Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1052
Hallo freaks

Jeg har nylig kjøpt oppgradering av pc'en, fikk satt den sammen og gledet meg til å sette meg ned uten problemer for en gangs skyld. Men der tok jeg feil, igjen.

Det starta med masse bluescreens, som var en defekt RAM brikke.

Nå har jeg bare to små problemer igjen.. Ene er at jeg får opp feilmelding på Microsoft visual C++ etter reinstallering, står at jeg mangler MSVCR100.dll men det hjelper ikke å reinstallere?

Dessuten er pc'en unaturlig treg, den bruker gjerne et sekund på å bytte bilde i bildefremviser, selv ved små bilder. Jeg kan ikke kjøre nettleser samtidig som jeg har spill oppe, f.eks om jeg vil ha facebook oppe mens jeg sitter på WoW.

Nye specs er: MSI Z170A GAMING M5, Intel Core i5-6600K Skylake, Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB

Gamle deler: CORSAIR AX 760W PSU, INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD, 3x 2TB HDD
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Installert alt av drivere? Installerte du riktig versjon av C++ Redistributable? Husk at det finnes x86- og x64-versjoner, og den riktige avhenger av om du har 32- eller 64-bits Windows.
Trådstarter
Alle drivere er installert, bortsett fra en USB driver.
Jeg var nøye på å velge x64 til mitt 64-bits Windows

Jeg dobbeltsjekka nå, ser at Intel ME drivers ikke ble installert grunnet bluescreen kom midt i installasjonen. Nå vil den ikke installeres og jeg finner den ikke noen steder. Hjelp?
Sist endret av InZeiN; 22. desember 2015 kl. 11:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Dette er jo ikke sånn det skal være. Personlig ville jeg bare gått for å formatere med en fersk Windows-installasjon!
Trådstarter
Det ble reformatert og installert Windows etter jeg byttet delene, dette gjør jeg ved hver oppdatering av "store" deler.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Okey, da er det jo enda mer finurlig. Ingen gammel Windows boot-disk blant de diskene dine?
Trådstarter
Nei, de blir kun brukt til filmer, serier og spill, hver til sin. Og de ble reformatert før de ble dedikert til dette.
Kan det ha noe med Intel ME drivers å gjøre? Jeg sliter også litt med Microsoft Visual C++, men det skal vel ikke skape så mye problemer?