Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2469
Kan man dø av å ta for mye imovane?
Sitat av Felleskatalogen
N05C F01Zopiklon

Toksisitet: Barn: <7,5 mg forventes ingen eller lette symptomer. 22,5 mg til 4-åring ga lett til moderat og ca. 30 mg til 6-åring ga moderat forgiftning. Voksne: 22,5-50 mg ga lett, 40 mg til eldre ga lett, 50-100 mg ga lett til moderat, 100 mg ga alvorlig (dyp bevisstløshet) og 187 mg sammen med alkohol ga alvorlig forgiftning.

Klinikk og behandling: Se Benzodiazepinderivater, N05B A . Respirasjonsdepresjon særlig i kombinasjon med alkohol eller CNS-depressive legemidler. Ev. bradykardi, AV-blokk og elektrolyttforstyrrelser.
Vis hele sitatet...
Det skal litt til
Ja, man kan dø. Du kan sovne og slutte å puste. Blander du med alkohol eller andre benzodiazepiner evt. muskelavslappende midler er sjansen langt større. Ikke kast nedpå med imovane. Du kan dø.
Ok, takk for svar
Sitat av Forvirrajente Vis innlegg
Kan man dø av å ta for mye imovane?
Vis hele sitatet...
Må henge meg på tråden her Forvirra. Du kan dø ja. Her er saken.

Kroppen i seg selv er et avansert system, drikker du for mye vann(5ltr+) ila. kort tid(5min) så dør risikerer du å drukne av for mye vann i blodet.(derfor folk dør av feks vann-poker)
Jeg sier dette fordi man skal være "forsiktig" med det meste. Imovane er svært sjeldent dødlig med mindre det er inntatt andre CNS-dempende midler, bla. alkohol.

Derfor anbefaler jeg deg virkelig ikke å ta dette ved inntak av alkohol, mest sannsynlig vil dette bare skape enormt ubehag, kvalme og syke. Men ja, du risikerer faktisk å død.

Jeg er ikke noe ekspert men ved hjelp av diverse kilder er svaret enkelt sagt ja.

https://www.medicines.org.uk/emc/med...oated+tablets/

http://www.felleskatalogen.no/medisi...aventis-560033

Må ærlig inrømme jeg blir litt bekymret over ditt korte spørsmål mtp. selvmordstanker ol. Håper jeg tar feil, du kan alltid ta kontakt på pm hvis du vil snakke!
Sitat av urge224 Vis innlegg
Må henge meg på tråden her Forvirra. Du kan dø ja. Her er saken.

Kroppen i seg selv er et avansert system, drikker du for mye vann(5ltr+) ila. kort tid(5min) så dør risikerer du å drukne av for mye vann i blodet.(derfor folk dør av feks vann-poker)
Jeg sier dette fordi man skal være "forsiktig" med det meste. Imovane er svært sjeldent dødlig med mindre det er inntatt andre CNS-dempende midler, bla. alkohol.

Derfor anbefaler jeg deg virkelig ikke å ta dette ved inntak av alkohol, mest sannsynlig vil dette bare skape enormt ubehag, kvalme og syke. Men ja, du risikerer faktisk å død.

Jeg er ikke noe ekspert men ved hjelp av diverse kilder er svaret enkelt sagt ja.

https://www.medicines.org.uk/emc/med...oated+tablets/

http://www.felleskatalogen.no/medisi...aventis-560033

Må ærlig inrømme jeg blir litt bekymret over ditt korte spørsmål mtp. selvmordstanker ol. Håper jeg tar feil, du kan alltid ta kontakt på pm hvis du vil snakke!
Vis hele sitatet...
tusen takk for det
Er det ikke brekningsmiddel i tablettene også, så det å spise seg ihjel på imovane alene er nær umulig?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er det ikke brekningsmiddel i tablettene også, så det å spise seg ihjel på imovane alene er nær umulig?
Vis hele sitatet...
Ser ikke sånn ut ifg. felleskatalogen.
Innholdsfortegnelse fra felleskatalogen:

Sitat av felleskatalogen
TABLETTER, filmdrasjerte 5 mg og 7,5 mg: Hver tablett inneh.: Zopiklon 5 mg, resp. 7,5 mg, laktosemonohydrat, hjelpestoffer. Fargestoff: Titandioksid (E 171).
Vis hele sitatet...
Smaken, derimot, er nok til å få hvem som helst til å brekke seg. Fy og fysj.
Lurer på om det er overdose-fare som er grunnen til at jeg bare får 10x 7.5 mg om gangen..? Skal jo liksom ha ganske fri tilgang på det, men får ikke mer enn 10.
Sitat av candela Vis innlegg
Smaken, derimot, er nok til å få hvem som helst til å brekke seg. Fy og fysj.
Lurer på om det er overdose-fare som er grunnen til at jeg bare får 10x 7.5 mg om gangen..? Skal jo liksom ha ganske fri tilgang på det, men får ikke mer enn 10.
Vis hele sitatet...
Ja smaken er noe for seg selv, husker jeg en gang snorta imovane av en eller annen grunn(?) det var mildt sagt jævlig... hvordan går det ann å bare få 10 om gangen? tar farmasøyten 10 stk ut av en pakning og gir det i en liten zip-bag? minste pakning er vel på 30stk
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Ja smaken er noe for seg selv, husker jeg en gang snorta imovane av en eller annen grunn(?) det var mildt sagt jævlig... hvordan går det ann å bare få 10 om gangen? tar farmasøyten 10 stk ut av en pakning og gir det i en liten zip-bag? minste pakning er vel på 30stk
Vis hele sitatet...
Minstepakning er på 10 stk, men neste størrelse er på 30 stk