Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 9172
Anders Behring Breivik spår følgende: Dersom multikulturalismen får blomstre fritt de neste tiårene, vil de hvithudede (for å bruke et såpass banalt ord) før eller siden havne i mindretall i Europa, og resultatet vil bli krig.

Alt jeg lurer på er hva dere egentlig mener om denne forutsigelsen. Breivik rettferdiggjør jo massemordet sitt ved å hevde at ved å ta noen grep nå, kan millioner av menneskeliv spares i fremtiden. Hva tror dere kommer til å skje når den hvite mann ikke sitter på makta lenger i Europa? Blir det krig? Vil ting forholde seg rolig? Vil mørkhudede aldri havne i overtall? Snakk ut!
Jeg vet rett og slett ikke. Men hvis man tar å flytter blikket bort til andre land der muslimene styrer, og hvite kristne er i mindretall så er det jo en del fler konflikter og angrep mot kirkene. Correct me if im wrong.
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Jeg vet rett og slett ikke. Men hvis man tar å flytter blikket bort til andre land der muslimene styrer, og hvite kristne er i mindretall så er det jo en del fler konflikter og angrep mot kirkene. Correct me if im wrong.
Vis hele sitatet...
Hvilken land er dette en situasjon da?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
For noe piss, bare ekstremister med paranoid shizofreni tror dette.
Kan vel si at det er 50% sjanse, enten tilpasser islamisme seg det "moderne" samfunnet, som mange vanlige muslimer her i Norge gjør eller så får man en typisk Al-Qaida ekstremist islamisme med terror og kriger, typisk Serbia og Bosnia, sør i Filipinene og som i Afrika.

Selv har jeg mange venner som er muslimer, som jeg synes de er hyggelige folk. Men jeg syns islamisme er litt skremmende hvis man ser hvor konservativ det er, er jo ganske motstridende det "frie" vi har idag jfr. rettigheter og verdier om personlig frihet.


Utdrag fra wikipedia
Islamisme betegner politiske ideologier basert på islam. Den innebærer at islam ikke bare er en religion som skal tros og praktiseres av muslimer, men også et politisk system (Sharia) som muslimer bør arbeide for å innføre. Tilhengere av islamisme ville styrke religionens stilling i samfunnet, de mener at staten bør styres etter islams hellige bok; Koranen. Menn og kvinner skal ha de rettighetene som Koranen foreskriver dem.
Vis hele sitatet...
Sist endret av fatboyjim; 25. april 2012 kl. 00:51. Grunn: Sauce.
____________________
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Hvilken land er dette en situasjon da?
Vis hele sitatet...
For å gå virkelig langt tilbake i historien i første eksempel og ikke så fullt langt tilbake i andre eksempel.

La meg først ta for meg første eksempel:
Nord-Afrika. Nord-Afrika er i dag styrt av muslimer over hele fløya, med sine islamske leveregler, men det er egentlig berberne som er den originale befolkningen i området. Deres kultur er kun i et fåtall av landene og blir ved flere anlendinger angrepet av de som for mange hundre år siden erobret landet.

Andre eksempel er Libanon. Libanon var gjestfrie i sin tid. Ikke at jeg liker å bruke slike betegnelser over land, men de var et kristent land før. Helt inntil de begynte å slurve med innvandringen, og resultatet av det vet de fleste som kjenner til historien i landet. Det ble borgerkrig på grunn av den store forskjellen som begynte å oppstå mellom de forskjellige grupperingene i landet. Da gjerne sjia/sunni og kristne.

Nå tror jeg ikke at dette vil skje i Europa, eller det vet jeg nå ikke, det går mer i håp, men jeg velger ikke å svelge teorier om Eurabia osv.
Sist endret av Matoub; 25. april 2012 kl. 00:51.
Hvis Brevik hadde rett i at innvandring fra muslimske land hadde ført til at Hele Europa hadde blitt en muslimsk stat som praktiserte Sharialov, hvor vantro hadde blitt steinet for å ikke sverge til Islam, homofile hadde blitt drept, kvinner hadde blitt tvunget til å gå med burka og det hadde endt i en stor krig hvor de ulike etniske gruppene i Europa hadde fortært hverandre i en grusom kamp for overlevelse, ja da hadde jeg blitt bekymret.

Men personlig tror jeg ikke at dette vil hende. Av flere grunner
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
eller så får man en typisk Al-Qaida ekstremist islamisme med terror og kriger, typisk Serbia og Bosnia,
Vis hele sitatet...
Nå må du slå opp i historieboka di gutt! Jeg vil ha meg frabedt skylden for massemordet på mitt eget folk.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
For noe piss, bare ekstremister med paranoid shizofreni tror dette.
Vis hele sitatet...
Tss.. Fakta snakker for seg selv, gjør det ikke? Gjennomsnittlig får en "hvit" familie 1-2 barn pr familie, mener å huske at en "farget" familie ligger på ca 6-9 barn gjennomsnittlig. Om det er noe som opprettholdes, så er det jo umulig at de ikke ender opp i flertall? Om det blir noe krig derimot, det er vanskelig å vite.

Hvis det etter et valg hvor nordmenn/kristene var i undertall plutselig ble påbudt for norske jenter å gå i burka, ville du startet "krig" da? Hmm..
Breivik la frem noen kasus for dette, bl.a Libanon hvor kristne iløpet av 1900-tallet kom i mindretall gjennom muslimsk innvandring og høyere fødselsrater, noe som deretter utviklet seg til borgerkrig. Men her bør det nevnes at dette delvis ble fremprovosert av undertrykkelse av muslimer.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Nå må du slå opp i historieboka di gutt! Jeg vil ha meg frabedt skylden for massemordet på mitt eget folk.
Vis hele sitatet...
Ironisk at tittelen din er "Jiiihaaad!!1"
____________________
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Hvis Brevik hadde rett i at innvandring fra muslimske land hadde ført til at Hele Europa hadde blitt en muslimsk stat som praktiserte Sharialov, hvor vantro hadde blitt steinet for å ikke sverge til Islam, homofile hadde blitt drept, kvinner hadde blitt tvunget til å gå med burka og det hadde endt i en stor krig hvor de ulike etniske gruppene i Europa hadde fortært hverandre i en grusom kamp for overlevelse, ja da hadde jeg blitt bekymret.

Men personlig tror jeg ikke at dette vil hende. Av flere grunner
Vis hele sitatet...
Hvis det går an å bruke ordet morsomt i en slik sammenheng så vil jeg gjerne benytte anledningen til det. Nå mener jeg at alle religiøse personer er en gjeng med dobbeltmoralister(Jada, arrester meg for generaliseringen), men uansett. Hvis Sharia er så perfekt, hvorfor har det seg da slik at det er så få muslimske land som praktiserer sharia, om det i det hele tatt finnes noen land som praktiserer det til det fullverdige. Har lest på mange forskjellige fora, ikke at det er noe fasitsvar av den grunn, men der legger jeg ofte merke til i fra personer med et mildt sagt islamistisk syn, som hevder at det ikke finnes noen land som praktiserer sharia fullverdig. Ikke en gang Saudi Arabia eller Iran, selv om vesten velger å tro det.

Jeg velger i kanskje min dumme naivitet å tro at alle mennesker kan leve sammen til tross for annerledes tro, legning og hudfarge, men i dagens samfunn blir man nærmest gjort til latter eller uglesett hvis man hevder noe slikt. Det er muligens når en katastrofe nærmer seg at folk blir mer bevisst på hva som er i vente.

Ikke at jeg funderte over verden i noen særlig stor grad da jeg var liten, i hvert fall ikke i samme grad som nå, men jeg kan ikke huske at jeg opplevde verden slik den er nå, på noen som helst måte den gang. Enda jeg vokste opp med folk i fra store deler av verden, annen hudfarge og forskjellig tro. Det var ikke noe tema den gang, så hvorfor er det et tema nå? Jeg var bare unggutten da 11. september skjedde, men blir det for dumt å si at det forandret de flestes holdninger på godt og vondt?
Sitat av theBeist Vis innlegg
Ironisk at tittelen din er "Jiiihaaad!!1"
Vis hele sitatet...
Tittelen min er slik, nettopp på bakgrunn av at så mange på dette forumet setter likhetstegn mellom muslimer og terrorister. Jeg gjør narr av det, og ønsker å erte dem ved å presentere meg som en muslimsk-innvandrer-feminist-gamer.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Men personlig tror jeg ikke at dette vil hende. Av flere grunner
Vis hele sitatet...
Du kan ikke ramse opp noen av de grunnene dine da?
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Nå må du slå opp i historieboka di gutt! Jeg vil ha meg frabedt skylden for massemordet på mitt eget folk.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager på det sterkeste, skrev forhastet. Er klar over den bosniske krigen.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Syns det burde presiseres om debatten gjelder om det blir et flertall av ikke-etniske nordmenn i Norge, eller om det vil bryte ut krig eller borgerkrig når det blir et flertall med ikke-etniske nordmenn i Norge!

Selv har jeg ikke noen problemer med å se for meg at andre kulturer og folkeslag kan bli i overtall i Norge, men siden dette vil gå over flere generasjoner, tror jeg ikke den Jihadistiske holdningen enkelte ekstremister kommer til å slå rot i det flerkulturelle Norge. Så lenge det ikke kommer 2 millioner invandrere på ett år, tror jeg det er mer sannsynlig at at ordet nordmenn, eller etnisk norsk, kommer til å få en utvidet betydning.

På den andre siden er det ikke urealistisk at det vil vokse opp større, og potensielt mer voldelig, nasjonalistiske grupper i Norge. Jo flere invandrere det blir i Norge, jo mer vil vel hatet til innvandringsfiendtlige nordmenn kun øke. Jeg vil tro dette kun kommer til å utgjøre en promille eller mindre av befolkningen.

Spørsmålet er vel heller hvor flinke vi er på integrering, enn forholdet mellom etniske nordmenn og invandrere.

Sitat av Matoub Vis innlegg
Hvis Sharia er så perfekt, hvorfor har det seg da slik at det er så få muslimske land som praktiserer sharia, om det i det hele tatt finnes noen land som praktiserer det til det fullverdige.
Vis hele sitatet...
Var på en debatt med Lars Gule som mente at den byen Krekar var sjef i, kjørte en ganske streng linje, men at dette også førte til at det hørtes fryktelig å leve der. Sharia kan vel tolkes, som det meste annet.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Du kan ikke ramse opp noen av de grunnene dine da?
Vis hele sitatet...
Jeg kan nevne noen for han.

- Integrering, innvandrere til Norge tilpasser seg den norske kulturen og tar til seg verdier og normer som majoriteten i Norge har. Hvordan vet jeg dette? Mine foreldre innvandret til Norge på 70-tallet fra Pakistan.

Nå som 2. og 3. generasjon av norsk-pakistanere har blitt voksne så kan vi se et viss mønster.

Norsk-pakistanere er godt integrert i det norske samfunnet. De er høyt representert i arbeidslivet og i akademiske utdanninger. De er del av samfunnet og vi kan trygt si at integreringen er vellykket.

Andre store innvandrer grupper i Norge som jeg vil definere som godt integrert er: Indere, Tyrkere, Vietnamesere.

Grupper i Norge som fremdeles ikke er helt integrert enda, etter min mening: Afghanere, Kurdere/Irakere/Iranere, Somaliere, Albanere.

Som alt annet, handler det om kun tid. Ta det helt med ro...
Sist endret av BaJa; 25. april 2012 kl. 01:11.
Sitat av robz1 Vis innlegg
Tss.. Fakta snakker for seg selv, gjør det ikke? Gjennomsnittlig får en "hvit" familie 1-2 barn pr familie, mener å huske at en "farget" familie ligger på ca 6-9 barn gjennomsnittlig. Om det er noe som opprettholdes, så er det jo umulig at de ikke ender opp i flertall? Om det blir noe krig derimot, det er vanskelig å vite.

Hvis det etter et valg hvor nordmenn/kristene var i undertall plutselig ble påbudt for norske jenter å gå i burka, ville du startet "krig" da? Hmm..
Vis hele sitatet...
Wow,sterke påstander i denne posten. Det er et faktum at i Islamske land er det høyere fødselsrater enn I europeiske, også sikkert blant den muslimske befolkningen i Europa. Man at fødelsraten ligger på 6-9 barn for hver kvinne i hver familie? Jeg garanterer deg at dette ikke er tilfelle, i det hele tatt. Norge foreksempel er blant de i Europa med høyest fødselsrate, men ikke engang den er så høy. 6 til 9 barn er rett og slett propagandaløgn,sånn virkelig, uten rot i virkeligheten. gjør et google søk om fødselsrater.

Og hvor mange barn som fødes avhenger av mange ting. Muslimene idag har barnekull vi i Norge hadde på begynnelsen av 1900 tallet eller 1930 tallet og tiårene rundt der. Spørs besteforeldrene hvor mange søsken foreldrene deres hadde, og hvor mange de selv var. Forskning viser også at utdannede kvinner føder mindre barn.

Jeg tror det er vanskelig å spå framtiden, men det er mange faktorer som spiller inn, bare studer historien til Norge. Finanskrisen i Europa de siste årene har foreksmpel ført til kjempelave fødselstall hos europeiske nasjoner, siden de strammer inn på velferdsgoder.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Hvilken land er dette en situasjon da?
Vis hele sitatet...
Hmm. Nigeria foreksempel. Der er jo alle svarte, men pga religion så går muslimene i angrep på de kristne. Har ikke så mye jeg skulle sagt på dette, ettersom jeg har for lite informasjon og opplysninger å sitte på!
Jo mer vi får integrert kvinnene i arbeidslivet, jo færre barn. Utover det går de aller fleste utlendinger og nordmenn fint sammen. Litt gammeldags at hvite skal gå til krig mot de mørke, vel. Dersom det skjer noe så er det av andre grunner.

Vil det bli krig? Næh.
nå må vi ikke høre på alt brevik sier, han er ikke særlig smart. de fleste invandrere går jo godt over rens med de norske
Dette er vel en del av breiviks plan, kanskje? At vi skal sitte å vurdere om det han sier kan skje.... ?
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Wow,sterke påstander i denne posten. Det er et faktum at i Islamske land er det høyere fødselsrater enn I europeiske, også sikkert blant den muslimske befolkningen i Europa. Man at fødelsraten ligger på 6-9 barn for hver kvinne i hver familie? Jeg garanterer deg at dette ikke er tilfelle, i det hele tatt. Norge foreksempel er blant de i Europa med høyest fødselsrate, men ikke engang den er så høy. 6 til 9 barn er rett og slett propagandaløgn,sånn virkelig, uten rot i virkeligheten. gjør et google søk om fødselsrater.

Og hvor mange barn som fødes avhenger av mange ting. Muslimene idag har barnekull vi i Norge hadde på begynnelsen av 1900 tallet eller 1930 tallet og tiårene rundt der. Spørs besteforeldrene hvor mange søsken foreldrene deres hadde, og hvor mange de selv var. Forskning viser også at utdannede kvinner føder mindre barn.

Jeg tror det er vanskelig å spå framtiden, men det er mange faktorer som spiller inn, bare studer historien til Norge. Finanskrisen i Europa de siste årene har foreksmpel ført til kjempelave fødselstall hos europeiske nasjoner, siden de strammer inn på velferdsgoder.
Vis hele sitatet...
Se denne videoen på snaut 7min and get back to me on that?
http://www.youtube.com/watch?v=weWgnOimfnA
Sist endret av robz1; 25. april 2012 kl. 01:17.
____________________
Sitat av robz1 Vis innlegg
Se denne videoen på snaut 7min and get back to me on that?
http://www.youtube.com/watch?v=weWgnOimfnA
Vis hele sitatet...
Den godeste Gaddafi hadde rett altså. At muslimene ville ikke overta Europa med våpen, men med barnevogner
Sitat av robz1 Vis innlegg
Se denne videoen på snaut 7min and get back to me on that?
http://www.youtube.com/watch?v=weWgnOimfnA
Vis hele sitatet...
Jøss. En youtube-video med fancy animasjoner og udokumenterte påstander som leses av en amerikaner med alvorlig stemme og som avsluttes med en oppfordring om "call to action!" Dette tar jeg ikke spesielt seriøst gitt.
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Dette er vel en del av breiviks plan, kanskje? At vi skal sitte å vurdere om det han sier kan skje.... ?
Vis hele sitatet...
Dette er jo absolutt hans plan, hadde han gått ut å skutt 4-5 muslimer hadde han ikke fått like mye mediadekning som han har nå og får spre sin propaganda.

Og som DonTomaso sier er det viktig å ha kildekritikk!
Sist endret av fatboyjim; 25. april 2012 kl. 01:28.
____________________
Jeg har alltid lagt merke til de som skriver følgende:
"Jeg støtter det Breivik sier, men ikke handlingene hans". Altså, hvordan er det mulig å støtte det han sier, uten å støtte handlingene. Breivik ser for et monokulturelt samfunn. Med andre ord må dere nærmest slippe i fra dere alt dere har i hånden, og ønske bronsealderen velkommen.

Litt vel dristig er jeg nå, men det Breivik mener kommer til syne i hans handlinger. De som kommer med det tåplige utspillet om at de støtter det han sier, men ikke handlingene hans, burde snarest lese hva mannen skriver.

Det er ikke mulig å få det samfunnet som Breivik drømmer om. Praktisk talt, så er han en dobbeltmoralist av rang, men jeg har enda til gode å se folk til det seriøse dele et slikt verdisyn. Altså, glem alt i fra klassiske skinheads og NDL-sympatisører. Dobbeltmoralister hele gjengen.
Sist endret av Matoub; 25. april 2012 kl. 01:32.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av robz1 Vis innlegg
Se denne videoen på snaut 7min and get back to me on that?
http://www.youtube.com/watch?v=weWgnOimfnA
Vis hele sitatet...
Shit se hva jeg fant! ♥♡a Real life story♥♡we muslims are NICE believe me islam = PEACE best song

Skal du tro alt du finner på nettet, blir det mye motstridene informasjon.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jøss. En youtube-video med fancy animasjoner og udokumenterte påstander som leses av en amerikaner med alvorlig stemme og som avsluttes med en oppfordring om "call to action!" Dette tar jeg ikke spesielt seriøst gitt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke stå for om alt som påstås i videoen stemmer med virkeligheten og de virkelige tallene. Ser man rundt seg skulle det ikke forbause tho. Ser heller ingen kilder som sier noe annet? (siden det er det viktigste). Så jeg velger å holde meg nogenlunde nøytral selvom jeg lener meg vel mest mot at "teorien" presentert i videoen stemmer til noen tilbyr meg en annen teori (finnes det en?) som ser mer legit ut.
Sitat av Matoub Vis innlegg
Jeg har alltid lagt merke til de som skriver følgende:
"Jeg støtter det Breivik sier, men ikke handlingene hans". Altså, hvordan er det mulig å støtte det han sier, uten å støtte handlingene. Breivik ser for et monokulturelt samfunn. Med andre ord må dere nærmest slippe i fra dere alt dere har i hånden, og ønske bronsealderen velkommen.

Litt vel dristig er jeg nå, men det Breivik mener kommer til syne i hans handlinger. De som kommer med det tåplige utspillet om at de støtter det han sier, men ikke handlingene hans, burde snarest lese hva mannen skriver.

Det er ikke mulig å få det samfunnet som Breivik drømmer om. Praktisk talt, så er han en dobbeltmoralist av rang, men jeg har enda til gode å se folk til det seriøse dele et slikt verdisyn. Altså, glem alt i fra klassiske skinheads og NDL-sympatisører. Dobbeltmoralister hele gjengen.
Vis hele sitatet...
Jeg er langt på vei enig i dette og har tenkt mye på hva det skyldes. Vi har altså opplevd en situasjon hvor en morder går løs på fullstendige forsvarsløse barn, og skyter dem i hodet etter at de har bedt i desperasjon og redsel om å bli spart. Bare noen måneder etter dette er det tydeligvis kult i enkelte kretser å stå fram med utsagn om at "han gjorde forferdelige ting men har jo rett i mye av det han sier."

Jeg tror det skyldes en fanatisk redsel for å si noe som er "politisk korrekt" samt å i alle tenkelige sammenhenger vise motstand mot styresmaktene/myndighetene/arbeiderpartiet. Man tror man viser modenhet og innsikt i samfunnet ved å kritisere absolutt alt som man blir fortalt av politikere og media fordi man har lært at man må være kritisk til alt.

Det virker at mange i større grad tror på blogger, youtubevideoer og diskusjonsfora enn på det man ser på TV eller hører på radio. Det kan virke som om at siden Dagbladet sier at barnemorderen er definisjonen på ondskap så skal man i hvertfall ikke mene det samme som Dagbladet, men heller det motsatte, fordi da viser man omverdenen at man "tenker selv" og er "kritisk". Dette gjør meg litt trist.
Sitat av robz1 Vis innlegg
Se denne videoen på snaut 7min and get back to me on that?
http://www.youtube.com/watch?v=weWgnOimfnA
Vis hele sitatet...
Wow, jeg vet ikke hva jeg skal si. For det første, man bør alltid være skeptisk til youtube videor, og vurdere dem med et kritisk syn. Men de fleste påstander som blir satt fram kan være interessante og diskutere. Men en fødselsrate på 8.0 er uansett helt farfetched virkelig, sånn sunn fornuft forbyr det. Spør geografilæreren din på første videregående, og hvis du har hatt det,ring ham opp eller send mail med dette. En lærer i den norske skolen trenger å få testet kunnskapene sine i praksis. Jeg benekter ikke at muslimer har høyere fødselsrater, men gå på wikipedia og se på fødselsraten i europeiske land frem til nå. De følger sånn cirka samme utvikling. Slik vil muslimene sine bli også.

Filmen der er forresten ganske kjent og har støtt den på før.

BBC har interessante ting og si, selv om du må ta forbehold om at BBC kan være infiltert av kulturmarxistene.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programme...ss/8189434.stm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8189231.stm

Vil bare understreke at jeg ikke er for ekstrem Islam, denne videon foreks forsterker ikke bildet av Islam som the religion of peace

http://www.youtube.com/watch?v=NJS6IypEVR8

Hvis alle de muslimske barna blir født som slike er jeg redd. Men de kommer nok opp til å ende opp som abid raja, eller spillerene på vålerenga.

Sitat av robz1 Vis innlegg
Jeg kan ikke stå for om alt som påstås i videoen stemmer med virkeligheten og de virkelige tallene. Ser man rundt seg skulle det ikke forbause tho. Ser heller ingen kilder som sier noe annet? (siden det er det viktigste). Så jeg velger å holde meg nogenlunde nøytral selvom jeg lener meg vel mest mot at "teorien" presentert i videoen stemmer til noen tilbyr meg en annen teori (finnes det en?) som ser mer legit ut.
Vis hele sitatet...
Seriøst, det er masse andre teorier om dette.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Førstegenerasjons innvandrere får som regel like mange barn som de ville fått i hjemlandet eller flere. Fruktbarheten synker jo lengre de bor i Norge, og bedre integrering gir mindre barn. For andregenerasjons innvandrere er fruktbarheten høyere enn etniske nordmenn, men den ligger ikke langt over. http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/ut.../07/index.html

I 2004 var den samlet fødselsraten i Norge 1.83 barn per kvinne, regnes ikke innvandrere med hadde den ligget på 1.76 barn per kvinne. Så økningen fra innvandrere er minimal. Sammenligner man tallene med YT videoen tidligere linket ser man fort at tallene i den filmen ikke er sanne.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Jeg tror ikke det blir krig, men det blir nok en del "rot" etter hvert, når/hvis det blir slik at vi blir i mindretall. Altså det kommer nok til å bli en del opprør, for vs. mot osv.

Personlig syntes jeg bare det er fint at vi får innvandrere, så mange som mulig Det skaper en mindre skille mellom kulturer og landegrenser, og vi kan bedre lære og leve i harmoni med hverandre. Om vi ikke slår hverandre i hjel først, kommer menneskene før eller siden til å innse hvor idiotisk teisme er, og vi kan slutte med all denne ape-oppførselen... Lage grenser og murer og frykte alt på den andre siden fordi himmelpappa sier du skal det. Vi er i fortsatt i en EKSTREMT tidlig fase av vår egen utvikling. Om vi ikke åpner hodene våre for mer abstrakt og kritisk tankegang kanskje apene tar oss igjen?
Sist endret av lex123; 25. april 2012 kl. 02:27.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Jeg kan nevne noen for han.

- Integrering, innvandrere til Norge tilpasser seg den norske kulturen og tar til seg verdier og normer som majoriteten i Norge har. Hvordan vet jeg dette? Mine foreldre innvandret til Norge på 70-tallet fra Pakistan.

Nå som 2. og 3. generasjon av norsk-pakistanere har blitt voksne så kan vi se et viss mønster.

Norsk-pakistanere er godt integrert i det norske samfunnet. De er høyt representert i arbeidslivet og i akademiske utdanninger. De er del av samfunnet og vi kan trygt si at integreringen er vellykket.

Andre store innvandrer grupper i Norge som jeg vil definere som godt integrert er: Indere, Tyrkere, Vietnamesere.

Grupper i Norge som fremdeles ikke er helt integrert enda, etter min mening: Afghanere, Kurdere/Irakere/Iranere, Somaliere, Albanere.

Som alt annet, handler det om kun tid. Ta det helt med ro...
Vis hele sitatet...
Det er bare en andel av norskpakistanere som er velintegrerte, som oftest de som kom fra de store byene og allerede hadde god utdanning. Det var ikke norsk politikk som gjorde dem integrerte. De var det i utgangspunktet. Veldig mange av de med bakgrunn fra landsbygda er bare blitt mer marginalt mer integrerte om det i det hele tatt, noe en bl.a kan se ved at søskenbarnekteskap fortsatt er utbredt.
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Jeg vet rett og slett ikke. Men hvis man tar å flytter blikket bort til andre land der muslimene styrer, og hvite kristne er i mindretall så er det jo en del fler konflikter og angrep mot kirkene. Correct me if im wrong.
Vis hele sitatet...
Du kan jo også se på de kristne landene i Afrika, akkurat like mye kaos der.. Tror dette har fint lite med religion å gjøre.
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Jeg vet rett og slett ikke. Men hvis man tar å flytter blikket bort til andre land der muslimene styrer, og hvite kristne er i mindretall så er det jo en del fler konflikter og angrep mot kirkene. Correct me if im wrong.
Vis hele sitatet...
Ja det skjer relativt ofte, men disse landene har også fellestrekk som må tas i betrakting, f.eks fattigdom, mangel på utdanning, lite utviklet osv. Den generelle misnøyen og dårlige levestandarden kombinert med påvirkning fra ekstremistiske grupperinger og personer er nok viktige faktorer i radikaliseringen, som fører til forfølgelsen og diskriminering av kristne.

I Nord-Afrikanske land som Tunisia og Egypt så lever den kristne minoriteten med en muslimsk majoritet, og så vidt jeg vet så er ikke forfølgelse og diskriminering av kristne der særlig utbredt til tross for at muslimer er en majoritet. Jeg kan tenke meg at dette rett og slett skyldes en høyere levestandard.

Proporsjonalt med innvandringen så øker dog antallet grupperinger og individer med en høyreekstremistisk ideologi. Det at politiske partier som Nasjonal Front, Jobikk og Sverigedemokratene i henholdsvis Frankrike, Ukraina og Sverige som alle ligger ganske langt ute på høyre fløy får rekordhøye oppslutninger på valg er eksempler på dette.

Så hvis denne utviklingen fortsetter så ser jeg egentlig ikke bort i fra at all innvandring stoppes gjennom demokratiske virkemidler, eller at det bryter ut borgerkrig i store deler av Europa.
Hmm. Det som er så ille er at Islam faktisk er mer enn religion.
Det er som han før meg skrev. Det med at det går på sharia osv.

Må bare si at jeg støtter ikke breivik på noen måte og det han har gjort er forferderlig.
Noe som er skremmende er at Breivik faktisk har rett i visse ting, uansett hvor ille det er å si det. Ikke alt er sant, men at det kommer til å bli flertall av islamister som vil igjen prøve å innføre sine sharialover. Det sier seg selv at det blir konflikt.

De som ikke ser dette er veldig naive. Man trenger ikke å være paranoid schizofren for å se fakta, for å se verden som den faktisk er.
bare se for deg den dagen når sde som er for sharialover kommer dypere inn i politikken. Hvem styrer landet? Jo det gjør stortinget. Hva skjer da?

Ganske obvious. Vi kan egentlig ikke stoppe dette heller, kan vi? Sier man noe er man automatisk nazist, rasist osv.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Det er jo ikke tvil om at hvis vi fortsetter med å ta inn innvandrere på en slik måte vi gjør det nå, VIL det bli 50/50 eller innvandrere bli flertall. Dette er det statistikk på.

Man kan jo se hvordan vi styrer landet i forhold til andre, er jo en grunn til at vi har det så bra som vi har det. Jeg frykter det verste.

ABB har faktisk rett i ting som han sier, men han er i tillegg paranoid og utfører det hele på en katastrofal måte både jeg og de fleste her er imot.
Sist endret av orbeck; 25. april 2012 kl. 17:51.
Noe som også trenger å sies er at folk som blir irriterte på andre for å støtte det breivik sier men ikke handlingene er jo ren bullshit. Jeg for eksempel, hadde mitt eget syn på verden før breivik kom inn i bilde. Så fort man mener noe lignende med breiviks påstander blir man klasset som en av han. Det er så patetisk. Hvorfor skal en syk jævel som han ødelegge synspunkter?

Er veldig sikker på at breivik ikke startet denne teorien om eurabia osv.
Sist endret av lurtmegtredveår; 25. april 2012 kl. 18:04.
Norskehesten
Alden's Avatar
kristne blir jaget hardt av befolkingen in india..

http://www.liveleak.com/view?i=7fd_1335239361

"obs! innholder sterke sener"
Sist endret av Alden; 25. april 2012 kl. 18:25.
I Oslo vil 50 % av befolkningen være innvandrere innen 2040, tror dere denne utviklingen vil plutselig stoppe i 2040 eller kun gå raskere? Hvordan vil prosentandelen se ut i Oslo i 2080?
Kan noen av dere rødstrømper svare meg på det?
Sitat av weed911 Vis innlegg
I Oslo vil 50 % av befolkningen være innvandrere innen 2040, tror dere denne utviklingen vil plutselig stoppe i 2040 eller kun gå raskere? Hvordan vil prosentandelen se ut i Oslo i 2080?
Kan noen av dere rødstrømper svare meg på det?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på utviklingen i resten av verden. Så lenge kapitalismen og globaliseringa fører til kriger og fattigdom vil folk i den tredje verden fremdeles ha behov for å flytte andre steder enn der de er. Når det gjelder definisjonen på "innvandrere" regner jeg med at du mener at 50% vil ha en eller annen tilknytning til andre land enn Norge, f.eks at man har besteforeldre fra Pakistan, Sverige eller Polen. Jeg ser ikke på dette som et problem i utgangspunktet. De aller fleste som opprinnelig hadde andre "verdier" og "kultur" enn den tradisjonelle norsk (hva nå det enn er) vil etterhvert påvirke og bli påvirket av etniske nordmenn slik at man etterhvert blir en mer enhetlig gruppe. Samtidig må man ta sterk avstand fra voldelige og undertrykkende kulturer med synspunkter som ikke samfaller med demokratiske regler. Det er sånn verden har utvikla seg i all tid.
____________________
Sitat av lurtmegtredveår Vis innlegg
Noe som også trenger å sies er at folk som blir irriterte på andre for å støtte det breivik sier men ikke handlingene er jo ren bullshit. Jeg for eksempel, hadde mitt eget syn på verden før breivik kom inn i bilde. Så fort man mener noe lignende med breiviks påstander blir man klasset som en av han. Det er så patetisk. Hvorfor skal en syk jævel som han ødelegge synspunkter?

Er veldig sikker på at breivik ikke startet denne teorien om eurabia osv.
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig var det ikke han som startet teorien. Men hvordan i praksis har man tenkt til å bli kvitt problemet? Nytt holocaust eller hva er egentlig planene til disse folkene? Breivik brukte våpen. Noe som i grunn er det eneste alternativet for å bli kvitt det han og mange av hans meningsfeller ser på som et problem.

Hva foreslår du?
Sitat av downing Vis innlegg
Jo mer vi får integrert kvinnene i arbeidslivet, jo færre barn.
Vis hele sitatet...
For at dette skal være realistisk må vi først få klart å integrere mennene, som mener at kvinnen skal være hjemme å lage barn hele dagen.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det kommer helt an på utviklingen i resten av verden. Så lenge kapitalismen og globaliseringa fører til kriger og fattigdom vil folk i den tredje verden fremdeles ha behov for å flytte andre steder enn der de er. Når det gjelder definisjonen på "innvandrere" regner jeg med at du mener at 50% vil ha en eller annen tilknytning til andre land enn Norge, f.eks at man har besteforeldre fra Pakistan, Sverige eller Polen. Jeg ser ikke på dette som et problem i utgangspunktet. De aller fleste som opprinnelig hadde andre "verdier" og "kultur" enn den tradisjonelle norsk (hva nå det enn er) vil etterhvert påvirke og bli påvirket av etniske nordmenn slik at man etterhvert blir en mer enhetlig gruppe. Samtidig må man ta sterk avstand fra voldelige og undertrykkende kulturer med synspunkter som ikke samfaller med demokratiske regler. Det er sånn verden har utvikla seg i all tid.
Vis hele sitatet...
De blir ikke integrert når deres egne landsmenn blir dominerende i det norske samfunn.

Du ser hvordan etnisk norske barn har det på skoler der innvandrere er majoriteten. Er dette en utvikling du støtter?
http://www.youtube.com/watch?v=jr2LnsmO9HU
http://www.youtube.com/watch?v=iEBpXBGX3uk

Du svarte forøvrig ikke på spørsmålet mitt, hvordan tror du prosentandelen kommer til å se ut i Oslo i 2080?
Sitat av Matoub Vis innlegg
Nei, selvfølgelig var det ikke han som startet teorien. Men hvordan i praksis har man tenkt til å bli kvitt problemet? Nytt holocaust eller hva er egentlig planene til disse folkene? Breivik brukte våpen. Noe som i grunn er det eneste alternativet for å bli kvitt det han og mange av hans meningsfeller ser på som et problem.

Hva foreslår du?
Vis hele sitatet...
Man kan sende dem hjem.
Basert på Breiviks påstander, tviler jeg på at det er særlig sjans
for krig med mindre vi får en overvekt av sosialt mislykket
vestkantungdom med pompøse selvbilder og et semi-erotisk
forhold til våpen og fascistisk tankegang.

For å analysere grunnlaget for krig bør man prøve å sette seg
inn i historiske situasjoner som har ført til krig. Hvor ofte i
nyere historie har det norske folk bevæpnet seg i betydelig
grad?

Motstanden under krigen var foruten "Gutta på skauen" et al, stort
sett stille og uten våpen - basert på omtanke, hjelpevillighet
og diskrét symbolsk kamp mot okkupasjonsmakten.

Nordmenn ser for meg ut som et overveiende fredelig folkeslag,
og jeg mener bestemt at, til tross for innflyttere fra ulike
kulturelle bakgrunner vil denne harmonien påvirke dem også,
i positiv retning.

Man kan rett og slett ikke la et fåtall aggressive tullinger med
oppmerksomhetstrang (les: Krekar, Bhatti, Breivik) forpeste
diskursen.
Sitat av weed911 Vis innlegg
De blir ikke integrert når deres egne landsmenn blir dominerende i det norske samfunn.

Du ser hvordan etnisk norske barn har det på skoler der innvandrere er majoriteten. Er dette en utvikling du støtter?
http://www.youtube.com/watch?v=jr2LnsmO9HU
http://www.youtube.com/watch?v=iEBpXBGX3uk

Du svarte forøvrig ikke på spørsmålet mitt, hvordan tror du prosentandelen kommer til å se ut i Oslo i 2080?
Vis hele sitatet...
Om man blir "integrert" eller ikke avhenger av svært mange ting. I tillegg til kultur, språk og egen innstilling handler det også om hvordan man blir sett på av resten av samfunnet og om man får seg jobb.

Når det gjelder hvordan Oslo vil se ut i 2080 vet jeg ikke, jeg er ingen statistiker. Jeg tror det vil gå greit så lenge resten av verden ikke har måttet flytte på seg pga klimaendringer. Jeg tror også roboter vil bistå oss i det daglige og at vi kan printe ut måltidene hjemme.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av weed911 Vis innlegg
De blir ikke integrert når deres egne landsmenn blir dominerende i det norske samfunn.

Du ser hvordan etnisk norske barn har det på skoler der innvandrere er majoriteten. Er dette en utvikling du støtter?
http://www.youtube.com/watch?v=jr2LnsmO9HU
http://www.youtube.com/watch?v=iEBpXBGX3uk

Du svarte forøvrig ikke på spørsmålet mitt, hvordan tror du prosentandelen kommer til å se ut i Oslo i 2080?
Vis hele sitatet...
Den dokumentaren blir linka til i hver eneste debatt om innvandrere/muslimer.
Okey, så fordi en gutt blir mobbet på skolen, så blir alle gutter som han mobbet på skolen. Er dette en logisk tankegang du støtter?

Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Man kan sende dem hjem.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det er så enkelt som å sende alle flyktninger tilbake? Må bare spørre, siden det kan jo være ironisk.
Sitat av Widow Vis innlegg
Den dokumentaren blir linka til i hver eneste debatt om innvandrere/muslimer.
Okey, så fordi en gutt blir mobbet på skolen, så blir alle gutter som han mobbet på skolen. Er dette en logisk tankegang du støtter?
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om tankegang, det er snakk om realiteten.
Ser du bor i Oslo, hvor i Oslo og hvilken skole har du gått/går på om jeg tør spørre?

Her har du en annen youtube-link å kose deg med. http://www.youtube.com/watch?v=1eOG6hs9Bn8
Det er vel løgn dette også?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Om man blir "integrert" eller ikke avhenger av svært mange ting. I tillegg til kultur, språk og egen innstilling handler det også om hvordan man blir sett på av resten av samfunnet og om man får seg jobb.

Når det gjelder hvordan Oslo vil se ut i 2080 vet jeg ikke, jeg er ingen statistiker. Jeg tror det vil gå greit så lenge resten av verden ikke har måttet flytte på seg pga klimaendringer. Jeg tror også roboter vil bistå oss i det daglige og at vi kan printe ut måltidene hjemme.
Vis hele sitatet...
Så tilstandene i Oslo skolene der innvandrere dominerer, bydeler som Grønland , Tøyen , Furusett og Holmlia er noe du vil beskrive som "greit"?
Personlig synes jeg man burde redusere innvandringen til Norge betraktelig.
De som kommer må for all del ikke få lov til å bosette seg i Oslo, da vi har sett hvor vellykket integreringen er her.
Det er ingen menneskerett å få bo i Oslo, de burde være fornøyde med at de får opphold hvis de har det fryktelig i hjemlandet.
Jeg synes også vi må sette en grense med at immigranter ikke skal få lov til å føde fler enn 3 barn(+/- , det som er nødvendig for å ikke komme i undertall). Dette er et tiltak som er nødvendig hvis vi ikke skal begynne å deportere folk som allerede har fått opphold.

David Cameron, Nicolas Sarkozy og Angela Merkel har konkludert med at multikulturalismen har feilet. Er du uenig? Tror du denne utvikling vil forsvinne ved at vi importerer flere innvandrere?

Kall det gjerne ekstremt, men jeg synes dine holdninger om at vi bare skal akseptere å bli en minoritet i vårt eget land er langt mer skremmende enn mitt utsagn ovenfor!
Sist endret av weed911; 25. april 2012 kl. 19:56.