Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 38468
Noen som vet hvordan man ekstrahere morfinderivatet kodein fra paralgin fortè-pillene? Jeg vet det står på erowid og sånt, men jeg er ikke så veldig dreven i engelsk og slikt... Og noen som vet hvor mange piller man bør bruke for å få et koz resultat?

Takk på forhånd!
Du knuser dem opp i vann og lar dem ligge natten over i kjølen i dette.. Så dagen etter vil du se at det er endel bunnfall. dette er den skadelige paracetamolen. Vet ikke om det blir helt reint for andre stoffer, men det er jo paractamolen som er skadelig her..
Hvor mange piller avhenger av deg, like mange som du pleier å spise. Så er det bare å drikke dette da.. Enjoy
Hmm.. Hvorfor skal man ha ut dette? Ble litt nysjerrig nå.
Paracetamol som er virkestoffet i paracet er ikke noe bra for lever eller ander organer. Jeg husker ikke helt hvor mye paracetamol det var pr tabelet PF men ca 400 mg vil jeg. dvs at viss du spiser en fire tabeletter vill du få ideg endel paracet samtidig. Også vil du ta opp kodeinen raskere når du drikker den:-) Sånn at leveren din lettere omdanner kodein til morfin:-)
Husk at vannet bør være varmt.
Sist endret av InTrance; 9. desember 2004 kl. 22:59.
Ok.. Det der fatta jeg faen meg lite av. Altså.. Så pointet er ganske enkelt å spare leveren og andre organer?
Her finnes det meste om codein. Inkludert ekstraheringsmetode
http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml
litt offtopic:
var på hurdal i går, skulle stå på snowblades, den 3. turen tryna jeg og brakk beinet, jeg fikk 7,5 mg morfin og ble susete i hodet...
Opprinnelig postet av Xypher
litt offtopic:
var på hurdal i går, skulle stå på snowblades, den 3. turen tryna jeg og brakk beinet, jeg fikk 7,5 mg morfin og ble susete i hodet...
Vis hele sitatet...
Du blir dopa når du får morfin, besøkte fattern på sykehus en gang når han fikk masse morfin. Han var helt borte. Morfin er sterke saker.
Opprinnelig postet av t3h_sinner
Så du skal dope deg på Paracet uten å få leverskader?
Vis hele sitatet...
poenget her er jo å fjerne paraceten og få i seg kodeinen. tror det ville vært en dårlig plan å ruse seg på paracet uansett.

noen som har link til en side om ekstraksjonen? greit med litt mer detaljert beskrivelse, og forklaring på hvordan vann skiller kodein og paracetamol. har lett litt rundt men ikke kommet over noe interessant.
Sindre: Jeg posta link til erowids codein faq, hvor det er en egen del om ekstraksjon.

Men neonjoint er sikkert fin den også
Er den samme vil jeg tro..
takk for linkene. noen som veit om paracetamol har samme egenskapene som aspirin når det gjelder oppløselighet i vann ? for det er paracetamol i norske paralgin forte og det står bare om aspirin og noe annet på de sidene.

edit: fant her at:
Paracetamol Solubility in water, g/100 ml at 20°C: 1.4

det vil si kun litt mer løselig enn Acetaminophen (1g / 150ml (21grader C) mlsom er nevnt i ekstrasjonsmetoden fra erowid og neojoint. ville da tro dette skulle funke. noen som har noen inspill ?
Sist endret av Sindre; 12. desember 2004 kl. 15:41.
norske paracet, aspirin og globoid inneholder ikke kodein.

Det jeg fant som jeg kom på i hodet som har kodeinfosfat i seg er paralgin forte som har 30 mg kodeinfosfat, og 400 mb paracetamol. så å prøve å exstrahere fra de recept frie middlene er bortkastet tid.
nå handler hele tråden om paralgin forte da. og vi er ikke ute etter å ekstrahere paracetamolen fra paracet for å få på bindemiddelet og reststoffer nei...
▼ ... over en måned senere ... ▼
går d fint å knuse noen tabletter, legge dem i vann, sette dem i kjøleskapet over natten, og så sile vannet neste dag? Vil dette føre til at jeg får fjerna paracetamolen?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Viss du leser noen av linkene som er postet her både av meg og felix poker så finner du nok det du spør om.
Jeg brukte en ekstraksjons guide for kodein fra Erowid på 23 paralgin forte en gang (linken til Felix). Funka fint det. Det eneste du må skaffe deg er et godt filter. Helst et labfilter. Selve prosedyren er veldig lett. Klarer du å lage mat til deg selv så klarer du dette...
er det ikke bare enklere å svelge nedpå tablettene da, dette kommer ikke til å fungere forde manglende lab. og bakgrunn innen kjemi...
nå var jo hele poenget å fjerne paracetamolen, og dersom en gjør som du nevner hairball har man ikke gjort noen ting som har med poenget med denne topicen å gjøre.
hairball: Hvis du bare svelger tablettene vil du jo få i deg paracetamolen, som er
veldig hard på de organene som tar seg av giftstoffer. Bruker du den veldig enkle
ekstraheringsmetoden derimot, da blir du kvitt det du ikke vil ha i deg og sitter igjen
med et forholdsvis rent kodeinprodukt.

Edit: Litt for treig der, ja...
hairball: "Normalt bruk" gir jo heller ingen ruseffekt, noe jeg er ganske sikker på at er poenget her, siden tråden ligger i rusmiddelseksjonen av forumet.

Man må heller ikke har kilovis med piller, mne man trenger nok litt mer enn den dosen som står anbefalt på pakken.
Det gjør jo ikke noe om den blir "utvannet" da man skal drikke vannet som kodeinen er utvannet i, og da får man det i seg alikevel.
Vi snakker jo ikke akkurat om et nyt stoff her da. Kodein er jo brukt mye, og man
blir nok heller ikke den første som ekstraherer det fra PF, så forsøkskanin blir vel
å ta i.
Hvis du vurderer å prøve dette ville jeg ikke ekstrahert fra mer enn 10 piller første gangen.

Svelget 8 piller en gang (ikke ekstrahert) og det fungerte temmelig bra. Merket riktignok at kroppen ikke var så veldig glad etterpå, hadde litt vondt nede til høyre i magen eller hvordan jeg nå skal beskrive det.

Hvis du skal prøve det anbefaler jeg på det sterkeste å ekstrahere. Har lest at bortimot 10% av kodeinet går til spille under ekstrasjonen så 8-10 piller burde være passe. Eventuelt kan du prøve deg på en litt mindre does først...
Da kan en jo bare bergne et par piller mer enn hva man tenkte. Så har man ca dosen ved større ekstraksjoner også
Man får jo kodeinfosfat her i Norge. Les hele posten!
paralgin forte...
The itchies suger! Ikke ta for mye!... Codeine FAQ'en er fin! Sjekk ut den! Anbefaler en eller to piller første gang. fem er en fin andregangsdose, men jeg tok 5 og en halv pille(ikke ekstrahert). Funka fett, men fikk mad itches(og skjevt gulv o. likn. ) før euforien satte inn. Var litt for stor dose for meg...
paralgin forte, kan vel skaffes i norge? mener på at mor mi har dette stående i skapet. muligens reseptbellagt, men fult mulig å skaffe.
Joda, parlagin forte er hyppig brukt som smertestillende legemiddel her i Norge, men det
er reseptpliktig.

Jeg vet ikke hvordan det er i Sverige, men jeg vet i hvert fall at kodeinpreparater selges
reseptfritt i Irland, da noen venner av meg var på tur der for et par ca. 1 1/2 år siden og
en av dem fikk en visdomstand (det er VONDT!)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ok, jg har lest guiden på erowid. Slik jeg fårstår den skal jeg putte lunket vnn i et glass og knuse tabletten å hive den oppi å røre godt. så sette den i kjøleskapet til den blir kald, å så sile det gjennom evt. kaffetrakt.

Har jeg skjønt det riktig? takk!

Sitat av druefis
ok, jg har lest guiden på erowid. Slik jeg fårstår den skal jeg putte lunket vnn i et glass og knuse tabletten å hive den oppi å røre godt. så sette den i kjøleskapet til den blir kald, å så sile det gjennom evt. kaffetrakt.

Har jeg skjønt det riktig? takk!
Vis hele sitatet...
ingen som vet? vil ikke sløse bort en pille!
Riktig.. Sier kun kaffe filter da, men spiller liten rolle om du bruker trakten.
vel, poenget er vel å få bort giftstoffene, så du hjelper din lever.
Vil ikke råde folk til å skyte dette da, hvis det er noen som tenker på det. Da trenger man plumbo i ettertid!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men hvis du fortsatt er her aisLos så lurer jeg på hvorfor man ikke kan skyte ekstraktet (må da HVERTFALL gå bra om man koker ekstrakten litt..)
og hva vil isåfall plumbo hjelpe til???
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har en del PF og lurer på om det finns forskjell på størrelsene på pillene?
Jeg har sett forskjellige størrelser, og nå sitter jeg med en del "store" PF med delestrek. De stammer fra en boks som er plass til 50 PF. Så er de større enn vanlige eller`?
Nå sitter 2 av kameratene mine og sover på PF og en har spist litt for mye. En av de har ganske vondt i kroppen og han sier det klør ustanselig over alt.
Jeg tokk ingen, mens 4 av kameratene mine tokk..

*post nr 100
Sitat av Marokk
Nå sitter 2 av kameratene mine og sover på PF og en har spist litt for mye. En av de har ganske vondt i kroppen og han sier det klør ustanselig over alt.
Jeg tokk ingen, mens 4 av kameratene mine tokk..

*post nr 100
Vis hele sitatet...
Kløe og muskelsmerter er bare kodeinet som virker, men vær forsiktig med å blande PF &
alkohol.
Paracetamolen og alko er en tøff påkjenning for leveren.
Jeg har brukt Paralgin i 3mnd nå pga ryggsmerter og gikk på en smell.Codein-forgiftning.Begynte med svimmelhet og mangel på balanse.Store magesmerter og økende smerter i ryggen.Jeg bare økte dosen for å dempe smertene men en dag sa kroppen stopp.Ble innlagt og blodprøvene viste alt for høye verdier av codein.Spiste 10-12 piller i døgnet.Paracetamolinnholdet i kroppen var ikke i nærheten av farlig.Trappet ned og sluttet på 4 dager og nå etter litt over en uke,er kroppen i fin form.Poenget jeg vil frem til er at å fjerne paracetamolen vil ikke gjør Paralgin noe mindre skadlig.Og belive me,jeg har spist mye paracet siste åra.Opp til en pakke for dagen i kombinasjon med somadril.Paralgin inneholder bare 400mg paracetamol.(vanlig paracet 500mg),så noe elefantdose er det ikke.Kanskje litt utenfor det du lurte på ,men jeg ville bare si det jeg har erfart så får du vurdere selv hva du dytter i deg.Jeg dømmer ingen:-)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
er det mulig å injisere denne ekstrakten etter at den er filtrert?
det syns jeg ikke høres ut som noen god ide herr druefjes, å injisere denne guffa.
Vel, om ikke jeg husker helt feil så er det visst ikke anbefalt å skyte kodein i det hele tatt.

"Codeine can be administered by many routes, this includes, SC, IM (intramuscularly), as an enema, and orally. Note, codeine can't be administered safely by IV (intravenously) injection as it can result in pulmonary edema (fluid in lungs), facial swelling and other life threatening complications."

Fra erowid, så ville ikke ha satt det intravenøst om jeg var deg :=)
Nei men da kan jo druefjes ta det IM da. Altså i en muskel istedenfor en blodåre.
Kan ikke så mye om PF men fikk da 2 stk hver 4 time da jeg ødela foten. Gikk på dette i 6 mnd uten å merke noe spes hverken under bruk eller da jeg slutta å ta dem

Men vil jo seff ikke anbefale andre å prøve det samme:-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er milt sagt dum som et dødt brød, så noen som kunne forklart til punkt å prikke så godt de kan hvordan man ekstraherer?
Hvis du leser hele posten, sånn som jeg har gjort nå, vil du få med deg hvordan du gjør det to ganger + linker til hvordan du kan gjøre det.
Knus pillene, legg dem i et glass vann som måler 20 grader eller mer, sett glasset i kjøleskapet til dagen etter (eller noen timer), på bunnen av glasset vil du da se paracetamolen, deretter kan du bestemme selv om du vil sile vannet gjennom f.eks. et kaffefilter eller ikke. Tror ikke det blir noe enklere...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vet at dette er en gammel post, men jeg har et spørsmål... Hvis man tørker væska som er igjen etter ekstraheringen, vil kodeinen bli igjen (Som krystaller) eller fordampe med vannet?
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet at dette er en gammel post, men jeg har et spørsmål... Hvis man tørker væska som er igjen etter ekstraheringen, vil kodeinen bli igjen (Som krystaller) eller fordampe med vannet?
Vis hele sitatet...
Hei, godt over ett år for sent, men tenkte at noen ville fundere på dette før eller siden. Denne linken kan være av interesse:

http://forum.opiophile.org/archive/i...hp/t-3124.html

Merk at dette ikke er et norsk forum, jeg antar at midlene som omtales har noen stoffer som ikke finnes i norske pinex forte, men essensen er å krystallisere en løsning med kodein.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvis man ikke har kjøleskap? hva gjør man da?
Det er helt sikkert kjøleskap temperatur by far, uttafor mtp. at du bor i finnmark?