Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375056
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
er ikke politiet redd for at han skal signalisere ut meldinger etc? og derfor var det lukkede dører osv.

ser han har en rød lacoste skjorte der han sitter i bilen, er vell ikke det vanligste å ha på seg er det? kan krokodille være et signal ut eller noe? kanskje til et referat i manifestet eller lignende?

"kjeder meg så blir wannabe sherlock da" :P
Vis hele sitatet...
Er ikke Lacoste det vanligste plagget blant vestkantgutter? :P
Tror nok ikke det er noe å henge seg opp i.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
er ikke politiet redd for at han skal signalisere ut meldinger etc? og derfor var det lukkede dører osv.

ser han har en rød lacoste skjorte der han sitter i bilen, er vell ikke det vanligste å ha på seg er det? kan krokodille være et signal ut eller noe? kanskje til et referat i manifestet eller lignende?

"kjeder meg så blir wannabe sherlock da" :P
Vis hele sitatet...
Å, jeg hadde vel dratt til med noe mer enn bare Sherlock på den der.. :P

Får fanger bruke personlig klær? Er dette isåfall klær funnet i Doblo'en, som han dermed får bruke? Eller har etterforskerne på gården tatt med en neve klær nedover?
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei. Hun sang ikke på Rådhusplassen. Det var en annen som var der.
@Jotun Har ABB blitt observert i politiuniform ved eksplosjonen, eller kan kan han ha skiftet til politiuniform på vei ut til Utøya?

Beklager hvis dette er noe som er blitt diskutert for lenge siden, men ligger ikke i din timeline og tråden er svært lang
(moderatorer er velkomne til og korte ner på innlegget mit, men eg har teke med alt slik folk ikkje treng og opne mannifestet, men kan lese det som eg har teke ut frå det)
Justiciar Knights and the PCCTS, Knights Templar uniform
Har teke utgangspunkt i biletet av han i uniform sie 1511. Fodi eg var nyfiken på symboliken i det han har på seg.
Og har "funne" ut kva dei forskjellige "distengsjonane" seier om kva han ser på seg sjølv som.

Kortversjone av sie 1075-1097, Han har dekorert seg for alle moglige utslag av auksjonen, og korleis han håpa at angrepa hans ville ende.

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/25/1311613787042_98.jpg

Først ut er bånda på venstre sie. Han har på seg 13 av 19 mulige.
Reagerte på måten han har rangert dei på uniformen på, Normalt sett så skal jo desse rangersat etter eit system. Finn ingen logikk i Rangjeringa hans. Som samsvarer med lista på side 1088-1089 (tenker då feks i stigandes synkandes rekkefølge).

Han har sortert dei slik. (* = Tom. #="nytt bånd")
* # 2 # *
16#17# 15
4c# 5 # 13
6 # 7 # 9
8 # 11# 10
1 # 18# 14

Betiydninga av bånda fann eg på sie 1078-1086
Sitat av 3.65 Military awards and commendations – decorations of the Knights Templar (armed and civilian efforts)
3.65 Military awards and commendations – decorations of the Knights Templar (armed and civilian efforts)

2. Distinguished Saboteur Master Commendation
The “Distinguished Saboteur Master Commendation” is awarded to personnel who have successfully caused a minimum of 1 million Euro of property/ infrastructure damage and/or production halt loss. This includes secondary losses due to halt in production/services provided etc. It is preferred that the infrastructure/services affected are in some way directly connected to the regime.

16. Honourable Crusader Medal (military and civilian)
Awarded for significant contributions/efforts to liberate Europe from Islam. Furthermore, it is awarded for the indirect (P1) efforts to liberate and defend Jerusalem, Constantinople, Coptic Christians, Assyrian Christians, Maronite Christians, Various other Christian/Jewish minorities worldwide (including efforts to drive out Islam from the Balkans, Anatolia or any other Christian territory where Islam is currently the occupational force). Can be awarded to contributors on all 8 fronts (non-PCCTS militaryor civilian). The Justiciar Knight is required to have earned a DCM, SM or WFS Commendation unless he qualifies for non-military efforts.

17. Legacy of Charles Martel & John III Sobieski Medal (military and civilian)
Awarded for exceptional efforts against the implementation of multiculturalism and therefore against the ongoing Islamisation of Europe. The Justiciar Knight is required to have earned a DCM, SM or WFS Commendation unless he qualifies for non-military efforts.

15. Outstanding Volunteer Service Medal (military and civilian)
Awarded for exceptional voluntary contributions for the defence of European identity, culture, traditions, European Christendom (European civilisation) and for efforts against the implementation of Multiculturalist doctrines and ongoing Islamisation. The Justiciar Knight is required to have earned a DCM, SM or WFS Commendation unless he qualifies for non-military efforts.

4. Distinguished Cross Medal
Three variations indicating if the cell is land, sea or aerial based.
c. Distinguished Air Cross Medal: Awarded for participation in an exceptional aerial military operation.

5. Lord of War Commendation
The candidate has successfully built and used a weapon of mass destruction (WMD) executing/killing at least 10 category A, B or C traitors in the process.

13. Multi-National Force Medal
Awarded for exceptional military contributions in direct cooperation with foreign nationals (Limited to European cooperation). One of the cell members must be a foreign national.

6. Commendation of Clandestine Logistical Excellence
Awarded for the use and implementation of exceptional logistical skills in a military operation. The candidate has bought the required weaponry, armour and wmd components, preferably in the black market of another European country, and smuggled it across the national border. Furthermore, the candidate has established at least two well hidden/underground armour/explosive/equipment caches preferably in the neighbouring country and used them for storage of his wmd components, weaponry, armour and other essential equipment until he was ready to execute his operation.

7. Commendation of the Financier
Fund your own cells military operation by your own acquired funds, external capitalisation, credit or through a fund raiser held for a “good cause”; requires funds of at least 10 000 Euro

9. Recruiter Training Commendation (military and civilian)
Recruit training is the initial indoctrination and instruction given to new or potential civilian or military contributors. The candidate has contributed significantly to recruit sympathisers of the cause and coached them in such a fashion that they are contributing directly to the National or Pan-European Resistance Movement in the 8th political front (armed resistance). The process of transforming civilians into soldiers has been described as a form of conditioning in which inductees are encouraged to partially submerge their individuality for the good of the cause. Conditioning is essential for military function because combat requires people to endure stress and perform actions which are simply not present in normal life. Recruit training is absolutely essential in this context.

8. Commendation of Intellectual Excellence
Awarded for the contribution to the PCCTS, Knights Templar or for the National or Pan- European Resistance Movement through significant and long term efforts involving intellectual contributions;
• Patriotic strategy/essay/article writing (intellectual works) for specific nationalist orientated organisations or to media companies, news sites, media sites etc.
• Develop political, rhetorical, organisational or military strategies etc for at least one of the 8 political fronts.

11. Prisoner of War Medal (military and civilian)
The Prisoner of War Medal may be awarded to any person who was or is a prisoner of war. It is awarded to any person who was or is taken prisoner or held captive while engaged in an action against a category A, B or C traitor or against one of the criminal European multiculturalist regimes.

10. Purple Cross Medal
Awarded to personnel who have been wounded in combat.

1. Distinguished Destroyer of cultural Marxism Commendation
The “Distinguished Destroyer of cultural Marxism Commendation” is awarded to personnel who have confirmed kills/executions of category A, B or C cultural Marxist/ multiculturalist traitors.

18. Defender of Christendom Medal (military and civilian)
Awarded for exceptional efforts against the implementation of cultural Marxism (which involves the deconstruction of European Christendom) and therefore for the preservation of European Christendom. The Justiciar Knight is required to have earned a DCM, SM or WFS Commendation unless he qualifies for non-military efforts.

14. National Defence Service Medal (military)
Awarded for exceptional military contributions against category A, B and C individuals (or their interests) who directly/indirectly propagated or facilitated the general implementation of multiculturalist/cultural Marxist doctrines.
Vis hele sitatet...
Under dette heng det 3 Medaljer.
Knight of Malta Breast Jewel # Justiciar Knight Military Order of the Martyrs # Red Cross of Constantine Breast Jewel
Sie 1075-1077
Sitat av 3.64 Knights Templar orders, commendations, uniform, title, tombstone and relevant information
3.64 Knights Templar orders, commendations, uniform, title, tombstone and relevant information

Knight of Malta Breast Jewel
The Knight of Malta Breast Jewel is awarded to all Justiciar Knights who have earned at least 10 commendations (the 5 primary commendations are included, the breast jewels are not).

Justiciar Knight Military Order of the Martyrs
A fallen Justiciar Knight (fallen in the line of duty) is awarded with the Cross of Martyrdom regardless of the the outcome of his operation. Red cross with gold outline.
This breast jewel is awarded for heroic and exceptional service, through martyrdom, by defending the indigenous peoples of Europe, European identity, culture, traditions and European Christendom. Post-mortem award.

Red Cross of Constantine Breast Jewel
The Red Cross of Constantine is awarded to all Justiciar Knights who have earned at least 15 commendations (the 5 primary commendations are included).
Vis hele sitatet...

Han har to Skulderklaffar, I følge det eg kan sjå på biletet er han Justiciar Knight Commander, og ikkje Justiciar Knight Operative. Pga fargen (rød ikkje mørkerød), og pga gulltauet han har på høgre sie. (1092-1093)

Det merket på høgre arm, det er merket til "organisasjonen" som han tillhøyrer. (sie 1097)
Sitat av The badge of the Justiciar Knight
The badge of the Justiciar Knight
The badge of the Justiciar Knight illustrates a white skull, marked with the symbols of communism, Islam and Nazism on the forehead, impaled on the cross of the martyrs. The background is black. The badge of the Justiciar Knight illustrates our patriotic struggle/ opposition against all three primary hate ideologies of our time: Islam, Multiculturalism (Communism) and Nazism.
The badge of the Justiciar Knight is worn on the left upper arm while the national flag is worn on the right upper arm.
Our military uniform with commendations, insignia and badges should be worn during the trial after a successful operation in cases where the Justiciar Knight survives. The commendations and insignias should be provided post- operation by an Overseer.
Vis hele sitatet...
På sie 1093-1097 står det om delane som er like for uniforme, for "mening og general"

Eg tek avstand frå handlingane til ABB på det sterkaste.
Sist endret av FpsDog; 26. juli 2011 kl. 03:30.
Når vi da først er på Lacoste og 2083, kan vi jo ta den et skritt videre... http://www.youtube.com/watch?v=v6NW_upM6HA
Ifølge et vitne så har jo ABB blitt observert i båt med en annen person på torsdag den 21/7 rundt 2230 i Steinsfjorden. En av hyttebeboerne er visst 100% sikker på det. Kanskje han har hatt en plan om å komme seg unna? + at han ikke har hvert helt alene om det...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080741
Sitat av rack1 Vis innlegg
@Jotun Har ABB blitt observert i politiuniform ved eksplosjonen, eller kan kan han ha skiftet til politiuniform på vei ut til Utøya?

Beklager hvis dette er noe som er blitt diskutert for lenge siden, men ligger ikke i din timeline og tråden er svært lang
Vis hele sitatet...
Et vitne har observert en mistenkelig mann i politiuniform i området 2 minutter før eksplosjonen.

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...oslo/17417887/
Sist endret av Voreah; 26. juli 2011 kl. 03:30.
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var ikke Maria Mena som sang på rådhusplassen. Husker ikke i farta hva hun heter.

Men jeg syns det er utrolig smålig av tv2 å ha reklame før den videoen! Maria Mena ga ut den sangen gratis pga mange ville at hun skulle gjøre det etter tragedien!
Sist endret av perolsen; 26. juli 2011 kl. 03:30.
Sitat av rack1 Vis innlegg
@Jotun Har ABB blitt observert i politiuniform ved eksplosjonen, eller kan kan han ha skiftet til politiuniform på vei ut til Utøya?

Beklager hvis dette er noe som er blitt diskutert for lenge siden, men ligger ikke i din timeline og tråden er svært lang
Vis hele sitatet...

Vitnet ved Hammersborg beskriver han med politiets sommeruniform og hjelm (kan nok være cap'en, men... )
tviler litt paa at det er abb... Men som homo selv så elsker jeg å legge litt skeive hint her og der som da abb sier at homo lygingen var for aa skjule sannheten men han spilte wow og skrev den homo alibi tingen litt merkelig... Så kan väre
Sitat av Fanz Vis innlegg
det kan jo kanskje signalisere noe til en medhjelper? i og med at han nevner det i mani og at han brukte det første gangen han blir sett av kameraer?
Vis hele sitatet...
Det blir veldig spekulativt, men man vet jo aldri. Bildene han selv har lagt ut viser jo han i en sort Lacoste pique. Er vel også litt den vestkants-stereotypen for 7-8 år tilbake å bruke Lacoste?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Når vi da først er på Lacoste og 2083, kan vi jo ta den et skritt videre... http://www.youtube.com/watch?v=v6NW_upM6HA
Vis hele sitatet...
jeg er er visst en liten sherlock i dag da! Nice link Jotun!

syns det er så rart at han har "personlige" plagg og da et så altfor lett synlig klesplagg av lacoste.

"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last.”

et quote i manifestet hans, sålenge det har med krokodiller (lacoste) å gjøre har det en relevant mening? og det med lacoste reklame for klær i 2083 var litt nice, garantert noe han har vært opptatt av om han er så glad i lacoste

EDIT: har breivik skulle signalisere noe til medhjelpere, tilhengere eller noen som helst så har han sikkert garantert gjort det allerede.
Sist endret av WhiteHat; 26. juli 2011 kl. 03:36.
Mener jeg leste en artikkel tidligere i dag at abb ble observert av campingturister ved Utøya torsdag kveld. Noen andre som har lest denne artikkelen og kan det plasseres inn i timeline under punktet check area?
Sitat av FpsDog Vis innlegg
(moderatorer er velkomne til og korte ner på innlegget mit, men eg har teke med alt slik folk ikkje treng og opne mannifestet, men kan lese det som eg har teke ut frå det)
Justiciar Knights and the PCCTS, Knights Templar uniform
Har teke utgangspunkt i biletet av han i uniform sie 1511. Fodi eg var nyfiken på symboliken i det han har på seg.
Og har "funne" ut kva dei forskjellige "distengsjonane" seier om kva han ser på seg sjølv som.

Kortversjone av sie 1075-1097, Han har dekorert seg for alle moglige utslag av auksjonen, og korleis han håpa at angrepa hans ville ende.

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/25/1311613787042_98.jpg

Først ut er bånda på venstre sie. Han har på seg 13 av 19 mulige.
Reagerte på måten han har rangert dei på uniformen på, Normalt sett så skal jo desse rangersat etter eit system. Finn ingen logikk i Rangjeringa hans. Som samsvarer med lista på side 1088-1089 (tenker då feks i stigandes synkandes rekkefølge).

Han har sortert dei slik. (* = Tom. #="nytt bånd")
* # 2 # *
16#17# 15
4c# 5 # 13
6 # 7 # 9
8 # 11# 10
1 # 18# 14

Betiydninga av bånda fann eg på sie 1078-1086


Under dette heng det 3 Medaljer.
Knight of Malta Breast Jewel # Justiciar Knight Military Order of the Martyrs # Red Cross of Constantine Breast Jewel
Sie 1075-1077



Han har to Skulderklaffar, I følge det eg kan sjå på biletet er han Justiciar Knight Commander, og ikkje Justiciar Knight Operative. Pga fargen (rød ikkje mørkerød), og pga gulltauet han har på høgre sie. (1092-1093)

Det merket på høgre arm, det er merket til "organisasjonen" som han tillhøyrer. (sie 1097)


På sie 1093-1097 står det om delane som er like for uniforme, for "mening og general"

Eg tek avstand frå handlingane til ABB på det sterkaste.
Vis hele sitatet...
Genialt utredet! Gir et bidrag til bildet av ABB som en person som kanskje ikke har helt peil på riktig alt han driver med... mtp tidsbruken og nøyaktigheten han har lagt ned på alt her, er jo dette et lite avvik ihvertfall.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Når vi da først er på Lacoste og 2083, kan vi jo ta den et skritt videre... http://www.youtube.com/watch?v=v6NW_upM6HA
Vis hele sitatet...
Whaaat? Sykt tilfeldig da! +kp
@FPSDOG Det at det ikke er noen logisk sammenheng i måten dekorasjoner osv er montert på, viser bare den mangelen på helhetsoversikt og forståelse som er gjennomgående i den "teoretiske" delen av manifestet.

Han har for eksempel. sitert John Stuart Mill som var en forkjemper for kvinners rettigheter, samtidig som han ser feminisme som et kulturmarxistisk produkt.
Sitat av den der Vis innlegg
etter hva jeg kjenner til så er det ikke bare bol han har holdt på med. amfetamin har også vært i bildet, men for lengre tid tilbake.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet har han aldri brukt amfetamin. Han har nevnt i manifestet at han har brukt winstrol og noe som heter ECA stack ( effedrin,coffein og asperin) Dette ligner noe på effekten av amf men kan ikke sammenlignes egentlig. Kommer fra planten Ma Huang.

ABB brukte dette mest sannsynlig for energi og eventuelt fett tap.
Registrerte meg nå. Har fulgt med siden fredag og må si meg meget imponert over hvor mye detektivarbeid dere gjør!

Uansett, hovedgrunnen er at jeg kan ha noe som er til hjelp.

Jeg kjenner 5-6 vitner som var på Utøya. Noen skal ha hørt skudd fra flere steder og noen så en mann til. Mannen ble beskrevet som hvit og skallet.


Håper ikke dette er tatt opp. Håper det var til hjelp!
Sitat av Ptryne Vis innlegg
Mener jeg leste en artikkel tidligere i dag at abb ble observert av campingturister ved Utøya torsdag kveld. Noen andre som har lest denne artikkelen og kan det plasseres inn i timeline under punktet check area?
Vis hele sitatet...
Post 5211, Det var jo den dagen han kjørte til "kautokeino".
Sitat av gastau Vis innlegg
Jeg hadde en post tidlig i dag mht mini MC, druknet kanskje vs din timeline...
Kan ha brukt moped fra parkering av Crafter til togstasjon, kledd i vanlige klær,
men rimer bare med avsides parkering med ganske lang avstand, og han ikke ønsket å ta taxi, så mange betingelser.
Rimer mindre med parkeing på Skøyen, hvor han bare kunne tatt buss til togstasjon (Bryn?).
Er det ellers logisk å flytte Crafter først mht risiko?
Vis hele sitatet...
Ja, det er endel som ikke henger på greip der. Togstasjonen ble vel Gardermoen eller Lillestrøm, er usikker på lokaltog-rute til Rena fra Bryn.
Nei, jeg hadde absolutt Doblo først (som "Small"), men når taxisjåføren sier han så en liten bil på gården, må jeg anta det er Doblo imangel av kunnskap om hva som skjedde med Atos'en til ABB.
Sitat av PnzR Vis innlegg
Registrerte meg nå. Har fulgt med siden fredag og må si meg meget imponert over hvor mye detektivarbeid dere gjør!

Uansett, hovedgrunnen er at jeg kan ha noe som er til hjelp.

Jeg kjenner 5-6 vitner som var på Utøya. Noen skal ha hørt skudd fra flere steder og noen så en mann til. Mannen ble beskrevet som hvit og skallet.


Håper ikke dette er tatt opp. Håper det var til hjelp!
Vis hele sitatet...
kan hende det er abb som byttet klær og tok av seg capsen? for han har veldig tynt hår nå.
Sitat av rack1 Vis innlegg
@FPSDOG Det at det ikke er noen logisk sammenheng i måten dekorasjoner osv er montert på, viser bare den mangelen på helhetsoversikt og forståelse som er gjennomgående i den "teoretiske" delen av manifestet.

Han har for eksempel. sitert John Stuart Mill som var en forkjemper for kvinners rettigheter, samtidig som han ser feminisme som et kulturmarxistisk produkt.
Vis hele sitatet...
Han siterte vel denne personen mer fordi han mente at utsagnet var sterkt/betydningsfullt, ikke fordi han sto for det samme som John S. Mill

Sidenote: Uniformen hans kan minne om en modifisert US Marine
http://activerain.com/image_store/up...2136364756.jpg
Eller er det bar emeg?
Sitat av pamparius Vis innlegg
Så vidt jeg vet har han aldri brukt amfetamin. Han har nevnt i manifestet at han har brukt winstrol og noe som heter ECA stack ( effedrin,coffein og asperin) Dette ligner noe på effekten av amf men kan ikke sammenlignes egentlig. Kommer fra planten Ma Huang.

ABB brukte dette mest sannsynlig for energi og eventuelt fett tap.
Vis hele sitatet...
hmm da kan det være at "kilden" min har surret, men kan ikke være så sikker på det. I grunn ikke så interessant.


men lacoste oppdagelsen...er nok ikke tilfeldig! Bra jobbet!
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Whaaat? Sykt tilfeldig da! +kp
Vis hele sitatet...
Enten er det tilfeldig (ikke sykt), eller så har han bare søkt rundt på 2083 og plukket ut passende ting. Konspirasjonsteorier er i vinden, og har vært det lenge. Din reaksjon beviser jo det. "Kan det være tilfeldig?" Det kan helt fint være planlagt, om han har søkt rundt etter ting. Det trenger ikke ta mer enn 5 minutter innimellom og lete opp en bunke ting som kan virke "tilfeldig". I teorien kan man plante hundrevis av slike små hint i en tekst.

Vi burde ikke vie slike småting særlig oppmerksomhet, da det kun er konspirasjonsteori-mat.

Hegnar Online har også skrevet om dette. ABB virker å være en fast leser av HO, og har nesten garantert sett artikkelen.

http://www.hegnar.no/it/article274361.ece
Blir du med å spille tennis i 2083?
Ok, kanskje ikke deg, men dine barn eller barnebarn? Lacoste tror det vil se slik ut.
Sist endret av Voreah; 26. juli 2011 kl. 03:45.
Han ble vell strengt tatt tatt med falsk politi uniform
Pussig med Lacoste refanser i manifest og Lacoste video 2083...
Sitat av PnzR Vis innlegg
Registrerte meg nå. Har fulgt med siden fredag og må si meg meget imponert over hvor mye detektivarbeid dere gjør!

Uansett, hovedgrunnen er at jeg kan ha noe som er til hjelp.

Jeg kjenner 5-6 vitner som var på Utøya. Noen skal ha hørt skudd fra flere steder og noen så en mann til. Mannen ble beskrevet som hvit og skallet.


Håper ikke dette er tatt opp. Håper det var til hjelp!
Vis hele sitatet...
Velkommen skal du være, og ikke vær redd for å si noe obvious her.
På det famøse bildet av han ved vannkanten på Utøya, på vei bort fra ofrene, synes ihvertfall månen tydelig på bakhodet? Fikk vi noen bilder av hårveksten hans på issen idag?
Sist endret av Jotun; 26. juli 2011 kl. 03:44.
Sitat av Fanz Vis innlegg
kan hende det er abb som byttet klær og tok av seg capsen? for han har veldig tynt hår nå.
Vis hele sitatet...
Ettersom denne mannen så ABB i hvitøyet, så tror jeg faktisk han klarer å se forskjell på to personer. Han som sa det er forøvrig broren til en av de som er omkommet.

Edit: Det ville jo også være merkelig å bytte klær?
Sist endret av PnzR; 26. juli 2011 kl. 03:46.
Sitat av Jan_ Vis innlegg
Post 5211, Det var jo den dagen han kjørte til "kautokeino".
Vis hele sitatet...
Kautokeine-turen virker å bare være cover for et eller annet

@Voreah - ja, forstår at han må ha sett dette, men mente mer at det var random at LaCoste hadde en konseptvideo om 2083

@ Jotun, skal vi vurdere å sette inn ABB dagen før eventet, ettersom noen vitner mener at de så han dagen før i båt rundt Utøya? Mulig han gjorde rekognosering
Sist endret av B_Romeo; 26. juli 2011 kl. 03:48.
det jeg vet nå er jo at han tydeligvis er besatt av lacoste? eller ihvertfall veldig opptatt av det da.

det jeg først lurte på var om klesplagget han hadde som virker veldig "uvanlig" å bruke i en rettsak + at han får lov til å bruke personlige klær osv.

skal ikke bli konspirasjonteoretiker eller lignende men var litt mye om lacoste som popper fram når noe halv relevant popper opp :P
Sitat av Jotun Vis innlegg
Velkommen skal du være, og ikke vær redd for å si noe obvious her.
På det famøse bildet av han ved vannkanten på Utøya, på vei bort fra ofrene, synes ihvertfall månen tydelig på bakhodet? Fikk vi noen bilder av hårveksten hans på issen idag?
Vis hele sitatet...
http://nrk.no/drfront/resources/img/2011-07/25/2-8224c823-d3d38c23.jpeg
er det ekko på utøya? kan være det vitner har hørt?

fks hvis han skyter og det er noen vitner som ser det også hører dem ett skudd fra andre siden så kan det vell være et ekko?
Sitat av PnzR Vis innlegg
Ettersom denne mannen så ABB i hvitøyet, så tror jeg faktisk han klarer å se forskjell på to personer. Han som sa det er forøvrig broren til en av de som er omkommet.

Edit: Det ville jo også være merkelig å bytte klær?
Vis hele sitatet...
Det er en som har sagt at han tok av seg politiklærne, kjørte rundt øya i en båt og skjøt folk. Det tviler jeg på at stemmer.
Tror dessverre ikke alle vitnene er klar over alt som skjedde når de var på flukt/redde.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Han siterte vel denne personen mer fordi han mente at utsagnet var sterkt/betydningsfullt, ikke fordi han sto for det samme som John S. Mill

Sidenote: Uniformen hans kan minne om en modifisert US Marine
http://activerain.com/image_store/up...2136364756.jpg
Eller er det bar emeg?
Vis hele sitatet...
Det er sant som du sier om sitatets betydning, men poenget her er at det er gjennomgående i manifestet. Han har blant annet også sosialisten George Orwell som favorittforfatter.

Når det gjelder uniformen, er det US Marine Corps. Fra manifestet:

As such, we are left with no choice
but to temporarily adopt readily available existing designs from regular armies.
Considering the fact that the most readily available commendations are from the US
army we will have to adopt some of their military accessories until we have the capacity,
organisational structure and funding to design our own

Price estimate on all orders required (shipping included):
- Ribbons, white gloves and required accessories etc. including and tax: 120 USD
- 3 breast jewels: 35 British pounds (60 USD)
- USMC dress blues jacket: 80-350 USD
- USMC black Sam Browne belt: 130-200 USD
- 2 collar crosses (pins) and 7 large, 14 small buttons: 100 USD
- Creation of hand sown badge (India): 200-300 USD
- Gold aiguillette: 70-100 USD
- Epaulettes (shoulder boards): 50-120 USD
- Tailoring services: 200 USD
Sitat av PnzR Vis innlegg
Jeg kjenner 5-6 vitner som var på Utøya. Noen skal ha hørt skudd fra flere steder og noen så en mann til. Mannen ble beskrevet som hvit og skallet.


Håper ikke dette er tatt opp. Håper det var til hjelp!
Vis hele sitatet...
Noen har sett en mann med blondt hår, andre en skallet, andre igjen en mann med mørkt hår. Breivik har ikke samme frisyre som du ser på pressebildene. Han har skinnet seg, som du også ser på bildene fra bilen (og tror han nevner frisørtur i manifestet). Noen sier han skiftet klær. Noen sier at han dro ut i båt etter å ha skiftet klær for å skyte svømmere. Mye blir sagt...

I tillegg til ekko har denne posten blitt lagt igjen.

Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Angående at folk mener å ha hørt skyting fra forskjellige plasser kan forklares med lydforsjellen mellom å befinne seg foran og bak retningen det blir skutt i.

Det er en klar forskjell på lyden om noen skyter i din retning, og så snur seg og skyter motsatt vei.. Dette KAN være grunnen til at personer uten erfaring med skyting og i en meget stresset situasjon oppfatter det som at det blir skutt på forsjellige plasser. Samtidig hadde ABB flere våpen som kan gi en illusjon om at skuddene kommer fra forsjellige plasser pga vekslende lydnivå mellom våpnene. (først skytes det mot deg med en rifle, så snur han seg og skyter med en pistol.. det vil ikke høres ut som at det ble skutt fra samme plassen)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Voreah; 26. juli 2011 kl. 03:57.
Klart han var i området rundt Uttøya dagen før massakeren sin. Skjekket han nok sikkerheten i området. Han hadde jo vært på selve øya tidligere også og skjekket terrenget?

Kautokeino er bare et alibi han laget, det bør være ganske åpenbart nå?
til dere som har lest manifestet, er det sånn at jævelen var på winstrol-kur helt til fredag? Skal ikke han også ha vært på store doser i litt for mange uker?
Hva gjorde han den dagen han "var i Kautokeino"?
Det er jo åpenbart. Men at han er observert med en annen person er jo litt interessant?
Noen som vet...får man abstinenser om man brått slutter med anabole steroider?
Fikk ikke endret posten min så jeg legger til en til her.

Hvis man ser på bildene fra nrk-helikopteret, så ser man at han har på seg svarte klær. Helikopteret var der noen minutter før de pågrep han.

Tviler på at han har byttet klær. Om han har det må han ha byttet to ganger fra svarte, til lyse, til svarte igjen.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
@ Jotun, skal vi vurdere å sette inn ABB dagen før eventet, ettersom noen vitner mener at de så han dagen før i båt rundt Utøya? Mulig han gjorde rekognosering
Vis hele sitatet...
Absolutt, venter på en link til artikkelen bare... :P
Sitat av Jan_ Vis innlegg
Det er jo åpenbart. Men at han er observert med en annen person er jo litt interessant?
Vis hele sitatet...
Det er mange som sier de så han på/kom fra ferga. Om det var fler måtte de ha vært på øya fra før, eller kommet i egen båt. Det er jo selvfølgelig mulig, men politiet har ikke sagt noe om det.
En ting som var litt tragisk med de helikopterene er at folk spratt fram for å vinke på helikopteret, så ble de skutt.

http://www.itromso.no/nyheter/article472316.ece
http://www.fitnessprat.no/f6/terrorangrep-i-oslo-39002/

StKlippen brukte han som nick på fitnessprat, men virker som om profil er banned.
Sitat av Abrisso Vis innlegg
Hva gjorde han den dagen han "var i Kautokeino"?
Vis hele sitatet...
Sitat av den der Vis innlegg
Klart han var i området rundt Uttøya dagen før massakeren sin. Skjekket han nok sikkerheten i området. Han hadde jo vært på selve øya tidligere også og skjekket terrenget?
Vis hele sitatet...
06.30 - drive 1 Small, there 10.00
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30
drive 2. (there 17.00)
Check area.
Go to bed 18.30
Wednesday July 20 - Day 80: Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30,
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30.
Leave 08.30
Drive 1,
Back 09.30
Drive 2
There 10.00
Leave
There 10.45

Thursday July 21 - Day 81: Drive 11 hours straight to Kautokeino, sort out cheap hotel

Sitat av den der Vis innlegg
Kautokeino er bare et alibi han laget, det bør være ganske åpenbart nå?
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke være et alibi. Det kan like greit være noe annet. Jeg tviler på at han har vært i Kautokeino hvert fall, det vil være umulig. Men det kan f.eks. være kallenavnet på en same, en fra Nord-Norge e.l. Det er mye det kan bety for ham. Kanskje er det bare en "huskeregel" han har.
Sist endret av Voreah; 26. juli 2011 kl. 04:03.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Absolutt, venter på en link til artikkelen bare... :P
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080730

Se under "Observert med venn"
skinna han seg før eller etter han ble tatt?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Absolutt, venter på en link til artikkelen bare... :P
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080741

står et stykke ned i artikkelen - bare søk etter ordet 'båt'
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.