Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5939
Om man buffer Visakortet til sin mor og kjøper alkohol over 20% på Vinmonopolet.no, hvordan funker det?

Får man pakken i posten, men er det noen legitimasjonssjekk på postkontoret/post i butikk for å få ut pakken?

Noen måter å lure systemet?
Sist endret av Outier; 22. juli 2010 kl. 23:17.
Outier's Avatar
Trådstarter
Genialt. Så om man tilfeldigvis jobber i posten, så skal dette gå smurt?
Om man tilfeldigvis jobber på posten bør man da klare å tenke seg frem til det selv.
Outier's Avatar
Trådstarter
Herlich. Jeg som har ansvar for alle pakkene i byen neste uke. Men har aldri sett noe klistremerke på sidene av pakker fra vinmonopolet, eller noe som indikerer på at postbudene skal ha legitimasjon fra kunden..
Det er ikke så rart, siden dette er pakker som stoppes på det lokale postkontoret som rekommanderte pakker. Ikke noe som havner hos postbud.
Sist endret av Frenor; 22. juli 2010 kl. 23:28.
Outier's Avatar
Trådstarter
Altså, vi får inn alle pakkene med trailer om morgenen til postkontoret, så sorterer jeg alle pakkene (her tar jeg ut min egen pakke), så legger vi dem på traller de som må leveres ut på døra. Men tror jeg har en slagplan nå.
Har levert noen hundre pakker på døra, og aldri opplevd at kunden må vise legitimasjon. Eneste kunden gjør er å signere ut pakken.
Sist endret av Outier; 22. juli 2010 kl. 23:29.
Sitat av Frenor Vis innlegg
Det er ikke så rart, siden dette er pakker som stoppes på det lokale postkontoret som rekommanderte pakker. Ikke noe som havner hos postbud.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet kan han bare snappe ut pakken sin.

og problemet vil da være at pakken vil forsvinne. Hvis det er sporing på disse pakkene, har kanskje trådstarter et problem med arbeidsgiveren.
Har selv bestilt varer fra vinmonopolet og hentet de med mamma's kredittkort. De spurte meg om leg, men sa bare jeg hadde fått beskjed om å hente en pakke for mor. Det gikk som smurt
Pakker fra vinmonopolet har et klistermerke der det står at du enten må være 18 eller 20 for å hente pakken. Om du henter pakken fra posten uten å registrere pakken så kan du få trøbbel. Opplevd at folk har blitt sparka for det der jeg jobber.
jeg har delvis jobbet i posten og ser at de pakkene fra vinmonopolet står det med stor skrift aldresgrense for å hente pakken så du må være 20 eller over med mindre du leverer ut pakken til deg selv da kan du nok fikse til noe lurt. lykke til XDD
Uten at jeg har kilder på dette vil jeg nok omtrent ta det som en selvfølge at posten har rutiner på hvor mange pakker som kommer inn i løpet av en dag og hvilke som skal signeres ut, og også at dette vil bli sendt tilbake til leverandøren som en bekreftelse på at varen er levert ut, og også til slutt at personen har vist gyldig legitimasjon for dette.

OT: hvorfor ikke like gjerne få en som er gammel nok til å kjøpe sprit for deg gjøre dette på polet i stede for å risikere sin egen jobb for dette?