Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3931
Hvordan kan jeg unngå å bli lurt hvis jeg kjøper cola på gata? Er egentlig ikke så gira på å gjøre det, men kjenner ingen jeg kan kjøpe av. Tenker ihvertfall ikke å kjøpe mer enn 1 g. Noen tips?
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Du kan bli lurt på 1001 måter.

Det kan være kola blanda ut med noe, kola frakta på skikkelig ekle måter (https://www.nrk.no/vestfold/smuglet-...umpa-1.4412318), det kan også være at det faktisk ikke er kokain at all. Er jo tross alt begrenset med tid man har når man står der blottet på åpen gate.

Det med ekle fraktemetoder kan jo være tilfellet om det er dealer man kjenner personlig også, men jeg tror og håper de jeg kjøper av ville innrømt det om det var fullt av tarmbakterier i greiene jeg handler.

Du får bruke testkit fort som faen når du kommer hjem også forter du deg tilbake om det viser seg at du har blitt lurt.
Cola på gata i Norge er så dårlig at det ikke er verdt bryet. Selv om ingen mener å lure deg har colaen blitt blandet ut alt for mange ganger.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Du får bruke testkit fort som faen når du kommer hjem også forter du deg tilbake om det viser seg at du har blitt lurt.
Vis hele sitatet...
Et testkit vil vel slå ut på kola selv om det er veldig utblanda, så dette vil kun hjelpe deg å finne ut om du har blitt totalt bøffa eller ei. Sier som Susa sa: Hold deg unna gatekola, sjansen for å få noe av tilfredsstillende kvalitet er nærmest lik null.

Gatespeed er ofte ræva det òg, men du har iallfall en sjanse for å få noe som funker.

Den eneste type situasjon jeg kunne ha tatt sjansen på å kjøpe kola av ukjente i, var om jeg hadde møtt noen kule folk på byen som hadde noe til salgs.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Det kan være kola blanda ut med noe, kola frakta på skikkelig ekle måter (https://www.nrk.no/vestfold/smuglet-...umpa-1.4412318)

Det med ekle fraktemetoder kan jo være tilfellet om det er dealer man kjenner personlig også, men jeg tror og håper de jeg kjøper av ville innrømt det om det var fullt av tarmbakterier i greiene jeg handler.

Du får bruke testkit fort som faen når du kommer hjem også forter du deg tilbake om det viser seg at du har blitt lurt.
Vis hele sitatet...
Dette virker det ikke som du har veldig grunnlag for å uttale deg om... Det med tarmbakterier, du tror vel ikke at smuglerne bare heller pulver rett opp i ræva (pardon my french)?

Det er pakket med såpass mange lag at akkurat tarmbakterier i brusen min er det absolutt siste jeg hadde gidda å bruke tid på å bekymre meg om

Testkit vil skjeldent påvise kvalitet, noen gjør det men de fleste gjør ikke det.

Og om du tror en nigerianer på gata i oslo gidder å engang vurdere å gi deg pengene tilbake etter at du har vært hjemme å testa greiene så er du heidundrende blåøyd, det gjelder forøvrig for de fleste type gatedealere på de fleste plasser
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var full en gang, andre gang jeg skulle kjøpe av denne personen. Ga han 3k for 3g ellernoe. Var et tynt lag med pulver utenpå en bomullsdott. Kvaliteten første kjøp var veldig bra... Vær kritisk!
Du må gjerne kjøpe "cola" på gatemiljøene, men da er tittelen "cola" noe du må være obs på at kun er din måte å kalle et sammensatt materila som inneholder svært mye men ikke konain, for cola. Hilsen narkoman i Oslo gjennom totalt 10 år. Gå på utesteder eller oppsøk "trender" andre steder, evt.nevn for dealere om de kjenner noen som selger cola, har du flaks kan du bli satt i kontakt med en som opererer utenfor gatemiljøet. Gatemiljøet er ofte de mest "slitne", og det er svært sjeldent at noen "kaster bort" dyrt inntjente penger på kortvarig colarus. Ikke for å "dra oss alle under samme kam", men jg vanker en del selv der og speed kan man få (omtrent kasta etter seg = sier mye om kvaliteten det også, men får du kjøpt cola som er cola så selg saken til Se & Hør anonymt så får du 1000-tipset denne uka... Andre steder/utesteder/andre miljøer får du det lett igjennom, men som sagt så er det noen år siden sånne som meg fikk entre dørstokkenen der... Lykke til, det der ordner seg.