Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1001
Hei!
Har et noobish logitech x-230 system på dataen..
Problemet er at når jeg spiller høy lyd blir det en slags lyd ut av lufte hullet på subben, virker som om det er for trangt, kan det stemme? når jeg setter en finger inni blir lyden enda værre, så virker som om det er det... hvordan blir det vis jeg fjerner det papp røret inni? trenger tips til og få bort den stygge lyden :P virker som at den ikke får ut nokk luft i gangen xd
se vedlegg
Det du hører er "bare" vanlige blåselyder som gjerne oppstår i porten/røret på bassrefleks-kasser. Å fjerne papprøret vil fikse problemet, men også fjerne "all" bass!

Prøv et gammelt triks med å stappe porten full av sugerør (den store typen) og kapp dem så de er like lange som selve porten. Dette setter ned hastigheten på luften i røret og blåselyder blir redusert.
Sist endret av Jotun; 5. august 2011 kl. 20:13.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Det du hører er "bare" vanlige blåselyder som gjerne oppstår i porten/røret på bassrefleks-kasser. Å fjerne papprøret vil fikse problemet, men også fjerne "all" bass!

Prøv et gammelt triks med å stappe porten full av sugerør (den store typen) og kapp dem så de er like lange som selve porten. Dette setter ned hastigheten på luften i røret og blåselyder blir redusert.
Vis hele sitatet...
takk for tipset! skal prøve det
Eller finn en svamp eller noe lignende som du skjærer til å "plugger" hullet med... bassen vil bli noe svakere men du slipper den irriterende "luft" lyden...
HøyRisiko Psykopat
eller kanskje bruke noe tynn filt å teipe over hullet, eller noe annet fiber som luft kommer lett gjennom.
ingen av tipsene som funket noe serlig :/ fikk ikke noe bass når jeg plugget i svamp, lurer på om jeg heller skal kjøpe et nogent bedre anlegg istede ;p noen tips? 0-2000kr klassen