Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3626
Var ikke sikker på om dette var riktig underforum.

Noen som har erfaring ved bytte av sigarett eller snus til e-cig?
Sluttet å røyke på grunn av ubehag og helse, har begynt å mislike snus i munnen, så da tenkte jeg en e-cig ville gjort jobben for nikotinen som jeg liker.

Har du etter e-cig begynt og snuse sammen med det?
Får du mere lyst på rein tobakk etter du begynte med e-cig?

Såvidt jeg har forstått er det ikke lov å kjøpe nikotin juice i norge, men man kan bestille fra land innen EØS, stemmer det?

Hvor mye burde man bruke på en e-cig vis man alt skal ha en bra, langvaring å en fin e-cig? Anbefal gjerne hvis du har en bra type du er fornøyd med.
Har endel erfaring med tobakk og nikotin i alle varianter. Røyk, snus og e-cig frem og tilbake, der de to sistnevnte var for å slutte med røyken.
Etter å utelukkende ha brukt e-cig en stund gikk jeg tilbake til snus, av rent praktiske formål (er ikke så kult å sitte inne blant siviliserte mennesker og blåse røykskyer).
Det kan nok være personlige preferanser, men etter å ha gått fra tobakk -> e-cig fikk jeg ikke lyst på vanlig tobakk igjen. Derimot etter å ha gått fra snus -> e-cig så fikk jeg lyst på snus, e-cigen stoppet cravingen for nikotin, men stoppet ikke den psykiske avhengigheten etter å ha noe i under leppa.
Jeg slutta nesten på dagen da jeg fikk min egen e-cig for fire år siden og har ikke gått tilbake. Har selvfølgelig prøvd sigaretter i etterkant men det er såvidt jeg klarer lukta av det nå. Snus dempa aldri nikotinsuget, plaster var bare bull, tyggis gjorde meg bare svimmel, prøvde også helt vanlige e-cig som man fikk kjøpt i Sverige for en tid tilbake, 200 trekk for en hundrelapp. Likte lukta men kjente aldri at jeg trakk ned noe.

I etterkant har jeg fått bedre kondis, jeg lukter alt mye lettere og jeg/klærne mine stinker ikke av røyk, mat smaker bedre og jeg er ikke like trøtt om dagene.
Og jeg har nå i tillegg begynt å trappe ned veldig da jeg ikke føler nikotinsug så veldig mye.

Nå til dags så får du fine sett for under 500kr, juice til den får du fra utlandet hvis du skal ha nikotin oppi og det er 100% lovlig å bestille fra utlandet (start på 8mg og jobb deg enten opp eller ned etter det), mange norske nettsider selger pakkeløsninger uten juice. Jeg anbefaler at du melder deg inn hos norsk-dampselskap, og spør der.

sjekk ut disse for utstyr:
nosmoke.no
damping.no
friskedrag.no

juice:
cremedevape.com
liberty-flights.co.uk


Lykke til!
Jeg har prøvd ganske mye, og gikk fra røyk til snuff til snus til e-sigg, og nå kan jeg ta alt om hverandre. Får ikke noe mer lyst på sigg etter bruk av e-sigg, men foretrekker nå sigg fremfor snuff og snus. E-sigg er perfekt for meg; har ingen craving etter vanlig sigg hvis jeg har det. Men det er individuelt. E-sigg er det siste i rekken av mange gode midler man kan bruke til røykeslutt, og er absolutt å anbefale som et alternativ til andre metoder. Kan kreve noe tilvenning, så anbefaler å dra på hyttetur en helg uten noe annet enn e-sigg for å få vanen til å "sette seg". Etter den helgen har du sannsynligvis (etter egen og andres erfaringer) ikke lenger behov for sigaretter.
Kjøp deg en startpakke, det er plenty å velge i. Da får du mod (dingsen med batteri og hjerne), tank til e-juice og coiler som lager dampen av e-juicen.
Mellom 500-800 kroner og det er masse å velge mellom.

De enkleste e-siggene som likner en sigarett er ikke brukbare. Kjøp noe bedre. Vel verdt penga.
Har selv en eleaf pico, men skulle heller kjøpt den som heter pico mega. For den kan ta både 18650 batteri og 26650. 26650 batteri har større mAh og klarer ennå høyere C rate. C-rate er hvor mye du kan presse batteriet, viktig for sub ohm tanker. Det større batteriet varer også lengre enn 18650 batteriene mellom hver lading.

Sub ohm er coiler under 1 ohm. Disse gir deilig masse damp og masse smak. Eneste du må huske er å kjøpe kvalitetsbatteri.
Noen startsett som feks smok micro one kommer ferdig med 4000 mAh batteri. Varer 1-2 dager mellom hver lading.
Sist endret av frtoretang; 6. oktober 2016 kl. 16:54.
Masse erfaring og siden Nikotin er avhengighet er alle remedier bare en bytte fra en nikotinkilde til en annen. Jeg var nyfrelst på e-cig men det eneste den løste var vel det økonomiske. Driver med høypulsaktivitet og lungene ble ikke bra av det, sikkert bedre men ikke der jeg er nå med snus. Nå har selvfølgelig ikke jeg noen vitenskapelig bakgrunn for at e-cig ikke er bra for lungene det får folk gjøre opp sin egen mening om. IMHO så er det vel så greit med tyggis, plaster osv.

Det er også sånn at jeg i min skrudde avhengighet har hatt en tilfredstillese i å "ødelegge" lungene, dette blir delvis tilfredstilt med e-cig som gjør at jeg kan falle tilbake på cig. Nå er jeg veldig streng på meg selv på snus og kjenner endelig også at det evigvarene røyksuget er fallende. På ecig savnet jeg sigaretter.

Har du etter e-cig begynt og snuse sammen med det?
Får du mere lyst på rein tobakk etter du begynte med e-cig?
Vis hele sitatet...
Ja og Ja.