Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 9420
Sitat av Matoub Vis innlegg
Nei, selvfølgelig var det ikke han som startet teorien. Men hvordan i praksis har man tenkt til å bli kvitt problemet? Nytt holocaust eller hva er egentlig planene til disse folkene? Breivik brukte våpen. Noe som i grunn er det eneste alternativet for å bli kvitt det han og mange av hans meningsfeller ser på som et problem.

Hva foreslår du?
Vis hele sitatet...

Innvandring er bra. Nye gener og nytt blod er bare sunt.
Bedre integrering og mindre innvandring. Simple as that. La det "blande" seg litt rolig om du skjønner hva jeg mener. Ikke hell på masse på et sted.

Comprende?
Sist endret av lurtmegtredveår; 25. april 2012 kl. 19:24.
Sitat av lurtmegtredveår Vis innlegg
Innvandring er bra. Nye gener og nytt blod er bare sunt.
Bedre integrering og mindre innvandring. Simple as that. La det "blande" seg litt rolig om du skjønner hva jeg mener. Ikke hell på masse på et sted.


Comprende?
Vis hele sitatet...
At innvandring fører til gode gener bør nyanseres: http://www.youtube.com/watch?v=_2w4z...feature=relmfu

Og ihvertfall adresseres der det hører hjemme.
Sitat av Widow Vis innlegg
Tror du virkelig det er så enkelt som å sende alle flyktninger tilbake? Må bare spørre, siden det kan jo være ironisk.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk veldig enkelt, bare du setter til side de sosialistiske menneskerettighetene.
> implying
sqrt's Avatar
Sitat av bajjaz Vis innlegg
At innvandring fører til gode gener bør nyanseres: http://www.youtube.com/watch?v=_2w4z...feature=relmfu

Og ihvertfall adresseres der det hører hjemme.
Vis hele sitatet...
1) Den videoen snakker da om innavl (Utifra tittelen). Det støtter da vel i det hele tatt poenget hans om at genetisk mangfold er en positiv ting?
2) En liten oppfordring: Kan folk komme med argumenter eller kildehenvisninger istedet for å pøse på med linker til YouTube? Det er særdeles upraktisk å måtte se gjennom timevis med amatørfilmer av varierende kvalitet i en diskusjon, spesielt når disse filmene gjerne er åpenbart manipulerende, unyanserte og selektive når det kommer til kildene og informasjonen de selv bruker.

Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Det er faktisk veldig enkelt, bare du setter til side de sosialistiske menneskerettighetene.
Vis hele sitatet...
Ja, bare vi ser bort ifra de sosialistiske menneskerettighetene... Mener du i fullt alvor at det bare er de fæle sosialistene som støtter menneskerettighetene?
Sist endret av sqrt; 25. april 2012 kl. 19:57.
Sitat av sqrt Vis innlegg
1) Den videoen snakker da om innavl (Utifra tittelen). Det støtter da vel i det hele tatt poenget hans om at genetisk mangfold er en positiv ting?
2) En liten oppfordring: Kan folk komme med argumenter eller kildehenvisninger istedet for å pøse på med linker til YouTube? Det er særdeles upraktisk å måtte se gjennom timevis med amatørfilmer av varierende kvalitet i en diskusjon, spesielt når disse filmene gjerne er åpenbart manipulerende, unyanserte og selektive når det kommer til kildene og informasjonen de selv bruker.
Vis hele sitatet...
1. Den videoen viser at ikke all innvandring gagner landets genpool, men tvert imot. Enkelte grupper har incest som en viktig og selvfølgelig del av sin kultur.

2. At du har fordommer mot videoer postet på youtube gjør at du melder deg ut av debatten, videoen er laget av seriøse journalister og ikke noe amatørprodukt.

Den varer ikke i timesvis, men har tre episoder på under 15 minutter som intervjuer fortvilte pakistanske foreldre som har fått multihandicappede barn som resultat av generasjoner med incest/innavl.
Den inneholder også intervjuer med imamer som faktisk syns incest er en bra ting siden koranen ikke forbyr dette.

Har du forresten egne argumenter? Du skylder oss det etter at du krever argumenter av andre, mens du selv flåser om det som har kommet opp.
Sitat av robz1 Vis innlegg
Tss.. Fakta snakker for seg selv, gjør det ikke? Gjennomsnittlig får en "hvit" familie 1-2 barn pr familie, mener å huske at en "farget" familie ligger på ca 6-9 barn gjennomsnittlig. Om det er noe som opprettholdes, så er det jo umulig at de ikke ender opp i flertall? Om det blir noe krig derimot, det er vanskelig å vite.

Hvis det etter et valg hvor nordmenn/kristene var i undertall plutselig ble påbudt for norske jenter å gå i burka, ville du startet "krig" da? Hmm..
Vis hele sitatet...
beklager, men statestiken din er bullshit. alt tyder på att invandrernes fødselsrater tilpasser seg norske i løpet av ett par generasjoner, og selv ikke første generasjon har i nærheten av like høye fødselsrater som du påstår. dessuten har du en logisk svikt når du snakker som om alle "fargede" er muslimer, majoriteten av afrikas befolkning er kristen, i likhet med majoriteten av invandrer befolkningen.

Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Det er faktisk veldig enkelt, bare du setter til side de sosialistiske menneskerettighetene.
Vis hele sitatet...
ja de jævla menneskerettighetene, det er en skam. hvis vi bare hadde latt kloke mennesker som deg i makta kunne vi utvist alle negrene og muslimene, eller i det minste sørget for att de gikk med klær som viste deres religiøse ukorekthet, historisk sett har vi gode eksempler på hvor bra gule stjerner funker på dette området. og det er er en kjent sak att menneskerettighetene er oppfunnet av de sosialistiske vinnerne av WW2 som storbritania og USA. sosialister hele bunten.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Man kan bruke tid på å tenke over dette. Dessverre er det svært filososfisk.. Hvorfor ikke bare la tiden gå sin gang? Det som skjer, det skjer... Det som ikke skjer, det skjer ikke.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det kommer helt an på utviklingen i resten av verden. Så lenge kapitalismen og globaliseringa fører til kriger og fattigdom vil folk i den tredje verden fremdeles ha behov for å flytte andre steder enn der de er. Når det gjelder definisjonen på "innvandrere" regner jeg med at du mener at 50% vil ha en eller annen tilknytning til andre land enn Norge, f.eks at man har besteforeldre fra Pakistan, Sverige eller Polen. Jeg ser ikke på dette som et problem i utgangspunktet. De aller fleste som opprinnelig hadde andre "verdier" og "kultur" enn den tradisjonelle norsk (hva nå det enn er) vil etterhvert påvirke og bli påvirket av etniske nordmenn slik at man etterhvert blir en mer enhetlig gruppe. Samtidig må man ta sterk avstand fra voldelige og undertrykkende kulturer med synspunkter som ikke samfaller med demokratiske regler. Det er sånn verden har utvikla seg i all tid.
Vis hele sitatet...
Er det ønskelig at den norske kulturen om 50 år har endret seg slik?
Sist endret av Stratops; 25. april 2012 kl. 22:02.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er langt på vei enig i dette og har tenkt mye på hva det skyldes. Vi har altså opplevd en situasjon hvor en morder går løs på fullstendige forsvarsløse barn, og skyter dem i hodet etter at de har bedt i desperasjon og redsel om å bli spart. Bare noen måneder etter dette er det tydeligvis kult i enkelte kretser å stå fram med utsagn om at "han gjorde forferdelige ting men har jo rett i mye av det han sier."

Jeg tror det skyldes en fanatisk redsel for å si noe som er "politisk korrekt" samt å i alle tenkelige sammenhenger vise motstand mot styresmaktene/myndighetene/arbeiderpartiet. Man tror man viser modenhet og innsikt i samfunnet ved å kritisere absolutt alt som man blir fortalt av politikere og media fordi man har lært at man må være kritisk til alt.

Det virker at mange i større grad tror på blogger, youtubevideoer og diskusjonsfora enn på det man ser på TV eller hører på radio. Det kan virke som om at siden Dagbladet sier at barnemorderen er definisjonen på ondskap så skal man i hvertfall ikke mene det samme som Dagbladet, men heller det motsatte, fordi da viser man omverdenen at man "tenker selv" og er "kritisk". Dette gjør meg litt trist.
Vis hele sitatet...
Redselen går vel i all hovedsak i at folk ikke tør si noe som er politisk ukorrekt

Nå er vel gjerne debattfora og youtube videoer ofte langt mer nyttig som informasjonskilder en politisk styrte aviser som ofte har en vinkeling på ting som overhodet ikke gjenspeiler "folkets" meninger om ting.

Har friskt i minnet "mokkamann" episoden der avisene i starten prøvde å vinkle det som at folket synes dette var et grovt rasistisk overtramp . Noe som viste seg å være MEGET feil
Det er det samme om det blir flere mørkhudede eller hva det enn er i norge, for dette er vårt land, og det er norskættede mennesker som skal bestemme her. Om det bor 100 millioner mørkhudede her og 5 millioner norske, så er det fremdeles vi som bestemmer her.

Folk har så liten tro i dag. Ikke bli som breivik.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Er det ønskelig at den norske kulturen om 50 år har endret seg slik?
Vis hele sitatet...
For noen tydeligvis...

Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er det samme om det blir flere mørkhudede eller hva det enn er i norge, for dette er vårt land, og det er norskættede mennesker som skal bestemme her. Om det bor 100 millioner mørkhudede her og 5 millioner norske, så er det fremdeles vi som bestemmer her.

Folk har så liten tro i dag. Ikke bli som breivik.
Vis hele sitatet...
Haha, du lever i den tro at 5 millioner etniske nordmenn skal ha kontrollen på 100 millioner mørkhudede?
Sitat av weed911 Vis innlegg
For noen tydeligvis...


Haha, du lever i den tro at 5 millioner etniske nordmenn skal ha kontrollen på 100 millioner mørkhudede?
Vis hele sitatet...
Det mener jeg, ja. Tror du vi ikke har allierte i verden? Vi er jo og hjelper amerikanerne? Du ser hva verden skriver om oss og rettssaken om breivik? Jeg tror ikke verden vil stå og se på om vi blir angrepet pga hudfargen
Sist endret av Taurean; 25. april 2012 kl. 22:54.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det mener jeg, ja. Tror du vi ikke har allierte i verden? Vi er jo og hjelper amerikanerne? Du ser hva verden skriver om oss og rettssaken om breivik? Jeg tror ikke verden vil stå og se på om vi blir angrepet pga hudfargen
Vis hele sitatet...
Litt offtopic. Men hva faen har du røyka i dag, ingen av de tinga du sier gir mening.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det mener jeg, ja. Tror du vi ikke har allierte i verden? Vi er jo og hjelper amerikanerne? Du ser hva verden skriver om oss og rettssaken om breivik? Jeg tror ikke verden vil stå og se på om vi blir angrepet pga hudfargen
Vis hele sitatet...
Du snakker som om vi skulle blitt angrepet militært.
Du tror virkelig USA kommer til å sende væpnede styrker fordi vi får problem med innvandrere vi med glede har valgt å slippe inn?
latterlig å sammenligne folk som er kritiske til innvandring med ABB.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Du snakker som om vi skulle blitt angrepet militært.
Du tror virkelig USA kommer til å sende væpnede styrker fordi vi får problem med innvandrere vi med glede har valgt å slippe inn?
Vis hele sitatet...
Det virker som at du tror at vi skal betale for vår egen gavmildhet. Hvis lillebroren din hadde hatt med seg venner på fest, og de begynte å lage bråk, hadde du latt han få juling eller hadde du hjulpet til?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det virker som at du tror at vi skal betale for vår egen gavmildhet. Hvis lillebroren din hadde hatt med seg venner på fest, og de begynte å lage bråk, hadde du latt han få juling eller hadde du hjulpet til?
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om egentlig?
At vi må betale for vår egen gavmildhet (naiv innvandringspolitikk), ja, det må vi, og det gjør vi allerede.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Haha, du lever i den tro at 5 millioner etniske nordmenn skal ha kontrollen på 100 millioner mørkhudede?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke garantere at det ikke vil være 100 millioner mørkhudede og 5 millioner etnisk norske i Norge en gang. Men "når" det skjer er jeg er rimelig sikker vi kan kalle de fleste av de mørkhuded for våre landsmenn. Da de har blitt født i Norge, gått på skole i Norge og hatt Norske venner. Gjennom flere generasjoner har de blitt påvirket av vår politikk, kultur og arv, kanskje til og med vår religion. Vil tippe de fleste har mye av samme tankeganen som andre "Nordmenn".

Det er derfor jeg sliter med å se problemstillingen som nevnt over. Dessverre er det alltid noen få som ødelegger for veldig mange, men dette tror jeg er umulig å helgardere seg mot. Men dette har man jo i alle kulturer, og vi er intet unntak.

Spørsmålet her er vel hva man vil frykte, er det fargen, eller er det kulturen? Fra mitt synspunkt vil de fleste andre, tredje osv. innvandrergenerasjoner gradvis dele vår kultur.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Selv om du er ung, radikal og tydelig på venstresiden, så er stor forbokstav noe man lærer på barneskolen.


Ja, hvorfor bry seg om at du blir en minoritet i ditt eget hjemland. Idiot.
Vis hele sitatet...
Weed911 nå driver du å kaller en spade for en atomdrevet bulldoser.

Men det er helt greit, på pur faen skal jeg argumentere for at den norske kulturen og verdier skal fjernes for å gjøre plass til islamske lover og tradisjoner. Stortinget bør kun bestå av muslimer. Norge bør bytte navn til Norgistan. Våpenskjoldet til Norge bør byttes til en løve med to sverd. Norske damer bør gå med hijab. Alle barn på norske skoler bør terpes i bruken av AK47.


Er du fornøyd nå? Fikk du bekreftet noen av dine vrangforestillinger?

Til alle dere andre. Det er sarkasme.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av weed911 Vis innlegg
Ja, hvorfor bry seg om at du blir en minoritet i ditt eget hjemland. Idiot.
Vis hele sitatet...
Om jeg så ble det? Hva faen er problemet med det? Jeg tror mange arrogante drittsekker av noen nordmenn hadde trengt å lære litt respekt av muslimer, hinduer, buddhister, jøder osv. Jeg tror virkelig at det er noe alvorlig galt fatt med dette landet siden hver eneste tråd som omhandler noe om krig osv. der skal nordmenn favoriseres.

La meg ta ett eksempel. Se på 22. Juli. Se på hvordan nordmenn liksom skal opphøyes til gudeskikkelser for hvordan vi/de håndterte krisen som rammet de/oss. osv.. Så kan vi se på Israel f.eks. der hamas-raketter dreper sivile nesten hver dag. Der sivile lider og dør mens omverden maser om boikott israel fordi de er så slemme, de vil ha sitt eget land, de er så slemme.

Se på USA, er det klaging og syting der etter terror-anslag? London? Barcelona? Brusser? Nei? Hva er da problemet? Er det bare slik at vi nordmenn er blitt noen sytekopper som liker å syte og bære oss?`

Hvorfor frykter dere det ukjente? Hvorfor frykter dere å bli minoriteter?

Kanskje sier noen at jeg er gal, jeg tar feil. Se på hvordan vi diskuterer og debaterer, se på nyhetene, få opp øynene... og tenk. Få bort tanken om at _du_ er i sentrum, at norge er i sentrum.
Sitat av kv81 Vis innlegg
Jeg kan ikke garantere at det ikke vil være 100 millioner mørkhudede og 5 millioner etnisk norske i Norge en gang. Men "når" det skjer er jeg er rimelig sikker vi kan kalle de fleste av de mørkhuded for våre landsmenn. Da de har blitt født i Norge, gått på skole i Norge og hatt Norske venner. Gjennom flere generasjoner har de blitt påvirket av vår politikk, kultur og arv, kanskje til og med vår religion. Vil tippe de fleste har mye av samme tankeganen som andre "Nordmenn".

Det er derfor jeg sliter med å se problemstillingen som nevnt over. Dessverre er det alltid noen få som ødelegger for veldig mange, men dette tror jeg er umulig å helgardere seg mot. Men dette har man jo i alle kulturer, og vi er intet unntak.

Spørsmålet her er vel hva man vil frykte, er det fargen, eller er det kulturen? Fra mitt synspunkt vil de fleste andre, tredje osv. innvandrergenerasjoner gradvis dele vår kultur.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det riv ruskende galt, tilogmed språket vårt ville nok vært visket ut lenge før den tid.

Jeg har møtt etnisk norske fra oslo som utrolig nok snakker gebrokkent norsk fordi det er det de hører rundt seg/lærer hele tiden

Tipper du ikke har vært nedi "gryta" å sett tingenes tilstand med egne øyne
Å tro at 100 mill muslimer vil konvertere til kristendommen er vel enda mer naivt en å tro på julenissen

Nå (en så lenge) er jo etniske nordmenn sterkt overeresentert av landets innbyggere å har derfor langt større påvirkningkraft en i ditt senarie , men jeg tror allikevel ikke du trenger så mange fingre å tær for å klare å telle hvor mange som har konvertert fra islam til kristendommen
Da er det bestemt da. Jeg gir opp. jeg bare venter på å bli etnisk dekonstruert, og tatt av dage kulturelt sett. Kanskje det er på tide og begynne og hamstre delikatesser av svin? Når muslimene er i flertall vil nok svartebørsprisen på ribbe bli høyere enn den beste heroin.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Selvfølgelig er det riv ruskende galt, tilogmed språket vårt ville nok vært visket ut lenge før den tid.
Vis hele sitatet...
Språket vårt er da under utvikling hele tiden, på godt å vondt. Personlig har ikke utviklingen plaget meg og jeg selv står fritt til å prate akkurat som jeg selv ønsker. Så for mitt vedkommende er ikke dette noe jeg nevneverdig bryr meg om. Men for dem som skulle ønske at språket vårt står på stedet hvil står de fritt til å gjøre sitt for at dette blir tilfellet, selv om det nok ikke blir en enkel jobb.

Sitat av skukketrure Vis innlegg
Jeg har møtt etnisk norske fra oslo som utrolig nok snakker gebrokkent norsk fordi det er det de hører rundt seg/lærer hele tiden
Vis hele sitatet...
Om du holder deg sammen med en gruppe folk hvor alle er dårlig i en spesifikk ting, så vil jeg annta at du heller ikke blir noe stortalent i det heller. Jeg kjenner også andre generasjons innvandrere som bestitter mye større norsk språkkunnskap enn hva jeg og veldig mange andre etnisk norske gjør.


Sitat av skukketrure Vis innlegg
Tipper du ikke har vært nedi "gryta" å sett tingenes tilstand med egne øyne
Å tro at 100 mill muslimer vil konvertere til kristendommen er vel enda mer naivt en å tro på julenissen
Vis hele sitatet...
Om planen din er å konvertere 100 millioner muslimer til kristendommen, så lykke til med det. Dette er ikke mitt ønske. Jeg synes hvert enkelt individ skal kunne bestemme sin egen religion. Tror heller ikke det er noen automatikk at barn til muslimer som vokser opp i norge blir muslimer, selv om en god del nok vil bli påvirket av sine foreldre.

Sitat av skukketrure Vis innlegg
Nå (en så lenge) er jo etniske nordmenn sterkt overeresentert av landets innbyggere å har derfor langt større påvirkningkraft en i ditt senarie , men jeg tror allikevel ikke du trenger så mange fingre å tær for å klare å telle hvor mange som har konvertert fra islam til kristendommen
Vis hele sitatet...
Det går helt fint for meg om ikke vi "etnisk norske" er overrepresentert i norge, så lenge Nordmenn er det.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg ser ikke hvorfor vi skal krampaktig holde på norsk. Jeg synes egentlig det er en svakhet at vi må fokusere så mye på norsk. Vi har 4 timer i uken med norsk nå, på vg3 blir det 7 timer. Det er for mye.

Også med tanke på at vi er 5 millioner som snakker norsk... Engelsk, Tysk, Russisk, Kinesisk, Arabisk osv. er mere utbredt, det vil være mer økonomisk gunstig å kunne de språkene enn å kunne norsk.

Jeg vil ikke felle mange tårene når vi endelig klarer å få bukt med nynorsk.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg vil ikke felle mange tårene når vi endelig klarer å få bukt med nynorsk.
Vis hele sitatet...
Innvandrere får jo fritak fra dette, så vi er i gang allerede. -Så mye for integrering.
Sitat av kv81 Vis innlegg
Det går helt fint for meg om ikke vi "etnisk norske" er overrepresentert i norge, så lenge Nordmenn er det.
Vis hele sitatet...
Nordman er ikke definisjonen på en person med norsk statsborgerskap. En nordman er en person som er etnisk norsk.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Nordman er ikke definisjonen på en person med norsk statsborgerskap. En nordman er en person som er etnisk norsk.
Vis hele sitatet...
Nordmann er bare er demonym for Norge.

Sitat av http://no.wikipedia.org/wiki/Nordmenn
Formelt og juridisk kan det også betegne personer med norsk statsborgerskap eller personer bosatt i Norge.
Vis hele sitatet...
Sitat av http://no.wikipedia.org/wiki/Oslo#Innvandring
1. januar 2011 utgjorde denne gruppen 28,5 % av byens innbyggere, tilsammen 170 206 personer. (av 599 230)

I perioden 2001 til 2009 stod innvandrerbefolkningen for hele 80,0 prosent av Oslos befolkningsvekst
-http://www.ssb.no/innvbef/
Vis hele sitatet...
Litt oppsiktsvekkende fakta.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Nordman er ikke definisjonen på en person med norsk statsborgerskap. En nordman er en person som er etnisk norsk.
Vis hele sitatet...
Jeg liker at du kommer med denne påstanden på et veldig bastant vis uten at den har noen rot i virkeligheten i det hele tatt.

"Nei, det er sånn!"-taktikken i en diskusjon funker sjelden.
____________________
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Innvandrere får jo fritak fra dette, så vi er i gang allerede. -Så mye for integrering.
Vis hele sitatet...
Noe som er helt forståelig. Nynorsken er for spesielt interesserte. Så få behersker godt nynorsk at det er bedre at det går ned med flagget til topps, enn at det blir en langsom pinedød som vi ser her i landet.
Hvis vi lar det gå lang nok tid vil rasene blande seg, deretter vil mennesket utvikle seg til å miste hår og hudfarge, altså "rase" forsvinner eller får en annen definisjon når man omtaler mennesker.. Det at de dumme menneskene kommer til å gjøre dumme ting som dumming krig for dumming grunner det er jo nesten sikkert, men hvis dummingene dør vil vel vi andre utvikle oss til å bli smartere..

Hehe jeg tenker automatisk 1million år i framtiden jeg når jeg hører om rasisme, religion, ideologi og kultur forskjeller, deretter ler jeg høyt av dummingene, og er litt trist for at jeg ikke ble født når dummingene hadde drept hverandre (hmm, da hadde jeg nok aldri blitt født)..
Sitat av Hynne Vis innlegg
Hvis vi lar det gå lang nok tid vil rasene blande seg, deretter vil mennesket utvikle seg til å miste hår og hudfarge, altså "rase" forsvinner eller får en annen definisjon når man omtaler mennesker.. Det at de dumme menneskene kommer til å gjøre dumme ting som dumming krig for dumming grunner det er jo nesten sikkert, men hvis dummingene dør vil vel vi andre utvikle oss til å bli smartere..

Hehe jeg tenker automatisk 1million år i framtiden jeg når jeg hører om rasisme, religion, ideologi og kultur forskjeller, deretter ler jeg høyt av dummingene, og er litt trist for at jeg ikke ble født når dummingene hadde drept hverandre (hmm, da hadde jeg nok aldri blitt født)..
Vis hele sitatet...
Nå har jo "dummingene" kriget og gjort "dumme" ting i mange tusen år uten at de har forandret seg, og får å være ærlig tror jeg det kommer til å fortsette i mange tusen år til.
Sist endret av ParadiseCity; 26. april 2012 kl. 10:24.
Mange innvandrere som kommer til Norge lever 100 år tilbake i tid. Deres barn derimot, driter i religion og lever ett moderne liv slik som nordmenn. Så lenge de bidrar noe til samfunnet og respekter vår levemåte og lovverk, så skal de bare komme for min del.

Og hvorfor er det bare muslimer som blir sett på religiøse fanatikere? Hva med kristne? Vi har tilogmed ett POLITISKPARTI som er basert på kristendommen. Og hva med mange av jødene i Israel som bruker sin religion som grunn til å okkupere Palestina? Sist og ikke minst; USA. Der florerer det av kristendom og kristne sekter, som har en oppførsel som hadde vært straffbart i ett land som Norge.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Mange innvandrere som kommer til Norge lever 100 år tilbake i tid. Deres barn derimot, driter i religion og lever ett moderne liv slik som nordmenn. Så lenge de bidrar noe til samfunnet og respekter vår levemåte og lovverk, så skal de bare komme for min del.
Vis hele sitatet...
Ja, Bhatti er jo et godt eksempel!
Neida, de fleste barn av innvandrere blir godt integrert, med noen unntak som Bhatti...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Mange innvandrere som kommer til Norge lever 100 år tilbake i tid. Deres barn derimot, driter i religion og lever ett moderne liv slik som nordmenn. Så lenge de bidrar noe til samfunnet og respekter vår levemåte og lovverk, så skal de bare komme for min del.

Og hvorfor er det bare muslimer som blir sett på religiøse fanatikere? Hva med kristne? Vi har tilogmed ett POLITISKPARTI som er basert på kristendommen. Og hva med mange av jødene i Israel som bruker sin religion som grunn til å okkupere Palestina? Sist og ikke minst; USA. Der florerer det av kristendom og kristne sekter, som har en oppførsel som hadde vært straffbart i ett land som Norge.
Vis hele sitatet...
1. Det er mange unge muslimer som IKKE driter i religionen sin og, for å si det sånn.
2. Det er ikke bare muslimer som blir sett på som religiøse fanatikere. Men det er som regel de muslimske fanatikerne som er farligst i dag.
3. Ja, bevares, et politisk parti med kristne verdier? Ikke at jeg er enig med alt KrF står for, men det er man jo aldri med noe politisk parti. Det er derfor vi har forskjellige partier. Og når alt kommer til alt, har KrF stort sett gode verdier.
4. På hvilken måte bruker Israel religionen sin som grunn til å okkupere Palestina? Forklar. Såvidt jeg har skjønt, har Israel utvida landet sitt i en krig hvor de BLE angrepet, at land utvides er noe som alltid har skjedd i historien. De er omringet av terrororganisasjoner som sverger å utslette de, derfor må de forsvare seg. Hadde Hamas lagt hevntanker og jødehat til side, og lagt ned sine våpen, ville det blitt fred.
5. Ja, det finnes ekstreme kristne sekter i USA.
Sist endret av Cityofdreams; 26. april 2012 kl. 12:54.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Så kan vi se på Israel f.eks. der hamas-raketter dreper sivile nesten hver dag. Der sivile lider og dør mens omverden maser om boikott israel fordi de er så slemme, de vil ha sitt eget land, de er så slemme.
Vis hele sitatet...
Kremt... foreslår at du sjekker de tallene der. Jeg sier absolutt ikke at det er "greit" at hamas & co gjør dette, men tallene dine er omtrent like unøyaktige som rakettene til Hamas. I 2011 ble det (i følge wikipedia) drept TO (ja, 2) av palestinske rakett/morterangrep. Noen fler ble såra, men generelt er det omtrent det tryggeste å stå der de sikter.

Det står endel tall på Wikipedia, men den israelske menneskerettsorganisasjonen B'Tselem har mye bedre statistikker. Her har du f.ex. tall for 2009- i dag, dette er altså IKKE inkludert "Cast Lead", der tallene blir helt groteske: http://old.btselem.org/statistics/en...ret_stat=after

Hvis du titter litt nærmere, ser du at det bare i løpet av disse 3 årene har blitt drept mer enn dobbelt så mange palestinske BARN av israelske sikkerhetsstyrker (Det inkluderer altså ikke palestinske barn drept av israelske sivile) som det har blitt drept israelske sivile TOTALT: 32 palestinske barn, mot 15 israelske sivile. Selv hvis vi inkluderer IDF-personell (4) er vi nesten på det dobbelte.

...så hvem er det som blir drept "nesten hver dag"...?

Videre foreslår jeg at du tar en titt på hvor mange palestinske hjem som blir revet (vanligvis på svært kort varsel) pga alt mulig fra "avstraffelse" til "manglende byggetillatelse" og "millitære behov": http://www.btselem.org/statistics.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Nordmann er bare er demonym for Norge.




Litt oppsiktsvekkende fakta.
Vis hele sitatet...
Dette er bare noe sosialistene har funnet på i senere tid. Nordmenn er en betegnelse på et folke slag akkurat som samer er et folke slag.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Dette er bare noe sosialistene har funnet på i senere tid. Nordmenn er en betegnelse på et folke slag akkurat som samer er et folke slag.
Vis hele sitatet...
Er nordmenn en betegnelse på et slag mellom folk? Samer også?

Noen som har gått glipp av norsktimene sine?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Grupper i Norge som fremdeles ikke er helt integrert enda, etter min mening: Afghanere, Kurdere/Irakere/Iranere, Somaliere, Albanere.
Vis hele sitatet...
Problematisk å behandle mennesker fra disse områdene som homogene grupper. Mange veldig godt integrerte somaliere, albanere og afghanere. Kurdere har jeg hatt lite kontakt med, men iranere (da persere) er godt representert i norske samfunn. Generelt sett har du kanskje nogenlunde rett allikevel, men da forbeholdt 1. gen. innvandrere.

Afghanistan, Kurdistan (hvis jeg kan tillate meg å bruke den betegnelsen), Kosovo og Somalia er også ekstremt fattige land - det går et kausalitetsforhold der. Men det tar sjeldent mer enn en generasjon i å "fikse" det, så mange er allerede "over" det.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 26. april 2012 kl. 14:36.
Jeg har et par spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

Finnes det et vellykket multikulturelt samfunn? Og er dette basert på arbeidsinnvandring eller asyl i størst grad?
Finnes det et muslimsk land som har et demokrati der ingen blir diskriminert hvis de har en annen tro?