Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  283 32378
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Får jeg spørre hva tankegangen bak logoen er? Jeg synes egentlig det bare er noen kruseduller og freak med en litt for stor stroke på en "kul" font.. Ikke noe vondt ment, men etterlyser litt mer tankegang bak de forslagene som har kommet. For de fleste til nå synes jeg har vært temmelig ubrukelige
Vis hele sitatet...
Ser meg litt enig der, burde være en liten sammenheng mellom logoen og ordet "freak". På det grunnlaget alene er det de rubix cube logoene som har falt best i smak, da dette er en gammel "Geek Toy". Sikkert ikke det beste alternativet, men totalt tilfeldig kruseduller er i mine øyne ikke serlig egnet til logoer.
Det jeg tenkte på var en slags "pilformasjon", bestående av to sirkler som er sammensatt, og en sirkel ovenfor. Der den samme sirkelen går igjen i "halvmåne" logoen som er på toppen av siden.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Det jeg tenkte på var en slags "pilformasjon", bestående av to sirkler som er sammensatt, og en sirkel ovenfor. Der den samme sirkelen går igjen i "halvmåne" logoen som er på toppen av siden.
Vis hele sitatet...
Ok, men sånn som jeg har skjønt det, så er den nåværende logoen noe som ble slengt sammen (ganske raskt? ) av SharQ, symboliserer vel egentlig ingenting og er noe nso ønsker seg vekk ifra. Bare for å informere..

http://creattica.com/logos/latest-designs - en fin side, med mange logoer (og annet design) som er fin å hente inspirasjon ifra. Anbefaler alle og bla seg igjennom en del sider der.
Men helt ærlig. Disse rubix cubene, de minner altfor mye om http://itpro.no/ Sin logo.
Something liek?

"Boksen" er liksom en "F"..

Edit: Konvertert til png i photoshop, laget i illustrator.
Sist endret av drittunge; 2. juni 2009 kl. 23:35.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Something liek?

"Boksen" er liksom en "F"..

Edit: Konvertert til png i photoshop, laget i illustrator.
Vis hele sitatet...

Det ser jo ikke ut som "F" i det heletatt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Får jeg spørre hva tankegangen bak logoen er? Jeg synes egentlig det bare er noen kruseduller og freak med en litt for stor stroke på en "kul" font.. Ikke noe vondt ment, men etterlyser litt mer tankegang bak de forslagene som har kommet. For de fleste til nå synes jeg har vært temmelig ubrukelige
Vis hele sitatet...
Men hva er tankegangen bak logoen vi har nå? Er det et øye? En halvmåne ???? (Åja, det ligner jo på en.. halvmåne..)

Den sk1ppy kom med var ikke så dum, dog likte jeg nso sin, og spesielt derivatet av den bedre.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Men hva er tankegangen bak logoen vi har nå? Er det et øye? En halvmåne ???? (Åja, det ligner jo på en.. halvmåne..)
Vis hele sitatet...
Tenk deg godt om nå. Les gjerne det du selv skriver. Hvorfor vil nso bytte logo tror du?
Sist endret av Mith; 3. juni 2009 kl. 08:33.
Sitat av Mith Vis innlegg
Tenk deg godt om nå. Les gjerne det du selv skriver. Hvorfor vil nso bytte logo tror du?
Vis hele sitatet...

Fordi den skal representere, og være et kjennemerke for dette forumet. Men den logoen vi har nå er jo allerede det. Du vil ikke kunne greie å vise alt dette forumet representerer i en eventuell ny logo.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Fordi den skal representere, og være et kjennemerke for dette forumet. Men den logoen vi har nå er jo allerede det. Du vil ikke kunne greie å vise alt dette forumet representerer i en eventuell ny logo.
Vis hele sitatet...
En logo trenger ikke nødvendigvis konkret representere innholdet, men kan tuftes på grunnverdier og mer karakteristiske trekk ved nettstedet. Disse skal man nok få spesifisert og nedsnevret med noen timers brainstorming.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Men hva er tankegangen bak logoen vi har nå? Er det et øye? En halvmåne ???? (Åja, det ligner jo på en.. halvmåne..)
Vis hele sitatet...
Tror ikke det ligger allverdens tankegang bak den nåværende nei

Ble sittende og fundere litt på detta selv, prøvde å kombinere nso sin med litt god gammel freakforum-nostalgi. Endte brått opp med tre vidt forskjellige, uten at det var meningen

nso: hvilken font har du brukt?

nummer 2.
på nummer 3 så er tanken og illustrere en ecstasytablett, smiley'en må noen gjerne bytte til noe mer aktuelt.

http://2rs1.com/dump/nff.png
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Mith Vis innlegg
Tenk deg godt om nå. Les gjerne det du selv skriver. Hvorfor vil nso bytte logo tror du?
Vis hele sitatet...
Høres ut som om du tror den første logoen bare kom ut av ingenting, og at nso først nå har merket at "Heisann!" Vi har jo logo som ikke ser ut til å bety noe jo!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
"Først nå" er å ta litt sterkt i.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=30003
Sist endret av nso; 3. juni 2009 kl. 17:33.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ja, vet om den. Poenget mitt er at logoen nå ikke ser ut til å ha mye sammenheng med nFF, og at det har vært slik en god stund.
Ja, og derfor vil man en ny logo.. Forstår ikke helt hva problemet er Jonta.
Nye konsepter for å holde diskusjonen gående (ja, konsepter, ikke logoer, men konsepter):
http://bildr.no/thumb/424461.jpeg

Tror egentlig den eneste som kan nærme seg mainstream nok, er forslaget oppe til høyre. Må selvfølgelig illustreres på en litt mindre "barnslig" måte, av noen som faktisk kan tegne.
Sitat av NoRemorse Vis innlegg
Nye konsepter for å holde diskusjonen gående (ja, konsepter, ikke logoer, men konsepter):
http://bildr.no/thumb/424461.jpeg

Tror egentlig den eneste som kan nærme seg mainstream nok, er forslaget oppe til høyre. Må selvfølgelig illustreres på en litt mindre "barnslig" måte, av noen som faktisk kan tegne.
Vis hele sitatet...
Den blåe logoen var innmari stilig : ) KP til deg, for bra konsept
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Tror ikke det ligger allverdens tankegang bak den nåværende nei

Ble sittende og fundere litt på detta selv, prøvde å kombinere nso sin med litt god gammel freakforum-nostalgi. Endte brått opp med tre vidt forskjellige, uten at det var meningen

nso: hvilken font har du brukt?

nummer 2.
på nummer 3 så er tanken og illustrere en ecstasytablett, smiley'en må noen gjerne bytte til noe mer aktuelt.

http://2rs1.com/dump/nff.png
Vis hele sitatet...
nah, bytt om farge på freak og warispeace, så blir det mer riktig, IMO
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
@2rs1
Den smilien passet veldig bra til rusbruker.no.
Mener jeg har sett det konseptet med fingeravtrykk som du bruker før ett sted.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Synderen Vis innlegg
@2rs1
Den smilien passet veldig bra til rusbruker.no.
Mener jeg har sett det konseptet med fingeravtrykk som du bruker før ett sted.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Cheroxx; 3. juni 2009 kl. 23:50. Grunn: crop
Bare satt å pusla Ai. Er helt ny i ai, så ikke slakt meg :P
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Atec: Kan du med hånda på hjertet sjøl si at du syns den logoen er en god logo?

EDIT: Ta og med i betraktningen størrelsen på nFF og i tillegg om den logoen er et bedre alternativ enn den gamle.
Sist endret av Cheroxx; 4. juni 2009 kl. 16:19.
sant.. Hvis moderator hadde giddi å sletta innlegget hadde det vert kult. skjønner ikke hvorfor jeg la den ut.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er lov å prøve seg :-)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg syntes ikke Atec sitt forslag var helt rævva.
Mye bedre enn mitt, men jeg la det ut litt for gøy da siden alle hadde brukt kuber hele tiden
altså, jeg mener ihvertfall at logoen bør utstråle det egentlig ordet freak står for
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av powerchip Vis innlegg
altså, jeg mener ihvertfall at logoen bør utstråle det egentlig ordet freak står for
Vis hele sitatet...
Og det er?
Hva med å lage et forenklet tastatur hvor det står "freak" og alle knappene rundt er i fargene til nFF. Har ingen kunnskaper om design, så kommer bare med et forslag hvor alle kan prøve ideen.
Sitat av nso Vis innlegg
Og det er?
Vis hele sitatet...
Altså, først bør det lages et tankekart over hva man tenker med ordet. For så å komme med innspill til utformingen av den. Det er ihvertfall sånn jeg gjør når jeg ber designerne til mine prosjekter lage noe.
Sist endret av powerchip; 5. juni 2009 kl. 14:36.
En freak kan beskrives en som opptrer/oppfører seg utenom det vanlige.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
En freak kan beskrives en som opptrer/oppfører seg utenom det vanlige.
Vis hele sitatet...
Kan du definere hva som kjennetegner en som opptrer/oppfører seg vanlig da?
Alle har jo sine nisjèr og spesielle ting de driver på med, så med den forklaringen er jo alle "freaker".
Det har mye å si hvilken bakgrunn personen som bruker ordet freak har når h*n kaller noen for en freak. Alle er forskjellige.
Sitat av Clr Vis innlegg
Kan du definere hva som kjennetegner en som opptrer/oppfører seg vanlig da?
Alle har jo sine nisjèr og spesielle ting de driver på med, så med den forklaringen er jo alle "freaker".
Det har mye å si hvilken bakgrunn personen som bruker ordet freak har når h*n kaller noen for en freak. Alle er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Nei jeg kan ikke det, men jeg tenkte det passet inn i tråden med en definisjon på hva det betyr. Som du sier kommer det helt an på øynene som ser.
Sitat av murloc Vis innlegg
Hva med å lage et forenklet tastatur hvor det står "freak" og alle knappene rundt er i fargene til nFF. Har ingen kunnskaper om design, så kommer bare med et forslag hvor alle kan prøve ideen.
Vis hele sitatet...
Slik?

Click image for larger version

Name:	freak-tastatur.jpg
Views:	339
Size:	27,5 KB
ID:	6190
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Sitat av marfo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Syns den var litt kul jeg
kunne kansje hatt litt "freshere" farger?

Liker ikke helt kube ideène jeg da.
Det er jo bare min mening, hehe.
Sist endret av ass-beer; 5. juni 2009 kl. 15:43.
Sitat av Clr Vis innlegg
Kan du definere hva som kjennetegner en som opptrer/oppfører seg vanlig da?
Alle har jo sine nisjèr og spesielle ting de driver på med, så med den forklaringen er jo alle "freaker".
Det har mye å si hvilken bakgrunn personen som bruker ordet freak har når h*n kaller noen for en freak. Alle er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Det er jo egentlig veldig enkelt - en freak er en som ikke passer inn - på en eller annen måte. Det kan være at man er alt for streit i et alternativt miljø (tenk eiendomsmegler på hausmania), eller det det motsatte.

Det som er vanskelig er heller ikke å dille sammen noe i illustrator - har dere bare paint, eller for den saks skyld blyant og papir, så bruker dere det, og lager en skisse. Scann inn, eller ta et bilde, og legg ut.

Det som ER vanskelig, er å representere de rette "verdiene" på en god måte, helst også uten å bli alt for tacky/klisjefylt.

Skal legge ut et par ganske enkle forslag her etterpå.
Sist endret av atomet; 5. juni 2009 kl. 20:05.
Som atomet sier, de som ikke kan/gidder å lage noe i illustrator kan jo bare lage en blyantskisse og legge ut den. Sånt kan tegnes over på pcen hvis det skal brukes til noe.
nso: når/hvis det blir laget en logo ledelsen av freakforum kan godta å identifisere seg med, kommer du da til å mekke t-skjorter som sist gang?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Alt ligger til rette for det ja. Avtalen om trykking er allerede på plass. Det eneste som gjenstår er noe vi kan bruke.
Sist endret av nso; 5. juni 2009 kl. 23:55.
Brilliant.
Jeg var for seint ute forrige gang det var "nFF-apparel" tilgjengelig, denne gangen kommer jeg til å stå som en av de første i køen om trykket faller i smak...

Såh... da er det bare for oss å mekke bilder til krampa tar oss!

P.S. vil den som lager logoen få no' igjen fra freakforum?

"I created a new logo for freakforum, and all i got was this crappy t-shirt!"
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det kommer helt ann på hva jeg evt. avtaler med den personen, men pdd. ser det ikke ut til å være noe vi trenger å tenke på med det første
Sist endret av nso; 6. juni 2009 kl. 00:06.
Mekka denne i dag: https://imma.gr/10358



For de som lurer, er det skrevet "norsk freak forum" i binær kode til høyre for "nFF" logoen.
De røde dottene er 0 og de sorte er 1.

Hva synes dere?
Sist endret av Turbolego; 6. juni 2009 kl. 01:04. Grunn: fiksa thumbnail...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Mekka denne i dag: https://imma.gr/10358



For de som lurer, er det skrevet "norsk freak forum" i binær kode til høyre for "nFF" logoen.
De røde dottene er 0 og de sorte er 1.

Hva synes dere?
Vis hele sitatet...
Smart logo, men fonten minner om et college amerikansk fotballag.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Smart logo, men fonten minner om et college amerikansk fotballag.
Vis hele sitatet...
Morsomt at du skulle nevne det, jeg driver å mekker en ny "nFF logo" med en annen font nuh!

Skal poste v. 2 når jeg finner noe som passer... men noen ekstra effekter...

Ville bare se om konseptet er kult nok til å fortsette å forbedre først...
JEg syns de orange skulle vert 1 og de svarte 0... Litt rart med den nFF logo tekst tingen til venstre:P
Turbolego; ingen dum idè etter min mening, men jeg syns jeg det ble en litt vel lang remse av dotter. (noe som f.eks ville blitt meget utydelig dersom logoen skulle forekomme i mindre format et sted) av prinsipp - finns det noen måte å komprimere/forenkle konseptet på slik at det tar mindre plass? Personlig likte jeg heller ikke måten "Nff" står skrevet symmetrisk på, men kanskje det funker bedre med en annen font?
Jeg lager en ny versjon med vertikale streker istedenfor dotter, og med en ny "nFF logo" nå med én gang, så skal dere få se.

Den skal denne gangen ha oransje istedenfor rødt...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Turbolego:
  1. Prikkane tar stor plass.
  2. Kva med pyro, rusmiddel og samfunssdebatt? Korleis vert dei representert av et par bytes?
  3. Er det åpenbart kva prikkane er? Vil meir enn .1% av brukerane forstå det?
  4. Er det håp om at folk som ser den der vil huske den i meir enn 3 sekund, eller (gud forby) assosiere det med nFF sine verdier når dei ser det på ei t-skjorte?
(Ja, eg stiller kritiske spørsmål for å få deg til å tenke gjennom det du har laga.)
Sist endret av vidarlo; 6. juni 2009 kl. 01:22.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Turbolego:
  1. Prikkane tar stor plass.
  2. Kva med pyro, rusmiddel og samfunssdebatt? Korleis vert dei representert av et par bytes?
  3. Er det åpenbart kva prikkane er? Vil meir enn .1% av brukerane forstå det?
  4. Er det håp om at folk som ser den der vil huske den i meir enn 3 sekund, eller (gud forby) assosiere det med nFF sine verdier når dei ser det på ei t-skjorte?
(Ja, eg stiller kritiske spørsmål for å få deg til å tenke gjennom det du har laga.)
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, det blir for mange prikker/streker til at denne logoen kan fungere...
Men jeg har flere idéer, vent å se, kanskje du kan hjelpe meg med å forbedre dem?
Noen innspill på denne?



Denne gangen betyr binær-dottene bare "nFF" hvor de oransje dottene er 0, og de sorte er 1.
Satt å lekte meg litt med litt "typografi" og kom opp med denne.
Ikke akkurat en tradisjonell logo, hvis den i det hele og det store kan klassifiseres som en, men jeg poster den fordet. Var morsom å sette sammen iallfall.

http://mirror2.fleistad.com/nff_typography.jpg