Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1364775
Sitat av bendiks Vis innlegg
Media har en lei tendens til å gjøre gale forbrytere til mesterhjerner. Dette er selvfølgelig helt feil.
Vis hele sitatet...
I fare for å fremstå som pirkete eller legge opp til flere misforståelser vil jeg bare utheve at når - i hvert fall jeg, aner ikke hva pressen har gjort - har benevnt han i samme setning som begrepet "mastermind" har det aldri vært i kontekst med forståelsen "genial", men som term her forstått å være
1. to plan and direct (a usually complex project or activity), esp. skillfully:
Vis hele sitatet...
Kilde

I etterkant har jeg forstått at det lett kan forveksles. Det er også derfor jeg reagerte med "copycat"-betegnelsen som da er "definisjonen" under "mastermind" i denne konteksten og har ingenting med hvorvidt han bare var smart, intelligent eller genial å gjøre. Begrepet er mao kontekstbetinget men jeg ser det nå at konteksten ikke alltid er like klart. My bad - burde nok ha begrunnet det tidligere. Jeg vil herved rette opp i enhver eventuell misforståelse om noen oppfattet det som om jeg syntes mannen er genial for å ha gjennomført en slik grusom handling - jeg bare anså hans ugjerninger eller "prosjekt" for å være mer kompleks ("masterminded", her à la ekstremt nøye planlagt, noy anm.) enn hva det i ettertid muligens viser seg å være.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Lambador:
Hm, la meg si dette på en fin måte. Når du skriver så selvsikkert og kortfattet om et så komplisert og omfattende begrep som intellekt bør du støtte deg på andre materiale enn ordbok.no

Kanskje ta en bachelorgrad så du lærer deg litt om kildekritikk?
Vis hele sitatet...
Greit nok, du tyr til personangrep. Bachelorgraden er på plass, og jeg har i akademiske sammenhenger tatt til bruk ordbok.no, uten at det kan brukes som argument mot meg, da det er en statlig drevet side.
Du må gjerne være uenig i norsk språknemdas definisjon, men hold deg for god til å ty til personangrep. Diskuter heller saklig.
Mener ikke han er nazist, mer at han har de samme personlighetstrekkene som Himmler...

En ting er vel også klart, og det er at nasjonalister og nynazister nå skifter fra å gå løs på jøder, til å legge skylden for alt på muslimer. Det skjer fort, og man har jo nå nynazister i horder i Russland - samt faktisk små grupper som kaller seg nynazister i ISRAEL av alle land! Faktisk unge isralere, skal mye til for å få det der til rent tankemessig...
Sitat av h_anti Vis innlegg
Mener ikke han er nazist, mer at han har de samme personlighetstrekkene som Himmler...

En ting er vel også klart, og det er at nasjonalister og nynazister nå skifter fra å gå løs på jøder, til å legge skylden for alt på muslimer. Det skjer fort, og man har jo nå nynazister i horder i Russland - samt faktisk små grupper som kaller seg nynazister i ISRAEL av alle land! Faktisk unge isralere, skal mye til for å få det der til rent tankemessig...
Vis hele sitatet...
Mhm. Var en her inne tidligere som ikke skjønte at folk kunne kalle han "mørkebrun" politisk sett da han ikke hatet jøder.

Politisk tilhørighet sånn sett avgjøres ikke av hvem man hater og vil utrydde/deportere men at man faktisk hater og vil deportere.

Jeg har siden i høst opplevd den økende demoniseringen av muslimer som parallell til utviklingen i Europa vedrørende jøder opp mot 2.verdenskrig. Utviklingen har nå gjort et hopp. Et såpass ekstremt hopp at jeg håper en del ekstremister tenker seg om og skjønner at blod ikke er løsningen.
Jeg har ikke gått til noe personangrep eller brukt hersketeknikk. At du forsøker å vri deg unna med å anklage meg for slikt er vel din forsvarsmekanisme mot
kritikk.

Sitat av lambador Vis innlegg
Han er ikke smart og intellektuell. En definisjon av å være intellektuell er at man er høyt akademisk utdannet.
Vis hele sitatet...
Denne definisjonen har du altså tatt fra ordbok.no I tillegg til å feilsitere og omskrive har du brukt en marginal kilde.

Slik defineres intellektuell på ordbok.no "~uel'l adj -elt, -e (fra fr) som hører til forstanden, intellektet intellektuelt var han fullt på høyde med de andre / subst: de i-e åndsarbeidere, særlig personer med høy teoretisk utdanning"

Og merk, jeg har aldri skrevet at Breivik er intellektuell.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Jeg har ikke gått til noe personangrep eller brukt hersketeknikk. At du forsøker å vri deg unna med å anklage meg for slikt er vel din forsvarsmekanisme mot
kritikk.



Denne definisjonen har du altså tatt fra ordbok.no I tillegg til å feilsitere og omskrive har du brukt en marginal kilde.

Slik defineres intellektuell på ordbok.no "~uel'l adj -elt, -e (fra fr) som hører til forstanden, intellektet intellektuelt var han fullt på høyde med de andre / subst: de i-e åndsarbeidere, særlig personer med høy teoretisk utdanning"

Og merk, jeg har aldri skrevet at Breivik er intellektuell.
Vis hele sitatet...
Jeg har parafrasert en høyst kredibel kilde, ikke sitert. Klart, det er intellektualitet er ikke gjensidig korrelert med akademisk utdanning, og jeg satte det kanskje på spissen, men sett i sammenheng med resten av innlegget mitt, gir det mening. Du så det kanskje ikke i kontekst.

Hva mener du er mer kredibelt enn ordboka egentlig?
Dagbladet: Skal ha gjennomført razzia etter anmodning fra Norge. Ifølge polske medier er en mann siktet for delaktighet i Oslo-terroren.
Kanskje de herfra som måtte ha handlet hos Keten bør ta en oppryddning hjemme..?
Jepp, helt riktig Sjarlatan... Tror det kan komme mye tull fremover, både fra den ene og andre kanten!

Da gjelder det å grave seg ned i detaljene, samtidig som man ser det store bildet og tenker selv... Deretter er det viktig å imøtegå de ekstreme på rett måte, som er diskusjon i 95% av tilfellene - og kontant reaksjon rent fysisk når det virkelig trengs. Fortrinnsvis ved hjelp av politiet, men ikke nødvendigvis!

Så får vi håpe politiet slår hardt ned på alle de har gode nok bevis mot fremover - uansett hvilken fløy de tilhører...
Mann pågrepet i Polen. Mistengt for medvikrning

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...grep/17447280/
Reduseringen av Breivik til et stakkarslig lite menneske fortsetter med dette.

- Breivik bløffer
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080738
Sitat av h_anti Vis innlegg
Jepp, helt riktig Sjarlatan... Tror det kan komme mye tull fremover, både fra den ene og andre kanten!

Da gjelder det å grave seg ned i detaljene, samtidig som man ser det store bildet og tenker selv... Deretter er det viktig å imøtegå de ekstreme på rett måte, som er diskusjon i 95% av tilfellene - og kontant reaksjon rent fysisk når det virkelig trengs. Fortrinnsvis ved hjelp av politiet, men ikke nødvendigvis!

Så får vi håpe politiet slår hardt ned på alle de har gode nok bevis mot fremover - uansett hvilken fløy de tilhører...
Vis hele sitatet...
Helt enig.

De jeg ser andre steder som tolker det noe likt som ABB, at venstresiden og kulturmarxistene vil underkaste seg i frykt for sine egne liv, tror jeg bommer grovt. Dette vil inspirere i andre veien spør du meg. Kampen for demokrati er viktigere enn på lenge i Norge.

Når det gjelder ønskene han retter mot politiet, sikkert 90% av Oslos politifolk har vært veldig nærme på Utøya-saken, kanskje en promille finner høyreekstrem inspirasjon i akten og manifestet, men det politiet sitter igjen med er ikke at ABB er en helt.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Orker ikke lese igjennom 500 poster siden jeg stakk igår, selv om jeg har lest absolutt alt annet. Men er det noe viktig som har kommet fram her inatt og på starten av dagen?
De er redde for at han skal sende ut kodede meldinger hvis han får snakke i fengslingsmøte?

Han kan nok komme med oppfordringer med media til stede, men koder? Noen grunn for at han skal sende koder nå i ettertid? Han var på internett veldig sent på gjerningsdagen, og hva av informasjon han hemmelig vil at ut etter pågripelsen kan jeg ikke begripe.

Greit, han skal ha jobbet alene for sikkerheten. Skal han gi informasjon til noen om en andre bombe? Hvordan? Hvorfor?
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Jeg har ikke gått til noe personangrep eller brukt hersketeknikk. At du forsøker å vri deg unna med å anklage meg for slikt er vel din forsvarsmekanisme mot
kritikk.



Denne definisjonen har du altså tatt fra ordbok.no I tillegg til å feilsitere og omskrive har du brukt en marginal kilde.

Slik defineres intellektuell på ordbok.no "~uel'l adj -elt, -e (fra fr) som hører til forstanden, intellektet intellektuelt var han fullt på høyde med de andre / subst: de i-e åndsarbeidere, særlig personer med høy teoretisk utdanning"

Og merk, jeg har aldri skrevet at Breivik er intellektuell.
Vis hele sitatet...
kan ikke dere ta den intellektuelle diskusjonen deres et annet sted.
∮ F dr = 0
http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...grep/17447280/

Dette vil vel si at Anders benyttet seg av denne polske kjemiske siden som jeg har sett på forumet her tidligere?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
De er redde for at han skal sende ut kodede meldinger hvis han får snakke i fengslingsmøte?

Han kan nok komme med oppfordringer med media til stede, men koder? Noen grunn for at han skal sende koder nå i ettertid? Han var på internett veldig sent på gjerningsdagen, og hva av informasjon han hemmelig vil at ut etter pågripelsen kan jeg ikke begripe.

Greit, han skal ha jobbet alene for sikkerheten. Skal han gi informasjon til noen om en andre bombe? Hvordan? Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Har han andre på utsiden, så kan han altids senne ut koder om at aksjonen fortsetter som planlagt, eller at vi må avbryte hele greia osv...
Ville det ikke vært lurt å avbilde abb under fengslingsmøtet for ikke å bygge opp under han som en mystisk idol for sympatisører?
Hehe tror dere seriøst på denne fantasi verden hans der mørke riddere er en stormakt :P ?
Sitat av Krok Vis innlegg
Ville det ikke vært lurt å avbilde abb under fengslingsmøtet for ikke å bygge opp under han som en mystisk idol for sympatisører?
Vis hele sitatet...
Og et bilde av en smilende mann med uniform bygger ikke opp under det?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av noy Vis innlegg
PA/DDNP = detonatorer antar jeg (Powder Aluminia/DiazoDiNitroPhenol)
Vis hele sitatet...
Detonatorer ja. DDNP er et pikrinsyre derivat som fungerer som primær eksplosiv, og PA er kort for Picric Acid(pikrinsyre), som er sekundært, og noe kraftigere enn DDNP.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Voreah Vis innlegg
Og et bilde av en smilende mann med uniform bygger ikke opp under det?
Vis hele sitatet...
Ønsket om uniform ble avslått. Gikk på TV for under 1 min siden.
Sitat av noy Vis innlegg
Ikke bare er halve manifestet hans kopiert av UNA bomberen(...)
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke om det er kommentert på de to siste sidene, men UNA-bomberen sitt manifest er totalt 38 sider langt. Da er det jo ikke slik at halve manifestet er kopiert derfra. Dog er det mange som er sitert og kopiert inn i manifestet. Det er heller ikke noe ABB legger skjul på.

Det er ikke slik at ideologitankene er unike og ikke har vært satt i system før. Jeg personlig tviler på at organisasjonen hans finnes (elle FANTES). Nå er det dessverre, slik som jeg ser det, sånn at organisasjonen i svært stor grad er reell av ekstreme personer som lar seg inspirere av han. Han har skrevet mye om hvordan terrorhandlinger gir medlemskap i organisasjonen, han har til og med skrevet hvilke utmerkelser forksjellige typer terroristhandlinger skal gi basert på antall "marxister" de greier å drepe.

Når han i tillegg har gått frem som et "godt eksempel" (i hodet til ekstremistene) kan trigge mange ensomme ulver som vil være en del av dette fellesskapet.
Det kan vel ikke være et eneste vesen i verden som har trodd at han får skreddersydd en uniform for dette??? Det at det virker som han har trodd det selv, er antakelig det beste argumentet for galskap her...
Sitat av Voreah Vis innlegg
Og et bilde av en smilende mann med uniform bygger ikke opp under det?
Vis hele sitatet...
Har neppe uniform, og politiet kan vel få tatt et bilde der siktede ikke smiler.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Bygget for fengslingsmøtet blir gjennomsøkt av bombehunder. Dette tas absolutt alvorlig, og politiet vil tyderlig vis ha 100% styring.
Mann i Polen pågrepet nå. Var det ikke en polsk mann i "nettverket" hans?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Falcao Vis innlegg
Mann i Polen pågrepet nå. Var det ikke en polsk mann i "nettverket" hans?
Vis hele sitatet...
I byen "broklav" er det dette foregår. De har rasia av huset hans, og polakken er pågrepet.
Sitat av Harabo Vis innlegg
I byen "broklav" er det dette foregår. De har rasia av huset hans, og polakken er pågrepet.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080753
Så har vi kilde også.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
What? En kjemikalieleverandør i polen er blitt arrestert? Likurg? Keten? Skal sjekke adressen til Likurg

Likurg holder til i byen Pobiedziska.

EDIT: Keten er fra Wrocław!
http://www.keten.com.pl/contact
Sist endret av Up; 25. juli 2011 kl. 14:11.
@Harabo

Sitat av Jotun Vis innlegg
Tidsplan 4.3, fergeinfo justert.

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo? Crafter er ikke utpreget "small". Inneholder: "18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC)"?[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog fra Lillestrøm 10.49? Hvordan komme fra Oslo til Lillestrøm?[/COLOR] [COLOR="Purple"]13.10 Tog/taxi tilbake til gården. Sjåfør observerer "liten bil" på gården [COLOR="Red"](Altså Doblo? Atos?)[/COLOR][/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo?[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør sees på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped/scooter tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo? Moped lagt i varerom?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)[/COLOR]

[COLOR="Red"]15.17?[/COLOR] [COLOR="Red"]Plassering av Crafter på ground zero R4[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.19[/COLOR] [COLOR="Purple"]Legger noe inn i Doblo[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.20 [/COLOR][COLOR="Purple"]Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata[/COLOR][COLOR="Red"]/Kongensgate/Tollbugata?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.22[/COLOR] [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.25?[/COLOR] [COLOR="Red"]Trafikkmaskinen?[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.27?[/COLOR] [COLOR="Red"]Kjører ned i Festningstunnelen?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]16.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Sentrum evakueres av fare for nye bomber[/COLOR]

[COLOR="Red"]Dumping av moped/hjelm ved Tyrifjorden for nødtransport vekk fra området ifall enda tregere BT/politi-respons under aksjonen? Bodysuit tørker i fartsvind, hjelm skjuler hår...[/COLOR]

[COLOR="Purple"]16.57: Melding til skipper om at politimann ønsker ferjetransport fra fastlandet til Utøya.[/COLOR] Fergen er ergo ikke ved kai da ABB ankommer.
[COLOR="Red"]ca. 17.10[/COLOR] [COLOR="Purple"]Tar fergen fra fastlandet, to synlige våpen + tung/stor koffert[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.18[/COLOR] [COLOR="Purple"]Ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Skuddløsning Utøya[/COLOR]

[COLOR="Purple"]17.27 [/COLOR][COLOR="Purple"]Politiet får nødanrop[/COLOR]
[COLOR="Purple"]17.52[/COLOR] [COLOR="Purple"]Første politi ankommer området, venter på båt.[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.09 [/COLOR][COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer området[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.25[/COLOR] [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.27[/COLOR] [COLOR="Purple"]Pågripes[/COLOR]

Med dette er tidsperioden for skyting på Utøya litt over én time, ikke 1,5t som er normalen i media nå.
Vis hele sitatet...
Sitat av Harabo Vis innlegg
Orker ikke lese igjennom 500 poster siden jeg stakk igår, selv om jeg har lest absolutt alt annet. Men er det noe viktig som har kommet fram her inatt og på starten av dagen?
Vis hele sitatet...
Det har blitt diskutert mini-mc og tidsbruk ut til utøya.
Mini-mc har blitt foreslått å være en mini mobile carrier eller lignende, men dette stemmer ikke med punktet i manifestet der han beskriver at han fyller drivstoff på mini mc. (her burde jeg hatt en link til innlegget, men i likhet med deg osv.)

Tidsbruk ut til Utøya har blitt diskutert til å være avventing til media har gitt beskjed om terror, så politimannens ankomst på øya er plausibel - og også utplassering av mini-mc for flukt fra Utøya

Tiden for når han kom ut til øya har blitt justert

Det har kommet fram at politiet har hatt en kontrollert detonering av bombe i et parkeringsanlegg ved regjeringskvartalet, denne kan ha vært utplassert kl 10:00. Media har ikek bekreftet denne opplysningen, men en her inne refererer til en bekjent som hadde bilen sin der.

ABB skal også ha vært på plantasjen fredag eller torsdag, ikek opplyst i media men ref. til en kjærestes venninne som har hatt besøk av politet på arbeidsplassen.

Tror det skal være oppsummeringen.
Sist endret av upside; 25. juli 2011 kl. 14:07.
Sitat av Harabo Vis innlegg
I byen "broklav" er det dette foregår. De har rasia av huset hans, og polakken er pågrepet.
Vis hele sitatet...
Wrocław*
Sitat av Up Vis innlegg
Detonatorer ja. DDNP er et pikrinsyre derivat som fungerer som primær eksplosiv, og PA er kort for Picric Acid(pikrinsyre), som er sekundært, og noe kraftigere enn DDNP.
Vis hele sitatet...
Ah, takker for korrigering, Up! Lurte litt på om jeg skulle begynne på en "dreadful task" (med google, noy anm. ) akkurat nå og sjekke om antagelsene mine var korrekt . Slapp jeg det, hehe.
@ harabo, klargjøring:

Mini Mobile Carrier er da foreslått som betegnelse på den svarte "kofferten" han har hatt med seg ut på øya, altså mini MC
Sist endret av upside; 25. juli 2011 kl. 14:14.
Det har også kommet frem at pccts er fake.

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread731913/pg12

Takk for fantastisk dekning av saken her inne!
kjedelig streiting
Sitat av Up Vis innlegg
What? En kjemikalieleverandør i polen er blitt arrestert? Likurg? Keten? Skal sjekke adressen til Likurg

Likurg holder til i byen Pobiedziska.

EDIT: Keten er fra Wrocław!
http://www.keten.com.pl/contact
Vis hele sitatet...
I manifested står det at han kjøpte bl annet sodiumnitrat og at han bestilte og betalte for 150kg alu fra keten(som keten heldigvis ikke klarte og levere, vi alle kjenner jo han). Ser at de har sikta han for delaktighet nå, men om keten bare har solgt det er han da ikke mer skyldig enn FK her.
Sitat av Up Vis innlegg
What? En kjemkalieleverandør i polen er blitt arrestert? Likurg? Keten? Skal sjekke adressen til Likurg

Likurg holder til i byen Pobiedziska.

EDIT: Keten er fra Wrocław!
http://www.keten.com.pl/contact
Vis hele sitatet...
Likurg er ifra Kolejowa, inærheten av Warszawa. men Keten ja... hmm
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Takk skal du ha @upside
Det er mengden som gjør disse leverandørene skyldige, for jeg regner med at 150kg sier litt om hensikten???

Gjelder sannsynligvis de andre stoffene og...
Har det kommet noe nytt om en skyter nummer to? Det var vel bare VG som på et tidspunkt hadde fått forklaringer fra vitner om at det må ha vært to, at den andre var mørkhåret og ikke i uniform, 180 høy osv? Har noen andre kommet med noe mer her eller er det helt glemt/fullstendig avkreftet?
http://www.zy.no/justis/

https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainname=zy.no

http://www.onlineguiden.no/firma/non...karning-593826

Hva er dette? Noen innspill?

Ser ut som om han drifter denne siden og: http://tv1.no/

Dette er nok helt urelatert, men likevel.

Edit: Gartner som driver tv-side? Og justis.no? Jeg ser ikke noe heldig mønster for den greia her.
Sist endret av Sjarlatan; 25. juli 2011 kl. 14:21.
Sitat av h_anti Vis innlegg
Det er mengden som gjør disse leverandørene skyldige, for jeg regner med at 150kg sier litt om hensikten???

Gjelder sannsynligvis de andre stoffene og...
Vis hele sitatet...
Nettopp. En har helt sikkert plikt til å si ifra når det dukker opp mistenkelige ordrer.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Inge(n) Vis innlegg
Har det kommet noe nytt om en skyter nummer to? Det var vel bare VG som på et tidspunkt hadde fått forklaringer fra vitner om at det må ha vært to, at den andre var mørkhåret og ikke i uniform, 180 høy osv? Har noen andre kommet med noe mer her eller er det helt glemt/fullstendig avkreftet?
Vis hele sitatet...
Mener det var bittelitt snakk om dette laaangt tilbake i tråden, og de hadde blitt funnet noe i manifestet eller noe om at mannen planla og lage lyd på ene siden av øya, og angripe på andre.

Og at han hadde på en eller annen måte laget skytelyd flere steder, for og få folk til og "slappe av" på andre siden av øya, der han egentlig befant seg.

Men har ingen kilder eller noe på dette.
Hva faen er det der???

Det der må graves i - passer ekstremt dårlig å legge ut sånt nå... Og er det noe som har ligget ute lenge, så er det bare bra å grave det opp!
Google-søk på site:zy.no viste også dette:

extinction : The Singularity Vortex

- [ Oversett denne siden ]
www.zy.no/?tag=extinction
The Norwegian Degeneration …and that my fellow countrymen, will be the greatest norwegian achievement since the paper clip and the cheese slicer, ...
Breivik var jo en bonde som sprengte regjeringskvartalet? Sammenheng er alt vi ikke har..
Det ABB sier, om at han har gjort alt alene. Er jo ingen som vet om dette er sant, eller ikke.
MEN, hvis du først gjør noe så sykt, så vil man jo selvfølgelig ha all æren for det, å få all PR selv.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
http://www.zy.no/justis/

https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainname=zy.no

http://www.onlineguiden.no/firma/non...karning-593826

Hva er dette? Noen innspill?

Ser ut som om han drifter denne siden og: http://tv1.no/

Dette er nok helt urelatert, men likevel.

Edit: Gartner som driver tv-side? Og justis.no? Jeg ser ikke noe heldig mønster for den greia her.
Vis hele sitatet...
Kan være lurt og følge med på disse, med tanke på at han kan ha satt opp no auto-oplegg. Godt mulig det er her det planlegges og legge opp den forferderlige filmen han muligens lagde og lastet rett opp til nettet?
Dette er litt merkelig - det er registrert på en fyr som står i telefonkatalogen, og serveren står i Oslo:

http://www.81solutions.com/server-location.html

Noe uskyldig? Filmkonsept?
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.