Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375157
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Noen som vet mer om sjansen for at han har filmet hele hendelsen? Er vel ikke umulig å streame filmen til en medsammensvoren (om det finnes) som derretter kan laste den opp verden rundt for å skape ytterligere panikk og fordømmelse?

Hovedproblemet med det kameraet han skrev om i manifestet var jo at en ca 2 timers film ville være på 1-2 GB, som ville ta flere timer å laste opp. Men er det mulig at han har sent/streamet en lavkvalitetsfilm til andre via 3G på telefonen f.eks? Hadde vært forferdelig hvis en slik film hadde kommet ut!
Vis hele sitatet...
Jeg har et par filmer tatt med mobil på flere timer med http://bambuser.com/ og den funker over 3G.

Her er en jeg tok som er på 64 timer: bambuser.com/channel/turbolego/broadcast/1278779

Filmene blir lagret på nettsiden, og man kan gjøre videoene "private".
Sitat av Rakettsau Vis innlegg
Må bare si at Maria Menas versjon av mitt lille land er fantastisk
Vis hele sitatet...
Enig. Legger til link:

http://www.youtube.com/watch?v=0_9BTHcpssM
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg har et par filmer tatt med mobil på flere timer med http://bambuser.com/ og den funker over 3G.

Her er en jeg tok som er på 64 timer: bambuser.com/channel/turbolego/broadcast/1278779

Filmene blir lagret på nettsiden, og man kan gjøre videoene "private".
Vis hele sitatet...
Ikke svaret jeg håpet på.... Håper han slo fra seg tanken om å filme hendelsen.
Sitat av heibanan Vis innlegg
Vi får håpe det vil oppstå en motpol som vokser seg sterkere, og retter avsky mot den slags ekstremisme.

Kanskje vi vil øke våres årvåkenhet mot potensielt faretruende mennesker, litt å ta i kanskje, men om det vil bli en utvikling av denne typen, vil det bli kanskje bli aktuelt å starte en undergrunns-etterretning som jobber mot ekstremister.
Vis hele sitatet...
Får håpe det... Og nå etter det som har skjedd er jeg FOR overvåkning av personer, og for datalagringsdirektivet. Dette må bare til for at personer som anders skal bli oppdaget før det er for seint.

Våpenloven vil sikkert bli endret, toll blir ytterligere skjerpet, muligheter for å få tak i ingredienser til eksplosiver blir minsket radikalt.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Ja, og vi har jo allerede folk her inne som uttrykker sin fascinasjon for mannen, skal sikkert ikke mye til før skrudde individer tar fascinasjonen sin videre.. (sier ikke at folka her inne er skrudde, før noen kommenterer det)
Vis hele sitatet...
Det er ytterst få som klarer å gjennomføre slike angrep. De fleste som prøver vil feile totalt. Det blir litt darwnisme i praksis, kan du si. De blir fjernet fra genepoolen.

Sitat av Kejerith Vis innlegg
Får håpe det... Og nå etter det som har skjedd er jeg FOR overvåkning av personer, og for datalagringsdirektivet. Dette må bare til for at personer som anders skal bli oppdaget før det er for seint.
Vis hele sitatet...
For noe tull. DLD hadde ikke hindret dette. Heller ikke generell overvåkning. For å starte overvåkning, selv med DLD, trenger man en mistanke. Ingen slik eksisterte for ABB.

Når det er sagt, vil de fleste som prøver å følge oppskriftene hans være ubrukelige rednecks og amatører, så de vil sikkert drite på draget og være enkle å plukke opp for politiets etterretningstjeneste.
Sist endret av hemmeligegreier; 24. juli 2011 kl. 14:42.
4. Make a sound in the east, then strike in the west



In any battle the element of surprise can provide an overwhelming advantage. Even when face to face with an enemy, surprise can still be employed by attacking where he least expects it. To do this you must create an expectation in the enemy's mind through the use of a feint.
Vis hele sitatet...
Dette hjalp han vell en god del hvis han faktisk brukte det.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg har et par filmer tatt med mobil på flere timer med http://bambuser.com/ og den funker over 3G.

Her er en jeg tok som er på 64 timer: bambuser.com/channel/turbolego/broadcast/1278779

Filmene blir lagret på nettsiden, og man kan gjøre videoene "private".
Vis hele sitatet...
Bare troller du? Hamsterbur WTF??
Sitat av wargen Vis innlegg
Bare troller du? Hamsterbur WTF??
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at han troller, og det den hamsterbur videoen på YT kan du bare glemme som relevant i denne saken.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er ytterst få som klarer å gjennomføre slike angrep. De fleste som prøver vil feile totalt. Det blir litt darwnisme i praksis, kan du si. De blir fjernet fra genepoolen.


For noe tull. DLD hadde ikke hindret dette. Heller ikke generell overvåkning. For å starte overvåkning, selv med DLD, trenger man en mistanke. Ingen slik eksisterte for ABB.
Vis hele sitatet...
DLD hadde ikke hindret dette, men en sterkere overvåkning KAN ha forhindret dette. En mye strengere overvåkning av folk som kjøper kunstgjødsel KUNNE ha hindret dette. En strengere våpenlov og en mye strengere overvåkning av folk som får inn våpen KAN ha forhindret dette.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Når det er sagt, vil de fleste som prøver å følge oppskriftene hans være ubrukelige rednecks og amatører, så de vil sikkert drite på draget og være enkle å plukke opp for politiets etterretningstjeneste.
Vis hele sitatet...
Så du mener at det er vanskelig å lage ANFO? Av det jeg har hørt fra venner og bekjente er dette ekstremt lett, jeg har også lest på pyroforum at dette ikke er en vanskelig sak. Det er ikke akkurat sortkrutt du skal framstille...
Sist endret av Kejerith; 24. juli 2011 kl. 14:50.
Står det noe i manifestet om at han hadde tenkt til å filme det og evnt hvor? Kan noen kopiere det som står der?
Jeg lurer på hva som skjer inni hodet hans, siden han faktisk tror at han har viet livet sitt til noe godt..

Sitat av superrobz Vis innlegg
Står det noe i manifestet om at han hadde tenkt til å filme det og evnt hvor? Kan noen kopiere det som står der?
Vis hele sitatet...
Står visst noe om et kamera han ville kjøpe fra kina eller noe slikt.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Personlig tror jeg at han har filmet det, og at det var derfor han snakket i et headset. Men jeg tror også at denne filmen aldri vil komme ut i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Headsetet er vel beskrevet i boken som ipoden med favorittmusikken.
Stoltenberg begynner å gå meg litt på nervene:

"- Den politiske debatten skal ikke knebles"

En av de avgjørende faktorene for ABB er jo at han og hans meningsfeller ble kneblet i den offentlige debatt. Ser ikke Stoltenberg dette?

Selv en av hans egne forskere i NUPI peker på dette som en utløsende faktor bak terrorangrepet.

Jeg er nesten på vei til å si at Stoltenberg og andre som knebler den offentlige debatt og søker å undertrykke ubehagelige meninger er medskyldige i at nesten 100 mennesker er døde. Men jeg vet ikke om jeg vil gå så langt riktig ennå.

Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Jeg lurer på hva som skjer inni hodet hans, siden han faktisk tror at han har viet livet sitt til noe godt..
Vis hele sitatet...
Men herregud da. Les manifestet. Les sitatene fra manifestet og analysen i denne tråden. Det er veldig tydelig hva som skjer inni hodet hans.
Sitat av superrobz Vis innlegg
Står det noe i manifestet om at han hadde tenkt til å filme det og evnt hvor? Kan noen kopiere det som står der?
Vis hele sitatet...


4GB AEE PD80 Mini DV DVR Camera

This extremely small and lightweight field camera is used to document your operation. 4 GB is equivalent to 2 hour of constant filming. Ive personally tested it and it works great. Some governments may seize the movie (after you are neutralized) and publish it while others may bury it or even destroy it to protect the multiculturalist ideology. The reason is that they may regard any documentation from the Justiciar Knight as a mockery of their system. On the other hand, they may actually release the film to the press censored or even uncensored. You may want to bring 2 memory chips and attempt to mail one of them, if possible. You place the memory chip in a pre-made envelope (with stamps and the address of a pre-selected news desk that is likely to publish it uncensored). The best option would of course be to upload the digital movie via high speed internet (your Iphone) to a distribution site at the end of your mission. Unfortunately though, uploading 1-2 GB would take at least 3-7 hours. Also, there is normally a 200MB-ish cap on email attatchments so sending the movie to 10-20 newsdesks is not yet an option due to technological limitations. This will off course change at some point in the future.

Sold on Ebay (Chinese producer)
Cost is 87 USD
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Stoltenberg begynner å gå meg litt på nervene:

(...)

Jeg er nesten på vei til å si at Stoltenberg og andre som knebler den offentlige debatt og søker å undertrykke ubehagelige meninger er medskyldige i at nesten 100 mennesker er døde. Men jeg vet ikke om jeg vil gå så langt riktig ennå.
Vis hele sitatet...
Stoltenberg sier jo nettopp at man IKKE skal kneble debatten!

Sluttpoenget ditt er bare motbydelig.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg er nesten på vei til å si at Stoltenberg og andre som knebler den offentlige debatt og søker å undertrykke ubehagelige meninger er medskyldige i at nesten 100 mennesker er døde. Men jeg vet ikke om jeg vil gå så langt riktig ennå.
Vis hele sitatet...
Men likevel skriver du det...
Er det en ting Europas erfaringer med rasisme og ikke minst nazisme viser så er det at det viktigste vi kan gjøre er å nekte dem arenaer der de kan pleie sine meninger og videreutvikle den. Dette har vi alltid gjort, men internettet har endret alt.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Men herregud da. Les manifestet. Les sitatene fra manifestet og analysen i denne tråden. Det er veldig tydelig hva som skjer inni hodet hans.
Vis hele sitatet...
Nei vet du hva, at et halveis kopiert manifest skal si noe om hva som foregår inni hodet på denne mannen er ufattelig naivt å tro. Det eneste vi vet er hva HAN vil at vi skal vite, noe som i og for seg sier ganske tydelig at det er mer bak dette enn hva vi vet på dette tidspunktet.
Synes det er ekkelt hvordan han beskriver hvordan han kjøpte kjemikalier, hvordan han hadde dekkhistorier osv.
Sitat av Kejerith Vis innlegg
DLD hadde ikke hindret dette, men en sterkere overvåkning KAN ha forhindret dette. En mye strengere overvåkning av folk som kjøper kunstgjødsel KUNNE ha hindret dette. En strengere våpenlov og en mye strengere overvåkning av folk som får inn våpen KAN ha forhindret dette.
Vis hele sitatet...

Overvåke alle som kjøper gjødsel og som har våpen er enkelt og greit ikkje gjennomførbart. Og vil utelukkende bety en mistenkeligjøring av alle norges skyttere, jegere og bønder..

Seriøst, dette er ikkje grupper som bør prioriteres å bli overvåket.
Sitat av downing Vis innlegg
Stoltenberg sier jo nettopp at man IKKE skal kneble debatten!

Sluttpoenget ditt er bare motbydelig.
Vis hele sitatet...
Personlig føler jeg at denne hendelsen vil føre til enda større tabu rundt kritikk mot venstresiden. ABB har et par punkter om hvor sammenkjørt all media-politikk-showbizz er, og jeg mener han har noe for seg. Jeg støtter ikke handlingen, men jeg ser ikke at debattene på stortinget kommer til å strekke sine ytterkanter og gjøre plass for hard kritikk av det norske samfunnet.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080700

Dette var IKKE overraskende, at arrangementet kom til å bli endret navn på, altså. Leste igjennom profilen til denne Kristoffer (som opprettet arrangementet) etter at den ble postet her, og det var jo innlysende at han kom til å gjøre noe sånt. Lurer på om han er en venn/medsammensvoren av ABB, eller om han bare er en random idiot med samme sympatier som ham.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Nei vet du hva, at et halveis kopiert manifest skal si noe om hva som foregår inni hodet på denne mannen er ufattelig naivt å tro. Det eneste vi vet er hva HAN vil at vi skal vite, noe som i og for seg sier ganske tydelig at det er mer bak dette enn hva vi vet på dette tidspunktet.
Vis hele sitatet...
Noen deler er kopiert, men dagboka er selvsagt ikke kopiert.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Stoltenberg begynner å gå meg litt på nervene:

"- Den politiske debatten skal ikke knebles"

En av de avgjørende faktorene for ABB er jo at han og hans meningsfeller ble kneblet i den offentlige debatt. Ser ikke Stoltenberg dette?

Selv en av hans egne forskere i NUPI peker på dette som en utløsende faktor bak terrorangrepet.
Vis hele sitatet...
Jeg er fundamentalt uenig. Breivik og hans meningsfeller har aldeles ikke blitt kneblet i den offentlige debatten. Saken er at dette er en uinteressant og neglisjerbar del av det politiske landskapet, og det er derfor naturlig at det ikke får fokus. Akkurat det samme kan man si om leninismens og nazismens tilhengere, som to av nærmest uendelig mange eksempler.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Overvåke alle som kjøper gjødsel og som har våpen er enkelt og greit ikkje gjennomførbart. Og vil utelukkende bety en mistenkeligjøring av alle norges skyttere, jegere og bønder..

Seriøst, dette er ikkje grupper som bør prioriteres å bli overvåket.
Vis hele sitatet...
Nei (ordlagt meg feil der), men de bør sjekke litt bakgrunn og grunn for kjøp.
Vet han skulle ha noen rotvekster osv, men kreves det ikke noe mer enn en gård til leie og å si at du skal ha ett par gulrøtter for å få kunstgjødsel?
Lynet slo ned TO separate ganger, første gangen røk nettverkskortet og andre gangen gikk modemet hans. Skal nevnes at han ba til gud noen dager tidligere for å slippe uheldige omstendigheter. Jeg er ateist selv, men dette er for ironisk til å ikke nevne.
Sitat av Kejerith Vis innlegg
Nei (ordlagt meg feil der), men de bør sjekke litt bakgrunn og grunn for kjøp.
Vet han skulle ha noen rotvekster osv, men kreves det ikke noe mer enn en gård til leie og å si at du skal ha ett par gulrøtter for å få kunstgjødsel?
Vis hele sitatet...
Nei. Du trenger bevis på at du driver gårdsdrift å det er vell det..
Sist endret av Adrenalinex; 24. juli 2011 kl. 15:10.
Sitat av Kejerith Vis innlegg
Vet han skulle ha noen rotvekster osv, men kreves det ikke noe mer enn en gård til leie og å si at du skal ha ett par gulrøtter for å få kunstgjødsel?
Vis hele sitatet...
Hva mer mener du det skal kreve enn et legitimt behov og plettfri vandel? Det er selvsagt, og dessverre, umulig å forhindre slike ting.
Dersom han har filmet jævelskapet, kan han lett ha gjemt minnekortet i et tre i en lufttett pose elns. slik at medhjelpere kan hente videoen senere.

Deretter kasta kameraet på havet.

Om noen vitner klarer å huske et kamera, bør hele området gjennomsøkes, filmen, dersom den eksisterer, må ikke bli offentliggjort eller brukt som nazistisk propaganda.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom han har filmet jævelskapet, kan han lett ha gjemt minnekortet i et tre i en lufttett pose elns. slik at medhjelpere kan hente videoen senere.

Deretter kasta kameraet på havet.

Om noen vitner klarer å huske et kamera, bør hele området gjennomsøkes, filmen, dersom den eksisterer, må ikke bli offentliggjort eller brukt som nazistisk propaganda.
Vis hele sitatet...
Ser poenget, men dette ville vært en umulig oppgave for letemannskaper. Ligger kanskje under en liten stein, i et tre, i sand, i takrenna etc..
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Ser poenget, men dette ville vært en umulig oppgave for letemannskaper. Ligger kanskje under en liten stein, i et tre, i sand, i takrenna etc..
Vis hele sitatet...
Håper virkelig ikke at dette er noe som kommer ut...
Sitat av Manni Vis innlegg
Hvor finner jeg manifestet?
Vis hele sitatet...
Sukk, det har blitt linket minst en gang per side... Prøv ihvertfall å trykk en side bakover.
Boken finner dere link til ved å bla dere noen sider tilbake i denne tråden
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Ser poenget, men dette ville vært en umulig oppgave for letemannskaper. Ligger kanskje under en liten stein, i et tre, i sand, i takrenna etc..
Vis hele sitatet...
Bruke noen av de 45 sporhundene som er i området?
Ta et objekt som lukter ABB, få hunden til å søke?
Vet ikke hvor lenge kroppslukt og slikt vil være på et objekt, men det er jo en teori som burde være interessant å jobbe utifra.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom han har filmet jævelskapet, kan han lett ha gjemt minnekortet i et tre i en lufttett pose elns. slik at medhjelpere kan hente videoen senere.

Deretter kasta kameraet på havet.

Om noen vitner klarer å huske et kamera, bør hele området gjennomsøkes, filmen, dersom den eksisterer, må ikke bli offentliggjort eller brukt som nazistisk propaganda.
Vis hele sitatet...
Kan tenke med at området vil være sterkt overvåket i lengre tid fremover. Så om det finnes en slik video vil den ikke komme frem før om lang tid.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Bruke noen av de 45 sporhundene som er i området?
Ta et objekt som lukter ABB, få hunden til å søke?
Vet ikke hvor lenge kroppslukt og slikt vil være på et objekt, men det er jo en teori som burde være interessant å jobbe utifra.
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte på det. Men lukter det ikke abb over hele øya? Jeg har ikke peiling på hvordan en politihunds nese fungerer, kanskje noen vet?
Sist endret av Adrenalinex; 24. juli 2011 kl. 15:20.
Sitat av wargen Vis innlegg
Kan tenke med at området vil være sterkt overvåket i lengre tid fremover. Så om det finnes en slik video vil den ikke komme frem før om lang tid.
Vis hele sitatet...
Med mindre han har en mann/dame på innsiden.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom han har filmet jævelskapet, kan han lett ha gjemt minnekortet i et tre i en lufttett pose elns. slik at medhjelpere kan hente videoen senere.

Deretter kasta kameraet på havet.

Om noen vitner klarer å huske et kamera, bør hele området gjennomsøkes, filmen, dersom den eksisterer, må ikke bli offentliggjort eller brukt som nazistisk propaganda.
Vis hele sitatet...
Det kameraet han har skrevet om var jo et mini-kamera. Så tviler på at noen vitner har sett noe til det. Men politiet vet vel om han hadde på seg et kamera når han ble tatt. Skjønner veldig godt hvis det ikke nevnes i offentligheten da en slik film ville vært forferdelig, bare å vite om. Spesielt for offrene og de pårørende. Finner de et kamera på ABB, regner jeg med at de IKKE vil åpna øya for noen før filmen er funnet.

Det jeg frykter er hvis han har lasten det opp på nettet mens han gikk rundt å massakrerte ungdommene. Tenk om han har lagd et program som sender filmen ut til de 10 000 e-postene han angivelig skal ha samlet på et spesifikt tidspunkt?!

Frykter at ABB har et ess i ermet selv om han nå er fengslet.

EDIT: Står forøvrig minst to ganger i manifestet at han anbefaler på det sterkeste å ha noen på innside i politiet hvis man skal gjennomføre en lignende operasjon. Håper bare ikke han selv har en insider.
Sist endret av Screwdriver; 24. juli 2011 kl. 15:22.
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Med mindre han har en mann/dame på innsiden.
Vis hele sitatet...
Det vil i såfall ødelegge ideologien om alt arbeid han har lagt ned for å holde temaet hemmelig for å så gi den type info til en mann / Dame?
Law Abiding Citizen scenario dette.. Han er fengslet men fortsetter kampen sin..
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Det kameraet han har skrevet om var jo et mini-kamera. Så tviler på at noen vitner har sett noe til det. Men politiet vet vel om han hadde på seg et kamera når han ble tatt. Skjønner veldig godt hvis det ikke nevnes i offentligheten da en slik film ville vært forferdelig, bare å vite om. Spesielt for offrene og de pårørende. Finner de et kamera på ABB, regner jeg med at de IKKE vil åpna øya for noen før filmen er funnet.

Det jeg frykter er hvis han har lasten det opp på nettet mens han gikk rundt å massakrerte ungdommene. Tenk om han har lagd et program som sender filmen ut til de 10 000 e-postene han angivelig skal ha samlet på et spesifikt tidspunkt?!

Frykter at ABB har et ess i ermet selv om han nå er fengslet.

EDIT: Står forøvrig minst to ganger i manifestet at han anbefaler på det sterkeste å ha noen på innside i politiet hvis man skal gjennomføre en lignende operasjon. Håper bare ikke han selv har en insider.
Vis hele sitatet...
Da kommer vi innpå det jeg og en annen tenkte på i natt. Law Abiding Citizen
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Ja, tenkte på det. Men lukter det ikke abb over hele øya? Jeg har ikke peiling på hvordan en politihunds nese fungerer, kanskje noen vet?
Vis hele sitatet...
Har hørt at noen hunder med god trent luktesans at om det skulle "illustreres"(finner ikke bedre ord ) kan finne et spesefikt sandkorn på en strand
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Enda et alternativ til mulig spredning av film kan være å laste den opp via 3G med en skjult mobiltelefon på øya. Han skriver selv at det vil ta for lang tid mens han holder på, men i steden for å gjemme et minnekort, kan han gjemme mobiltelefon OG minnekort som laster opp videomateriale. Da kan det i så fall hende at noen allerede har tilgang på den, hvis den finnes.

Det er bare å krysse fingrene for at det ikke eksisterer noen film.
Sist endret av KaldBlod; 24. juli 2011 kl. 15:26.
Det er denne framtidstroen i dette manifestet som gjør det hele så fryktelig forstyrrende for meg. Det virker som om han har basert handlingene sine i den tro at verden kommer til å utvikle seg slik han selv ser det for seg. Bl.a. denne delen er jo ikke til å tro (hvor stormannsgal og desillusjonert må du ikke være for å faktisk tro på at noe slikt skal kunne skje som resultat av hva han har gjort, eller overhodet?);

We must keep this lesson in mind. When we seize political and military power in the future; while tempting to unleash hell to avenge all our ravaged and dead brothers and sisters, we must keep in mind that replacing a cultural Marxist extremist regime with a cultural conservative extremist regime will only fail to break the cycle where history always repeats itself. So instead of replacing this tyrannical and extremist multiculturalist regime with an equivalent right wing one, we must think and act pragmatically with a long term objective. We must manage to break the historical “Marxist vs. Conservative” cycle or we risk that the cultural Marxists will emerge as a dominating force again after 20-100 years. As such, we should limit the executions of category A and B traitors to 200*000 in Western Europe. A better alternative than execution of the remaining, the category C traitors, would be to establish a large multiculturalist zone in southern/eastern Europe, perhaps Anatolia, or on other territories which has been invaded and occupied by Muslims. In these newly created zones; the cultural Marxists category C traitors and those of the non-Europeans considered as politically disloyal will be deported to and allowed to live and create their imaginary utopia. A cultural Marxist or a so called “internationalist” does not feel much love for his ancestral country as he believes we are all citizens in a global community. So they should recover easily from the process of being deported to another country.
Vis hele sitatet...
EDIT: Står forøvrig minst to ganger i manifestet at han anbefaler på det sterkeste å ha noen på innside i politiet hvis man skal gjennomføre en lignende operasjon. Håper bare ikke han selv har en insider.

Tror ikke ABB hadde valgt en sånn løsning da han ville sett på det som risikablet med tanke på alt som har vært gjort med planlegging for å holde alt skjult. Virker mer som han har laget en delvis instruks for "Fremtidige Krigere" som skal ta i bruk slike råd.
– Det var Breivik som sendte politiet
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3197020.ece

... enda mer Law Abiding Citizen :S
Han skriver jo i manifestet at det ville ta alt for lang tid å laste opp en eventuell film underveis eller like etter en gjennomført "operasjon", så at han har gjort akkurat dette er vel heller tvilsomt.
HVIS det er en film fra handlingen, så håper jeg at den ALDRI blir funnet. Jeg har ikke lyst til at verden skal se over 80 ungdommer bli skutt.
Det jeg tenker mest på er at han hadde nok sprengstoff til 2 bilbomber etter den som sprengte i Oslo. Hvor er resten av kunstgjødselen? Er de plassert med tima triggere?
Sitat av downing Vis innlegg
Stoltenberg sier jo nettopp at man IKKE skal kneble debatten!
Vis hele sitatet...
Hva mener han med "dette må ikke få kneble debatten" da? Hvilken debatt snakker han om?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
En mobiltelefon sto forøvrig IKKE på pakkelisten hans såvidt jeg fikk med meg av manifestet.

Men man skal vel ta det meste der med en klype salt, og ikke tro bombastisk på hvert ord. Breivik virker smart nok til å kunne sette ut falske ledetråder og lignende. Virker hvertfall som ALT har gått etter planen hittil.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.