Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 19816
jeg fikk nettopp resept på 100 Nobligan fordi jeg forklarte det med interaksjonen med wellbutrinen. Slik at jeg kan ta mange flere samtidig, noe som vil være mye farligere med PF siden det er så mye paracetamol i de. Forklarte legen litt mer om enzymet og gen typen jeg mest sannsynlig har. Så skal ta genprøve av alle ting.

Noen som opplever rus med Tramadol? Hvor mange piller? har vanlige 50 mgs. Aldri merket noe med kodein, kan jeg forvente noe bedre? Vet jo at dette også blir metabolisert av samme enzym, men man vet jo aldri. Vet at 300 mg kodein skal "tilsvare" rundt ca 30 mg morfin. Hvordan er dette med tramadol?
Blir slapp, rolig og i godt humør bare av 50 mg.. Bruker som regel 50-100 mg. Får små pupiller og blir ofte kvalm av 150 mg, så er nok ganske følsom for tramadol!
Som LolisaMedicine sier.

Husker selv jeg tok 8 Stk 50 MG på under 1 time, hadde så vondt.. var ikke klar over hva tramadol var, å ble så avslapet jeg aldri har vært, og begynte å så i slow ! jeg gikk i gangen å vegene/gulvet gikk smått etter meg.

Men hadde kjørt i meg 3 - 4 G paraceter også.
Vet at 300 mg kodein skal "tilsvare" rundt ca 30 mg morfin. Hvordan er dette med tramadol?
Vis hele sitatet...
Ifølge wikipedia skal 30 mg tramadol tilsvare 30 mg kodein. Ifølge legen som ga meg tramadol skal 1 tablett tramadol tilsvare 1 paralgin forte (altså 50mg = 30mg). 1 tramadol sammen med en paracet skulle gi 50% sterkere smertestillende virkning.

Når det gjelder den smertestillende effekten er min erfaring at 100 mg tramadol + 500 mg paracetamol ikke kan måle seg med 30 mg kodein + 400 mg paracetamol. Kodeinet har en helt overlegen smertestillende virkning. To tramadol pluss en paracet tilsvarer kanskje en halv paralgin forte (100mg til 15mg).

Når det gjelder ruseffekten er tramadol imidlertid kraftigere/mer behagelig enn kodein (ihvertfall hvis du måler 100mg tramadol mot 30mg kodein). Rusen er også helt annerledes, så det kommer helt an på hva du er ute etter.
PRØV en først! Som LolitasMedicine sier kan du få en behagelig opplevelse på 1 tablett. Sjekk også her: http://www.felleskatalogen.no/ Der finner du at det tar et par timer før full effekt oppnås!

Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Når det gjelder den smertestillende effekten er min erfaring at 100 mg tramadol + 500 mg paracetamol ikke kan måle seg med 30 mg kodein + 400 mg paracetamol. Kodeinet har en helt overlegen smertestillende virkning. To tramadol pluss en paracet tilsvarer kanskje en halv paralgin forte (100mg til 15mg).
Vis hele sitatet...
Og det er DIN erfaring.. Jeg har ingen effekt overhode av paralgin forte, hverken 1 eller 10 (maksinntak jeg har prøvd, blandet med alkohol..) men 150-200 mg tramadol funker utrolig bra!
Cherie's Avatar
Trådstarter
Hmmm... Jeg vil helst ikke ha i meg paracetamol, derfor jeg ville ha tramadol. Jeg har jo brukt det og før, men aldri tatt mer enn 100 mg. Men ikke merket noen slags rus, og det får jeg heller ikke av 5 stk paralgin forte. Er litt mer safe å kjøre på med 5 tramadol siden det ikke er den stygge paracetamolen som eter opp levra som sikkert allerede har nok jobb. Mener du at paracet BOOSTER rusen, eller at den bare hjelper litt bedre på smertene?
usertitle import
bleh's Avatar
Tramadol er heftig i mine øyne, og et par pils eller en J gjør deg ekstremt loket.

Varmen man får i kroppen er også spesiell, og minner mye om varmen fra dragejakten.
I mine øyne et skummelt stoff
Tramadol har en veldig individuell virkning på folk.
Noen trenger bare 50mg, andre trenger 200mg++ får å få "rus" av det

Som ett rent smertestillende preparat synes jeg det nesten er ubrukelig.

Men det beste er nok bare å starte lavt og prøve seg litt fram.

Jo nærmere du kommer 400mg grensa, jo høyere er sjansen for kramper.
Det er ikke et pent syn. Skal du over 400mg bør det kombineres med noe krampenedsettende middel. Feks. Diazepam el. Men det er folk som har fått kramper under 400mg også, så vær forsiktig.
Det har også noen ubehagelige bivirkninger i høye doser.

Jeg har selv vært oppe i 1200mg med stesolid. Det var egentlig kun for smertelindring. (før jeg ble utredet og startet med A-preparater)
Rusen minner litt om Ketorax, hvis du har prøvd det. Ganske behagelig, men mange folk blir "gira" istedet for å bli sløvet.

Biotilgjengelighet er høy ca. 70% tror jeg, og halveringstiden er lav, ca 6-7 timer. (hvis det ikke er retard du har, da er det litt andre tall. Men de er ganske like. Eneste negative med retard er at det bruker lang tid før det når max plasmakonsentrasjon.)
Sitat av Cherie Vis innlegg
Mener du at paracet BOOSTER rusen, eller at den bare hjelper litt bedre på smertene?
Vis hele sitatet...
Min opplevelse er at paracet ikke har noen effekt på noe som helst. Hverken rus eller smerter.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Tatt 100 mg nå, 250 mg paracet og 5 mg stesolid, samt drukket litt grapefruktjuice. Så da får man vente å se om det gir noen effekt i det hele tatt.

Ingen rus... men smertene ble helt borte, så det er da fint dem virker som de er _ment_ til å gjøre Bare det å være smertefri er jo en behagelig følelse i seg selv.
Jeg blir ganske kvalm av tramadolene jeg har fått av legen. Noen som vet om det avtar etter jeg har gått på di ei lita stund?
Jeg bruker tramadol opp til 4-5 for dagen, kjenner ingne rus. Men det er vel fordi jeg bruker dem mot smerter.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Kjenner ingen rus jeg heller, men merker godt at ryggsmertene forsvinner.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Jeg blir ganske kvalm av tramadolene jeg har fått av legen. Noen som vet om det avtar etter jeg har gått på di ei lita stund?
Vis hele sitatet...
Jeg blir også kvalm til tider, spesielt om jeg bruker over 100 mg (merker effekt av 50 mg, er nok ganske følsom for tramadol).
Jeg ville prøvd en lavere dose og heller forsterket den smertestillende effekten ved å bruke en paracet i tillegg hvis du blir mye kvalm (dersom du bruker de mot smerter, noe jeg antar at du gjør siden du får de av legen).
Jeg har brukt tramadol ukentlig i over ett år, og kvalmen jeg får når jeg bruker 3x50 mg på en dag har ikke gått bort.
Forresten, prøv å ikke drikke brus eller i det hele tatt prøv å unngå å få i deg mye sukker nestegang du bruker tramadol! Jeg har mye lettere for å bli kvalm om jeg får i meg mye sukker mens jeg bruker de, kan hende det samme gjelder for deg.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Aldri kjent noe kvalme av tramadol. Det er vel veldig varierende fra person til person. Men en ting jeg synes generelt hjelper BRA mot kvalme er affipran 20 mg supp. Supp fordi om jeg er kvalm frister det ikke å svelge enda en tabelett man mulig kaster opp Hjelper på fyllesjuke kvalme og det meste _for meg_ og det er ikke noe problem å få med legen i alle fall