Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1666
Hei , har et problem.

pcn min fryser helt under arbeid , hovedsaklig under exportering av video.
Den fryser uten feilmelding, og er fryst i uendlig tid virker det som .
må holde inne power button for restart.

Jeg har lest litt rundt, å mistenker at det er en dårlig rambrikke. Jeg har prøvd å bruke forskjellige slots til brikkene. men problemet vedvarer.
eneste som løser problemet er hvis jeg fjerner den ene rambrikken.

Er dette da en dårlig rambrikke? eller kan problemet ligge et annet sted?
Hvis du fjerner en av brikkene og alt virker, så ja, dårlig rambrikke. Til alt hell er det råbillig for tiden å kjøpe ram.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvis du fjerner en av brikkene og alt virker, så ja, dårlig rambrikke. Til alt hell er det råbillig for tiden å kjøpe ram.
Vis hele sitatet...
Det kan være en idé å putte den brikka som virker i den andre sloten også. Jeg har i alle fall hatt en server hvor det ikke var brikka, men ramsloten som var defekt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan jo kjøre memtest for sikkerhetsskyld, i ditt tilfelle tror jeg du fort får opp en feil på en av brikkene.

Du har ikke tilfeldigvis overklokket noe?
Har prøvd uten den ene rambrikken en stund, og jeg fikk en freeze under Exportering av video.
så mulig det ikke er rambrikken allikavel?

hva annet kan det være ?
Cpu temp ligger på 52 grader under exporten.


Har overklokket før, men akkurat nå har jeg resatt alt til orginal.