Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2089
Fikk litt sjokk:
http://www.legemiddelsiden.no/defaul...txtValue=N05CD

Er dette "derviat loven", er siden bare tull?
Finner ikke noe om dette benzoet på ande norske sider, og det står heller ikke når ting der ble oppdatert.

Jeg fikk mine for noen dager siden gjennom toll og alt mulig. Nå har ei anna venninde blitt bedd om å vise resept på samme pillene...

Finner ikke noe om det noen plass ellers på norske sider. Ikke registrert i narkotikalisten, ikke som legemiddel. Hvorfor ber de henne om resept når jeg fikk mine for noen dager siden?

Dette går under navnet "Gerodorm" og sendes fra Bulgaria = EØS land. Er et benzo, lignende valium. Men ikke registrert. Min pakke ble en uke siden tatt inn til importkontroll, jeg måtte sende inn masse papirer på pris osv... de klassifiserte innholdet som "kosttilskudd" for en uke siden. Jeg fikk pillene mine kjapt etterpå. Men ingen spurte om noe resept.

btw: jeg og flere jeg kjenner har innført dette flere ganger og det har gått bra.
Sist ble min åpnet, sjekket og lukket.
Men jeg hadde klart å bestilt en pakke Atarax og en pakke Gerodorm istedefor 2 pakker Gerodorm. Sikkert derfor de stussa.
Jeg skjønner ikke hvordan min slapp gjennom når den inneholdt Atarax som er et registrert reseptpliktig legemiddel i Norge.
Gerodorm er "ingenting" her i Norge.
Hei! Etter å ha lest trådene dine Cherie om import av slike uregistrerte benzo prøvde jeg på å bestille Gerodorm. Skal ikke nevne side for det er vel ikke lov tror jeg her. Jeg bestilte hvert fall og betalte en fyr fra Bulgaria for noen dager siden og har ikke hørt noe før jeg nå fikk et brev fra Posten Norge AS.

MELDING OM ANKOMMET UFORTOLLET SENDING

Beskrivelse: Legemiddel

Det står at for å fprtolle sendinga må følgende dokumentasjon sendes inn:
Kvittering/Faktura med pakkens innhold og verdi.

Men dette er et brev fra posten og ikke tollen? Hva skjer? Åssen får jeg kvittering på en sånn bestilling a? Sorry hvis detta er feil tråd å spørre i, men flytt den evt til den andre Gerodorm tråden da crew
Cherie's Avatar
Trådstarter
Fikk det samme. Jeg sendte inn den dritten de sender med. Så kontoutskrift, mailer på betaling, prt scr av pris på hjemmesiden osv. Hos meg var de bar intr i pris virket det som. Om du ikke ble spurt om resept burde du sende dette inn. Min kom fram dager etter denne innsendingen.

Men venninda mi fikk ikke samme brev som meg, hun fikk brev om at hun måtte sende inne resept. Derfor jeg stusser, når ble dette et legemiddel i norge? Hvilken lover går tollvesenet utifra?
De kan jo prøve å henvise til legemiddellisten eller narkolisten, der finnes det ikke, derviatloven funker ikke. Så egentlig er de bare til bry for oss, vil skape trøbbel.

Regner med det kommer opp i media en plass om det plutselig blir annerkjent som legemiddel "import av uregistrert benzo til Norge" eller noe i den duren.
"Øko-Terrorist"
Du kan be henne sende inn svar der det står at det ikke er et resept pliktig legemiddel i Norge, har hørt om at de sender sånne brev i hytt og pine, fordi folk blir nervøse og lar det går i retur/destruert isteden.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Hun orker visst ikke "kampen" og lar dem sende tilbake... jaja, jeg skulle i alle fall ikke gitt opp om jeg fikk et slikt brev.