Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 963
Hey!

Har et par - 4 disker i maskinen min. Skulle oppgradere til Windows 8 i dag og valgte selvfølgelig SSD'en der WIndows 7 lå. Fikk beskjed om at Windows allerede var installert her, og at filene legges i mappen "Windows.old", noe jeg alltid får beskjed om.
Når jeg endelig kommer meg inn i Windows 8, ser jeg at SSD'en plutselig er E:, og den ene HDD'en er C: med Windows 8 installert på. Når jeg booter får jeg velge mellom Windows 7 og 8, det vil jeg ikke.
Jeg trenger ikke WIndows 7 i det heletatt.
Hva er da enkleste måte å få flyttet Windows 8 over på SSDen? Må jeg reinstallere igjen?
SSD'en kan formateres, men det kan ikke den disken Windows 8 ligger på nå.
Takk for raskt svar!
403 Forbidden
Hkon97's Avatar
26 1
Du må nok reinstallere for å få det så enkelt som mulig uten flytting av 10 000 vis av filer som kan ta 100 år og ikke en gang funke..

Prøv dette når du installerer Win8 på nytt:
Koble ut sata kontaktene fra harddiskene og bare ha ssd'en tilkoblet før du begynner å installere Windows. Etter Windows er ferdig installert + drivere (hovedkort, skjermkort osv.) skrur du av maskina helt og kobler i sata kontaktene i harddiskene.

Mulig løsning på problemet ditt
Sist endret av Hkon97; 28. februar 2013 kl. 00:05.
Slett bare windows old. Du kan ta og fyre opp windows pe ellrno annet og forrandre til c gjennom diskpart. Eller du kan ta et bilde så det er lett å få inn windows igjen hvis du kødder den til.

Edit system restore.
må hive meg på det samme som de 2 andre her. reinstall er nok det beste håpet i det tilfellet her
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ser ikke helt problemstillingen, er det en fresh installasjon ville det jo bare vært kjappere å reinnstallere en å lage en tråd.

Hvis man først er en mongo og har flere disker i arbeidstasjonen er det uansett et sjakktrekk å koble ut disker man ikke skal skrive til før installasjon.
Kan du ikke bare speile HD'en? Eller er jeg n00b som foreslår det?
du kan slette det og koble fra alle disker utenom den du vil installere på og så instalerer du WIN8
Sitat av moret Vis innlegg
Kan du ikke bare speile HD'en? Eller er jeg n00b som foreslår det?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noob, men en installasjon av windows på en HDD vil kjøre tregere om du overfører til en ssd enn om du gjør en fresh installasjon på ssden
Neste gang: Fjern alle diskene, utenom den du vil installere windows på.