Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2137
Hei. Fikk en Blaupunkt i dag, og skal prøve å få den på svev. Har ikke ledningsnettet så skal lodde ledningene fast til pinnene. Men problemet er at jeg ikke fatter koblingskjemaet

Noen som kan hjelpe meg med dette ? Jord/- er greit nok, men + ?

http://www.conofrei.com/graphics/625175-RCD-300-BVX-pinout.jpg


Mvh Even
Står det +UB på den pinnen under SAFE?
Og jord til den til høyre for SAFE?

Klarer ikke helt se hvordan det ellers skulle være, og med
tanke på at U = volt vil jeg tro at UB er volt battery?

Hvordan bil er det fra? kan tenkes jeg kan klarer og finne noe når jeg kommer meg på jobb, type autodata/blaupunkt..

lykke til!
Trådstarter
8 0
Står +UB under safe ja og jord til høyre for Safe. Koblet opp Safe og UB i går, og jord og fikk bare blå skjerm og noe annet lys på knappene. Ingenting annet.

Står orginalt i en VW Golf tror e
Du kom inn på forumet Men jeg har søkt litt rundt, og har funnet ut at du vil støte på ett annet problem også, nemlig inngangskode på spilleren.
Trådstarter
8 0
Ja viste at det var kode, Men der ordner mi siden vis e kommer inn på selve spilleren Fredrik
Prøv å koble pluss til +UB og +Ub CDC og SAFE og koble jording til alle jordingsmerker og chassiet på spilleren
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er KUN jord og 12volt til "+UB" ved siden av jordinga som skal ha spenning inn på den spilleren. Du får forøvrig ikke brukt spilleren i noe annet enn en volkswagen, da du også trenger can-signalene for i det hele tatt å få slått på spilleren, så dette skrivebordsprosjektet ditt er litt bortkastet. Eventuelt må du kjøpe eller lage en CAN-emulator.

Kontaktene øverst til høyre er for en CD-skifter. LR, LF, RF og RR er høyttalerutgangene. Men du får altså ikke brukt spilleren uten å koble den til i en VW. Spilleren ser ut som den er tatt fra en Touran.