Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2738
Hallo! Lurar på om nokon har nokre tips til meg? Ynskjar å laga ei hasjkake, så kor mange gram hasj bør ein bruke til ein person?

Har lest litt på nettet, både her på freak og på r/trees, men finn svar på alt frå 0,3 gram pr. person til 5 gram pr. person?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hvis vi går utifra at du aldri har inntatt cannabis oralt, så ville jeg nok prøvd meg på noe rundt 0,5 første gangen. Det er uansett bedre å ta for lite, enn for mye. Forøvrig blir det rart å putte en såpass liten mengde i en hel kake. Har du vurdert å bare lage en kopp kakao? Mye enklere når det kun er deg selv som skal innta. Regner vel med at det viktigste her ikke er kaka, men opplevelsen?
Du kan prøve med yoghurt?
Kjøp en stykk yoghurt med smak du liker, ta ca. 0.5/0.7 med hasj, smuldre opp til små kuler.
Ta en Spiseskje, fyll den med vann, ha smuldret hasj i.
ta en lighter, varm under skjeen, varm det til hasjen har smeltet med vannet.
bland så innholdet i skjeen med yoghurten, rør godt!
spis dette, helst på morgenen, så får du hele dagen med chill feel.
Takk for svar, begge to!

Yoghurt høyrdes ikkje så digg ut, men kakao kan gjerne prøves!

Tenkte på å lage sjokoladefondant nok til to doser, for tenker eg å smelte hasjen i lag med smøret. (ein får vel best virkining når ein smelter det med fett, slik eg har skjønt.)

Om nokon andre har cravings for sjokoladefondant for ein person:

50 gram smør
50 gram mørk sjokolade
1 egg
litt sukker el stevia.
litt vaniljesukker

Smelt smør, putt sjokolade oppi smøret og rør inn på SVAK varme. (+hasj) La det avkjøles, visp inn egget, sukkeret og vaniljesukkeret. Steik på 150 grader i 10 min. Skal vera nesten rå inni. (Dette er nok til to muffinsformer)

Mmm..
Ca. to muffins eller en mikrokake (stekes i kopp i mikroen):

3 ss mel
4 ss sukker
2 ss kakao
1 klype bakepulver
1 egg
3 ss smør
3 ss melk

Løs opp 0,3-0,5 g hasj i smøret.

Det blir litt bedre stekt i muffinsformer i ovnen, men fungerer greit i mikroen også.

Edit: Sjokoladefondant er jo enda bedre enn muffins da.
Sist endret av Susa; 18. august 2014 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for oppskrift Susanna! Som ei ekte husmor har eg ikkje mikro, veit du sånn circus kor mykje dei skal stå på i ovnen og evt. kor lenge?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Oi, det hørtes flott ut! Definitivt noe jeg vil prøve selv en gang. Takk for oppskriftene dere deler.

Susanna: Når det kommer til mikrobølgeovn. Er det noen fare for overoppheting og evt. dempet effekt? Tenker på det her med THC og fordampningstemp.
Har ihvertfall lest på diskusjoner om firecrackers, at det ikke er anbefalt å kjøre stuff i mikroen over lengre tid. Heller ta det i korte intervaller. Vet ikke om det ligger noe bak det, men kan jo alltids tenkes at man fordamper virkestoffer om man holder på for lenge.
En sånn koppkake er stekt på 2-3 minutter. Den er ferdig når den slutter å heve. Vet ikke noe om hva slags virkning det evt. har på hasjen, men eksen lager sånne innimellom og jeg har aldri hørt at de virker dårlig.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Du kan prøve med yoghurt?
Kjøp en stykk yoghurt med smak du liker, ta ca. 0.5/0.7 med hasj, smuldre opp til små kuler.
Ta en Spiseskje, fyll den med vann, ha smuldret hasj i.
ta en lighter, varm under skjeen, varm det til hasjen har smeltet med vannet.
bland så innholdet i skjeen med yoghurten, rør godt!
spis dette, helst på morgenen, så får du hele dagen med chill feel.
Vis hele sitatet...
Går det her med cannabis?
Eller er det bare mye stress for og ordne i forhold til hasj?
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Du kan prøve med yoghurt?
Kjøp en stykk yoghurt med smak du liker, ta ca. 0.5/0.7 med hasj, smuldre opp til små kuler.
Ta en Spiseskje, fyll den med vann, ha smuldret hasj i.
ta en lighter, varm under skjeen, varm det til hasjen har smeltet med vannet.
bland så innholdet i skjeen med yoghurten, rør godt!
spis dette, helst på morgenen, så får du hele dagen med chill feel.
Vis hele sitatet...
Dette virket utrolig lettvindt...