Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3527
Google påstår at subutex effektene skal komme raskere når man snorter det. Men personlig tar det mer enn en time før noen effekt uansett om den legges under tunga eller snortes (nb, når jeg snorter så bare trekker jeg det opp i nesen, ikke ned i halsen)

Det er ikke noe stort problem, det bare gjør det så innmari vanskelig å beregne doser. Må vente to timer før jeg er sikker på om jeg bør "toppe off" eller ikke....
Og spørsmålet var?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Og spørsmålet var?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er: Kommer effekten raskere om man snorter det? Og hvis det er så, hvorfor tar det likevel en time eller to for meg?
Personlig får jeg sterkere effekt, og vil påstå den kommer fortere når jeg snorter, enn legger den under tungen.

Det tar uansett ca 1 time før man merker noe. I hvert fall for min egen del og alle andre jeg kjenner.

Fra wikipedia:" Effekten ved opioid vedlikeholdsbehandling tilskrives blant annet langsomt reversibel binding til μ-reseptorene og lang halveringstid, noe som over en lang periode reduserer den misbrukende pasientens stoffbehov."
Sitat av scavanger Vis innlegg
Personlig får jeg sterkere effekt, og vil påstå den kommer fortere når jeg snorter, enn legger den under tungen.

Det tar uansett ca 1 time før man merker noe. I hvert fall for min egen del og alle andre jeg kjenner.

Fra wikipedia:" Effekten ved opioid vedlikeholdsbehandling tilskrives blant annet langsomt reversibel binding til μ-reseptorene og lang halveringstid, noe som over en lang periode reduserer den misbrukende pasientens stoffbehov."
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Det er jo fornuftig, men har lest om folk som får raskere effekt. B.l.a fra Erowid:

I separate the large orange pile of powder into two even piles with a credit card and snort approximately one fourth of the pill. I have taken them sublingually before (under my tongue), which is how they're designed to be taken. But it takes an insane amount of time to kick in. About an hour for me. Then another hour before it peaks. But snorting it is a much better way of taking the pill in my opinion. It kicks in within ten minutes and hits me all at once, rather than the gradual high that I get with taking it sublingually.
Vis hele sitatet...
Det er bare slike utsagn som forvirrer meg...
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Takk for svar. Det er jo fornuftig, men har lest om folk som får raskere effekt. B.l.a fra Erowid:



Det er bare slike utsagn som forvirrer meg...
Vis hele sitatet...
Er det da ikke bedre å se på egne erfaringer? Alle mennesker reagerer forskjellig, og i stedet for å lese om hvordan det virker på andre får du slå deg til ro med hvordan det virker på deg.
TS: Effekten blir ikke bedre av å sniffe enn om du svelger/smelter for deg. Da kan du vel bare ta de normalt. Du klarer vel å vente den tiden det tar før virkningen kommer? Ikke ødelegg slimhinnene dine unødvendig.
Sist endret av Totskalle; 5. februar 2011 kl. 01:09.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
TS: Effekten blir ikke bedre av å sniffe enn om du svelger/smelter for deg. Da kan du vel bare ta de normalt. Du klarer vel å vente den tiden det tar før virkningen kommer? Ikke ødelegg slimhinnene dine unødvendig.
Vis hele sitatet...
Jada, jeg klarer å vente. Hva jeg prøvde å forklare er at når det tar 1,5 time før effekten kommer, er det veldig vanskelig å finne en rett 'recreational' dose. Om man tar for lite, eller ikke er sikker, må man vente i 1,5 timer, så ta litt til for å så vente 1,5 timer osv osv. I forhold til å røyke hero, f.eks, da man merker med en gang hvor rusa man er, og kan styre rusen ganske godt.
Går jo alltids an å skyte og. :P
Jeg skjøt sub i 3 år. Da kommer rusen fort da, noe du tydeligvis er ute etter. Det er det eneste løsning jeg har på problemet ditt. Men det er jo en barriere og gå over for mange, vet det. Selv har jeg sluttet med det nå. Men det var deilig så lenge det varte:-P
Sitat av Bellami Vis innlegg
Jeg skjøt sub i 3 år. Da kommer rusen fort da, noe du tydeligvis er ute etter. Det er det eneste løsning jeg har på problemet ditt. Men det er jo en barriere og gå over for mange, vet det. Selv har jeg sluttet med det nå. Men det var deilig så lenge det varte:-P
Vis hele sitatet...
vel, har aldri skjøtet noe noen gang, og det er ikke lett å finne en åre med en online guide akkurat.
dessuten...skyte piller. så desperat er jeg ikke ennå. er ikke det ganske uggent om man ikke filtrerer det rett? rusen er mer enn sterk nok, og jeg trenger ikke noe rush. er bare som sagt så f*ens irriterende at rusen må komme snikende opp på meg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
pussige greier det der jeg har gått på subutex en god stund og temgesic i et par år,min erfaring er at det funker bedre og kjappere i nesa enn under tunga og at man da trenger mindre....en 8mg subutex tilsvarer 20x 0,4 temgesic
vet ikke om du ble klokere av dette men for meg tar det sjelden mer enn 20 30 min uavhengig av inntaksmetode..
OG VÆR SÅ SNILL IKKE PRØV Å SKYTE NOESOMHELST NOENGANG!!!
hold deg til nesegrevet du min venn
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg har hatt det under tungen, da tar det ca 1 time før den virker, men snorter du den så fungerer den mye bedre, det tar også litt over en time. når du skyter så tar det ett par min.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av jernkjakan Vis innlegg
pussige greier det der jeg har gått på subutex en god stund og temgesic i et par år,min erfaring er at det funker bedre og kjappere i nesa enn under tunga og at man da trenger mindre....en 8mg subutex tilsvarer 20x 0,4 temgesic
vet ikke om du ble klokere av dette men for meg tar det sjelden mer enn 20 30 min uavhengig av inntaksmetode..
OG VÆR SÅ SNILL IKKE PRØV Å SKYTE NOESOMHELST NOENGANG!!!
hold deg til nesegrevet du min venn
Vis hele sitatet...
Takk, og herregud, ville aldri brukt nål med sub. Aldri nål til noe for den saks skyld... Ville aldri stolt på at jeg hadde knust pillene nok.

Men ja... Jeg har lest at hvis suben glir ned halsen så mister man 2/3 av effekten.

Dermed er det naturlig at det funker bedre å snorte. Altså, å snorte med å sniffe det opp i nesen og la det ligge inni nesen til det er trekt inn. LITT glir alltid ned halsen, men forstår ikke hvordan mye IKKE glir ned i halsen om man legger den under tunga?

Har ikke tatt tiden nøyaktig, men det funker aldri raskere enn 50 min når jeg snorter. Men i det siste har jeg klart å beregne dosen mer nøye, så det originale problemet er ikke så relevant.

Men kom gjerne med erfaringer for det! Godt å vite at det ikke bare er fjortiser som sniffer lim her på freakforum!
Jeg merker effekt allerede etter 30min etter at jeg har snorta en linje,og da jeg kjenner rusen kommer sigende over meg,så tar jeg ett bongtrekk med hasj,da smeller det og jeg blir veldiig rusa.Begynner og nodde av ganske fort.
Gjør ting så du får blod sirkulasjonen i gang, da virker de fortere,
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Takk, og herregud, ville aldri brukt nål med sub. Aldri nål til noe for den saks skyld... Ville aldri stolt på at jeg hadde knust pillene nok.

Men ja... Jeg har lest at hvis suben glir ned halsen så mister man 2/3 av effekten.

Dermed er det naturlig at det funker bedre å snorte. Altså, å snorte med å sniffe det opp i nesen og la det ligge inni nesen til det er trekt inn. LITT glir alltid ned halsen, men forstår ikke hvordan mye IKKE glir ned i halsen om man legger den under tunga?

Har ikke tatt tiden nøyaktig, men det funker aldri raskere enn 50 min når jeg snorter. Men i det siste har jeg klart å beregne dosen mer nøye, så det originale problemet er ikke så relevant.

Men kom gjerne med erfaringer for det! Godt å vite at det ikke bare er fjortiser som sniffer lim her på freakforum!
Vis hele sitatet...
Fordi at under tungen blir også virkestoffet tatt opp i slimhinnene, samme som i nesen. bare passe på å ikke svelge før tabletten er helt smelta, du kan svelge bindemiddlene som er igjen til slutt seff.