Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1374734
Les innlegget mitt en gang til, så skjønner du hvorfor JEG mener at Andersnordic kan kobles til ABB.
Det er ikke mange spor via ABB, men av de som er der kan innholdet kobles mot ABB. I tillegg er Andersnordic et nick som ABB har brukt flere steder.
ABB er 32 år, og ikke 33år Andersnordic, men samtidig er vel det ganske vanlig at man ikke oppgir 100% riktige opplysninger.
AndersNordic på youtube må nesten være ABB.
Musikksmaken er nøyaktig samme, kanaler som AndersNordic er tilknyttet er ekstrem, armenia1968 har faktisk postet innlegg med samme innhold som finnes i manifestet.

Samt følgende:
Om Aylar Lie Most "importantly, best artist in the world who has converted from Islam to Christianity!"
http://bit.ly/p3XVLE

omfg, its brilliant!!!:-)
Andersnordic
http://bit.ly/rpRMlA

I denne linken er det http://bit.ly/rpRMlA er det Audrey Gallagher som synger. Det er favorittartisten til ABB og er nevnt i manifestet.

http://www.youtube.com/user/Andersnordic tilfeldig nok kun en sang lagt ut: This World is Watching ME.

Tilfeldigheter? AndersNordic er jo et "nick" som ABB har brukt ved flere anledninger.
Uff, da er vi i gang med navn og bilder på ofrene:

http://www.dagbladet.no/terror/ofrene/
Greit, da får jeg tro på at det er han. Ser han har kommentert på en annen video også, der to mørkhudede opptrer ( Link )

Amazing grp, only negative is the name. Its too "straight outa locash"!
Vis hele sitatet...
Han har tydeligvis et problem med å bruke et mellomrom mellom ord smiley, samme som i manifestet.

Jeg er overbevist!
Sist endret av shonny; 26. juli 2011 kl. 12:54.
Sitat av LiveUpdates100 Vis innlegg
Jeg trekker selv tilbake det jeg tidligere sa om at det ikke er ham. Det er det helt garantert.

En litt ovenfor her har postet en link hvor du kan lese alle kommentarene brukeren har postet, og det er helt soleklart at det er Anders' bruker. Han har kommet med flere poster hvor han ytrer negativitet mot Islam, samt roser Aylar Lie for å ha konvertert til kristendommen.

Det er ingen tvil. Bare les alle kommentarene så blir du like overbevist.

Grunnen til at han har oppført Sverige er fordi Anders "så til Sverige" på mange måter. Han har selv sagt at Norge lider av et mindreverdighetskompleks overfor Sverige. At han har oppgitt litt feil fødselsdato er vel ingenting spesielt. Selv gjør jeg stort sett alltid det, samt oppgir falsk nasjonalitet.

Den har vært logget inn i dag fordi Politiet kontrollerer kontoen.
Vis hele sitatet...
Du vet at negativitet til Islam er rimelig utbredt om dagen? Anders er også blant de mest vanlige navnene her i Skandinavia.

Slutt å lek dekdektiver, vær så snill. Det begynner å bli flaut, og dere risikerer at det går utover andre.
Sist endret av Gamgee; 26. juli 2011 kl. 12:54.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Du vet at negativitet til Islam er rimelig utbredt om dagen? Anders er også blant de mest vanlige navnene her i Skandinavia.

Slutt å lek dekdektiver, vær så snill. Det begynner å bli flaut, og dere risikerer at det går utover andre.
Vis hele sitatet...
Herre.

Han har kommentert: "omfg, its so god!!!)" på en av sangene han senere nevnte i både manifestet og på Facebook-profilen sin.

Eneste grunnen til at jeg ikke nevnte det, er fordi "Klovner i Kamp" allerede har gjort det. Les innlegget hans du.
Sitat av LiveUpdates100 Vis innlegg
Herre.

Han har kommentert: "omfg, its so god!!!)" på en av sangene han senere nevnte i både manifestet og på Facebook-profilen sin.

Eneste grunnen til at jeg ikke nevnte det, er fordi "Klovner i Kamp" allerede har gjort det. Les innlegget hans du.
Vis hele sitatet...
Etter det forrige innlegget ditt hvor du virket veldig sarkastisk og dette så blir jeg litt usikker. Mener du at andersnordic på youtube er ABB eller ikke?

Prøver ikke å være spydig, er bare genuint forvirret eller bare litt treg i oppfattelsen.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Etter det forrige innlegget ditt hvor du virket veldig sarkastisk og dette så blir jeg litt usikker. Mener du at andersnordic på youtube er ABB eller ikke?

Prøver ikke å være spydig, er bare genuint forvirret eller bare litt treg i oppfattelsen.
Vis hele sitatet...
Hæ? What? Hvordan kan du ikke forstå det? Les innlegget mitt litt lengre opp hvor jeg skriver at jeg ikke lengre er i tvil.
Sist endret av LiveUpdates100; 26. juli 2011 kl. 13:02.
Sitat av LiveUpdates100 Vis innlegg
Hæ? What? Hvordan kan du ikke forstå det? Les innlegget mitt litt lengre opp hvor jeg skriver at jeg ikke lengre er i tvil.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev at jeg var litt treg i oppfattelsen Og ja, leste innlegget ditt lengre oppe, og i forbindelse med at du mente det ikke kunne være ABB tidligere så tolket jeg det som sarkasme da du ombestemte deg.

Trengte bare en oppklaring, og takk for det!
En av Andersnordic sine youtube venner (armenia1968) er også ganske ekstrem.
Linker:
http://bit.ly/o4Urb2
http://bit.ly/q8gT4A
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Du vet at negativitet til Islam er rimelig utbredt om dagen? Anders er også blant de mest vanlige navnene her i Skandinavia.

Slutt å lek dekdektiver, vær så snill. Det begynner å bli flaut, og dere risikerer at det går utover andre.
Vis hele sitatet...
Bare fordi du ikke har klart å bidra med noe, så trenger ikke du å rakke ned på andre som faktisk har klart å finne ut interessante greier.

*Detektiv
Sist endret av Donkeybrain; 26. juli 2011 kl. 13:07.
Sitat av IkkeHam Vis innlegg
Hei! Jeg er så uheldig at jeg heter Anders Breivik.
Jeg er hverken terrorist eller høyreekstrem eller innvandingsmotstander
Vis hele sitatet...
Takk for at du belyser dette på en fantastisk bra måte!

Samtidig så håper jeg du får hjelp fra andre enn oss med å følge opp info / oppklare misforståelser vedr. din person.

Alt godt!
Sist endret av osWald; 26. juli 2011 kl. 13:09. Grunn: Utdyping
Sitat av Jotun Vis innlegg
Tidsplan 4.4, gaysir + vekt...

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo? Crafter er ikke utpreget "small". Inneholder: "18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + [COLOR="Purple"]ca. 30kg[/COLOR] gear) + 80kg (mini MC)"?[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog fra Lillestrøm 10.49? Hvordan komme fra Oslo til Lillestrøm?[/COLOR] [COLOR="Purple"]13.10 Tog/taxi tilbake til gården. Sjåfør observerer "liten bil" på gården [COLOR="Red"](Altså Doblo? Atos?)[/COLOR][/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo?[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør sees på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]03.41: Innlogging på Gaysir[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped/scooter tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo? Moped lagt i varerom?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)[/COLOR]

[COLOR="Red"]15.17?[/COLOR] [COLOR="Red"]Plassering av Crafter på ground zero R4[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.19[/COLOR] [COLOR="Purple"]Legger noe inn i Doblo[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.20 [/COLOR][COLOR="Purple"]Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata[/COLOR][COLOR="Red"]/Kongensgate/Tollbugata?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.22[/COLOR] [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.25?[/COLOR] [COLOR="Red"]Trafikkmaskinen?[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.27?[/COLOR] [COLOR="Red"]Kjører ned i Festningstunnelen?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]16.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Sentrum evakueres av fare for nye bomber[/COLOR]

[COLOR="Red"]Dumping av moped/hjelm ved Tyrifjorden for nødtransport vekk fra området ifall enda tregere BT/politi-respons under aksjonen? Bodysuit tørker i fartsvind, hjelm skjuler hår...[/COLOR]

[COLOR="Purple"]16.57: Melding til skipper om at politimann ønsker ferjetransport fra fastlandet til Utøya.[/COLOR] Fergen er ergo ikke ved kai da ABB ankommer.
[COLOR="Red"]ca. 17.10[/COLOR] [COLOR="Purple"]Tar fergen fra fastlandet, to synlige våpen + tung/stor koffert[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.18[/COLOR] [COLOR="Purple"]Ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Skuddløsning Utøya[/COLOR]

[COLOR="Purple"]17.27 [/COLOR][COLOR="Purple"]Politiet får nødanrop[/COLOR]
[COLOR="Purple"]17.52[/COLOR] [COLOR="Purple"]Første politi ankommer området, venter på båt.[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.09 [/COLOR][COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer området[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.25[/COLOR] [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.27[/COLOR] [COLOR="Purple"]Pågripes[/COLOR]

Med dette er tidsperioden for skyting på Utøya litt over én time, ikke 1,5t som er normalen i media nå.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke noe rapport om at mopeden er funnet ved Tyri fjorden, det er jo også mulig at mopeden ble brukt for å frakte seg fra parkeringen av fluktbilen på hammersborg torg, for å hente bombebilen på skøyen. Har noen sjekket ut om det er en mini mc i nærheten av der han ville parkert på Skøyen?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080774

Det går veldig ut over de som har samme navn ser jeg. Så det er bra du opplyser oss IkkeHam!


Edit: Mini MC er ikke nødvendigvis en liten moped/motorsykkel.
Sist endret av Spankyboii; 26. juli 2011 kl. 13:11.
kjedelig streiting
Her dras freakforum inn som hvor ABB møtte keten. Men det at keten solgt gjennom visse nick her, stemmer vel ikke helt?
Kanskje litt off-topic, men her ser dere en vekter gå amok rett etter angrepet.
http://www.youtube.com/watch?v=SOzFy...mbedded#at=263
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Kan anbefalle alle å se The Colbert Report fra 25.07
Der tar han opp bomben i Oslo, og media (spesielt i utlandet) sin reaksjon og forhåndsdømming av muslimer..
Jeg legger ut linken her, iogmed dette programmet ikke går på noen norske kanaler så håper jeg mod ikke sletter:
http://eztv.it/shows/53/the-colbert-report/
Sitter å søker litt etter mailadressen til ABB. Fikk opp bl.a dette:
http://i56.tinypic.com/mrcr9k.jpg

Det ser ut som enten han eller noen andre har skrevet om mailen? Har prøvd å lete litt på forumet der, men finner ingenting. Står heller ikke noe inne på artikkelen som vises på bildet. Noen som vet noe?
Sitat av LiveUpdates100 Vis innlegg
Herre.

Han har kommentert: "omfg, its so god!!!)" på en av sangene han senere nevnte i både manifestet og på Facebook-profilen sin.

Eneste grunnen til at jeg ikke nevnte det, er fordi "Klovner i Kamp" allerede har gjort det. Les innlegget hans du.
Vis hele sitatet...
Du kommer likevel ikke rundt det faktum at det står at brukeren er 33 år og svensk. At han "følte tilhørighet til Sverige" er bare bortforklaringer du bruker for å få resten til å passe med resonementet ditt.

Jeg sier ikke at det garantert ikke er Breiviks youtube-bruker, men at det langt i fra er sikkert.

Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Bare fordi du ikke har klart å bidra med noe, så trenger ikke du å rakke ned på andre som faktisk har klart å finne ut interessante greier.

*Detektiv
Vis hele sitatet...
Bare fordi du ikke forstod referansen til det barnslige ordet "dekdektiv", så trenger du ikke rakke ned på andre..
Sist endret av Gamgee; 26. juli 2011 kl. 13:20.
der kom det jeg ventet fra forsvareren hans http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...ivik/17459493/ skjønte jo hva han har hintet om i media igår og idag, med at breivik trodde han skulle bli skutt osv osv
Sitat av shonny Vis innlegg
Sitter å søker litt etter mailadressen til ABB. Fikk opp bl.a dette:
http://i56.tinypic.com/mrcr9k.jpg

Det ser ut som enten han eller noen andre har skrevet om mailen? Har prøvd å lete litt på forumet der, men finner ingenting. Står heller ikke noe inne på artikkelen som vises på bildet. Noen som vet noe?
Vis hele sitatet...
Prøv cache'n til Google neste gang: http://www.euroinvestor.dk/debat/deb...27425&MsgNo=42
Sitat av thallium Vis innlegg
Prøv cache'n til Google neste gang: http://www.euroinvestor.dk/debat/deb...27425&MsgNo=42
Vis hele sitatet...
Yes, fant ut av det tilslutt, trodde det var et litt eldre innlegg!

MEN, jeg fant noe annet som ikke har blitt skrevet her tidligere (tror jeg)

2009-12-05 08:42:59

In all cases.

It is very important that we here in the document does not restrict our “political commitment” to this page. There is great political upheavals taking place in Western Europe at this moment (a subversion of gressrotnivå). The cultural conservative movement is growing at record speed and it is a consolidation process going on in all Western European countries. ANYONE can contribute and every contribution counts The best thing you can do in Norway is to support Dokument.no either financially or through volunteer work. Visit the various Norwegian debate forum and market articles on the Dokument.no. With dedicated effort, I am sure that the document has the potential to become the new “Event”.

He will soon present their ideas for how this can be done.

I recommend to you all also strongly recommended to extend Facebook their networks, using the daily quota of 50 invitations to connect with Brits, French, Swedes, etc. Join groups that SIOE – Stop the Islamisation of Europe, Against Multiculturalism, join Progress Party, if anything

Watch the pages gatesofvienna, brussels journal, Jihad Watch, religionofpeace etc.

Read Fjord Man’s work “Defeating Eurabia”. This is f as the perfect Christmas gift for family and friends.

Add: Analekta Informatics on Facebook. This group communicates news articles that are unknown to most people.Very good news that the document can use if desired.

It is especially important that we, the Norwegian cultural conservatives, are making an effort. Norway and Sweden are among the world’s most repressive regimes the press (press censorship) when it comes to a critical view of Islamization and multiculturalism.

The biggest mistake most people make is they assume that “someone else” to make efforts for them. There is no other, it’s just us

Looking forward to meeting as many as possible of you on Thursday. Let’s hope his not choose Blitz Café or International).

(To Adde me on Facebook please send an email to )
Vis hele sitatet...
Kilde
Sist endret av shonny; 26. juli 2011 kl. 13:26.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Her dras freakforum inn som hvor ABB møtte keten. Men det at keten solgt gjennom visse nick her, stemmer vel ikke helt?
Vis hele sitatet...
Bang skrev vell noe om keten, men jeg blir veldig overraske om han er keten.
Vet ikke om dette er skrevet om før, men fant noe info fra hegnar

RE^1: Frp må starte en egen dagsavis, dagens media er kjøpt av AP
Det er helt et demokratisk problem at det ikke finnes en eneste avis som er kritisk til multikulturalisme og Islamisering.

Det er en del representanter for den "uoffisielle" kulturkonservative bevegelse som vurderer løsninger for øyeblikket.

Det mest sannsynlig vil være å utvikle Dokument.no.

Jeg vil anbefale alle som ønsker å bidra i denne prosessen til å kontakte Hans Rustad.

Det er en del ideer som allerede ligger på bordet. Mange opplever for øyeblikket dokument for å være litt for "tungt/seriøst" og for lite underholdende.

Det kan tenkes at en mellomløsning kan bli å kombinere folkelig stoff etc. Resultatet vil mest sannsynlig bli ganske liknende Jyllands-Posten (eller pre-1972 Aftenposten), kun en smule mer kritisk til multikulturalisme og Islamisering.

Fremskritt redaksjonen/ledelsen i FrP har i flere år hatt en ambisjon om en løsning men har tydeligvis ikke gått videre. Jeg har heller ikke hørt noen oppdatering fra mine FrP kontakter.

Uansett, jeg kommer til å bruke en del tid for å få til en løsning de neste måneder (redaksjonelle vurderinger, finansielle alternativer, mulige politiske bånd).

Du kan også kontakte meg på hvis du ønsker å bidra i denne prosessen. For øyeblikket ligger dette på researchstadiet.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som det er herfra han laget document.no?
Lippestad tror Breivik er sinnssyk. Selvfølgelig er han sinnssyk.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080811
Sitat av shonny Vis innlegg
Yes, fant ut av det tilslutt, trodde det var et litt eldre innlegg!

MEN, jeg fant noe annet som ikke har blitt skrevet her tidligere (tror jeg)
Vis hele sitatet...
Det er et av innleggene han har på document.no - bare oversatt til engelsk.
Det andre du fant var vel noen som diskuterte mailen til ABB , eller missa jeg noe?
Er det noen som kan oppdrive bildet av Breivik fra 2004 hvor han er observert i Homoparaden dansende på taket av en buss? (kilde)

(For dere som ennå ikke tror Breivik er homofil, les mitt sitat her eller les tråden på Gaysir.no her)
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Det er et av innleggene han har på document.no - bare oversatt til engelsk.
Det andre du fant var vel noen som diskuterte mailen til ABB , eller missa jeg noe?
Vis hele sitatet...
Jo, skrevet 23.juli. Trodde det var eldre!
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Kanskje litt off-topic, men her ser dere en vekter gå amok rett etter angrepet.
http://www.youtube.com/watch?v=SOzFy...mbedded#at=263
Vis hele sitatet...
Hater offentlige makts/tillitsmisbrukere. Tipper at media ikke vil belyse denne saken med det første (hvis noensinne), da de vil opprettholde bildet av en perfekt samkjørt nasjon de har brukt de siste dagene på å lage. Uansett, han som har lagt ut filmen burde sende en klage direkte til vekterservice eller anmelde saken til politiet selv.

Sitat av foobar2000 Vis innlegg
Er det noen som kan oppdrive bildet av Breivik fra 2004 hvor han er observert i Homoparaden dansende på taket av en buss? (kilde)

(For dere som ennå ikke tror Breivik er homofil, les mitt sitat her eller les tråden på Gaysir.no her)
Vis hele sitatet...
Jeg har mine tvil om hvorvidt han er homofil eller ikke. Uansett mener jeg det er irrelevant i forhold til motiv. Kan aldri forestille meg en skaphomse som blir så forstyrret av at han ikke tør å stå frem, så han lager et kompendium på 1500+ sider hvor han skildrer en ideologi, for deretter å gå gjennom ild og vann slik at han kan bombe regjeringskvartalet og skyte på Utøya.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Jeg har mine tvil om hvorvidt han er homofil eller ikke. Uansett mener jeg det er irrelevant i forhold til motiv. Kan aldri forestille meg en skaphomse som blir så forstyrret av at han ikke tør å stå frem, så han lager et kompendium på 1500+ sider hvor han skildrer en ideologi, for deretter å gå gjennom ild og vann slik at han kan bombe regjeringskvartalet og skyte på Utøya.
Vis hele sitatet...
Les mitt sitat. Det er liten tvil om den saken.

Ved å avdekke hans legning vil han miste all appell til andre høyreekstremister.
http://i53.tinypic.com/2ztjzag.png

Litt off-topic, men se hva finn.no foreslår nå om dagen!
Sitat av foobar2000 Vis innlegg
Les mitt sitat. Det er liten tvil om den saken.

Ved å avdekke hans legning vil han miste all appell til andre høyreekstremister.
Vis hele sitatet...
No offence, men ditt sitat er ingenting annet enn spekulasjoner, som ingen andre enn ABB kan bekrefte eller avkrefte. At du er overbevist gjør det ikke automatisk til sannhet.
Sist endret av Nerdefruen; 26. juli 2011 kl. 13:51.
Sitat av Faenskapern Vis innlegg
http://i53.tinypic.com/2ztjzag.png

Litt off-topic, men se hva finn.no foreslår nå om dagen!
Vis hele sitatet...
Det er fordi det var det siste du søkte på på finn.no, eller noe i nærheten av hva du har vært inne på.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av Faenskapern Vis innlegg
Litt off-topic, men se hva finn.no foreslår nå om dagen!
Vis hele sitatet...
Finn foreslår lignende ting som man har søkt på før. Ingenting spesielt eller verdt å merke seg..
Dupeer: Har ikke vært inne på noe annet en biler og bilstereo den siste uka.... :P
Hmm, kanskje du sjekka linken som ble lagt ut her i stad? På min forslagsliste står det hus og i tillegg det geværet
Sitat av IkkeHam Vis innlegg
Hei! Jeg er så uheldig at jeg heter Anders Breivik. Jeg vil gjerne at dere droppe å legge ut info som er knyttet til meg og ikke den forferdelige morderen.

Jeg har brukt nicket NonServiam mange steder, bl.a. for å diskutere politikk og våpen, da jeg er skytter. Jeg skyter for Akademisk Skytterlag, så det er et feilspor.

Jeg samler også på mekaniske ur, derfor dukker navnet mitt opp i mange slike sammenhenger.

Mine mailadresser er og en gammel fra UiO,

Jeg håper på forståelse for jeg helst ikke vil ha min info blandet inn i info rundt morderen, still meg gjerne spørsmål på PM om leads dere tror er ham men som kan være meg.

Jeg er hverken terrorist eller høyreekstrem eller innvandingsmotstander
Vis hele sitatet...
Forstår at det må være vanskelig å ha lignende navn som ABB i dag. Flott at du poster informasjon her, så kan vi få sjekket ut av saken mulige spor, uten å kaste bort tid unødvendig.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
No offence, men ditt sitat er ingenting annet enn spekulasjoner, som ingen andre enn ABB kan bekrefte eller avkrefte.
Vis hele sitatet...
"Jeg stusser over at en som vil fremstille seg som kristenmoralsk ville ha beskrevet tilfeldig sex og prostitusjonsbruk for å være selvutleverende ærlig, og ser det som mer sannsynlig at han er troende til å skryte på seg slikt for å dekke over noe han ikke vil skal komme frem."

"Når han samtidig også påstår at han simulerte skjult homofil praksis som et "alibi" og en forklaring overfor omgivelsene om hvorfor han ikke hadde heterofile forhold og et aktivt seksualliv, og på toppen av det hele forteller at han forutser å bli fremstilt som homofil og pedofil, så er det lett å få inntrykk av at han er redd for at hans virkelige seksuelle preferanser og praksis skal bli avdekket, og prøver å bygge opp et inntrykk av alt som spas opp bare vil være løgner for å skade ham."

Andre poeng:
- Flere homofile personer trekker kjensel på han
- Anspent forhold til faren, men særdeles godt forhold til moren
- Aldri hatt kjæreste
- Prater alltid om alle damene han skal ha hatt, men som ingen har sett
Sitat av foobar2000 Vis innlegg
"Jeg stusser over at en som vil fremstille seg som kristenmoralsk ville ha beskrevet tilfeldig sex og prostitusjonsbruk for å være selvutleverende ærlig, og ser det som mer sannsynlig at han er troende til å skryte på seg slikt for å dekke over noe han ikke vil skal komme frem."

"Når han samtidig også påstår at han simulerte skjult homofil praksis som et "alibi" og en forklaring overfor omgivelsene om hvorfor han ikke hadde heterofile forhold og et aktivt seksualliv, og på toppen av det hele forteller at han forutser å bli fremstilt som homofil og pedofil, så er det lett å få inntrykk av at han er redd for at hans virkelige seksuelle preferanser og praksis skal bli avdekket, og prøver å bygge opp et inntrykk av alt som spas opp bare vil være løgner for å skade ham."

Andre poeng:
- Flere homofile personer trekker kjensel på han
- Anspent forhold til faren, men særdeles godt forhold til moren
- Aldri hatt kjæreste
- Prater alltid om alle damene han skal ha hatt, men som ingen har sett
Vis hele sitatet...
Og poenget ditt er...? Det er, uansett hvordan du vrir og vender på det, ingenting annet enn spekulasjoner!
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Greia med det jeg kommenterte var at han kan sende en annen type PM for å få det bekreftet, sikkert veldig ålreit å få mistanker tilsendt i innboksen sin om folk som spør om han er ABB.
Vis hele sitatet...
Joda, men sikkert flott å bli sjekket ut av saken også, så man slipper mer pes?
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Og poenget ditt er...? Det er, uansett hvordan du vrir og vender på det, ingenting annet enn spekulasjoner!
Vis hele sitatet...
Hele denne tråden er spekulasjoner. Er fremdeles gøy og samtidig en plausibel sjanse for å finne noe interessant
Sitat av foobar2000 Vis innlegg
Les mitt sitat. Det er liten tvil om den saken.

Ved å avdekke hans legning vil han miste all appell til andre høyreekstremister.
Vis hele sitatet...
Bare tull. Den bevegelsen ABB henter sin inspirasjon fra er langt fra veldig homofobe, og det er flere innen bevegelsen som er homofile. Blant annet avdøde Pim Foruyn var homofil. Og den kristendommen disse folka på document.no osv snakker om er ikke nødvendigvis den religiøse praksisen kristendom kan være, men heller de kulturelle trekkene de mener er kristne trekk. Så man kan fint ha disse synspunktene, kalle seg selv kristen, men være homofil eller gå til prostituerte. Mange av disse folka er veldig liberale når det kommer til hvites atferd, men veldig kritisk til det meste muslimer foretar seg.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Du kommer likevel ikke rundt det faktum at det står at brukeren er 33 år og svensk. At han "følte tilhørighet til Sverige" er bare bortforklaringer du bruker for å få resten til å passe med resonementet ditt.

Jeg sier ikke at det garantert ikke er Breiviks youtube-bruker, men at det langt i fra er sikkert.



Bare fordi du ikke forstod referansen til det barnslige ordet "dekdektiv", så trenger du ikke rakke ned på andre..
Vis hele sitatet...
Fyren snakker til og med til en viss grad svensk. Han har nemlig skrevet noe på svensk på World of Warcraft-forumer. Du er ikke annet enn desillusjonerende dersom du ikke klarer å vedkjenne at brukerkontoen er hans.

Det er unødvendig å kaste bort tiden på å skulle overbevise deg, du får være så mye i tvil du bare vil. Faktum er at du enten må innha betydelig svakere analytiske evner, eller betydelig mindre informasjon og innsikt i mannens bakgrunn for å konkludere med noe annet.

Rant over.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Hele denne tråden er spekulasjoner. Er fremdeles gøy og samtidig en plausibel sjanse for å finne noe interessant
Vis hele sitatet...
Ja, men syns man skal holde seg for god til å komme med "fakta" og bruke egne meninger/spekulasjoner som kilder.
hvis ABB har vært i kontakt med keten gjennom nFF... da er det jo en sjanse for at han har bruker her, er det noen som har funnet ut noe om det?
Sitat av Klovner i Kamp Vis innlegg
En av Andersnordic sine youtube venner (armenia1968) er også ganske ekstrem.
Linker:
http://bit.ly/o4Urb2
http://bit.ly/q8gT4A
Vis hele sitatet...

armenia1968 ser ut til å være en person Serop Azarian
Og English defence league, som er den mest militante avgreiningen av disse politiske strømningene, og som helt sikkert har sin andel av antisemitiske og homofobiske medlemmer, har også en egen avdeling som går inn for å forsvare homofile, bifile og transeksuelle fra muslimers hets. De samarbeider også med sikher osv, og kan tilsynelatende inngå allianser med alle som er mot muslimer.

http://theenglishdefenceleagueextra....xtremists.html
As well as aggravating religious tensions, the EDL has established a Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender Division to "defend" gay people from Sharia law. There are also specialist divisions for women, soldiers and disabled people. The report warns these communities to be vigilant against "selective racism" and the EDL's attempts at manipulation.
Vis hele sitatet...
En vesentlig ting jeg lurer på er hvordan pressen kunne benytte
helikopter over Utøya samtidig som politiet uttalte at det var for
dårlig vær i området til at de kunne ha flydd inn med helikopter.

Jeg er ikke helikopterpilot, men lurer likevel litt på dette.

En helt annen ting; kan denne saken ha noe som helst med ABB's påståtte Knights Templar-bevegelse å gjøre?
Sist endret av PVestlandia; 26. juli 2011 kl. 14:14.
Et veldig viktig poeng her er at homofile selv går ut og sier at det er noe spesielt med Breivik. Homofile kjenner til denne type tankegang, det med å leve i skjul fra samfunnet/ikke stå frem med den du egentlig er, på en helt annen måte enn heterofile.
Har ABB hatt noe konto her på Freak?
Sitat av foobar2000 Vis innlegg
Et veldig viktig poeng her er at homofile selv går ut og sier at det er noe spesielt med Breivik. Homofile kjenner til denne type tankegang, det med å leve i skjul fra samfunnet/ikke stå frem med den du egentlig er, på en helt annen måte enn heterofile.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du skal legge alt for mye vekt på akkurat hva som blir sagt på Gaysirs forum, noen homser ser homser over alt...
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.