Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3395
Hei, jeg spør ut av nysgjerrighet; hva er deres erfaringer (snakker til de få jentene som er på bruket) da det kommer til p-piller og deres erfaringer med det mtp. humør og seksuell lyst. Jeg har andrehåndserfaring med temaet, en anekdote er vel en jeg kjenner godt som har forandret seg brutalt mtp. sexlyst, personlighet, og utseende de følgende månedene etter påbegynt bruk. Klart mange faktorer spiller inn, er jo et shot in the dark men jeg bruker magefølelsen min som ett sted å begynne.

Før noen begynner med hva jeg selv hadde begynt med: Ja, jeg har lest statistikker, tester, jeg forstår farmakologien rundt preparatene og jeg har informasjonen som er tilgjengelig som offentlig aksepterte konklusjoner.

Jeg er med andre ord ute etter personlige erfaringer fra alle som bruker eller har brukt p-piller ikke bare de med problemer. Dette er personlig research.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Som du vet så endrer p-piller hormonbalansen, som avhengig av grad og person kan slå ut på en eller flere av utallige forskjellige måter siden hormoner styrer veldig mye i kroppen. Kan du forklare litt nærmere hva du mener med personlig research?
Sitat av nso Vis innlegg
Som du vet så endrer p-piller hormonbalansen, som avhengig av grad og person kan slå ut på en eller flere av utallige forskjellige måter siden hormoner styrer veldig mye i kroppen. Kan du forklare litt nærmere hva du mener med personlig research?
Vis hele sitatet...
Jeg er for det meste ute etter å se hvordan preparatene påvirker forskjellige mennesker i forskjellige grader og på forskjellige måter. Jeg skrev nettopp en ganske utfyllende tekst, men finner det unødvendig da det kan forklares med at jeg ønsker å ekspandere min egen forståelse for p-piller. Jeg synes personlige erfaringer er interressante.
Det kan gå kraftig ut over sexlyst ja, og til dels humør. Men det er ulike merker med ulike hormonnivåer, så det er verd å prøve seg fram til man finner noe som funker. Det finnes også minipiller, men de syntes jeg var verre til tross for lavere hormonnivå. Følte meg gravid av dem. Man må dessuten være mer nøyaktig med tidspunkt for at de skal være sikre, og det funket dårlig for et surrehue som meg.

Utseende vet jeg ikke om endret seg, bortsett fra at man kan få litt pigmentflekker hvis man ikke bruker solkrem. Noen går opp i vekt, det har ikke jeg gjort.

Det er forsåvidt en del langtidsvirkninger av å gå på p-piller i veldig mange år som kan være litt skumle.

En positiv bivvirkning er forresten mindre blødning og mindre smerter under menstruasjon.
Sist endret av entropi; 20. august 2016 kl. 02:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du utdype hva du mener med at du følte deg gravid av minipillene?
Jeg mistet helt lysten av p-piller. Prøvde flere forskjellige, men fant ingen som passet for meg. Ble også mer oppfarende og hissig av p-piller.

I motseting til entropi virket minipiller bra på meg. Merker ikke mye til dem i det hele tatt, bortsett fra at det ikke kommer noen barn.

Jeg har tatt angrepille et par ganger også, og da fikk jeg rett og slett kjempelyst i flere uker etterpå. Umettelig!
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kan du utdype hva du mener med at du følte deg gravid av minipillene?
Vis hele sitatet...
Kvalm og trøtt, først og fremst. Og stikking i brystene, typisk tidlig gravidtegn. Og naturlig nok konstant dritredd for at jeg faktisk var gravid da, som jeg jo prøvde å unngå.

Når det gjelder humør, blir jeg ikke hissig og oppfarende av p-piller som Susa, men mer nedstemt.
Sist endret av entropi; 20. august 2016 kl. 09:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Opplevde aldri noe stor forandring på noe som helst i de årene jeg har brukt p-piller. Gikk ikke opp i vekt (har egentlig knapt forandret vekt siden 16 års-alderen da) og følte heller ikke noe mindre sexlyst enn det som er normalt for meg. Humør er litt vanskeligere å si noe på, men vil ikke si det er noen stor påvirkning der heller, egentlig. Hjelper veldig på blødninger, noe som var hovedårsaken til at jeg begynte på de og fortsatt tar de. Vurderer å bytte til spiral etterhvert så jeg slipper alle hormonene likevel pga. helsen generelt. Er en mulighet pga. andre ting jeg sliter med så kunne annen prevensjon gitt meg mer energi, men det vet jeg ikke før jeg slutter.

Kort og godt ingen spesielle problemer i det hele tatt for meg.
Jeg kan ikke huske jeg var voldsomt plaga av manglende lyst eller noe annet humør-relatert. Jeg fikk dig verre menssmerter da jeg var på p-piller enn uten. Bytta til p-stav og nå er største problemstilling at blødningene er jævlig uregelmessig og varer gjerne en mnd av gangen. Får ikke vondt lengre da