Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1180
Hei, har dyrket litt for mange år siden og vurderer nå å sette i gang med hobbyen på nytt.
Problemet er at jeg jobber turnus arbeid.
2 uker borte og 4 uker hjemme.

Finnes det bra nok vanningssystemer/lys-systemer som er til å stole på 14 dager i slengen uten å måtte frykte, at plantene går tom for vann & næring, vannlekkasjer og i verste fall ende i brann ?

Har ikke lyst på et overpriset automatisk dyrkeskap til mange titalls tusen.


Ser for en stealth oppsett oppe på et uisolert loft i telt som jeg forhåpentligvis klarer å holde temperaturen ca stabil selv om det er vinter.
Noen som har erfaringer med slikt?

Og hva bør jeg velge mtp minst mulig brannfare?
LED lys fremfor vanlig lyd ect.

Om dette viser seg å bli vanskelig kommer jeg heller til å satse på en skikkelig utegrow med tidlige autos beregnet for norsk klima neste år.

Håper noen med lignende erfaringer kommer med innspill

Takk på forhånd
Heisann! Som du sier er led veien å gå mtp brannsikkerhet. Hvis du skal kjøpe billigere led fra kina f.eks. så sjekk at det er CE / ROHS godkjent. Det meste er det.

Kjenner til dwc / rdwc som man måtte sjekke en gang i uka. Jeg vil tro ett drypp system kobla til ett reservoar kunne vært løsningen. Svakheten i det er at det er flere deler som det kan gå galt med.

Skal komme tilbake til deg med ett bedre svar om jeg finner ut mer selv.

Sikkert ingen vannkran på loftet?
Hvorfor må du stole på det i 14 dager? Skal du ikke være hjemme?
Erfaringa mi med hydro er at det klarer seg selv, men næring osv må man justere underveis iallfall når man ikke er erfaren.

Har også erfaring med at om det er flere dwc bøtter kobla sammen kan det bli blokkering og lekasje.
Sist endret av NokErNok; 1. oktober 2020 kl. 09:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.