Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 38475
kan jo bare putte det uttafor, men med tanke på at det sansynligvis vil fryse til is
Sitat av Xerv Vis innlegg
kan jo bare putte det uttafor, men med tanke på at det sansynligvis vil fryse til is
Vis hele sitatet...
Den ska jo ikke stå kaldt i timesvis, bare til den er godt nedkjølt. i tilegg skal du røre i den noen ganger under avkjølingen, så du ser fort hvis det skulle bynne å fryse
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gammel tråd dette her, men har et lite spörsmål ang ekstrahering som jeg ikke finner noe info om på freak eller på google. Hvis man skal ekstrahere kodeinet fra brustabeletter av merket Panocod (svenske brustab med 500mg paracetamol og 30 mg kodein) er vel akuratt det samme som Pinex Forte brus tabeletter. Hvordan gjör man dette? Når jeg inntar dem på vanlig vis så putter jeg jo et par piller i et glass med kaldt vann og 1-2 min etterpå så er vannet hvit/grått med bittesmå "pille partikler/smuler" i vannet. Er det noen som kan väre så vennelig på å svare på hvordan jeg ekstraherer bort paracetamolen eller ihvertfall deler av paracetamolen med brus tab? Takk
I brustabletter er jo alle stoffene endret slik at de skal løse seg fullstendig opp ved kontakt med væske. Jeg har aldri hørt om ekstrahering fra brustabletter, uten å google. Men i teorien skal det gå bra? Siden man pulveriserer opp vanlige tabletter og løser de i vann, nesten like oppløst som en brustablett vil oppløse seg. Paracetamolen vil trolig stoppe i filterene (bruk to) og kodeinet flyte gjennom. Sløs to tabletter og prøv, se om det blir igjen noen av de hvite paracetamol-partiklene som blir til ved vanlig pille-ekstrahering.
Etter å ha ekstraktert kodein fra 6 PF sitter jeg nå igjen med et veldig finhakket rosa pulver, er det brukbart til noe? Kan nevne at det er fullt av små skinnende "krystaller" om du vil. Dette er jo da restproduktet.
Sitat av Poopur Vis innlegg
Etter å ha ekstraktert kodein fra 6 PF sitter jeg nå igjen med et veldig finhakket rosa pulver, er det brukbart til noe? Kan nevne at det er fullt av små skinnende "krystaller" om du vil. Dette er jo da restproduktet.
Vis hele sitatet...
Knask litt hvis du trenger litt pinex
Nei, det er ikke brukbart til noe spesielt. Beste er bare å kaste det.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Beste er bare å kaste det.
Vis hele sitatet...
Selvklart Det er bare paracetamol, laktose og bindestoffer som er igjen i det pulveret. Kan spise det hvis man har vondt i hodet da, eller lettere smerter, selv om det bare er teit.
Allrite, takker for svar uten flaming Er vel bare å kaste det da, vanlige paracet / pinex har jeg nok av.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av InTrance Vis innlegg
Du knuser dem opp i vann og lar dem ligge natten over i kjølen i dette.. Så dagen etter vil du se at det er endel bunnfall. dette er den skadelige paracetamolen. Vet ikke om det blir helt reint for andre stoffer, men det er jo paractamolen som er skadelig her..
Hvor mange piller avhenger av deg, like mange som du pleier å spise. Så er det bare å drikke dette da.. Enjoy
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke har tid til å la dem stå over natta? Finnes det da noen andre måter? Er btw like dårlig i engelsk som en gjennomsnittige russer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Hvis man ikke har tid til å la dem stå over natta? Finnes det da noen andre måter? Er btw like dårlig i engelsk som en gjennomsnittige russer.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke la blandingen stå over natta i det hele tatt.
Anbefaler ingen å prøve dette, men hvis man likevel skal ruse seg på kodein, her er metoden som jeg så og si har oversatt på min egen måte(+ litt ekstra info) fra Erowid til de av dere som har engelskkunnskaper som den gjennomsnittlige russer :P

--Vær nøye på hygiene for å få et renest mulig produkt:

1) Knus x antall paralgin forte og bland dem i varmt (ikke kokende) vann. Bruk ca 2ml vann (altså en halv spiseskje) per tablett du bruker sånn at det ikke blir så jævlig mye å drikke nedpå når du er ferdig. 30-60mg kodein er en fin dose å starte med for å bli kjent med kodeinrusen. Rusen er litt som med cannabis, man må bli "kjent med den" en del ganger før man lærer å kjenne igjen effektene og nyte dem maksimalt. Dette betyr at du kan begynne med å lage blandingen med bare 2-3 piller (med mindre du har den sterkeste paralgin forten på 60mg, da rekker det med bare 1-2). Det kan være greit å kompensere for litt tapt kodein under filtreringen ved å legge inn en ekstra pille.
2) Sett beholderen i et isbad/eller i kjøleskapet i ca 30-60 min til blandingen er kald (jo kaldere jo bedre, men dette tar jo ikke lange tiden i et kaldt kjøleskap eller frys).
3) Ta et tomt glass, legg et par kaffefiltre oppi hverandre og legg over glasset. Hell blandingen nedi, og du vil se store hvite klumper igjen (avhengig av hvor mange piller du brukte) med paracetamol. Spe på med litt ekstra kaldt vann for å få de siste restene av kodein ut av det som ligger igjen i filteret, og vips er du ferdig.
4) Blandingen som ligger igjen ferdifiltrert i glasset er nå omtrent ren kodein, med et minimalt innhold av paracetamol. Kodein smaker veldig bittert, så bland gjerne ut med saft. Blandingen bør heller ikke lagres så veldig mange dager grunnet fare for bakteriesamling, så lag den helst rett før du har tenkt å ruse deg.
5) Kos deg.

http://www.youtube.com/watch?v=7wdV2YOa4Xc
Sist endret av Titi Suru; 20. januar 2011 kl. 16:39. Grunn: La til Youtube link
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Hvis man ikke har tid til å la dem stå over natta? Finnes det da noen andre måter? Er btw like dårlig i engelsk som en gjennomsnittige russer.
Vis hele sitatet...
Holder fint med en halvtime i kjøleskapet, ja. Bare se at det er hvitt bunnfall og filtrer ut. Men allikevel, jo lengre det står, jo sikrere er det vel.
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Holder fint med en halvtime i kjøleskapet, ja. Bare se at det er hvitt bunnfall og filtrer ut. Men allikevel, jo lengre det står, jo sikrere er det vel.
Vis hele sitatet...
Akkurat. Så lenge vannet er klart er det klar bane. Men utøv alltid sikkerhet, og ikke stolt helt på dine egne evner til å fjerne all paracetamol.

Å fjerne paracetamol er veldig lett egentlig, å fjerne aspirin fra Kodimagnyl derimot krever mye mer arbeid.
Jeg ekstraherte kodeinen fra 14 PF, og fikk meg en deilig rus. Men, jeg lurer på hvordan det går om jeg drikker alkohol etter dette. Er det å anbefale eller er det farlig? Noen med erfaringer?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis man lar dette vannet stå og fordampe, får man et ganske rent kodein-pulver i bunn av glasset da?
Sitat av tw@t Vis innlegg
Hvis man lar dette vannet stå og fordampe, får man et ganske rent kodein-pulver i bunn av glasset da?
Vis hele sitatet...
Mesteparten av det pulveret er sansyneligvis paracetamol som ikke ble stoppet i filteret, og desuten lykke til med å få ut dette pulveret fra vannet uten gris og sløsing
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Mesteparten av det pulveret er sansyneligvis paracetamol som ikke ble stoppet i filteret, og desuten lykke til med å få ut dette pulveret fra vannet uten gris og sløsing
Vis hele sitatet...
Ops, mente etter at du hadde kjørt blandingen gjennom et filter, slik at paracetamolet lå igjen der
Skal være ganske lett å finne ut om du fikk med deg alt kodeinet.

1. Vei en hel PF, noter.
2. Utfør ekstraksjon
3. La den ferdige blandingen med Kodein dampe av enten i ovnen på lav varme eller i romtemp (tar en stund avhengig av hvor mye vann du brukte)
4. Du skal nå sitte igjen med hvite krystaller, muligens med litt rosaskjær om filtreringen ikke var helt strøken.
5. Vei dette pulveret og fyll inn formel "30mg x Y" (skal bli rimelig lik svaret når Y=antall PF)

For moro skyld kan du veie det som ligger igjen i filteret og fylle inn ny formel: A + B = C

Hvor "A= Det du fikk når du veide restene" "B= Svaret på punkt 5" "C= Svaret på punkt 1"

off... den siste der er rimelig poengløs, men MDPV får meg til å skrive rare ting. Om svaret er tilnærmet likt C så vet du hvertfall at lite eller ingenting gikk til spille :P

Punkt 5 kombinert med klar til off-white farge tyder i allefall på rimelig rent produkt.
Nydelig, takk
Noen som hvet hva som er farligst Alkehol eller paracetamolen ???
▼ ... noen måneder senere ... ▼
tror paracetamolen er farligst.
her er vel kanskje et dumt spm.
er det noen forskjell på "styrke" rus på pf om du ekstraherer det eller bare svelger nedpå ? eller er eneste forskjellen at paracetamolen blir tatt bort?
Sitat av pillthrill Vis innlegg
tror paracetamolen er farligst.
her er vel kanskje et dumt spm.
er det noen forskjell på "styrke" rus på pf om du ekstraherer det eller bare svelger nedpå ? eller er eneste forskjellen at paracetamolen blir tatt bort?
Vis hele sitatet...
Det blir et mer rent produkt, med kortere opptakstid. Så ja, det blir sterkere effekt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet om jeg vil tape mye ved å sile gjennom vanlig håndkle-papir eller pads kontra kaffefilter?
Sitat av weed911 Vis innlegg
Noen som vet om jeg vil tape mye ved å sile gjennom vanlig håndkle-papir eller pads kontra kaffefilter?
Vis hele sitatet...
Ingenting som kommer igjennom pads.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pads
http://kidshealth.org/kid/grow/girls...s_tampons.html
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Det jeg har gjort når jeg ikke har hatt kaffefilter er og bruke te poser...

Ta 3-4 poser og ta utt innholdet og behold firkantene og press sammen og blæute dem, så funker det greit som filter
Leser ikke igjennom 4 sider, men kan man bruke kaffepresse til dette? Eller er paracetamolen så oppløst at den går igjennom "filteret"? Enn med vanlige kaffefiltere?
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Paracetamolen blir liggende igjen i filteret som en våt klatt med kladdete pulver mens kodeinen renner igjenom filteret som væske.
Lite vits, bedre med temegesic da
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har nå knust opp 6 piller i lunket vann å latt det stå et par timer i kjøleskapet.Problemet er at jeg verken har kaffe filter eller te- poser. Er det noe annet jeg kan bruke? Ville det funket å suge ut den klare væsken med f.eks en sprøyte? Eller er det fortsatt en del paracetamol i vannet som må filtreres?
Hva er forskjellen på paralgin og pinex forte?

Ifølge felleskatalogen inneholder pinex Codein. phosph. hemihydric. og paralgin inneholder kodeinfosfatsesquihydrat. De inneholder like mye paracetamol.

Hva er best å bruke til ekstraksjon?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hey, er en gammel tråd..

Lurer bare på om jeg kan extrahere fra opiatet Codaxol?

Det er det nærmeste man kommer pinex og paralgin forte..

Følger jeg samme fremgangsmåte??

Takk på forhånd..
Codaxol er et synonympreparat så fremgangsmåten vil være identisk
Har nå følgt de metodene som er gitt, har knust 4 30 mg kodein codaxol piller.. tatt 2 ss med varmt vann og satt det i kjøleskapet for ca 30min-1 time.. så har jeg filtrert dette å fått en rosa lignende veske som jer har drukket, smaker ganske bittert.. føler ingenting....
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har akkurat fulgt ekstraherings metodene nevnt her i med 12stk palargin forte, og lot løsningen avkjøle seg over natten, var så trøtt så jeg orket ikke å fikse det i går. Det jeg lurer på er om jeg nå skal riste beholderen før jeg filtrerer det i kaffe filteret-eller om jeg bare kan helle over alt untatt bunnfallet i filteret ettersom at det etter det jeg forstår er paracetamolen som vill ligge i bunnfalet da kodein er mere vannløslig.
Et annet spørsmål også, leste at kodein kan miste noe av potensiteten sin over årene, de jeg har har gått ut for omtrent ti år siden men er oppbevart i et tørt og mørt skap i hele denne perioden. Noen som vet ca hvor mye funk eller om det i det hele tatt vill være noe virkestoff igjen?