Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3577
Hei, jeg skulle gjerne funnet en måte å sett historikken/endringer som er gjort på en bestemt nettside og i en bestemt artikkel på denne nettsiden.

Dette er noe jeg kan komme til å trenge i en arbeidskonflikt - så jeg kan ikke legge ut hvilken nettside det er, men saken er at noen har skrevet og publisert en sak som omhandler meg. Dette lå ute i mange timer - kanskje en dag. Etter at de ble gjort oppmerksom på at dette ikke var greit, så redigerte de saken. I etterkant nekter de for at dette har blitt skrevet - og jeg har ingen bevis annet enn at jeg selv (og andre) har lest det.

Jeg har prøvd Wayback Machine uten hell. Sist registrerte side var i januar. Dette skjedde 27 og 28. juni 2019.

Noen som har tips?
Eneste alternativet er nok å kontakte de som driver nettsiden og høre om de har revisjonshistorikk på artiklene sine.
Trådstarter
7 0
Ok, takk for svar. Det er de samme personene som driver nettsiden, så det alternativet faller da bort.
Let etter eldre cach via Google. Kanskje de har
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det er en mulighet for at Google enda har den eldre versjonen i deres cache. Om du gjør et søk på URLen på Google, så kan en eventuell tidligere versjon være tilgjengelig. Det er da en liten pil på slutten av URLen i søkeresultatet, den ser slik ut:



Den kan bli oppdatert når som helst, så du bør da ta å lagre den siden.
Sist endret av Synderen; 7. august 2019 kl. 16:06.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Det er en mulighet for at Google enda har den eldre versjonen i deres cache. Om du gjør et søk på URLen på Google, så kan en eventuell tidligere versjon være tilgjengelig. Det er da en liten pil på slutten av URLen i søkeresultatet, den ser slik ut:



Den kan bli oppdatert når som helst, så du bør da ta å lagre den siden.
Vis hele sitatet...
Bra forslag. Om ts ikke finner det på google er det mange andre søkemotorer som også kan ha det cachet. Duckduckgo, startpage, diverse searx instanser, bing og yahoo blant annet.

En annen mulighet er at siden kan være lagret lokalt i nettleseren din sitt cache. Om og hvordan man kan hente en side ut derfra vil naturligvis variere ettersom hvilken nettleser du bruker.

https://stackoverflow.com/questions/...-google-chrome
Sist endret av ThinkpadX200; 7. august 2019 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.