Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2052
Hei!
Jeg leter etter et nytt headset, som jeg kommer til å bruke mest for gaming. Jeg har allerede en mikrofon, så headsettet trenger ikke ha mic. Jeg spiller mye CS så det er viktig med god surround, men vet ikke om jeg skal gå for virtual surround eller. Kan man få virtual surround på et stereo headset som ikke skriver at det er virtual surround med?

Headsettene jeg ser på er:
Sennheiser Game One
Sennheiser Game Zero
Sennheiser PC 363D
Hyper X Cloud II

Jeg vil helst ikke gå over 2500 kroner
Selv bruker jeg Beyerdynamic DT770. Disse er ikke laget for gaming, men synes jeg hører ganske godt hvor lyder kommer fra i ting som CS.
Hører footsteps, og hvor de kommer fra bedre enn jeg gjorde i Razer Megalodon som jeg hadde før.

Ett pluss er jo også at DT770ene vil høres utrolig mye bedre ut til musikk ift. et gaming headset.
Sist endret av Eewee; 28. januar 2016 kl. 11:43. Grunn: Skrivefeil + tilegg
Trådstarter
Sitat av Eewee Vis innlegg
Selv bruker jeg Beyerdynamic DT770. Disse er ikke laget for gaming, men synes jeg hører ganske godt hvor lyder kommer fra i ting som CS.
Hører footsteps, og hvor de kommer fra bedre enn jeg gjorde i Razer Megalodon som jeg hadde før.

Ett pluss er jo også at DT770ene vil høres utrolig mye bedre ut til musikk ift. et gaming headset.
Vis hele sitatet...
Det ser kjempe bra ut! Men da er det jeg lurer på om det er en måte å få surround lyd i det, eller om det fungerer like bra uten På komplett var det en fyr som skrev at hvis man kjøper ett eksternt lydkort så har man alt man trenger, surround, hd lyd etc! Er det noe man bør gjøre? Takk for raskt svar!
Sist endret av LeX3D; 28. januar 2016 kl. 12:15.
Kjøp f.eks. et asus xonar kort eller creative sound blaster + et beyerdynamic dt770, så er det bedre lyd enn de aller fleste gaming headset. Gaming headset bruker har som regel bare en eller annen software som gir virtual surround. Et skikkelig lydkort som gir virtual surround er som regel mye bedre + at du får et headset som gir overall bedre lyd.
Sist endret av danielsk; 28. januar 2016 kl. 12:23.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Eewee Vis innlegg
Selv bruker jeg Beyerdynamic DT770. Disse er ikke laget for gaming, men synes jeg hører ganske godt hvor lyder kommer fra i ting som CS.
Hører footsteps, og hvor de kommer fra bedre enn jeg gjorde i Razer Megalodon som jeg hadde før.

Ett pluss er jo også at DT770ene vil høres utrolig mye bedre ut til musikk ift. et gaming headset.
Vis hele sitatet...
Helt enig i det du skriver. Vil også anbefale disse fordi de er veldig komfortable! Jeg har hatt mitt i mange år nå, og det fungerer fortsatt like fint.
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
Kjøp f.eks. et asus xonar kort eller creative sound blaster + et beyerdynamic dt770, så er det bedre lyd enn de aller fleste gaming headset. Gaming headset bruker har som regel bare en eller annen software som gir virtual surround. Et skikkelig lydkort som gir virtual surround er som regel mye bedre + at du får et headset som gir overall bedre lyd.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest litt på Asus Xonar U7, og det har ikke fått så bra tilbakemeldinger... Noen sier det ikke fungerer bra med Steam, og andre sier at lyden rett og slett er dårligere enn hovedkortet sin lyd Vet dere om et annet lydkort eller er det de skriver bare tull?
Ekte surround i hodetelefoner er teknisk umulig. Kjøp gode stereo-hodetelefoner og bruk evt. virtual surround. Det er ikke noe hokus-pokus og gjenskape lydene fra et spill så ikke kjøp for dyre hodetelefoner
Jeg bruker bare DT770 rett i hovedkortet, og synes dette er tilstrekkelig. Kommer nok til å skaffe meg eksternt lydkort når pengene strekker til, men som sagt går det helt fint rett i hovedkortet. Jeg bruker ikke noe software for virtuell surround, men får som sagt ganske godt med meg hvor ting kommer fra like vel. Virtuell surround er selvfølgelig en mulighet.

Som buffalobill sier, du vil ikke får ekte surround i hodetelefoner. Et par gode stereo-hodetelefoner vil derfor være et bedre kjøp enn et gaming headset som lover mer enn det kan levere.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Audio Technica ATH-M50 anbefales sterkt!
Jeg har Sennheiser Game One og det fungerer utmerket til CS. Hører nøyaktig hvor folk er hele tiden. Har også et Logitech G930 som er ekte 7.1, men synes Sennheiser er bedre selvom det er stereo.

Sitat av TrixuTheGamer Vis innlegg
Jeg har lest litt på Asus Xonar U7, og det har ikke fått så bra tilbakemeldinger... Noen sier det ikke fungerer bra med Steam, og andre sier at lyden rett og slett er dårligere enn hovedkortet sin lyd Vet dere om et annet lydkort eller er det de skriver bare tull?
Vis hele sitatet...
Brukte også ASUS Xonar U7 før, får litt bedre lyd synes jeg. Mikrofonen fungerte ikke via steam før i Win8, men det er det kommet patch til nå. Har ikke fått testet med Win10, da kortet plutselig tok kveld..

Bruker nå Sennheiser headsettet rett i hovedkortet, og det fungerer meget bra det også. Har ikke brydd meg med å få nytt eksternt lydkort.

Bruker heller ikke virtuell surround
Sist endret av eXeFic; 28. januar 2016 kl. 16:45.
Trådstarter
Hvis jeg skal kjøpe et stereo headset vil jeg gjerne ha et lydkort som gir virtual surround, og jeg har sett på noen forskjellige jeg kan parre opp med Beyerdynamic DT770 Pro 80 og få surround

Her er lydkortene:
Creative Sound Blaster Zx
ASUS Strix Soar Gaming Audio Card
ASUS ROG Xonar Phoebus Solo Lydkort

Ellers så er jeg veldig for Sennheiser PC 363D Gaming, noen som har noen erfaring med det?

Takk for alle svar!
Sist endret av LeX3D; 28. januar 2016 kl. 18:34.
Det var Xonar Phoebus jeg tenkte på, ikke u7. Asus-kortene har dog slitt litt med driverstøtte i nyere windows-versjoner. Strix-kortet er dog nytt og burde være bedre stilt på denne fronten. Ser det får gode reviews også. Ville nok vurdert den.
Du behøver virkelig ikke et godt headset for å spille csgo. Hvilket som helst headset/ørepropper vil gi samme effekt mtp. steps etc. Det er bare gimmick at du behøver et headset til 2500 for å kunne høre steps. Vet ikke hvor erfaren spiller du er, men med god gamesense og aim har ikke lyd så mye å si.
Beyerdynamic DT770 med evt. https://imgur.com/gallery/bKU4H

Det er ikke nødvendig å bruke for mye penger på et hodesett til csgo.
Du vil ikke få helt nøyaktig lyd uansett hvor mye penger du bestemmer deg for å kaste bort.

Kunstig kringlyd er til å le av.

Nedenfor er optimaliserte lydinnstillinger til csgo.

Kode

dsp_enhance_stereo "0"
snd_legacy_surround "0"
snd_mixahead "0.05"
snd_pitchquality "1"

snd_deathcamera_volume "0.0"
snd_mapobjective_volume "0.0"
snd_menumusic_volume "0.0"
snd_musicvolume "0"
snd_mute_losefocus "0"
snd_roundend_volume "0"
snd_roundstart_volume "0.0"
snd_tensecondwarning_volume "0"
volume "1"
voice_scale "0.5"
snd_mute_losefocus "1"

windows_speaker_config "1"
snd_front_headphone_position "45.0"
snd_rear_headphone_position "90.0"
snd_headphone_pan_exponent "1.5" // eventuelt endre til 1.3
snd_headphone_pan_radial_weight "0.5"
snd_music_selection "0"
snd_musicvolume_multiplier_inoverlay "0"
voice_scale 0.7
voice_mixer_volume 0.7
Du kan leser mer her.


Sitat av TrixuTheGamer Vis innlegg
Det er jo selvfølgelig ikke bare for å spille CS Jeg har spilt CS en stund, unranked atm men har vært Global flere ganger
Jeg leter etter et headset som fungerer bra til musikk og til spill.
Vis hele sitatet...
Let etter et komfortabelt hodesett som er bra til musikk, ikke CS.
Sist endret av Mothership; 28. januar 2016 kl. 20:25.
Trådstarter
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Du behøver virkelig ikke et godt headset for å spille csgo. Hvilket som helst headset/ørepropper vil gi samme effekt mtp. steps etc. Det er bare gimmick at du behøver et headset til 2500 for å kunne høre steps. Vet ikke hvor erfaren spiller du er, men med god gamesense og aim har ikke lyd så mye å si.
Vis hele sitatet...
Det er jo selvfølgelig ikke bare for å spille CS Jeg har spilt CS en stund, unranked atm men har vært Global flere ganger
Jeg leter etter et headset som fungerer bra til musikk og til spill.
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Du behøver virkelig ikke et godt headset for å spille csgo. Hvilket som helst headset/ørepropper vil gi samme effekt mtp. steps etc. Det er bare gimmick at du behøver et headset til 2500 for å kunne høre steps. Vet ikke hvor erfaren spiller du er, men med god gamesense og aim har ikke lyd så mye å si.
Vis hele sitatet...
Men det er behagelig å spille med god lyd, følses mer ekte ut også. Lyden vil i tillegg bli mer nøyaktig. Hvis han kjøper ett skikkelig headset som DT-770 eller ATH-M50X vil ha også ha ett headset som fungerer umerket til musikk. Gaming-headset er bortkastet penger, men ett skikkelig headset er vært det.
Trådstarter
Jeg har bestemt meg for Beyerdynamic DT770 Pro 80 headset, men er usikker på om jeg skal gå for Asus Strix Raid Pro, eller Creative Sound Blaster Zx :/ Noen som har brukt ett av de?