Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2695
En tur gjennom glede og galskap.

Jeg og kompisen min bestemte oss for å teste en fresh batch med 5-MeO-DiPT. Resultatet ble noe av det sprøeste jeg har vært med på.

Dosering:
30 mg 5-MeO-DiPT (mye!)
Ukjent stor mengde salvia etter fire-fem timer
150 mg ketamin for å komme ned
Ukjente store mengder cannabis rett etter inntaket av 5-MeO-DiPT, før salvia, og også før inntak av ketamin

5-MeO-DiPT ble inntatt, og oppturen kom relativt raskt. Etter å ha røyka cannabis følte vi oss rimelig spaced out og det begynte i tillegg å bli rimeling visuelt. Det visuelle minnet om det man opplever på 2C-B, 2C-T-2, 2C-E og liknende stoffer. Alt lever, alt bølger og når man ser på ting begynner det å danne seg mønstre. Følelsen i kroppen og hodet er god, men man føler seg allikevel tung og litt energiløs.

Hele turen var såpass abstrakt, men det som gikk igjen var at både jeg og kompisen min 'skjønte noe' likt, og ble helt satt ut. Ved en anledning pratet vi med hverandre om noe helt arbitrært, og fikk en slags oppvåkning helt likt og kunne ikke gjøre annet enn å holde rundt hverandre i minst fem minutter før vi endelig kunne puste lettet ut. Kompisen min har mer greie på hva han har skjønt, jeg ble bare paff over at jeg åpenbart har skjønt at det er noe jeg ikke har skjønt. Vi kunne ha lange samtaler om relativt spaca emner, for så å skulle komme til et godt poeng, der begge glemte hva vi pratet om. Et halvt minutt etterpå kommer en av oss på hva samtalen dreide seg om og samtalen starter på nytt. Det tok gjerne en to-tre forsøk før poenget kom frem til slutt. I tillegg ble stemmene våre helt merkelige. Min ble mørk, akkurat slik som på DiPT. Musikken ble også annerledes, men heldigvis ikke vridd og herpa som på DiPT.

Vi var begge på en helt annen planet. Det var en god følelse i kroppen, min mentalt sett var ikke kroppen vår det stedet vi egentlig fysisk befant oss. Åpenbaringene fortsatte, og det vi trodde kom til å være en kortvarig rus endte med å sitte hardt i mange mange timer. Etter den fjerde timen røyket vi noen heftige bongtrekk cannabis igjen, og det visuelle ble enda mer livlig. Nå var det ikke mulig å se seg rundt uten at alt bølget. Før hadde det startet å bølge og morphe først når man så på det i lenge tid, men nå bølget det konstant. Å gå ute var også en artig opplevelse, da grus, mønster på asfalt etc. flyttet seg rundt mens vi så bortover gata.

Jeg fant etter hvert ut at ved å fokusere lenge på en ting kunne det morphe inn i det uendelige så lenge man klarte å holde synet rett. Jeg la merke til dette da jeg satt på sofaen, så langt puten, og den sakte men sikkert gikk opp i røyk. Da røyken la seg hadde den beige puta blitt en fjellside og veggen hadde blitt blå og fått skyer. Å se seg selv i speilet var enda villere. Etter to sekunder fikk jeg se meg selv slik jeg helst vil se ut, så som ung, så som gammel, så som meksikaner, som general og som diverse menn med bart og/eller skjegg. Alle var gule med tydelig markert sort hårvekst. Jeg klarte sjelden å fokusere nok i starten, men etter hvert som teknikken kom endte jeg opp med å se Nicho-Hitler med den klassiske barten under nesa og uniform stå foran meg og begynne å bevege seg mot meg i speilet. Jeg gikk et skritt bakover og alt ble borte igjen. Jeg la heldigvis merke til en annen skikkelse som hadde sneket seg halvveis inn bak døra, og bestemte meg for å se i speilet for å se om denne skikkelsen hadde ansikt. Etter mange forsøk kom jeg så langt at skikkelsen snek seg rundt dørkarmen på døråpningen jeg kunne se i speilet, og vise seg. Dette var døden, i den klassiske grå og fillete kappen med gråblått skjelett. Ikke skremmende, heller meget interessant. Jeg kunne tydeligvis se 'film' hvor jeg ville om jeg klarte å holde konsentrasjonen lenge nok.

Resultatene gjentok seg ved å se på kompisen min, som kunne morphe til alle mulige slags folk, eller rett og slett bare smelte vekk og bli sugd inn i sofaen. Vi var heldige og fant vår metode for å lokke ut de mest visuelle sidene av dette stoffet. Ikke at ting ikke var helt sirkus fra før av heller. Å lukke øynene var en relativt fargerik opplelse, og jeg kunne se 'filmer' som passet musikken. Intens drum & bass førte til et syn av en rask og vill tur på bilbane. Roligere sanger kalte frem skikkelser som klatret på vegger. Vi var fremdeles helt spaced out og jeg hadde lite begrep om virkeligheten. Derfor var det en lur idè å røyke salvia.

Etter et heftig trekk la jeg fra meg bongen. Og før jeg kunne si 'stor kebab med sterk saus' var jeg brutalt dratt vekk fra der jeg hadde sittet. Jeg var plutselig en byggekloss i en virkelighet som ble bygget opp i ulike lag. Mitt lag hadde blitt bygget ferdig på den ene siden, bare, så jeg satt halvveis fast mens 'arbeiderne' uttalte "Oi, denne biten har starta å leve allerede, best å dekke den til fort!" Ulik bygging av virkeligheter fortsatte i den mest intense visuelle salviaopplevelsen jeg har vært borti. Begrepet om virkelighet ble borte, og jeg var et sekund redd for at noe hadde gått galt og at jeg skulle bli fanget der de setter sammen virkeligheten vi lever i.

Jeg kom brått ned igjen, og var faktisk ikke like fortumlet som etter salvia på 2C-T-2 og 2C-E. Her var rusen riktignok villere, men det var faktisk peanuts i forhold til hvor 5-MeO-DiPTen hadde dratt oss. Jeg beklager på det sterkeste at jeg ikke kan forklare mer om hvilke tanker jeg hadde, men det blir for abstrakt og visuelt til å sette ord på. Jeg angrer ikke på at jeg røyket salviaen heller, det var faktisk et godt komplement til en allerede sær og vill rus.

For å komme ned dro vi 150mg ketamin. Vi hørte på soundtracket til det fantastiske spillet Vib Ribbon. Etter litt småsvimmelhet og ingen spesiell effekt av ketamin etter 2C-T-2 (som er meget giftig og dekker over det meste) hadde jeg liten tro på at jeg kom til å bli tatt helt vekk med ketamin denne gangen. Den gang ei, effekten av stoffene blandet seg og jeg ble blåst inn i Allah-Hu i takt med Vib Ribbon-musikken (som forøvrig er det mest sinnsyke man kan høre på ketamin) før jeg våknet groggy i senga mange timer seinere, fremdeles med litt visuals. Det funka hvertfall å komme ned og sove på, men det er ikke anbefalt hvis man må gjøre noe viktig dagen etterpå.

5-MeO-DiPT er nok det mest spennende kjemikaliet jeg har vært borti, tett etterfulgt av 2C-T-2. Mengden spacing og uvirkelighet er overveldende, så ikke ta dette stoffet alene eller uten erfaring med sterke hallusinogene stoffer. Syre er som sukkerspinn i forhold etter min mening. Det viktige her er å ta symbolikken i det visuelle man ser, og jeg har i ettertid skjønt hvorfor jeg så nettopp døden komme frem i speilet.
Sist endret av Nichotin; 20. april 2007 kl. 22:52.
Utrolig god rapport. Høres ut som en rimelig vill greie. Dette virker ytterst interessant.

Igjen komplimenter for god rapport.
5-MeO-DiPT må nesten prøves selv for at man i det hele tatt skal skjønne tankegangen. Jeg har knapt skjønt hva jeg har tenkt de timene jeg var på tur selv, og da blir det enda vanskeligere å få noe skrevet ned. Det hele er kort forklart vill visuell galskap i pulverform.
Utrolig intresangt hvordan anskaffet du "5-MeO-DiPT "? Jeg er ikke på noen måte en erfaren tripper, jeg har faktiskt ingen erfaring! Men er veldig nyskjerrig.
..Og jeg som syns syre er spennende.
Det der hørtes villt ut!

Hadde jeg hatt flere KP å gi bort hadde denne rapporten fått!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg må nesten bumpe denne for å få med episoden der vi prøvde å lage risengrynsgrøt midt i det hele:

Det starta med at vi ble sultne sånn ca. da vi var på toppen på 5-MeO-DiPT. Planen var å lage risengrynsgrøt, men det er neimen ikke lett når man må bruke en time på å skjønne konseptet å koke vann. Da vi endelig fikk det noenlunde til tok det også en stund før vi klarte å holde oss fokuserte nok til å lese resten av instruksene. Ingenting gav mening, og det faktumet at teksten hele tiden ble til busker gjorde ikke jobben noe lettere. Etter ca. tre timer og en grusom episode der masse kokende melk rant over alt senere hadde vi noenlunde grøt.

I en desperat munchieshandling fylte vi to store skåler med varm risengrynsgrøt og syltetøy og gaflet i oss. Det var kappgafling med skåla tett opp mot munnen med ene hånda og skjea i den andre. Noe av grunnen var også at da vi prøvde å sette skålene ned ble de vanskelige å treffe da både skåla og grøten flytta for mye på seg.
Digital nomade
trippy's Avatar
syltetøy? WTF????
Det virka som en utrolig god idè der og da, og det ble som å spise varm Piano Rislunch. Utrolig vellykket, faktisk.
Digital nomade
trippy's Avatar
haha, hørtes litt spessielt ut a, men men.
Vel, litt av greia på 5-MeO-DiPT med mye cannabis er at det ikke er så mye som er 'spesielt' lenger. Det man opplever i seg selv der og da er så sjukt at om det hadde kommet ti ekte rødmalte nakne dverger løpende gjennom kåken så hadde man ikke brydd seg nevneverdig og heller fortsatt å stirre på TV-en som morpher til Taj Mahal. Det er så mange lag med mening i alt at man blir kokko av å prøve å forstå alt. Til slutt gjør man det allikevel.

Jeg refererer igjen til det jeg skrev om å fyre salvia oppå der igjen, noe som i seg selv var den villeste salviatrippen jeg har hatt, men der og da ikke satt noe som helst inntrykk. På andre stoffer har jeg og kompisen min endt opp med å henge oss opp i det vi opplevde på salvia i evigheter etterpå, men på 5-MeO-DiPT var det å lande bare å ende opp et enda sjukere sted enn det man hadde vært. Ikke at 5-MeO-DiPT har intensiteten til salvia gjennom hele trippen, men det holder seg temmelig sprøtt og man kommer ikke ned fra stoffet på tradisjonelt vis heller. Mens andre stoffer har en effekt som gradvis avtar, kommer man ned i trappetrinn her, og får en del ulik mindfuck alt ettersom hvor langt man er på vei ned.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da du så døden, var ikke dette noe som fikk deg til å freake ut? Har du erfaring med 5-MeO-DiPT fra før?

Veldig god og underholdene rapport forresten
når du fyret salvia oppå 5-MeO-DiPT seier du at du fekk ein heftig tripp. men du seier og at på 5-MeO-DiPT så gir du litt f i hallisene. blei den litt ekle følelsen av å ha gjort noe gale vekke når du trippa da? eller var det like skemmende som salvia pleier vere?

KP til deg btw, nice rapport
Sist endret av itZsaiN; 18. juli 2007 kl. 19:17.
Tja, vet ikke helt hva jeg skal si. Salvia gir meg som regel en liten følelse av at jeg aldri kommer tilbake fordi jeg har funnet en feil i virkeligheten, og når jeg kommer ned får jeg følelsen av at jeg når som helst kan falle inn i salviaverden igjen. Det siste fenomenet skjedde ikke på 5-MeO-DiPT, da den turen i seg selv var såpass heftig at virkeligheter som bygget seg bortover i lag ikke satt det samme inntrykket på meg som det vanligvis gjør.

eulog: Nei, ble ikke skremt. Jeg er opptatt av symbolikk og lar meg sjelden skremme med mindre det skjer noe fysisk med omgivelsene jeg ikke har kontroll over. For å unngå dette turer jeg som regel bare i 'trygge' omgivelser. Før den turen hadde jeg ingen erfaring med 5-MeO-DiPT.
Sist endret av Nichotin; 20. juli 2007 kl. 00:12.
Kan du neste gang sette opp x antall cams i leiligheten, tror det hadde hvert god tv og se 2 karer bruker 4 timer på å koke "grøt". Når jeg leser slike tråder er syns jeg det nesten er utrolig at jeg klarer og kose meg uten dop.
I følge Erowid lander du 3-5 timer etter inntak, det var jo da dere inntok Salvia. Du sier du ble "brutalt dratt vekk fra der du hadde sittet", kom det av den store mendgen Salvia eller av kombinasjonen Salvia/5-MeO-DiPT tror du?
Ikke bruk erowid som noen fasit, man er aldeles ikke nede etter 3-5 timer, hvertfall ikke når man har røyka masse cannabis for å forsterke trippen i tillegg. De gangene jeg har røyket salvia oppå kjemikalier som 2C-E, 2C-T-2 og 5-MeO-DiPT har turen vært rimelig mye villere og ganske mye mer visuell enn om jeg har røyka det aleine. I kombinasjon har jeg blitt tatt ti ganger lengre vekk med 5x-ekstrakt, mens 25x-ekstrakt stort sett bare gir meg latterkrampe og sinnsforvirrelse alene. Får nesten teste 25x-ekstrakt og kjemikalier :>