Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3209
Har akkurat oppdaget et hull i facebook.com sine sider!
For de av dere som ikke vet hva xss er sjekk ut :

http://www.ntnu.no/itinfo/programvar...emmesider.html

Hva gjør jeg nå? Får man finnerlønn enda for å rapportere disse feilene til facebook eller hva?

For de av dere som ikke tror meg

http://img192.imageshack.us/img192/6438/facebookhde.png

Og jadda - Det er ikke akkurat hacking... men men
Sist endret av Saint123; 23. oktober 2011 kl. 17:37.
Ja, Man får finnerlønn.
Tror ikke du får så mye i finnerlønn om ikke problemet er alvorlig.
Cookie Monstah ^_^
hvor alvorlig er problemet på en skala ifra 1 til 10? :P

vil tro du får penger for det om det er alvorlig, men hvis det ligger på en 1-3 så vil jeg tro at de bare takker deg og bla bla....
I <3 DMT
Trådstarter
Vel, det er mulighet for å logge cookies via den siden på facebook, bruke disse for å så logge på din bruker om du f.eks besøker siden tror jeg. Videre kan jeg jo redirecte alle på den siden til en falsk facebook side som automatisk laster ned en java-applet eller lignende som gjør at jeg får full kontroll over din pc.

Neida. Hvor alvorlig det er vet jeg ikke, Vil ikke teste for mye heller.
Vel, du får tvilsomt noe som helst uten å rapportere dette. Om dette skulle vise seg seinere å være et stort sikkerhetshull av en eller annen grunn og dette var utrolig viktig at ble rapportert ift. andres personvern - takk på forhånd fra meg.
Kan du forklare hvordan du gjør dette?
Evt hvor lærer du sånn, har ikke tenkt å gjøre noe bare intresert.
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Kan du forklare hvordan du gjør dette?
Evt hvor lærer du sånn, har ikke tenkt å gjøre noe bare intresert.
Vis hele sitatet...
Les om : XSS - så vil du forstå. Det er ikke så avansert egentlig, men kan jo gjøre store skader noen ganger. (Facebook burde vært sikker mot det da, syns nå jeg).

MARCELODINGDONG.... <--- Lolz
hackforums.net du har der i fanen?
Sitat av Zirto Vis innlegg
hackforums.net du har der i fanen?
Vis hele sitatet...
Ser slik ut
500 -> 5000 USD har jeg hørt
I &lt;3 DMT
Trådstarter
Sitat av Zirto Vis innlegg
hackforums.net du har der i fanen?
Vis hele sitatet...
Stemmer.



10 tegn.
Skjønte ikke helt hva du har gjort egentlig?


Ja, jeg har lest om xss.
Hvis du lager en detaljert rapport om hvordan du gikk fram og sender den til facebook vanker det mye gryn Om det er ett alvorlig sikkerhetshull, så klart
"Hacked by", hahah.


Du gjør vel i teorien noe ulovlig ved å utøve og teste om exploiten faktisk fungerer, så ville ikke meldt det sånn.. Direkte med en gang.
Og jeg fant kjempehull på vg.no! Får jeg også spenn, eller? Jeez, tror du et screenshot beviser noe som helst, eller? For alt jeg veit så gjorde du bare det samme som meg.

http://bildr.no/thumb/1008225.jpeg
I &lt;3 DMT
Trådstarter
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
"Hacked by", hahah.


Du gjør vel i teorien noe ulovlig ved å utøve og teste om exploiten faktisk fungerer, så ville ikke meldt det sånn.. Direkte med en gang.
Vis hele sitatet...
Dette er bare en simpel test for å vise at det faktisk er mulig og gjøre andre type xss enn den vanlige "Alerten". Og joa, gjør vel kanskje noe ulovlig ved teste siden mot xss men samtidig vil facebook at man skal rapportere dette framfor å misbruke det (I tilleg får man også en slant med penger).

Åssen vil du forresten ha det bevisst Pløyd?
Saint123 laget ikke denne tråden for å bevise hvordan han gjorde det.
Han laget tråden for å finne ut om han kan få "finnerlønn" på sikkerhetshullet han fant.

Om han avslører hvordan han gjorde det, så vil jo andre kunne stjele "finnerlønnen".
Sist endret av Grimdoc; 24. oktober 2011 kl. 02:11.
vil du forklare hva du gjorde etter at du får finnerlønn eller når sikkerhets hullet er tettet?

hadde vært morro å sett hva du gjorde
I &lt;3 DMT
Trådstarter
Etter de har fått tettet dette vil jeg forklare hvordan dette xss hullet ble funnet ja ,)
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Kan tenke meg at det er XSS hull i en applikasjon, og ikke selve facebook? Med tanke på at det viser usikre elementer i HTTPS tilkoblingen din?
I &lt;3 DMT
Trådstarter
Kan bare si at du tar feil Steinmetz. Det er nok i selve Facebook og ikke i en applikasjon.
Den er en milliard sånne på facebook, lite alvorlig.

http://bildr.no/thumb/1008390.jpeg
I &lt;3 DMT
Trådstarter
Goophy: Gikk du inn i denne tråden for å angripe meg "personlig" eller hadde du kanskje lyst til å være saklig iforhold til ilegget mitt. Kanskje du kunne tatt deg tid til å lese spørsmålene mine :
Hva gjør jeg nå? Får man finnerlønn enda for å rapportere disse feilene til facebook eller hva?
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ikke om du kunne få til å lage en javascript popup på facebook, ettersom jeg egentlig gir faen.
Og ja det er vel 1 milliard sånne på facebook, men greia med dette xss hullet er at det kan skade alle andre som besøker samme side på facebook, og dermed gjør det verre.
Ja, jeg ville kun angripe deg personlig.

Send en e-post til facebook om du vil. Men ikke forvent finnerlønn.

Du er veldig vag, så det er umulig å vite om dette faktisk er en reel trussel eller ikke. Er det kun XSS er det neppe særlig alvorlig. CSRF derimot ville vært et større problem.
Skriv en detaljert rapport, send den til Facebook-folka og se om du får noe for det. Flere her har bekreftet - inkludert facebook selv - at man får penger for slikt. Nå er spørsmålet ditt udiskutabelt besvart.