Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 21644
Hei.

Så det har kommet en ny leskedrikk i butikkhyllene. Nemlig en halvliter boks med " Urge instense. " Kjøpte selfølgelig en, syns den ikke smakte så værst.

Jeg kjøper aldri urge da, mine venner sa den smakte dårlig i forhold til vanlig urge, også koster jo den 20kr. Hva syns dere om det nye Urge-produktet?
Jeg liker den kjempe godt. Den er litt mildere på smaken en den vanelige urgen, hvor fant du den til 20 kroner? Har bare funnet den til 30 på Deli De luca og 7/11.
bare 20 kroner? kjøpte en her i trondheim jeg. 31 korner måtte jeg punge ut! smaken var ikke så værts, men prisen er litt stiv. den er jo ganske ny, så jeg håper den blir og at prisen settes ned hvis mange liker den.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Grunnen til prisen er for å se interesse for drikken. Samme som Grandis uten paprika som koster mer enn den vanlige! Personlig likte jeg den godt, og gikk mye innom chillout på TG for å få en kopp Håper de setter ned prisen litt bare, så blir det nok den nye favoritten min

Edit:
Har sett den på ICA. Når du ser på bensin stasjoner og butikkker som 7/11 så må man nok regne med at prisen er litt mer.
Sist endret av Stickyshift; 3. mai 2009 kl. 01:40.
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Her i Vadsø, i Finnmark, kostet den 19 kr på Prix. Nå er den vel offentlig i salg også da?
Jeg har såvidt smakt vanelig Urge, men likte ikke det noe serlig, men da jeg smakte Urge Intense ble jeg helt hekta på denne.

Jeg fant den til 21,50kr på Coop Mega
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Kjøper vanligvis alltid Cola, men om denne blir satt ned i pris, blir den nok sterkt vurdert som den nye "tørstedrikken" når man er i byen og forran pc-cen
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
bare 20 kroner? kjøpte en her i trondheim jeg. 31 korner måtte jeg punge ut! smaken var ikke så værts, men prisen er litt stiv. den er jo ganske ny, så jeg håper den blir og at prisen settes ned hvis mange liker den.
Vis hele sitatet...
Hvor kjøpte du den?
Her i Kopervik koster Urge Intense 35 kr på Mix, ikke den beste leskedrikken jeg har smakt men kommer nok til å prøve den flere ganger.
16,- koster den på Spar i Svelvik.
Sattan den nye urge "drikken" smakte dritt! Det smakte jo gamle valnøtter ffs:S
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Intens drittsmak
Koster 15,- hvor jeg bor
62% sukker! YAY
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Mange som drakk den på TG i år. Selv ble jeg bare kvalm av den, selv om jeg er en person som vaneligvis elsker energidrikker (Battery, Red Bull, Frank's osv..).
Den er kjempe god. Koster 29,- på den lokale bensinstasjonen dog
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Kjøpte en her i trondheim jeg. 31 korner måtte jeg punge ut! smaken var ikke så værts, men prisen er litt stiv.
Vis hele sitatet...
Nå ja, korn er ikke det dyreste som finnes, og skal jeg være helt ærlig synes jeg 31 korn er en veldig god pris. Kan jeg spørre hvilke bonde som kom med denne dealen? Vurderer å kontakte han selv, har et overskudslager med hvete som jeg gjerne skulle bli kvitt.
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Nå ja, korn er ikke det dyreste som finnes, og skal jeg være helt ærlig synes jeg 31 korn er en veldig god pris. Kan jeg spørre hvilke bonde som kom med denne dealen? Vurderer å kontakte han selv, har et overskudslager med hvete som jeg gjerne skulle bli kvitt.
Vis hele sitatet...
Tar til meg kritikken
Sist endret av Dalla90; 3. mai 2009 kl. 12:04.
33 på bensin stasjon ved skolen.

Har hørt at det skulle være ekstrem sukkerholdig, har enda ikke smakt den, og om hva jeg hører er sant er det kansje like greit.
Sitat av blueshift Vis innlegg
33 på bensin stasjon ved skolen.

Har hørt at det skulle være ekstrem sukkerholdig, har enda ikke smakt den, og om hva jeg hører er sant er det kansje like greit.
Vis hele sitatet...
En halvliter inneholder 56g sukker.

Jeg var så heldig at jeg vant 6 halvlitere på TG
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av blueshift Vis innlegg
Har hørt at det skulle være ekstrem sukkerholdig.
Vis hele sitatet...
Sitat av AssCobra Vis innlegg
En halvliter inneholder 56g sukker.
Vis hele sitatet...
Noe som betyr at 500ml Urge Intense inneholder ca. 28 sukkerbiter for å sette det i perspektiv.
jeg satt i chillouten på TG09, der delte vi ut slike gratis

personlig synes jeg det smaker utvannet bruspulver, som noen andre i chillouten så fint sa...

62% av anbefalt dagsinntak av sukker....
Helt grei. Ikke noe 'woooho, denne var god', men heller ikke forjævlig.
o shit waddup
alt jeg vet om denne drikken er at når jeg sto på jobb i går kom en liten gutt inn og kjøpte først to bokser, for så å komme tilbake og kjøpe to til. Dette var på en narvesen. Kan folk seriøst forsvare å bruke 120 kroner på fire bokser kjip energidrikk? Det er jo i aller aller aller beste fall blandevann som er dyrere for boksen enn øl, rusbrus, cider og mest sannsynlig har den en høyere literpris enn spriten óg.
Sist endret av ulldott; 3. mai 2009 kl. 17:21.
Kjøpte den for litt over 30 kr på en bensinstasjon i Bergen. Fet boks. En energidrikk-versjon av vanlig Urge. Men etter å ha drukket en halv liter, syns jeg det var alt for søtt. Og bakpå boksen stod det at en halvliten inneholdt 56g med sukker, som visstnok utgjorde noe og 60% sukkerinnhold(?). Uansett, ikke noe jeg kommer til å drikke på til vanlig.
Svindyrt og grusom smak. Holder meg til cola og solo.
Prøvde den i går. den var litt utvannet synes jeg, men god nok.
men en halvliter var litt mye da, så jeg ble dårlig
Hvis en halvliter inneholder 56 gram vil jo det utgjøre 11,2 gr sukker per 100ml. Cola har 10,6 gr per 100ml så det er ikke så veldig mye forskjell.
Urge intense smaker relativt likt alle andre energy drinkz, men jeg liker den godt!

Men helt ærlig syns jeg vanelig Urge er bedre!
62% daglig anbefalt sukker inntak kan vel oversettes til noe sånt som "the road to diabetes", "diabetes på boks", "oppskrift diabetes, nam nam!"
Den nye Urge smaker som snørr fra nesa til produktsjefen hos Coca-Cola Company.

Helvete, for noe overpriset sukkervann.
De må nesten sette på en sånn advarsel: Denne leskedrikken kan være helseskadelig og er diabetes fremkallende
Inneholder den koffein?
Sitat av Genetic Vis innlegg
Inneholder den koffein?
Vis hele sitatet...
ja, 0,015%
Neei... 0,00015 % :P
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Tro om de lagde den for å gi litt konkuranse til Redbull? Personlig syns jeg redbull ikke er noe godt, samme med Burn og battery.
Har kun sett den på Mix her, hvor du må ut med 25 raske. Regner med å teste den på RanaLan på slutten av måneden. Liker tradisjonell Urge, men smaker disse to forskjellig?
Sitat av Genetic Vis innlegg
Har kun sett den på Mix her, hvor du må ut med 25 raske. Regner med å teste den på RanaLan på slutten av måneden. Liker tradisjonell Urge, men smaker disse to forskjellig?
Vis hele sitatet...
Denne smaker helt annerledes, og personlig elsker jeg urge men syns intense var jævlig.

De fleste vet faktisk ikke at vanlig urge er en energidrikk det også, 250ml vanlig urge inneholder 7% energi av det man skal få i seg på en dag. Den inneholder koffein også faktisk, og mere sukker enn Coca Cola. Har faktisk hørt at Urge intense ikke inneholder noe mere sukker og koffein enn vanlig Urge.
Urge er jo ikke en tradisjonel energidrikk da. Det markedsfører seg som brus, og inneholder mindre koffein enn burn, Battery og Red Bull.
Da var Urge intense på min lokale meny. Koster 16 spenn.
Haha prøvde den når jeg hadde røyka, da var den hvertfall god
Litt off topic, Noen som har peiling om når Red Bull kommer i norske butikkhyller?
Tenkte jeg skulle legge til at ikke 62% av boksen er suker, men det er GDA sukkerbehovet som er 62% .. CA 55 gram tror jeg.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Egobanken Vis innlegg
Litt off topic, Noen som har peiling om når Red Bull kommer i norske butikkhyller?
Vis hele sitatet...
I så fall kommer det nok i denne tråden: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=129849
Flere som har hørt at det skulle komme i dag, men har ikke fått noe bekreftelse på det enda.
▼ ... over en uke senere ... ▼
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Med tanke på at du får mer i urge intense i forhold til andre energydrikker, så er ikke den så veldig dyr.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Mange som drakk den på TG i år. Selv ble jeg bare kvalm av den, selv om jeg er en person som vaneligvis elsker energidrikker (Battery, Red Bull, Frank's osv..).
Vis hele sitatet...
Jeg også, fikk en kopp eller to på TG, og ble fort kvalm
syns ikke den var noe serlig (Nå drikker ikke jeg vanligvirs urge da)

Btw, koster 18kr på Spar Sveum i Brumunddal
Heilt canooon
Kan ikke akkurat si at Intense er noe energidrikk, heller sukkervann som ikke gjør noe godt.
Sist endret av Rindae; 13. mai 2009 kl. 12:58.
Helt enig, måtte jo kjøpe etter alt av negativ omtale her. Tok kansje 1/3 av boksen, resten måtte jeg kaste pga kvalmhet.
Jeg ga 16 + pant for en i Bergen. Smakte piss tho'
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Blasfemi at folk sammenligner det skvipet der med Urge. Og at de i det hele tatt har kalt den for Urge Intense. Den smakte rett og slett gammel drink med utvannet blandevann. Altså helt jævlig. Nei, holder meg til vanlig Urge og er trofast der heller.