Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3654
Hei, har fullført 5 årig utdanning som elektriker. Har nå fagbrev som det og ingen annen skolegang utenom det.

Lurer derfor på veien videre, sånn jeg ser det har jeg 4 muligheter:

Fortsette som elektriker med god trygg lønn i et yrke som alltid har etterspørsel

Videreutdanne meg og få generell studiekompetanse og studere innenfor elektro.
Har gode karakterer i alle fag men matte er vanskelig.

Få fagbrev som snekker, som tar 4 år som lærling eller 2 år på skole og 2 år lærling.
Kjedelig å være lærling igjen men man kan gjøre alt i et hus både det elektriske og bygge det

Studere naturbruk og bli agronom, jeg har odel på en stor gard hvor det er gode muligheter for utvikling og dette er noe jeg har interesse for.

Hva ville dere gjort?
Selvom matematikk kan føles vanskelig nå, så er det ikke sikkert det føles like vanskelig om noen år.

Jeg kjenner til et par tilfeller der de har blitt utdannet elektriker, jobbet med dette i noen år før de tar det man kaller Y-veien for å bli elektroingeniør. I dette tilfelle vil det bli mye, og relativt vanskelig matte.