Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372739
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Når jeg viser til hva ABB mener er bakgrunnen for det han gjorde, begynner du faen meg å angripe meg!
Vis hele sitatet...
Poenget er at det er eit ekstremt mindretal som vil lytte og godta grunnlaget til ABB. Den suverene majoriteten meiner at terror er totalt uakseptabelt virkemiddel uansett kor rett en måtte meine å ha.

Å søke å rettferdiggjere slike handlinger blir et syn eg ikkje trur veldig mange kan forstå.
pressekonferanse 17.30.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Man må jo kunne kalle en spade for en spade. Når FrP får spalteplass i Aftenposten for f.eks å ytre slike meninger: http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3783373.ece så kan du ikke si at de blir kneblet.
Vis hele sitatet...
Takk for at du beviser poenget mitt. Et debattinnlegg som er kritisk til dagens innvandringspolitikk, og rasismestemplet går på høygir.

AP og alle til venstre for det har blitt kalt naive og kommunister av FrP.
Vis hele sitatet...
Kommunister? Kilde, takk.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk for at også du beviser poenget mitt. Denne gangen kaller du dem ikke bare rasister, men prøver å koble dem mot andre bare fordi de sier seg enige i noe FrP sier. Guilt by association er helt vanlig når noen prøver å kneble debatten.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Takk for at du beviser poenget mitt. Et debattinnlegg som er kritisk til dagens innvandringspolitikk, og rasismestemplet går på høygir.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke saklig kritikk, det er hysterisk paranoia fra et par nolduser.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Det er derfor de har Per Willy Amundsen som innvandringspolitisk talsmann? Har du lest noe som helst av hva han skriver? Mener du han er "fair"?
Vis hele sitatet...
Invandringspolitikk er et tema som absolutt burde blitt diskutert mer,folk er usikre(meg selv inkludert) og det er ikke noen form for god debatt,mitt intrykk hvertfall.
en stor grunn til dette er nissepartier som frp ,per-will amundsen og siv Jensen som utaler seg på en ufin og lite intelektuell måte,mens fks ap utrykker sitt syn på en mer jovial og seriøs måte.
Ikke noe er som litt latter på ettermiddagen.... jeezez.. (TV nå)
Sitat av Jotun Vis innlegg
Ikke noe er som litt latter på ettermiddagen.... jeezez.. (TV nå)
Vis hele sitatet...
Så det skal ikke være lov å trekke på smilebåndet om det skjer noe som kan anses som morsomt på en annen dag? Det var ikke slik at han prøvde å få "oppmerksomhet" eller lo høyt, og det var ikke under pressekonferansen.
Sist endret av Voreah; 24. juli 2011 kl. 17:34.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Har du lest noe som helst av hva Per Willy Amundsen (FrPs innvandringspolitiske talsmann) skriver? Mener du han er "fair"?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva du viser til, så dette blir bare tullball.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg vet ikke hva du viser til, så dette blir bare tullball.
Vis hele sitatet...
Det er ikke tullball fordi du ikke er oppdatert på partiet du forsvarer.
Sist endret av downing; 24. juli 2011 kl. 17:35.
Sitat: Originalt skrevet av hemmeligegreier Vis innlegg
Årsaken til terrorangrepet var ikke å kneble noen debatt, men var en reaksjon på det han mener er islamisering av Europa, og han anser AP og ungdomspartiet for å være skyldige i forræderi for å legge til rette for fortsatt islamisering, blant annet ved å trakassere islamkritikere.

Det ABB har gjort nå er jo å være med på å sette dagsorden, og det er allerede en debatt rundt bakgrunnen for angrepet. Allerede har selv en forsker i NUPI påpekt at knebling av islammotstandere i den offentlige debatt er en utløsende årsak for ABBs terrorangrep.
Du har dine meninger og deg om det. Det Anders Behring Breivik har gjort, i følge ham selv, er å starte en krig. For majoriteten av Norges befolkning, deg selv ekskludert, har han ikke gjort stort annet enn å drepe en haug med folk som ikke deler hans meninger. Han har ikke åpnet opp en debatt rundt innvandring. Den var allerede åpen. FrP i regjeringsposisjon før dette skjedde er et bevis på nettopp det. Og mener du fremdeles jeg bare snakker svada så får du ta et titt på "manifestet" til Anders Behring Breivik. FrP er som eneste parti over sperregrensen ikke oppført som, tja, hva skal man kalle det? Landsforrædere.
Du kan slutte å forsvare handlingene til denne usle jævelen som har drept 85 forsvarsløse barn, og heller bare si at du er enig i alt han står for hvis det er tilfelle.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå må du faen meg kutte ut denne idiotien din. Du er et typisk eksempel på en som lyver om andre for å kneble debatten. Når jeg viser til hva ABB mener er bakgrunnen for det han gjorde, begynner du faen meg å angripe meg!

Dette går faen ikke an. Skjerp deg.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare beklage hvis jeg har misforstått deg gjennom alle dine innlegg i den retning at du tillegger denne hendelsen noe mer enn det den er. Jeg siterer: "Det ABB har gjort nå er jo å være med på å sette dagsorden."
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Takk for at du beviser poenget mitt. Et debattinnlegg som er kritisk til dagens innvandringspolitikk, og rasismestemplet går på høygir.


Kommunister? Kilde, takk.


Takk for at også du beviser poenget mitt. Denne gangen kaller du dem ikke bare rasister, men prøver å koble dem mot andre bare fordi de sier seg enige i noe FrP sier. Guilt by association er helt vanlig når noen prøver å kneble debatten.
Vis hele sitatet...
Innvadringspolitisk debatt kan jeg godt høre på, men argumentasjonen han bruker i det innlegget er pr. def. rasistisk. Han insinuerer at andre folkegruppers kultur er mindre verdt/skadelig og dermed ikke ønskelig. Det er rasisme for meg. Og selv om jeg mener det er rasistisk så skal han få lov til å si det. Men jeg kommer fortsatt til å reagere på det. Altså ingen blir kneblet.

Når det gjelder det med kommunisme så er det ting jeg har sett på TV-debatter så jeg kan ikke hoste opp en kilde på det her og nå. Men hadde du hatt litt kunnskap om APs historiske utvikling så tror jeg ikke du ville ha blitt så overrasket over det utsagnet. (AP var bordeline kommunistiske en gang i fortiden.)

Uansett nå må jeg ta kveld, det begynner å bli sent her i Australia. Men jeg tar gjerne opp debatten igjen i morgen hvis den fortsatt pågår.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Så det skal ikke være lov å trekke på smilebåndet om det skjer noe som kan anses som morsomt på en annen dag? Det var ikke slik at han prøvde å få "oppmerksomhet" eller lo høyt, og det var ikke under pressekonferansen.
Vis hele sitatet...
Joda, ser den. Kan være høyst nødvendig og menneskelig å avreagere på denne måten. Var bare feil tid og sted syntes jeg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg vet ikke hva du viser til, så dette blir bare tullball.
Vis hele sitatet...
Du virker til å ikke ha noe som helst informasjon om partiet du forsvarer i hele tatt. Det du skriver er din personlige mening om hvordan du oppfatter partiet. Du vet nok hvem Siv Jensen er, og et par andre, men du har problem med å forsvare så mangen poster her, å avviser det med høyt intellektuelle og debat sterke uttalelser som "dette blir tullball".

Forstår ikke hvorfor kvalitetspoengene ikke regner over deg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg vet ikke hva du viser til, så dette blir bare tullball.
Vis hele sitatet...
Du kan f.eks. lese historikken hans på Twitter.

Her er noen av artiklene jeg fant i farta hos VG:

Frp vil nekte utlendinger kontantstøtte
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=178527

Frp: Muslimer har dårligst arbeidsdeltakelse
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10094278

Frp vil vurdere lavere lønn til innvandrere
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10021905

Frp vil fjerne statsstøtte til Islamsk Råd
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=568335

Frp: - Burde internert alle asylsøkere
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10086989

Frp vil sende alle asylsøkere til Afrika
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=568173

Spilte «innvandrervisa» på Frps valgstand
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=565575

Dette er ikke en "tilfeldig fyr", men den offisielle politikken til FrP.
Tilsvarende ABB's privatbil, brukt i Oslo siste uke:

http://bildr.no/image/933866.jpeg
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 17:41.
4. Make a sound in the east, then strike in the west



In any battle the element of surprise can provide an overwhelming advantage. Even when face to face with an enemy, surprise can still be employed by attacking where he least expects it. To do this you must create an expectation in the enemy's mind through the use of a feint.





Usage: Same as 1. The idea here is to get the enemy to focus his forces in a location, and then attack elsewhere which would be weakly defended. This might prove to be counter-productive in compact European cities depending on the nature of the operation.
Vis hele sitatet...
aka Lag lyd i Oslo(bomben), angrip "elsewhere which would be weakly defended"(Utøya).
Hysteri og galskap vedr. innvandringspolitikk og et "muslimsk europa" vil aldri være verdt 100 døde barn, ungdommer og voksne
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nei, jeg skriver at jeg er på nippet til å mene det.


Kjære vene. Har du fått med deg at han har skrevet halvparten selv, og at det er svært detaljerte beskrivelser der?
Vis hele sitatet...
Supert at du quotet halvparten av innlegget mitt, og ikke den delen som faktisk begrunnet hvorfor jeg tror vi ikke vet hva han tenker på, annet enn det han velger å dele. Og gi deg med hersketeknikker, det er bare idiotisk på et tidspunkt som dette.
Det ble akkurat sagt at det var en privat overbtidsetalt politimann på øya, men de ikke vet hvor han var på det tidspunktet. Kan dette være en insider , som jeg mente noen mente før i tråden her?
Sist endret av YvesS; 24. juli 2011 kl. 17:47. Grunn: Leif var på besøk
Det var leid inn en politimann til å være vakt på utøya
Sitat av YvesS Vis innlegg
Det ble akkurat sagt at det var en privat overbetalt politimann på øya, men de ikke vet hvor han var på det tidspunktet. Kan dette være en insider , som jeg mente noen mente før i tråden her?
Vis hele sitatet...
Var det ikke ABB som ble relatert til dette? At det var derfor han fikk bli med over?
Sitat av YvesS Vis innlegg
Det ble akkurat sagt at det var en privat overbetalt politimann på øya, men de ikke vet hvor han var på det tidspunktet. Kan dette være en insider , som jeg mente noen mente før i tråden her?
Vis hele sitatet...
overTIDSbetalt, bare for å avklare det

Jeg håper inderlig ikke det. Det er snakk om at han skulle være vaktperson. Sannsynligvis er det snakk om tilkallingsvakt. Jeg antar at han var et sted på fastlandet, kanskje beboende i nærheten.

For å roe min egen potensielle aggresjon for dette ville vel denne ubevæpnede politimannen gjrot lite nytte på utøya bortsett fra å tilkalle politiet, noe som uansett ble gjort etter meget kort tid
Sist endret av downing; 24. juli 2011 kl. 17:48.
Sitat av YvesS Vis innlegg
Det ble akkurat sagt at det var en privat overbetalt politimann på øya, men de ikke vet hvor han var på det tidspunktet. Kan dette være en insider , som jeg mente noen mente før i tråden her?
Vis hele sitatet...

Overtidsbetalt, ikke overbetalt..

To late :-)
Sist endret av Mrd607; 24. juli 2011 kl. 17:46.
Gikk litt fort i svingene! Jeg mente overtidsbetalt selvfølgelig, ingen som er overbetalt i politiet i Norge.
Må si han gjorde en dårlig jobb denne innleide politimannen.
ABB hadde mye ammunisjon igjen da han ble tatt.

http://www.dagbladet.no/2011/07/24/n...rror/17439935/
Sitat av slashdot Vis innlegg
Poenget er at det er eit ekstremt mindretal som vil lytte og godta grunnlaget til ABB. Den suverene majoriteten meiner at terror er totalt uakseptabelt virkemiddel uansett kor rett en måtte meine å ha.

Å søke å rettferdiggjere slike handlinger blir et syn eg ikkje trur veldig mange kan forstå.
Vis hele sitatet...
Det er da for helvete ingen som har prøvd å rettferdiggjøre terrorangrepet. Nå må du faen meg skjerpe deg.
Sitat av thomjak Vis innlegg
Må si han gjorde en dårlig jobb denne innleide politimannen.
Vis hele sitatet...
Bare synsing! Hvordan i alle dager kan du vite at ikke han reddet hundrevis av ungdommer?
Sitat av downing Vis innlegg
Det er ikke tullball fordi du ikke er oppdatert på partiet du forsvarer.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg ikke er dødsopptatt av FrP slik du åpenbart er. Hvis du har noe konkret, får du komme med det. Du har tydeligvis en FrP-besettelse, så du får fortelle andre hva du viser til og ikke bare komme med vage anklager.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er da for helvete ingen som har prøvd å rettferdiggjøre terrorangrepet. Nå må du faen meg skjerpe deg.
Vis hele sitatet...
Kanskje du bør tenke litt på fremtoningen din, i og med du får så mange reaksjoner. Jeg tror heller ikke på noen som helst måte at du rettferdiggjør eller støtter det som har skjedd men det er en opprørt situasjon og opprørte mennesker, og da kan tilsynelatende likegyldige meldinger og årsaks/motivbegrunnelse virke litt sånn. Ønsker deg en god kveld videre.
ABB hadde mye ammunisjon igjen da han ble tatt.
Vis hele sitatet...
Det er også meldt om at han ringte politiet før han overga seg. Så jeg tror han var ferdig uansett om han hadde mer ammunisjon igjen. Det var vel ikke flere igjen å skyte. Eller han var fornøyd.
Sist endret av bo1e; 24. juli 2011 kl. 17:52.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Beklager at jeg ikke er dødsopptatt av FrP slik du åpenbart er. Hvis du har noe konkret, får du komme med det. Du har tydeligvis en FrP-besettelse, så du får fortelle andre hva du viser til og ikke bare komme med vage anklager.
Vis hele sitatet...
Det er ikke jeg som foreslo artiklene. Jeg er ikke så opptatt av FrP bortsett fra å klargjøre for konsekvenser og intensjoner bak enkelte deler av deres politikk. Men du kan ikke bare avvise alt med at folk må skjerpe seg og alt er tullball. Mine anklager er forøvrig stort sett veltreffende.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Det er også meldt om at han ringte politiet før han overga seg. Så jeg tror han var ferdig uansett om han hadde mer ammunisjon igjen. Det var vel ikke flere igjen å skyte. Eller han var fornøyd.
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis hadde han et "lager". Jeg mener å ha lest at han hadde med en kasse ut på øya? Kanskje han hadde magasin på seg (har lest han hadde et ammunisjonsbelte). Det jeg har lest andre steder var at han var tom for ammunisjon i våpenet han hadde tilgjengelig, ikke at han var tom for ammunisjon.
Sist endret av Voreah; 24. juli 2011 kl. 17:56.
Nå sier politiet i en pressekonferanse at de ikke har avhørt noen ytterlige i saken, da en journalist spurte angående de navngitte personene i manifestet.

Noen spurte også angående det kameraet han har skrevet om i manifestet, om de har beslaglagt noe kamera. Da sa han at han ikke kunne si noe om det, eller at etterforskningen ville vise etc.

Ergo, Pyth0n, jeg vet ikke helt jeg.. Tror ikke de sitter der og lyver.. Da ville de vel avfeid tanken om et kamera også, noe han ikke gjorde. Men han avfeide derimot flere avhør. Så at broren din har vært i avhør vet jeg ikke helt ;s
Sist endret av KarlsenK; 24. juli 2011 kl. 17:57.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Bare synsing! Hvordan i alle dager kan du vite at ikke han reddet hundrevis av ungdommer?
Vis hele sitatet...
Fordi politiet sa nettopp at de ikke viste hvor han var/oppholdt seg.
Tok en time fra varsling til ABB var arrestert ja, men fortsatt ett kvarter på stranda på fastlandet før dem var i land.

18:09: Beredskapstroppen til stede på fastlandet
18:25: Beredskapstroppen gikk i land på Utøya
Vis hele sitatet...
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Innvadringspolitisk debatt kan jeg godt høre på, men argumentasjonen han bruker i det innlegget er pr. def. rasistisk. Han insinuerer at andre folkegruppers kultur er mindre verdt/skadelig og dermed ikke ønskelig. Det er rasisme for meg. Og selv om jeg mener det er rasistisk så skal han få lov til å si det. Men jeg kommer fortsatt til å reagere på det. Altså ingen blir kneblet.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at kultur er genetisk betinget? Det vil jeg faktisk si er den ekte rasismen. Rasisme er at man tildeler mennesker egenskaper basert på deres genetiske bakgrunn.

Jeg tror ikke kultur er avhengig av gener, og mener det er rasistisk å insinuere at det er det. Hvis du mener det, mener du f.eks. at omskjæring av småjenter er genetisk! Ufattelig rasistisk.

Når det gjelder det med kommunisme så er det ting jeg har sett på TV-debatter så jeg kan ikke hoste opp en kilde på det her og nå.
Vis hele sitatet...
Akkurat. Påstand uten bevis.
Sitat av thomjak Vis innlegg
Fordi politiet sa nettopp at de ikke viste hvor han var/oppholdt seg.
Vis hele sitatet...
Det vil da vitterlig ikke si at han ikke fikk ungdommer i sikkerhet? Det er ikke klarhet i mye som har skjedd der inne enda, det vil ikke si at alt er negativt mtp hva denne politimannen har gjort.
Sist endret av Nerdefruen; 24. juli 2011 kl. 17:59.
Ting tar tid! Politiet har gjort en bra jobb i denne situasjonen!
Noe jeg VIRKELIG stiller stort spørsmålstegn til er at journalistene sier at det var en privatbetalt politivakt ute på øya under AUF samlingen, og når journalisten spør hvor han var under hendelsen, svarer politiet at de ikke vet?

Dette er virkelig fjernt for min del...
Sitat av thomjak Vis innlegg
Fordi politiet sa nettopp at de ikke viste hvor han var/oppholdt seg.
Vis hele sitatet...
Skulle vært høyst interessant å få vite om politiet vet hvor han er nå!
Det er faktisk helt sinnssvakt og bygger opp under teorien på at det var 2 som skjøt.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Her er noen av artiklene jeg fant i farta hos VG:
Vis hele sitatet...
Gish Gallop. Men du støtter altså Islamsk Råd Norge og det at de nekter å ta avstand fra dødsstraff for homofile?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Skulle vært høyst interessant å få vite om politiet vet hvor han er nå!
Vis hele sitatet...
Ja ikke sant, dette er vel noe vi ikke får svar på for å skjerme denne politimannen fra å bli "han som ikke klarte å redde ungdommene"
Noen som vet når første twittermelding om skytingen ble lagt ut?
Hvor kan du se pressekomferansen?

Edit: http://www.nrk.no/video/direkte_ekst...FC071EA6EAAC4/
Sist endret av Zanussi; 24. juli 2011 kl. 18:06.
Sitat av elinea Vis innlegg
Noen som vet når første twittermelding om skytingen ble lagt ut?
Vis hele sitatet...
Dette er den første jeg har funnet, kl 17:41

http://twitter.com/#!/FrkTiril/status/94431830366892033
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Tenker du da på episoden der de hadde hørt at venstreekstreme var på vei, og bevæpnet seg for å jage dem vekk fordi de ikke ønsket å bli angrepet som de hadde blitt mange ganger før?
Vis hele sitatet...
Ikke skap deg. Myrdal og FMI gikk uprovosert til angrep på motdemonstranter med balltrær og kjettinger, hvor Myrdal selv ble dømt til fengsel for angrepene. Han har også hatt direkte kontakt med den svenske organisasjonen Vitt Ariskt Motstånd. Kun et fjols kan tvile på at Myrdal var rasist.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Enig. Derimot er ting som å stadig trekke frem rasismestemplet et forsøk på å kneble debatten.
Vis hele sitatet...
Atter en gang, ytringsfriheten er ikke en frihet fra å bli motsagt eller få sine ytringer karakteristisert.
Sist endret av Provo; 24. juli 2011 kl. 18:06.
Sitat av downing Vis innlegg
Det er ikke jeg som foreslo artiklene. Jeg er ikke så opptatt av FrP bortsett fra å klargjøre for konsekvenser og intensjoner bak enkelte deler av deres politikk. Men du kan ikke bare avvise alt med at folk må skjerpe seg og alt er tullball. Mine anklager er forøvrig stort sett veltreffende.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg kan avvise tullball når det bare er ubegrunnet, vagt tullprat uten konkrete henvisninger.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Gish Gallop. Men du støtter altså Islamsk Råd Norge og det at de nekter å ta avstand fra dødsstraff for homofile?
Vis hele sitatet...
Han støtter nok bare demokratiet, og at alle skal ha muligheten til å tro/mene det de vil uten å bli kneblet av staten. (forøvrig det samme du whinet om tidligere i tråden. du har et veldig one-tracked mind)
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.