditt feil! Det er NetOnNet sin feil! Du sa at du vil ikke ha den hvorfor senda de til deg! bare kontakt dem og si det ja sa!
Sitat av Kalla11 Vis innlegg
Nei! Vis du blir pålagt gebyr/inkasso, så kontakt politiet eller noe dette er ikke ditt feil! Det er NetOnNet sin feil! Du sa at du vil ikke ha den hvorfor senda de til deg! bare kontakt dem og si det ja sa!
Vis hele sitatet...
Du er jo helt bak mål, politiet? Les hva trådstarter sier. PAKKEN VAR ALLEREDE SENDT. Det er ingen andre enn TS sin feil.
Sist endret av Spelly; 28. mai 2012 kl. 16:19.
Ja, skynd deg å ring 112 før det blir flere gebyrer!

Den var nok allerede pakket og sendt da du avbestilte den, og ikke-hentet-gebyret gjelder nok. Du kan evt fylle ut angrerett-skjemaet, det følger gjerne med når du henter pakken.
Gebyr må du uansett betale, men du kan få det redusert ved å hente ut pakken, og deretter benytte angrefristen. Betaler da kun porto, som ligger på en 150-200 kr.
o shit waddup
jeg skulle si
Returkostnader

Selger skal sørge for returporto og egnet returpakning der varen er kjøpt ved telefonsalg eller utenfor fast salgssted. Gjør han ikke det, er hovedregelen at han må hente varen selv.

Er varen kjøpt ved fjernsalg (kjøp via internett, postordre eller TV-shop), med unntak for telefonsalg), er det du som kunde som må betale returporto. Dersom selger har unnlatt å sende med en hensiktsmessig returpakning som gjør det uforsvarlig å returnere den, kan du nøye deg med å stille varen til selgers rådighet.

Selger har ikke adgang til å ta gebyr ved bruk av angreretten, oppsigelsesgebyr eller lignende.
Vis hele sitatet...
men så var jeg for treig.

Men før dere begynner å rope "kilder" eller ringer politiet, lizm.
Har du noe sporings nummer skal skjekke når dem senda pakka..
Sitat av Kalla11 Vis innlegg
Har du noe sporings nummer skal skjekke når dem senda pakka..
Vis hele sitatet...
Hvilke hensikt skal det ha?
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av Kalla11 Vis innlegg
Det kan hende dem lyver eller noe sånnt...
Vis hele sitatet...
Håper du kødder nå.
Løk's Avatar
Trådstarter
Takk for svar.
Blir til at jeg betaler gebyret, men var usikker på om det var mulig å utnytte en av frynsegodene av å handle på nett.
Sitat av Kalla11 Vis innlegg
Nei! Vis du blir pålagt gebyr/inkasso, så kontakt politiet eller noe dette er ikke ditt feil! Det er NetOnNet sin feil! Du sa at du vil ikke ha den hvorfor senda de til deg! bare kontakt dem og si det ja sa!
Vis hele sitatet...
Sitat av Kalla11 Vis innlegg
Har du noe sporings nummer skal skjekke når dem senda pakka..
Vis hele sitatet...
''Eller noe'' ? Du vet jo ikke hva du selv prater om en gang..

Ærlig talt. Følg med i norsken. Deretter, når du begynner i 5 klasse - vil dere lære om nettvett
Sist endret av A-haja; 28. mai 2012 kl. 17:42.