Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372775
Sitat av Harabo Vis innlegg
Da rettsaken er over, så trekker dommeren seg tilbake og skriver denne.

Og den blir lest opp i en annen sal, om ca litt over en time.
Vis hele sitatet...
Etter fengslingsmøtete ja mener du, ikke rettsak PirkPirk

Edit: Rettsaken er ikke før om mange måneder, tror TV2 sa at det kunne bli opp til 1 år.
Sist endret av KarlsenK; 25. juli 2011 kl. 14:04.
"Mann pågrepet i Polen" -kjente jeg ble litt stressa der.. Kanskje godt "vi" ikke er så fan av keten?
Men hva kan han dømmes for? Da bør FK dømmes likt, eller hva?

@Eplegutten, hvorfor er det feil å stenge underforumet midlertidig? Det vil komme tilbake, og dette er vel ikke den tiden man leker seg med sånt som ikke er 100% etter boka? Du har vel lagt merke til hvor lite som skal til for at EOD gruppen til forsvare blir sparket rundt nå, eller?
Jeg leste at infodirektør i politiet (e.l.) hadde uttalt at Breivik selv bestemmer om han vil uttale seg til media.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
"Mann pågrepet i Polen" -kjente jeg ble litt stressa der.. Kanskje godt "vi" ikke er så fan av keten?
Men hva kan han dømmes for? Da bør FK dømmes likt, eller hva?

@Eplegutten, hvorfor er det feil å stenge underforumet midlertidig? Det vil komme tilbake, og dette er vel ikke den tiden man leker seg med sånt som ikke er 100% etter boka? Du har vel lagt merke til hvor lite som skal til for at EOD gruppen til forsvare blir sparket rundt nå, eller?
Vis hele sitatet...

Hvorfor skal FK dømmes for å selge noe til en bonde som er brukt av bønder...?
kjedelig streiting
Sitat av Gjest575757575 Vis innlegg
Det fremgår av manifestet at han har funnet norske pyroteknikk forum. Det er selvsagt pyroforumet her! Og nå er kjemikalie leverandør i polen tatt. Dette er mest sannsynlig samme leverandør som mange her bruker. Jeg finner det derfor hevet over en hver tvil at freak forums pyro seksjon har vært et stort og viktig bidrag i hans info-samling. Både mtp fremstilling av bomba, anskaffelse av kjemikalier og dekkhistorier for anskaffelsen av disse.

Jeg tar det derfor som en selvfølge at dette forumet fjernes for all tid!! Dere ser selv hva slik info kan brukes til. Jeg ville heller ikke bli overrasket om enkelte profilerte forumbrukere her blir innkalt til avhør.
Vis hele sitatet...
Er man motivert nok klarer man å lage en slik bombe uansett. ABB har heller ikke listet freak som noen kilde for syntesene han har brukt, men forskjellige "bombebøker" han sikkert har finni på google. Forresten så har det vært nok av terrorbomber også før internett begynte å bli populært..
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Etter fengslingsmøtete ja mener du, ikke rettsak PirkPirk

Edit: Rettsaken er ikke før om mange måneder, tror TV2 sa at det kunne bli opp til 1 år.
Vis hele sitatet...
Kom ikke på ordet fengselsmøte, beklager
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gjest575757575 Vis innlegg
Jeg finner det derfor hevet over en hver tvil at freak forums pyro seksjon har vært et stort og viktig bidrag i hans info-samling. Både mtp fremstilling av bomba, anskaffelse av kjemikalier og dekkhistorier for anskaffelsen av disse.
Vis hele sitatet...
Felleskjøpet har fått historia om gardsbruk, og Keten har neppe spurt. Og når det gjeld bidrag frå pyroforumet får du heller google ANFO for å sjå at vi ikkje er einaste som opplyser om slikt...
Sitat av Gjest575757575 Vis innlegg
Jeg tar det derfor som en selvfølge at dette forumet fjernes for all tid!! Dere ser selv hva slik info kan brukes til.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje ei sjølvfølge, ei heller spesielt realistisk. Informasjonen er ikkje vanskelig å finne, og å anta at oppskrifter oppfordrer er idiotisk. Tvert imot kan eit tilgjengeleg pyroforum redde liv!
Sitat av Gjest575757575 Vis innlegg
Jeg ville heller ikke bli overrasket om enkelte profilerte forumbrukere her blir innkalt til avhør.
Vis hele sitatet...
Det blir eg. Det er ingen ting som tyder på at nokon brukarar her inne har forbindelser med terrorhandlinga. Politiet er heldigvis fornuftige!
Sitat av downing Vis innlegg
Jeg leste at infodirektør i politiet (e.l.) hadde uttalt at Breivik selv bestemmer om han vil uttale seg til media.
Vis hele sitatet...
Det var statsadvokaten de snakket om da. Breivik vil aldri få mulighet til uttale seg til noen andre enn politiet og rettsystemet.
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
mannen som er ringet rundt ser ut til å være snauklipt (last ned å zoom)
Sitat av downing Vis innlegg
Jeg leste at infodirektør i politiet (e.l.) hadde uttalt at Breivik selv bestemmer om han vil uttale seg til media.
Vis hele sitatet...
Ja, og jeg hørte at noen på tv2 sa at han har lov til å be om å få snakke med media, og at det er han som bestemmer det. Hvorfor ber han ikke da om dette? ;o
Sitat av LDAWG Vis innlegg
Det var statsadvokaten de snakket om da. Breivik vil aldri få mulighet til uttale seg til noen andre enn politiet og rettsystemet.
Vis hele sitatet...
Er du sikker? Puh.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Skriver hva dommen blir etc, eller får vi et sammendrag av rettsaken?
Vis hele sitatet...
Det blir nok lenge til vi får et sammendrag fra rettsaken - den er ikke startet enda
Sitat av skukketrure Vis innlegg
mannen som er ringet rundt ser ut til å være snauklipt (last ned å zoom)
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje dem har snauklipt han
Sitat av skukketrure Vis innlegg
mannen som er ringet rundt ser ut til å være snauklipt (last ned å zoom)
Vis hele sitatet...
Kan jo godt hende at han er det? Hvis du tenker på alle bildene på nett, så er jo de ganske gamle så vidt jeg vet.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
"Mann pågrepet i Polen" -kjente jeg ble litt stressa der.. Kanskje godt "vi" ikke er så fan av keten?
Men hva kan han dømmes for? Da bør FK dømmes likt, eller hva?

@Eplegutten, hvorfor er det feil å stenge underforumet midlertidig? Det vil komme tilbake, og dette er vel ikke den tiden man leker seg med sånt som ikke er 100% etter boka? Du har vel lagt merke til hvor lite som skal til for at EOD gruppen til forsvare blir sparket rundt nå, eller?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hvorfor pyroforumet er borte atm, var ikke det jeg mente.

Det jeg mente, var at det kom en som registrerte seg for et par sekunder siden og krevde at pyroteknikkforumet ble slettet for alltid. Det blir for radikalt, det.
Sitat av noy Vis innlegg
Det blir nok lenge til vi får et sammendrag fra rettsaken - den er ikke startet enda
Vis hele sitatet...
TV2 sa nylig, igjen, at det vil bli opp til 1 år før rettsaken starter.
Sitat av SSH Vis innlegg
Ja, kanskje dem har snauklipt han
Vis hele sitatet...
Han var jo hos frisøren dagen før han utførte handlingene!
Har de lov til å varetektsfengsle han i 1 år uten dom? Eller vil samfunnet få anledning til å.. hilse på han først?
Sitat av mikkello Vis innlegg
Han var jo hos frisøren dagen før han utførte handlingene!
Vis hele sitatet...
Da så .. hadde vært bedre om de hadde snauklipt han for ydmykelse etter min mening
Sitat av skukketrure Vis innlegg
mannen som er ringet rundt ser ut til å være snauklipt (last ned å zoom)
Vis hele sitatet...
Ser sånn ut ja. Muligens for å sjekke om han har tatoveringer relatert til diverse grupperinger?
Sitat av downing Vis innlegg
Har de lov til å varetektsfengsle han i 1 år uten dom? Eller vil samfunnet få anledning til å.. hilse på han først?
Vis hele sitatet...
det er nok ingen fare for at han blir løslatt i påvente av dom nei
Sitat av mikkello Vis innlegg
Han var jo hos frisøren dagen før han utførte handlingene!
Vis hele sitatet...
Kanskje noen har kommet over bilder/videoer av han under det som skjedde på Utøya, da kan vi jo sammenligne hårsveisen.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av IpN Vis innlegg
Ser sånn ut ja. Muligens for å sjekke om han har tatoveringer relatert til diverse grupperinger?
Vis hele sitatet...
Klippingen er noe han har utført selv, dagen før han gjorde alt dette.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Kanskje noen har kommet over bilder/videoer av han under det som skjedde på Utøya, da kan vi jo sammenligne hårsveisen.
Vis hele sitatet...
Allerede utifra det blurra bildet nrk-helikopteret sendte ser det ut til at han var kortklipt. Kanskje ikke mulig å se for sikkert men jeg har antatt det hele veien.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Klippingen er noe han har utført selv, dagen før han gjorde alt dette.
Vis hele sitatet...
Hvorfor gikk han da til frisøren et par dager før?
Sitat av Harabo Vis innlegg
Klippingen er noe han har utført selv, dagen før han gjorde alt dette.
Vis hele sitatet...

Ok, stusset (heh) på det fordi han ser ganske skamklipt ut.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av nextri Vis innlegg
Hvorfor gikk han da til frisøren et par dager før?
Vis hele sitatet...
Mente det var dagen før?
Kan politiet spore opp tidligere bestillinger til oss Nordmenn? Jeg vet om en haug her inne som pleier å bestille derfra..
Var det ikke noen som snakket om å sikre blodprøver og hårprøver for å undersøke selvpåført rus, altså unntak fra utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Mener en snakket om dette på nrk etter arrestasjonen fredag.

Kan det være grunnen til at han ser skamklipt ut, selv etter frisørbesøk?
Sist endret av upside; 25. juli 2011 kl. 14:17.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Kan politiet spore opp tidligere bestillinger til oss Nordmenn? Jeg vet om en haug her inne som pleier å bestille derfra..
Vis hele sitatet...
Ja.

Mannen har helt sikkert ordrebekreftelser osv lagret.

I tilleg så er alle bank-overføringer registrert.
Ifølge TV2 har ingen blitt pågrepet i polen.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Kan politiet spore opp tidligere bestillinger til oss Nordmenn? Jeg vet om en haug her inne som pleier å bestille derfra..
Vis hele sitatet...
Regner med at det kan spores ja.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Ja.

Mannen har helt sikkert ordrebekreftelser osv lagret.

I tilleg så er alle bank-overføringer registrert.
Vis hele sitatet...
Uff, får håpe gutta her inne slipper unna da! Men pyrofreaksa her inne kan jo være heldige om han har en slik GUIDE: Hvordan lage en kryptert kontainer så tillogmed snuten sliter!
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
TV2 sa nylig, igjen, at det vil bli opp til 1 år før rettsaken starter.
Vis hele sitatet...
Øh, jeg har nå ikke motsagt dette
og btw... kan vi være sikre på at det er han? Vil ikke slike høysikkerhetsbiler ha sota ruter?

edit: ser nå på tv-bildene at de ikke har det... rart, sånn er det alltid i filmer
Sist endret av upside; 25. juli 2011 kl. 14:22.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Ifølge TV2 har ingen blitt pågrepet i polen.
Vis hele sitatet...
Men de har vel utført razzia?
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Kan politiet spore opp tidligere bestillinger til oss Nordmenn? Jeg vet om en haug her inne som pleier å bestille derfra..
Vis hele sitatet...
Politiet kan det,men mest sannsynligvis så blir du nok bare innkalt til avhør og så får man bare håpe at ikke pressen får nyss om dette.....de har jo sine metoder for å finne frem til navnene på de som har bestilt.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Uff, får håpe gutta her inne slipper unna da! Men pyrofreaksa her inne kan jo være heldige om han har en slik GUIDE: Hvordan lage en kryptert kontainer så tillogmed snuten sliter!
Vis hele sitatet...
Haha, ler nesten like bra som forgie gang :P
NRK har klart å legge ut screenshot av feil polsk kjemikaliebutikk.
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7726360
Sitat av skukketrure Vis innlegg
mannen som er ringet rundt ser ut til å være snauklipt (last ned å zoom)
Vis hele sitatet...
Kan det tenkes at ABB snau klipte seg for så å bruke parykk for å virke som to forskjellige personer på Utøya? Ref at folk mente det var to skyttere, en med blondt hår og en med mørkt hår.
Keten har nå status som vitne i saken. -TV2
Den polske mannen som har solgt kjemikalier har nå vitne status ifølge TV2 Nyhetskanalen!
Sitat av IpN Vis innlegg
Ok, stusset (heh) på det fordi han ser ganske skamklipt ut.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som han har barbert deler, for å se tøff ut med "mønster" o.l.

F.eks.: http://purehairstyle.com/wp-content/...%20haircut.jpg

Jeg tror vitner på Utøya skal ha beskrevet ham som "skinnet", mens andre har sagt han hadde blondt hår.
Sitat av noy Vis innlegg
Øh, jeg har nå ikke motsagt dette
Vis hele sitatet...
Neinei, var ikke det jeg ville fram til Bare konstanterte det..
Håper det ikke skjer noe med Freaks'a.. :/
Sitat av thallium Vis innlegg
Har noen sett på bildene hva slags gjødsel han kjøpte? Felleskjøpet har ikke ren ammoniumnitrat, i hvertfall ikke i storsekk, så jeg antar det må ha vært OPTI-KAS™ 27-0-0 eller CAN 27-0-0? (Ammoniumnitrat har NPK 33-0-0.)

http://www.felleskjopet.no/landbruk/...e_2010_web.pdf
Vis hele sitatet...
Man kan se på bilder av gården til Anders behring brevik at han har brukt OPTI-PK 0-5-17. På NPK tallet ser man at denne gjørslen er fosfor og kaliumholdig.

Synd at Keten har fått belastning for dette. Keten er kun en bussiness mann som driver en butikk på samme måte som felleskjøpet. Produktene han selger er lovelige, men kan desverre brukes på ulovelige måter. Man kan ikke stenge alle butikker fordi man kan bruke de ulovelig.

Fint å ha forum som warispace og freakforum, kan være med på å lære sikkerhet, og kunnskap som kan redde mange liv.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BeWee Vis innlegg
Man kan se på bilder av gården til Anders behring brevik at han har brukt OPTI-PK 0-5-17. På NPK tallet ser man at denne gjørslen er fosfor og kaliumholdig.
Vis hele sitatet...
Nei, han har brukt Opti-K KAS 27-0-0. Det har han skrevet selv. Den andre gjødselen er ubrukelig til slikt.

Sitat av Gjest575757575 Vis innlegg
Det fremgår av manifestet at han har funnet norske pyroteknikk forum. Det er selvsagt pyroforumet her! Og nå er kjemikalie leverandør i polen tatt. Dette er mest sannsynlig samme leverandør som mange her bruker. Jeg finner det derfor hevet over en hver tvil at freak forums pyro seksjon har vært et stort og viktig bidrag i hans info-samling. Både mtp fremstilling av bomba, anskaffelse av kjemikalier og dekkhistorier for anskaffelsen av disse.

Jeg tar det derfor som en selvfølge at dette forumet fjernes for all tid!! Dere ser selv hva slik info kan brukes til. Jeg ville heller ikke bli overrasket om enkelte profilerte forumbrukere her blir innkalt til avhør.
Vis hele sitatet...
Meget ignorant. Har ikke så mye å legge til etter det Slashdot skrev,
men DDNP og pikrinsyre er praktisk talt aldri diskutert her på forumet.


Sitat av thallium Vis innlegg
Har noen sett på bildene hva slags gjødsel han kjøpte? Felleskjøpet har ikke ren ammoniumnitrat, i hvertfall ikke i storsekk, så jeg antar det må ha vært OPTI-KAS™ 27-0-0 eller CAN 27-0-0? (Ammoniumnitrat har NPK 33-0-0.)

http://www.felleskjopet.no/landbruk/...e_2010_web.pdf
Vis hele sitatet...
Han brukte KAS, noe han selv har skrevet. AN er forresten N34 =)
Sist endret av Up; 25. juli 2011 kl. 14:28.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Går rykter om at ABB er fraktet vekk fra Oslo Tingrett nå, så mulig møtet er over.
Alle har gått. Sikkert nektet å forklare seg pga. lukkingen og ikke fikk bruke uniform.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Går rykter om at ABB er fraktet vekk fra Oslo Tingrett nå, så mulig møtet er over.
Vis hele sitatet...
Møtet er over ifølge reporteren utenfor tinghuset.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.