Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  383 98331
Noen som har vært på videooverføringen i Oslo Tingrett ?
Er det bare å møte opp for publikum?
Noen som kan linke meg til side med info?
Sitat av Bacterius Vis innlegg
http://www.ssb.no/histstat/rapp/rapp_199110.pdf

Underbygger at innvandring fra islamske land øker for hvert år samt de får flere barn.

Fornøyd?

For sikkerhets skyld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Claims_...owing_religion
Vis hele sitatet...
Interessant statestikk fra begynnelsen av 90 tallet. Men hva er det forferdelige?

Sitat av Bacterius Vis innlegg
Jeg har lest mer enn 1 bok. Jeg støtter ikke ABB eller synspunktene hans, men det fraviker fortsatt ikke faktum at han har rett.
Vis hele sitatet...
Rett i hva da?
Sitat av Pondelinus Vis innlegg
Føler du for å flytte til Jemen? kanskje Pakistan eller Iran?
Vis hele sitatet...
Sitat av SoulSearch Vis innlegg
Spørsmål: Er jeg utilregnelig og eller høyreekstremist fordi jeg mener at Norge ikke burde multikulturiseres?
Utifra hva jeg vet om meg selv, så er jeg ikke rasist på noen måte da jeg har mange venner av utenlandsk opprinnelse.
Men fordet så vil jeg at Norge skal være ett Norskt land med etniske nordmenn.
Vis hele sitatet...
Men hva definerer du som det norske? Hva er en etnisk nordmann? Hva er en god nordmann som dette etnisk norske samfunnet består av?

Jeg lurer virkelig på det. Hva er det som er så unikt med det norske samfunnet,som vi vil miste hvis vi får barn av utenlandske foreldre som vokser opp i dette landet? La oss ha en ordentlig debatt nå, realtalk!
Sitat av weed911 Vis innlegg
Noen som har vært på videooverføringen i Oslo Tingrett ?
Er det bare å møte opp for publikum?
Noen som kan linke meg til side med info?
Vis hele sitatet...
En i klassen fortalte meg at man må søke om det dagen i forveien, for å få sånn adgangspass eller lignende.

-

Ang. du som linket til NRK.

Jeg ser for meg dette i fremtiden;
Du er på ferie i utlandet, og blir kjent med noen der (ikke nødvendigvis norske)
"Hvor er du fra?" spør vedkommende
Husk at på dette tidspunktet har denne generasjonens nordmenn blitt en minoritet i Norge, men du svarer jo uansett:
"Norge."
"Åja, men hvor er familien din fra da? "

Poenget jeg vil fram til er at vi mister noe av identiteten vår.

Må nesten sitere SoulSearch på
"Men etnisk norsk i mine øyne er av arisk rase, norsk slekt. "
Slik ser jeg det også. -Selv om vi noen generasjoner tilbake var i union med Sverige, og enda lenger tilbake med Danmark, så sier jeg ikke at jeg er 1/16 svensk og 1/64 dansk.
Jeg skjønner ikke hvorfor de sier han er selvmotsigende fordi han var medlem av FRP samtidig som han mente andre ting enn dem angående Serbia. Det er vel ikke vanlig å være enig med partiet i absolutt alle saker selv om man er aktivt medlem der? Synes nå det blir litt drøyt å kalle han selvmotsigende av den grunn.
Det som irriterer meg mest er at retten er forutinntatt og lar media og tilhørere håne Breivik åpent og fritt..De ler av han under forklaring i retten, en av forsvarsadvokatene (hun snerpete bryggesjauern fra nord) sa i går at hans propagandavideo minnet om skryt som var vanlig i barnehager??! Med sånne utsagn og respektløshet så gjør de bare det stikk motsatte av hva de burde. At de tør!! Man skulle møte 22/7 med mer åpenhet ble det sagt i mnd etter..haha vi er tilbake i de gamle nisseluene våre igjen! Å nikker fint til alt vi får servert!

Ungdommene fra øya sier til reportere at de syns hans feminine stemme er så patetisk og han gråt fordi han visste han aldri kom ut av fengsel..Det er uttalelser som i beste fall er barnslige og usaklige. Dessuten syns jeg at Blattmann (pårørendetalsmann) blir utrolig dum når han sier at han ikke syns Breivik skal få snakke å forklare seg..Han mistet en sønn..alt han sier har rot i sorgen han føler. Da kan han pelle seg hjem hvis han ikke tåler å høre!! Dommeren er bestis med Hanne Harlem, og slik fortsetter det..

Jeg må åsså le litt når disse AUFerne er så skråsikre på at han ALDRI kommer ut..han blir da dømt i Norge! Å jeg er sikker på at noen eller han selv en eller annen dag vil få han fri. Jeg tipper vi går nedover Karl Johan om 35-50 år og skriker "FREE Breivik" Tallene han serverer er harde fakta. Norge produserer mindre enn vi tar inn..Med litt matte og sunn fornuft så skjønner alle hva som er i vente. Men dette vil jo ikke Norske medier eller noen andre som burde ta opp..

Hadde Breivik starta et politisk parti istedenfor å lage bombe å skyte barn, hadde jeg signa meg på lista tvert! Hans ideologi kan jeg stå inne for..men å la barna til de skyldige ta ansvaret var helt forkastelig å feil..
Sitat av Paradigm Vis innlegg
En i klassen fortalte meg at man må søke om det dagen i forveien, for å få sånn adgangspass.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å søke om det via nettet, har ikke klart å finne det.
Kjenner meg igjen i denne personen. Forskjellen er at jeg søkte hjelp da jeg merket hvor radikalisert jeg ble. Jeg lever i dag et normalt liv i tråd med resten av samfunnet, og har totalt forkastet alle absurditeter jeg satt med på den tiden. Jeg kan ikke annet enn å tenke at denne tragedien kunne vært unngått, hvis noen ( inkl. ham selv ) hadde søkt hjelp...
Sitat av uaexed Vis innlegg
Dere skulle lest innlegget i går i Dagens Næringsliv av en BI-professor.

Han klarte å sette hele greia i sjakk. Han pekte på sentrale elemeneter i hele saken som får den til å stille hele rettsysstemet i et latterlig lys.

Han nevnte blant annet at hvis Breivik skulle bli regnet for psykisk syk så burde han, som pasient, ikke eksponeres til media. (nå blir han jo oversvømt av mediekåte reportere osv..).

Oslopolitiet prøver å rette opp i fadesen med å ha en hel arme av politifolk for å frakte han frem og tilbake mellom cella.

Dette er bare noen av punktene i leserinnlegget.
Vis hele sitatet...
http://www.dn.no/forsiden/kommentare...cle2374486.ece
Sitat av uaexed Vis innlegg
Han nevnte blant annet at hvis Breivik skulle bli regnet for psykisk syk så burde han, som pasient, ikke eksponeres til media. (nå blir han jo oversvømt av mediekåte reportere osv..).

Oslopolitiet prøver å rette opp i fadesen med å ha en hel arme av politifolk for å frakte han frem og tilbake mellom cella.

Dette er bare noen av punktene i leserinnlegget.
Vis hele sitatet...
Breivik er per dags dato ikke ansett som syk. Ellers har sikkerhetsopplegget som brukes ved transport av Breivik ikke endret seg siden 22.juli, han transporteres fremdeles på samme måte. (Heftig kortesje med bevæpnet politi, motorsykler etc)

Jeg bor midt i trassen de bruker for å transportere han, så dette merker jeg hver dag.

Sitat av weed911 Vis innlegg
Er det mulig å søke om det via nettet, har ikke klart å finne det.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet så er det kun adgang for aktuelle parter(fornærmede/pårørende) å møte opp på i lokal rett for å følge saken, grunnet mengden personer det er snakk om. (Alle som var på Utøya, rundt Regjeringskvartalet etc er fornærmede/pårørende i saken)
gentleman #1
ViceR's Avatar
Jeg er glad Breiviks uttalelser ikke ble kringkastet. De som allerede er "litt på kanten" politisk kunne fort la seg rive med, og de som ikke er særlig smarte kunne kanskje til og med bli inspirert til å handle.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg er glad Breiviks uttalelser ikke ble kringkastet. De som allerede er "litt på kanten" politisk kunne fort la seg rive med, og de som ikke er særlig smarte kunne kanskje til og med bli inspirert til å handle.
Vis hele sitatet...
Dette er jo nettopp grunnen til at han følte en trang til å gjøre det han gjorde.

At i dagens Norge er det tydeligvis ikke plass til andre meninger enn meningene som er innenfor det som kan oppfattes som politisk korrekt og politisk akseptert, normer som er "skapt" av Arbeiderpartiet og andre venstrepartier. Det er jo det han sier i forklaringen sin. Hvis folk ikke vil ha åpenhet og en debatt som er åpen for alle, mao "demokrati" så vil flere gjøre det samme som han. Påstår han hvertfall. Og historien kan fortelle at han har ganske rett der, nemlig at undertrykkelse skaper en boble som til slutt sprekker.


Eller noe sånt, hvertfall slik jeg tolket det. Så hvis folk vil fortsette å skyve sannheten under teppet må de regne med konsekvenser.
Sist endret av ali88; 17. april 2012 kl. 19:37.
Beklager hvis det er nevnt før, men er det mulig å finne hele breiviks forsvarstale noe sted?
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Beklager hvis det er nevnt før, men er det mulig å finne hele breiviks forsvarstale noe sted?
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10065238
____________________
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Beklager hvis det er nevnt før, men er det mulig å finne hele breiviks forsvarstale noe sted?
Vis hele sitatet...
Man kan nå aldri stole på at dette er 100 % korrekt, siden man ikke har sett det selv, men de hevder nå at de har fått med seg det meste. ¨

Spennende lesing for å bruke et slikt ord i denne sammenheng.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.T42-VKt7o-A
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Legger til noen aktuelle videoer:

http://www.youtube.com/watch?v=Yrfmrl5zxss& Da han smiler til sin tidligere venn
http://www.youtube.com/watch?v=5ekTS1WjVcs Når han forlater rettsalen
http://www.youtube.com/watch?v=T48354W6jtM Reaksjonen hans på telefonsamtalene
http://www.youtube.com/watch?v=Aa6ChSXz1Qg Da han ankommer retten på Dag 1
http://www.youtube.com/watch?v=HM8w8c7yDp0 Da han sier at han ikke anerkjenner retten, i tillegg får vi høre stemmen hans

Der har dere iallefall noe av det som har blåst seg opp i media den siste tiden.
guys guys guys, for andre gang har det blitt ryddet massivt i en tråd som spinner milevis offtopic. Fordi det er for kjipt å bare stenge den også så får dere et forsøk til. Oppfør dere som folk og ikke vær søppelnerder vær så snill
http://www.youtube.com/watch?v=joplzUdbkWE

Her kan man høre bomben gå av, samt overvåkningsvideoer fra butikker. Man kan ikke se eksplosjonen.
Mulig dette er gammelt nytt
Sitat av Hackett Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=joplzUdbkWE

Her kan man høre bomben gå av, samt overvåkningsvideoer fra butikker. Man kan ikke se eksplosjonen.
Mulig dette er gammelt nytt
Vis hele sitatet...
At det er gammelt nytt for de aller fleste sier seg selv. Videoen er lagt ut på youtube 11. februar.
Sitat av OMGzor Vis innlegg
Kjenner meg igjen i denne personen. Forskjellen er at jeg søkte hjelp da jeg merket hvor radikalisert jeg ble. Jeg lever i dag et normalt liv i tråd med resten av samfunnet, og har totalt forkastet alle absurditeter jeg satt med på den tiden. Jeg kan ikke annet enn å tenke at denne tragedien kunne vært unngått, hvis noen ( inkl. ham selv ) hadde søkt hjelp...
Vis hele sitatet...
Du får det til å høres ut som sinnsykdom å ønske å bevare et hjemland for sin etniske gruppe. FN har slått fast at vi har rett til å ha vært eget land hvor vi kan ivareta vår kultur, språk og biologiske folkegruppe. Om noen (f.eks politikere) bidrar til å bytte ut befolkningen i landet (må ikke være med tvang, kan være innvandring) så er det per definisjon folkemord.

Folkemordkonvensjonen definerer folkemord slik:

"I denne konvensjonen betyr folkemord en hvilken som helst av de følgende handlinger som er begått i den hensikt å ødelegge helt, eller delvis, en nasjonal, etnisk, rasemessig eller religiøs gruppe som sådan:
a) å drepe medlemmer av gruppen;
b) å forårsake alvorlig legemlig eller sjelelig skade på medlemmer av gruppen;
c) bevisst å la gruppen utsettes for levevilkår som tar sikte på å bevirke dens fysiske ødeleggelse helt eller delvis;
d) å påtvinge tiltak som tar sikte på å forhindre fødsler innen gruppen;
e) med makt å overføre barn fra gruppen til en annen gruppe."

FNs menneskerettighetkonvensjon del 21, paragraf 3 sier også at "Folkets vilje skal være grunnlaget for offentlig myndighet". Selv om politikere kanskje følger opp denne i stor grad, så synes jeg ikke det er bra nok.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
"Breivik: Jeg forventer ikke å få noen tilbakemeldinger overhodet, for jeg tror at absolutt alle medieselskaper i hele Europa kommer til å sensurere det i sin helhet. Det er det jeg tror.

Holden: Ja. Tror du ingen kommer til å omtale det?

Breivik: Jeg ... De kommer sikkert til å plukke ut svakhetene i det, og formidle det på en måte som latterliggjør meg eller saken min. Det tror jeg. Men jeg tror ikke det kommer noe meningsfylt ut av det innledningsforedraget."


Er jo litt sant dette her da.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10065243

Det denne personen sier syntes jeg er veldig fornuftig.

Problemet har blitt at ved at man skal kritisere integreringen i Norge så står man i fare for å bli assosiert med Breivik. Det er vitkig å vite at man kan være kritisk til Islam og innvandringen, og likevel ta stor avstand fra Breivik.
Sist endret av Prompdompap; 18. april 2012 kl. 07:17.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10065243

Det denne personen sier syntes jeg er veldig fornuftig.

Problemet har blitt at ved at man skal kritisere integreringen i Norge så står man i fare for å bli assosiert med Breivik. Det er vitkig å vite at man kan være kritisk til Islam og innvandringen, og likevel ta stor avstand fra Breivik.
Vis hele sitatet...
Vi har hørt argumentet tusen ganger tidligere :"vi må ikke legge lokk på diskusjonen, alle meninger må bli hørt og ingen må sensureres." Jeg se derimot til gode å høre hva dette skal bety i praksis. Innvandring- og asylpolitikk er diskutert i offentligheten til det ekstremt kjedsommelige og du finner daglige innlegg i samtlige norske aviser som handler om islam. Det har omtrent vært det temaet som har vært hyppigst og grundigst diskutert de siste tjue årene.

På tross av denne ekstreme overfokuseringen syter og klager innvandringskritikerene over at "vi må tørre å ta diskusjonen". Hva i helvete mener de konkret med dette?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Vi har hørt argumentet tusen ganger tidligere :"vi må ikke legge lokk på diskusjonen, alle meninger må bli hørt og ingen må sensureres." Jeg se derimot til gode å høre hva dette skal bety i praksis. Innvandring- og asylpolitikk er diskutert i offentligheten til det ekstremt kjedsommelige og du finner daglige innlegg i samtlige norske aviser som handler om islam. Det har omtrent vært det temaet som har vært hyppigst og grundigst diskutert de siste tjue årene.

På tross av denne ekstreme overfokuseringen syter og klager innvandringskritikerene over at "vi må tørre å ta diskusjonen". Hva i helvete mener de konkret med dette?
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg ikke erfart at det blir diskutert ordentlig. I motsetning til deg har jeg kun sett innlegg eller artikler hvor problemer med denne politikken blir dratt opp, men aldri diskutert godt nok til at man kommer fram til konklusjoner om tiltak.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Personlig har jeg ikke erfart at det blir diskutert ordentlig. I motsetning til deg har jeg kun sett innlegg eller artikler hvor problemer med denne politikken blir dratt opp, men aldri diskutert godt nok til at man kommer fram til konklusjoner om tiltak.
Vis hele sitatet...
Det er jo heller ikke slik en debatt i media fungerer, så det er jo ikke så rart. Hvor ofte har du sett det utfallet når det kommer til andre temaer?
Avgjørelser blir ikke tatt på bakgrunn av leserinnlegg alene, men det er en måte for menigmann å si hva man mener om saken.
Sist endret av Mith; 18. april 2012 kl. 09:01.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er jo heller ikke slik en debatt i media fungerer, så det er jo ikke så rart. Hvor ofte har du sett det utfallet når det kommer til andre temaer?
Avgjørelser blir ikke tatt på bakgrunn av leserinnlegg alene, men det er en måte for menigmann å si hva man mener om saken.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg formulerte meg feil, men jeg mente selvfølgelig at de utallige leserinnleggene burde bli til en ordentlig politisk debatt hvor man kan diskutere seg fram til tiltak. Det er mulig det ikke er sånn eller pleier å være sånn. Men det er uansett slik jeg mener det burde være. Debatten bør uansett bli dratt opp på ny.

Det er akkuratt som om en åpen debatt om legalisering. (Ikke bli irritert hvis jeg bruker dette som parallell:P) Men hvis man ville fått en debatt så ville det også blitt lagt fram negative og positive sider slik at man lettere kunne fått et riktig syn på saken.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Mulig jeg formulerte meg feil, men jeg mente selvfølgelig at de utallige leserinnleggene burde bli til en ordentlig politisk debatt hvor man kan diskutere seg fram til tiltak. Det er mulig det ikke er sånn eller pleier å være sånn. Men det er uansett slik jeg mener det burde være. Debatten bør uansett bli dratt opp på ny.
Vis hele sitatet...
Hehe, disse utallige leserinnleggene er jo stort sett verdiløst babbel frem og tilbake mellom folk som mener de har noe fornuftig å si. Det er jo derfor de er der. De er en del av den offentlige debatten, men det er ikke slik at politiske avgjørelser blir tatt på den bakgrunnen.
Altså, leserinnlegg er en måte folk som ikke engasjerer seg i politikken kan forsøke å påvirke politikere. Politikere tar da til seg disse meningene og diskuterer utifra det de har lest/fått fortalt, og blander inn sine egne meninger. Når det er diskutert på lokalt nivå (og faktisk har støtte lokalt) kan man ta det videre høyere opp i partisystemet der hele prosessene gjentas, helt til man tilslutt får fram noe konkret. Dette er prosesser som tar lang tid og krever mye jobb, vi leker jo ikke politikk.
Sist endret av Mith; 18. april 2012 kl. 09:32.
Tror dere det er tenkelig at noen radikale høyrevendte vil utføre et slikt angrep i fremtiden?
Sitat av Bacterius Vis innlegg
Tror dere det er tenkelig at noen radikale høyrevendte vil utføre et slikt angrep i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Jepp.

Skummelt at Breivik får kommunisere med alle høyreekstreme som han gjør via brev.. Brevene blir riktignok moderert, men man vet aldri. Han kan nok det å formulere seg..
I går sa Breivik følgende:
Nei, altså hvis jeg hadde vært ondskapsfull, så kunne jeg jo begynt å snakke om hva som skjedde på MS Thorbjørn og en del andre ting, men jeg har ikke tenkt til å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Noen som vet hva som skjedde på MS Thorbjørn som skulle være så ondskapsfullt? Denne ferjen ble vel bare brukt av han for å komme seg over på øya og deretter var det en del overlevende som klarte å komme seg unna med den. Vi har vel aldri hørt at det skjedde noe spesielt ombord på ferjen?
For å svare på spørsmålet mange lurer på ang. offentliggjøring av videoopptakene fra rettsaken har jeg klippet og limet fra VG Netts spørsmålsspalte:

Ekada77: Är det troligt att ljudupptagningar av rättegången, de delar som icke kringkastes, kommer att offentliggöras någon gång i framtiden?

Svar: Hei! Hele rettssaken filmes, selv om det ikke er lov å kringkaste det. Oslo tingrett har bestemt at disse opptakene vil bli gitt til Riksarkivet. De vil sannsynligvis bli klausulert for 60 år, noe som innebærer at de i utgangspunktet ikke blir offentliggjort før det.
Vis hele sitatet...
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Jepp.

Skummelt at Breivik får kommunisere med alle høyreekstreme som han gjør via brev.. Brevene blir riktignok moderert, men man vet aldri. Han kan nok det å formulere seg..
Vis hele sitatet...
Sitat fra VG: En ansatt bruker mye av sin tid til å gå gjennom disse brevene.

- Men vi sensurer ikke. Kun dersom det planlegges straffbare handlinger og informasjon som kan avsløre sikkerhetsmessige forhold, holder vi det tilbake og sender det til politiet, sier han til VG.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Bacterius Vis innlegg
Tror dere det er tenkelig at noen radikale høyrevendte vil utføre et slikt angrep i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Det meste, om ikke all, terrorisme i Norge er gjort av høyreekstreme mot venstretilhørere. Eller snarere, høyre-nasjonalister mot venstretilhørere, bare slik at noen økonomisk liberale som driter i hvor mange innvandrere vi har ikke blir sinte på meg.

I 1977 ble en bokhandel i Tromsø angrepet, eller rettere sagt, sprengt. Petter Kristian Kyvik angrep i 1979 1. Mai toget i Oslo.
Videre har Blitz huset fått juling to ganger av Nazister og flere ganger har aktive venstretilhørere fått juling av Nazi miljøer.
1985 ble en moske på Frogner angrepet av medlemmer fra det Nasjonale Folkeparti.

Det har vært tilfeller hvor venstreorienterte har kastet noen brannbomber her og der. Dog har de kastet disse bombene på hverandre, og ikke på sin politiske motpol.

Det er tenkelig at motstandere av et multikulturelt samfunn vil utføre flere terrorhandlinger. Personlig vil jeg gå så langt som å si at det utenkelig at vi ikke opplever nye angrep.
Dette har sikkert vært oppe før.

Men er det bare meg eller har ABB et poeng med at muslimer og alt det der ?? Jeg tror at viss vi ikke gjør noe så vil Norge bli et muslimsk land.


Jeg støtter ikke ABB og hans handlinger men selve tankegangen er jeg med på.
Sist endret av Oddiii; 18. april 2012 kl. 12:37.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Jeg støtter ABB og hans handlinger men selve tankegangen er jeg med på.
Vis hele sitatet...
Nå glemte du vel å skrive ikke.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nå glemte du vel å skrive ikke.
Vis hele sitatet...
Beklager veldig !!! mente selvfølgelig ikke
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
..tillegg til det Sio skriver; jeg mener forsåvidt også høyreekstreme er farligere enn den terrorismen fra überradikal muslimer i den forstand at de kjenner Norge, samfunnet, infrastrukturen veldig godt.

Et godt eksempel på det er jo i første rekke 22.juli, Breivik visst f.eks nøyaktig hvor han skulle kjøre etter at bomba ble sprengt (bilulykke E18), -og hvordan han skulle komme lettest mulig til regjeringskvartalet og Utøya også.

Uten å ha håndfaste dokumenter, så vil jeg også si at internasjonalt har høyreekstremismen vært desto farligere enn venstreradikalismen. Det blir noen ganger som å sammenlikne pest og kolera, men jeg mener pesten -i dette tilfellet høyreekstremismen - har vært desto mer utbredt og besto mer 'zealous' (for å bruke et engelsk uttrykk) gjennom tidene.

Så for Norge, ja absolutt, det meste av terror og terrorliknende aksjoner har kommet fra høyreekstremismen.
Hvor mange ganger har dere hørt om at Hells Angels, young guns eller de verste blitzere har direkte gått imot sivilbefolkningen og vært en direkte fare for "vanlige folk"? -de er farlige ja, men kun hvis du blander deg inn med dem.

Sitat av Oddiii Vis innlegg
Dette har sikkert vært oppe før.

Men er det bare meg eller har ABB et poeng med at muslimer og alt det der ?? Jeg tror at viss vi ikke gjør noe så vil Norge bli et muslimsk land.


Jeg støtter ikke ABB og hans handlinger men selve tankegangen er jeg med på.
Vis hele sitatet...
N_E_I !! Norge kommer ikke til å bli et muslimsk land. Ikke om 10år, ikke om 20 år , ikke om 50 år , ikke om 150.

Hvorfor?? -Innvandringen av muslimer har vært stor, men AP har satt inn kraftige tiltak, og sist men ikke minst integreres innkommende muslimer relativt kjapt. De fornorskes altså. Bare ikke fort nok for FrP sin del!

Og ja, du har preket og spurt flere ganger om det der på freak!

Sitat av Oddiii Vis innlegg
Beklager veldig !!! mente selvfølgelig ikke
Vis hele sitatet...
Men du vil vel egentlig helst ha et hel-hvitt Norge, prøver du å egentlig si??

...Jeg kan i hvertfall trøste deg med at statistisk vil både Skandinavia og Norge vil ha hvite i stor majoritet leeenge. Norske kvinner har høyere fødselsrate enn mange andre europeiske, og den ganske høye fødselsraten blant innvandrerkvinner enn utelukkende bare for 1.generasjons-folk.

Når de så fornorskes/integreres etter hvert faller fødselsraten på "norsk nivå", kanskje t.o.m under den.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvor streames rettsaken hen?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvor streames rettsaken hen?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er lov å filme under forklaringen
Happy Buddha
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Tror ikke det er lov å filme under forklaringen
Vis hele sitatet...
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvor streames rettsaken hen?
Vis hele sitatet...
Det er allerede blitt skrevet her i tråden.
Kan kopiere og lime inn igjen jeg:
Hele rettssaken filmes, selv om det ikke er lov å kringkaste det. Oslo tingrett har bestemt at disse opptakene vil bli gitt til Riksarkivet. De vil sannsynligvis bli klausulert for 60 år, noe som innebærer at de i utgangspunktet ikke blir offentliggjort før det.

Og rettsaken streames på blant annet VG.
Jeg forstår ikke hvorfor denne rettsaken tar flere uker..

Noen som vet endt dato når dommen blir satt?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg forstår ikke hvorfor denne rettsaken tar flere uker..

Noen som vet endt dato når dommen blir satt?
Vis hele sitatet...
Juni snakket de om sist :P Er helt enig med deg, alt for langt tid....
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
..tillegg til det Sio skriver; jeg mener forsåvidt også høyreekstreme er farligere enn den terrorismen fra überradikal muslimer i den forstand at de kjenner Norge, samfunnet, infrastrukturen veldig godt.

Et godt eksempel på det er jo i første rekke 22.juli, Breivik visst f.eks nøyaktig hvor han skulle kjøre etter at bomba ble sprengt (bilulykke E18), -og hvordan han skulle komme lettest mulig til regjeringskvartalet og Utøya også.

Uten å ha håndfaste dokumenter, så vil jeg også si at internasjonalt har høyreekstremismen vært desto farligere enn venstreradikalismen. Det blir noen ganger som å sammenlikne pest og kolera, men jeg mener pesten -i dette tilfellet høyreekstremismen - har vært desto mer utbredt og besto mer 'zealous' (for å bruke et engelsk uttrykk) gjennom tidene.

Så for Norge, ja absolutt, det meste av terror og terrorliknende aksjoner har kommet fra høyreekstremismen.
Hvor mange ganger har dere hørt om at Hells Angels, young guns eller de verste blitzere har direkte gått imot sivilbefolkningen og vært en direkte fare for "vanlige folk"? -de er farlige ja, men kun hvis du blander deg inn med dem.
Vis hele sitatet...
Du sier venstreradikale er kun farlige hvis man blander seg inn med dem, vel, da vil jeg heve det samme om høyreradikale.
Breivik påstår jo akuratt dette; at arbeiderpartiet har blandet seg inn og endret "det norske" til multikulturisme. Når han igjen ikke fikk noe gjennomslag for disse teorier demokratisk valgte han å utføre 22. juli masakeren.

Vi trenger heller ikke se veldig langt tilbake i tid før vi finner en hel gjeng unge utlendinger sammen med venstrevridde ungdom som raserte store deler av Karl Johan.
Sitat fra VG: "Da anti-israelske demonstranter gikk til angrep på folkemengden[...]"

Ufarlige for de som ikke blander seg? Hmmm, vel.
Er dog bedre å knuse ruter enn ansikter, men hadde ikke politiet grepet inn hadde trolig det vært tilfellet. Dette kan selvfølgelig også vendes om og si at hadde politiet vært på Utøya raskere hadde færre blitt drept (noe jeg ikke tror noen vil bestride).

Kilder: VG.no ABCNyheter.no

Sitat av ClaesGreve
Jeg forstår ikke hvorfor denne rettsaken tar flere uker..

Noen som vet endt dato når dommen blir satt?
Vis hele sitatet...
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Juni snakket de om sist :P Er helt enig med deg, alt for langt tid....
Vis hele sitatet...
Det er satt av 10 uker til rettsaken. Siste arbeidsdag 10 uker fra sist mandag er fredag den 22. juni (hvis jeg ikke tar helt feil).

Så er det jo mulighet for å anke, og da vil saken komme opp igjen januar 2013.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg forstår ikke hvorfor denne rettsaken tar flere uker..

Noen som vet endt dato når dommen blir satt?
Vis hele sitatet...
Fordi saken er veldig omfattende...
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av zega Vis innlegg
Du sier , vel, da vil jeg heve det samme om høyreradikale.
Breivik påstår jo akuratt dette; at arbeiderpartiet har blandet seg inn og endret "det norske" til multikulturisme. Når han igjen ikke fikk noe gjennomslag for disse teorier demokratisk valgte han å utføre 22. juli masakeren.

Vi trenger heller ikke se veldig langt tilbake i tid før vi finner en hel gjeng unge utlendinger sammen med venstrevridde ungdom som raserte store deler av Karl Johan.
Sitat fra VG: "Da anti-israelske demonstranter gikk til angrep på folkemengden[...]"

Ufarlige for de som ikke blander seg? Hmmm, vel.
Er dog bedre å knuse ruter enn ansikter, men hadde ikke politiet grepet inn hadde trolig det vært tilfellet. Dette kan selvfølgelig også vendes om og si at hadde politiet vært på Utøya raskere hadde færre blitt drept (noe jeg ikke tror noen vil bestride).

Kilder: VG.no ABCNyheter.no
Vis hele sitatet...
Venstreradikale stater eller venstreradikale ideologier har fremdeles ikke gått inn for å utslette ètt bestemt folk, èn bestemt rase, èn bestemt kultur, whatever.
Det har skjedd mye grufullt av venstreradikale, absolutt -eksempler; gruppe-eksempel FARCgeriljan i Colombia og støyen fra de norske blitzere, stater/ledere-eksempel -Mao & Stalin, ideologi-eksempel Nord-Korea.

Forskjellen er at èn bestemt gruppe har ikke vært spesielt utsatt! Jeg har slett ikke sagt heller at "venstreradikale er kun farlige hvis man blander seg inn med dem". Det jeg sa er at hvis man ser på flere andre grupperinger i samfunnet som er farlige - enten grupperingene er politiske eller ikke -- så står et fåtall av dem like farlige for alle andre "vanlige folk" som Breivik, SIAN, og deres like ekstreme meningsfeller. Muligens, -muligens, er islamske hyperradikale der, like farlige altså.. Men det vet vi ikke enda- de har jo ikke utført enda noen aksjoner på norsk jord.

Eksemplet ifra Sverige der han idioten sprengte seg på gata er helt greit, sjølsagt kunne han ha tatt mange med seg i døden, ..eks på islamsk terror.
Men hvor mange flere ganger har ikke svenske nynazi-pakk rystet hele Sverige før?

Til syvende og sist er dette som å sammenligne pest og kolera, som jeg nevnte før!
Jeg mener bare pesten her er muligens verre, den er jo mer utbredt, kanskje også mer smittsom! Men vi vet ikke ennå..
Sist endret av aeon_illuminate; 18. april 2012 kl. 15:37.
Kan noen si med sikkerhet om videooverføringen er åpent for alle som ikke har noe med saken å gjøre, hører mye forskjellig. Og hvor søker man om å møte til videooverføring i Oslo Tingrett, hørte man måtte søke én dag i forveien.
Er nå snakk om at alle interesserte og presse skal få lov til og møte i de lokale tingrettene, noe jeg ser som kjempebra.

Dette er et tilbud jeg vil bruke.
http://www.aftenbladet.no/nyheter/te...l#.T47It6vyCtY
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Er nå snakk om at alle interesserte og presse skal få lov til og møte i de lokale tingrettene, noe jeg ser som kjempebra.

Dette er et tilbud jeg vil bruke.
http://www.aftenbladet.no/nyheter/te...l#.T47It6vyCtY
Vis hele sitatet...
Slik jeg leser det er det idag ikke lov for publikum å møte opp.
Viste ikke at dette var en lukket rettssak?
Sitat av weed911 Vis innlegg
Slik jeg leser det er det idag ikke lov for publikum å møte opp.
Viste ikke at dette var en lukket rettssak?
Vis hele sitatet...
Er ikke en lukket rettsak men pga omfanget på antall berørte og presseombud, så er det ikke plass rett og slett for oss vanlige. Men fra linken skal de nå se om det er muligheter for dette.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg

Eksemplet ifra Sverige der han idioten sprengte seg på gata er helt greit, sjølsagt kunne han ha tatt mange med seg i døden, ..eks på islamsk terror.
Men hvor mange flere ganger har ikke svenske nynazi-pakk rystet hele Sverige før?

Til syvende og sist er dette som å sammenligne pest og kolera, som jeg nevnte før!
Jeg mener bare pesten her er muligens verre, den er jo mer utbredt, kanskje også mer smittsom! Men vi vet ikke ennå..
Vis hele sitatet...
Holder det ikke med Nazister a? Så siden vi allerede har nazister så kan vi like greit a islamistiske terrorister også?
Hadde ikke politiet gripet inn i Oslo under de opptøyene tør jeg å påstå at like mange ville stryket med der også.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Er ikke en lukket rettsak men pga omfanget på antall berørte og presseombud, så er det ikke plass rett og slett for oss vanlige. Men fra linken skal de nå se om det er muligheter for dette.
Vis hele sitatet...
Så må jeg søke dagen før for å møte opp til videooverføring i Oslo Tingrett? Isåfall hvor?
Er det ingen som har vært på det i Oslo Tingrett som kan gi et lite referat fra prosessen?